Xampany per a Bottas (Mercedes AMG F1) |
És Rússia. Quan dic “és Rússia”, vull dir que no espereu focs artificials. El circuit de Sochi té l’habilitat de procurar curses força anònimes i la d’avui no ha estat cap excepció. Com és habitual en aquests grans premis, la principal excitació ha vingut a la sortida. Bottas ha arribat a posar-se al costat de Hamilton però no l’ha pogut avançar; darrere seu Max Verstappen agafava l’escapatòria de la corba 2 i havia de lluitar amb els Renault, i més enrere dos incidents han fet sortir el cotxe de seguretat.
El primer l’ha protagonitzat Carlos Sainz, que a l’intentar seguir Verstappen per l’escapatòria ha tocat el mur intern abandonant a l’instant. I el segon ha tingut com a protagonistes Charles Leclerc i Lance Stroll. El canadenc havia fet bona sortida i intentava avançar per fora al monegasc a la corba 4. La roda davantera esquerra del Ferrari ha tocar la darrera dreta del Racing Point, que ha fet una virolla contra el mur. Sainz i Stroll han set, de fet, els únics abandonaments de la cursa.
Renault s’embolica. La cursa ha continuat a la volta 6, amb els Mercedes i Verstappen davant, els Renault d’Esteban Ocon i Daniel Ricciardo quart i cinquè davant de Sergio Pérez, Pierre Gasly, Charles Leclerc i els dos Haas, que han aprofitat bé l’embolic i les parades d’alguns pilots.
Semblava que seria un bon dia per als Renault doncs anaven al davant del pilot, però la seva cursa s’ha començat a desfer a la volta 15, en que Ricciardo ha estat avançat per Pérez. L’australià s’ha aturat en aquella mateixa volta, i Ocon ho ha fet a la 18. Els dos han sortit per darrere de Sebastian Vettel, que encara no havia parat. Amb Ocon incapaç d’avançar Vettel, Pérez s’ha aturat a la volta 21 i ha sortit del box clarament per davant dels cotxes francesos.
Per acabar-ho d’adobar, l’equip ha ordenat canvi de posicions per si Ricciardo podia avançar a Vettel. Quan ho han fet, Ocon ha perdut el temps suficient com per que també Leclerc sortís de la seva aturada davant, i Ricciardo s’ha emportat 5 segons de penalització per saltar-se la corba 2. Podríem dir que un quart i cinquè Renault l’ha transformat en un cinquè i setè avui…
Diversió al darrere. Un cop fetes totes les aturades a davant, l’ordre ha quedat: Bottas, Verstappen, Hamilton, Pérez, Ricciardo, Leclerc, Ocon i Daniil Kvyat, que sortint amb dur ha aconseguir arribar vuité. A darrere d’ells hi ha hagut més varietat, amb força lluita degut a les estratègies entre els cotxes que quedaven. Finalment Pierre Gasly ha quedat novè, posició que ja ocupava però que s’ha acabat assegurant amb una segona parada durant un cotxe de seguretat virtual. Ell i Alexander Albon, que sortia 15è per haver canviat la caixa de canvis, han sigut els únics en puntuar amb dues aturades. Darrere d’ells tots ja doblats, destacant el pobre paper de Vettel, enterrat al dotzè lloc, i l’intent heroic de Lando Norris, que ha intentat puntuar amb una única aturada a la volta 1 però ha acabat quedant-se sense pneumàtics a falta de 6 voltes.
Pérez, el millor de la resta (Racing Point F1 Team) |
El líder del mundial, a més, s’ha queixat força, dient que les penalitzacions eren “ridícules” i que “els comissaris l’estaven intentant aturar” en el seu camí cap al setè títol.
La veritat és que Hamilton està ara a dos punts de perdre’s una cursa per sanció. En té 2 pel toc amb Albon a Brasil 2019, 4 a Àustria per no obeir banderes grogues i un nou toc amb Albon, 2 per entrar amb el pit-lane tancat a Monza i els dos d’avui. Els de Brasil 2019 caducaran el 17 de novembre, després del GP de Turquia.
-Comissaris. Molt severs amb unes coses i poc en altres.
-Renault. S’han embolicat ells sols.
-Mercedes. No és el primer dia que tenen problemes normatius…
-Valtteri Bottas. Convincent quan les coses li van bé.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 26 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W11 EQ Performance | 1:34:00.364 | 3 | 53 |
2 | 18 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16 | +7.729 | 2 | 53 |
3 | 15 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W11 EQ Performance | +22.729 | 1 | 53 |
4 | 12 | Sergio Pérez | 11 | Racing Point-BWT M. | RP20 | +30.558 | 4 | 53 |
5 | 10 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.20 | +52.065 | 5 | 53 |
6 | 8 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF1000 | +1’02.186 | 10 | 53 |
7 | 6 | Esteban Ocon | 31 | Renault | R.S.20 | +1’08.006 | 7 | 53 |
8 | 4 | Daniil Kvyat | 26 | AlphaTauri-Honda | AT01 | +1’08.740 | 11 | 53 |
9 | 2 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT01 | +1’29.766 | 9 | 53 |
10 | 1 | Alexander Albon | 23 | Red Bull-Honda | RB16 | +1’37.860 | 15 | 53 |
11 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +1 volta | 17 | 52 | |
12 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-20 | +1 volta | 18 | 52 | |
13 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF1000 | +1 volta | 14 | 52 | |
14 | Kimi Räikkönen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +1 volta | 19 | 52 | |
15 | Lando Norris | 4 | McLaren-Renault | MCL35 | +1 volta | 8 | 52 | |
16 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43 | +1 volta | 20 | 52 | |
17 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-20 | +1 volta | 16 | 52 | |
18 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43 | +1 volta | 13 | 52 | |
19 | Lance Stroll | 18 | Racing Point-BWT M. | RP20 | Accident | 12 | 0 | |
20 | Carlos Sainz | 55 | McLaren-Renault | MCL35 | Accident | 6 | 0 |