La pregunta: Gran Premi d’Espanya

 

GP d’Espanya : Creieu que la victòria de Verstappen serà un punt d’inflexió o, com diu la dita: “una flor no fa estiu” ?


Alex March: Jo crec que no. Ara mateix veig el binomi Hamilton-Mercedes pràcticament imbatible i els seus rivals només els poden derrotar quan passen coses excepcionals en cursa.

Penso que Verstappen serà el principal rival dels Mercedes i de tant en tant els donarà pel sac. La seva habilitat en condicions de pluja, el seu esperit lluitador, la capacitat d’evolucionar el cotxe que té Red Bull durant la temporada i l’astúcia del seu equip amb les estratègies els permetrà guanyar alguna cursa més d’aquí a final d’any.
Cal tenir en compte també l’ambició que pot tenir Verstappen. Recordem que ara mateix es troba a només 30 punts de Hamilton, havent abandonat en una cursa i quan ja s’han disputat 5 grans premis. L’holandès mai s’ha trobat tant a prop del liderat a aquestes alçades de temporada. Aquesta situació li pot donar ales tant a ell com al seu equip, però per altra banda també li pot ser contraproduent aquest excés de ganes; ja que en el passat l’hem vist cometre errades per voler estar el més endavant possible.
Si ho sap gestionar, penso que pot complicar força la vida a Hamilton però no fins al punt de pendre-li el seu setè títol.
Jordi Domènech: Jo no crec que la victòria de Verstappen marqui cap tipus de canvi significatiu. Si bé és cert que Red Bull va derrotar Mercedes al GP del 70è Aniversari i que gairebé també guanya l’altra cursa a Silverstone, penso que a Mercedes es van confiar una mica estratègicament. 

Especialment a la segona cursa, havent vist el que els passava a la primera i veient al primer intent de la Q2 que Verstappen anava amb els durs, em va estranyar que no ho provessin com a mínim per cobrir les intencions dels de Milton Keynes.
Però per altra banda, quan els pneumàtics els van bé, els Mercedes tenen capacitat per quedar primer i segon a cada cursa amb força superioritat. Verstappen està fent tot el que pot i de fet potser trobarà a faltar els punts de la primera cursa d’Àustria, però crec que no contra Hamilton, sinó contra Bottas per a ser subcampió… 
Salvador Mateu: Crec que la victòria en el Gran Premi del 70è aniversari va ser un avís a Mercedes de que el dia que no estiguin al 100% hi ha un pilot que pot donar-li problemes. I parlo d’un pilot i no d’un equip ja que crec que la victòria de Verstappen va ser sobretot mèrit de la seva excepcionalitat i no pas perquè Red Bull tingui el ritme necessari per poder estar a prop dels pilots de Mercedes. Tinc clar que aquest any Mercedes esta no un, sinó tres passos al davant dels seus competidors i el fet de ser una temporada tant comprimida no dona esperances de que això canviï. I mirant al futur l’esperança d’igualtat al capdavant no ens fa ser gaire optimistes per culpa d’un reglament sense canvis pel 2021 i sobretot per una pretemporada molt curta.

Marc Bruguera: Penso que la victòria de Verstappen va ser casualitat. Si als Mercedes no fallan, si que es veritat, que l’unic pilot que pot amb ells es el RedBull de Max Verstappen, però poc més. Mercedes falla poc, i quant falla, ho corretgeixen per al Gran Premi següent. 

Ara bé, al que va passar en el Gran Premi 70 Aniversari pot ser un punt d’inflexió per als propietàris de la F1. 
Que es al que volen? 
Una F1 amb un monopoli d’una escuderia amb monoplaces a més de un segon per volta de la resta, o bé una F1 amb espectacle cada cap de setmana amb l’incertessa de qui guanyarà. 
Aquesta es la pregunta que s’ha de fer la F1 actual. No volem victòries perquè la millor escuderia té algun problema i falla. Volem un Gran Premi amb incertesa, que el pilot torni a ser important en el monoplaça. 
Poques victòries d’altres escuderia veurem aquest any. Tot sembla que Lewis Hamilton aconseguirà el setè títol i empatarà amb en Michael Schumacher 

Núria Casas-Salat: No se si la victòria de Verstappen serà o no un punt d’inflexió, però el que si que puc dir és que ha fet un gran bé a la competició.
Des de que soc aficionada a aquest esport, mai havia vist un domini  tan escandalós a la Fórmula 1, ni quan guanyava Michael Schumacher, ni amb Brawn GP, ni amb Red Bull. Mercedes s’emporta la palma a la era híbrida, facin el que facin guanyen, mundial rere mundial, i així portem ja 6 anys i aquest pinta del mateix color.
Per desgràcia, sembla que els compostos que portaran al circuit de Barcelona-Catalunya seran més durs, cosa que afavoreix altre cop als Mercedes. No hem d’oblidar que si va guanyar Max va ser gràcies als pneumàtics, que ell els sabia tractar molt millor i per això va guanyar. Sinó només cal veure la distància que tenen les fletxes amb la resta de cotxes.
Desitjo que no sigui un punt d’inflexió, però si ja comencem a afavorir altre cop a l’escuderia alemanya, ja podem plegar. Com ja he dit altres vegades, a la Fórmula 1 li cal un reciclatge de cap a peus, el tenen altres competicions de motor, cada cop més, abans només parlava de la IndyCar, ara també ho veig a la F2, F3, Fórmula E, … Sinó volen matar aquesta competició però no fan res per millorar, només ens queda posar espelmes a la Moreneta i que els Mercedes s’estavellin a la corba 4 del circuit. Llavors tornarem a tenir cursa.

Just Serrainat Personalment, penso que ara mateix la superioritat de Mercedes, és encara molt gran respecte als seus

contrincants i només si tenen algun tipus de problema, com aquest últim cap de setmana amb els pneumàtics,
poden perdre la primera posició (tot i que els dos pilots van pujar al podi igualment).
La veritat és que Max Verstappen aquest any està fent uns resultats fantàstics i això es reflecteix en la seva segona
posició a la general de pilots i sembla que Red Bull a fet un pas endavant, però encara està un esglaó per sota de
la marca alemanya.
Ja no vull ni parlar de la sort de Hamilton, que en una cursa plena de punxades o fa a l’última volta i aconsegueix guanyar
igualment i aquesta sort li hem vist en moltes altres curses i situacions.
En definitiva, no crec que ara mateix, ni Red Bull, ni Ferrari estiguin en disposició de plantar cara a Mercedes i només les
curses on se li compliquen les coses a l’escuderia alemanya, els altres pilots poden aprofitar per intentar arrabassar-los 
les primeres posicions, però també s’ha de dir que resultats com els de Max Verstappen, són un avís de què pot venir a 
les pròximes temporades.
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

L’excepcionalitat causada per la pandèmia ha provocat haver de confeccionar un calendari molt dens i incert. Per evitar hipotètics problemes de subministrament, els equips, Pirelli i la FIA han acordat que sigui el propi fabricant Italià qui esculli la quantitat de cada compost a subministrar a cada pilot. Per tant, per aquestes vuit primeres curses cada pilot disposarà de:

x8 Pneumàtics tous
x3 Pneumàtics mitjans
x2 Pneumàtics durs
Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Horaris del GP d’Espanya
Divendres
Lliures 1: 11.00 (Movistar)
Qualificació F3: 14.05 (Movistar)
Lliures 2: 15:00 (Movistar)
Qualificació F2: 17.00 (Movistar)

Dissabte
Cursa 1 F3: 10.25(Movistar)

Lliures 3: 12.00 (Movistar)
Qualificació: 15.00 (Movistar)
Cursa 1 F2: 16.45 (Movistar)

Diumenge
Cursa 2 F3: 09.45 (Movistar)
Cursa 2 F2: 11.10 (Movistar)
Cursa: 15.10 (Movistar)
Breus d’última hora:

– Segons declaracions de la directora del Circuit a Rac1, lluitarà per aconseguir que la instal.lació deixi de ser deficitària.

– A Alfa Romeo declaren que no dubten del talent de Hulkenberg, però que es massa d’hora per parlar del 2021.

– Racing Point apelarà contra la sanció per dur entrades d’aire als frens considerades il.legals.

No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi