La Pregunta: Gran Premi de Belgica

 

GP de Belgica : Creieu que la venda de Williams es la seva salvació o, per contra, la seva desaparició a mig plaç ?

Alex March: Penso que la venda de Williams és una bona noticía per l’equip ja que assegura la continuitat del nom de Williams a la graella. Vendes d’accionariat semblants a aquesta ja s’han fet anteriorment com és el cas de McLaren i l’equip ha seguit funcionant amb normalitat.

Ja fa uns anys que es comenta que Williams es troba en una situació ecònomica complicada. La pèrdua recent dels spoonsors principals, la falta de suport exclusiu d’un fabricant, les dificultats derivades de la COVID-19 i la manca de resultats han obligat a la familia Williams a optar primer per la venda de l’empresa d’enginyeria i finalment per la del equip de curses.
Desconec els detalls de les condicions de la venda. El que si s’ha dit és que una de les exigencies que la familia va posar al comprador era mantenir el cognom de Williams a l’equip i tenir un compromís amb la competició a mig plaç.
Veurem quin nivell d’implicació té el grup inversor i si posa en disposició de l’equip els cèntims necessàris per a què Williams torni a reeditar els grans èxits de la dècada dels 90. 
Jordi Domènech: Doncs la veritat, no en tinc ni idea. Com sempre passa quan algun inversor poc conegut compra un equip de Fórmula 1, el futur és una incògnita. I fins i tot quan els compradors són empreses del motor res està assegurat, si recordem els casos d’Honda i BMW comprant BAR i Sauber respectivament per acabar-los venent 3 i 4 anys després respectivament.
Així doncs, poden passar diverses coses. Podria passar que Dorliton controli Williams però sense ficar-s’hi massa, deixant a l’equip actual fer. O també podria passar que Dorliton busqui millorar i enfortir l’equip buscant una venda profitosa més endavant.
Així doncs, és difícil fer un pronòstic. Amb el pacte de la Concòrdia signat fins al 2025, és probable que l’equip continuï tal com està fins llavors, però a partir d’allà ja veurem.
Lluny queden els temps en que un equip podia subsistir de manera clàssica. Construir un Fórmula 1 competitiu i amb la perfecció que es necessita ara costa molts diners, i això sense comptar amb el pagament del subministre de motors que acaba sent un benefici per a tres equips rivals…
Salvador Mateu: Sincerament poc se sap d’aquesta operació. Està clar que Williams passava per un moment molt complicat econòmicament i de resultats. Els dos últims mundials a quedat ultima i aquest, tot i la millora significativa de rendiment no sembla que pugui millorar gaire la posició final al mundial , i tots sabem que aquesta posició com més alta és més rendiment econòmic produeix.

Així doncs la venta de l’escuderia al grup Dorliton Capital ajuda econòmicament a l’equipi i li dona una tranquil·litat i estabilitat pels pròxims anys, però això té un preu, que és la pèrdua de l’última escudería familiar que quedaba al mundial. Sí que les promeses inicials son bones: mantenir el nom, conservar la seu i equip tècnic però si mirem al passat amb l’experiència d’altes casos semblants ningú ens assegura que Williams no acabi sent una escuderia sense ànima convertida amb la filial d’algun motorista al igual com han acabat grans noms de la fórmula 1 com Minardi o Sauber.

Marc Bruguera: La venda de Williams es la realitat de com està la Formula 1 actualment.

Una escuderia amb tanta història al seu darrera… La veritat que es una llàstima que a dia d’avui passin aquestes coses. 
La pregunta és molt bona ja que segurament, com tots els equips amb compradors al darrera, dependrà dels resultats a pista. 
En la meva opinió penso que si no obtenen resultats ràpidament, en dos o tres anys, l’escuderia, o bé la compra algú altre o bé desapareixerà de la competició. Ja sabem que últimament els grups inversors, els compradora individuals etc… No tenen gaire paciència. 
De cara a la temporada que bé dubto molt que Williams estigui per està constituïda a mínim a mitjà taula. Haurem d’esperar dues temporades per veure on són i segurament en aquell moment podrem observar des de la graderia cap a quin direcció va aquesta escuderia si cap amunt o cap a la desaparició. 

Núria Casas-Salat: Pel que se d’aquest tema és que amb els problemes econòmics de Williams, aquesta es va posar a la venta per assegurar-se el seu futur, i que un grup inversor dels estats units, Dorilton Capital, l’ha comprat. Diuen que mantindran el nom de l’escuderia i la seu d’aquesta. I també han promès respectar i conservar l’herència de Williams.
Si això serveix perquè continuï Williams dins la fórmula 1, em sembla bé, pel que he llegit diu que els pot ajudar a afrontar tot el canvi de reglamentació que hi haurà al 2022 i que volen tornar l’equip al capdamunt de la graella. A veure si aquest compleixen els acord i podem tornar a veure a l’escuderia angles al capdamunt, lluitant una altra vegada pel títol mundial.
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

L’excepcionalitat causada per la pandèmia ha provocat haver de confeccionar un calendari molt dens i incert. Per evitar hipotètics problemes de subministrament, els equips, Pirelli i la FIA han acordat que sigui el propi fabricant Italià qui esculli la quantitat de cada compost a subministrar a cada pilot. Per tant, per aquestes vuit primeres curses cada pilot disposarà de:

x8 Pneumàtics tous
x3 Pneumàtics mitjans
x2 Pneumàtics durs
Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Horaris del GP de Belgica
Divendres
Lliures 1: 11.00 (Movistar)
Qualificació F3: 14.00 (Movistar)
Lliures 2: 15:00 (Movistar)
Qualificació F2: 17.00 (Movistar)

Dissabte
Cursa 1 F3: 10.25(Movistar)

Lliures 3: 12.00 (Movistar)
Qualificació: 15.00 (Movistar)
Cursa 1 F2: 16.45 (Movistar)

Diumenge
Cursa 2 F3: 09.45 (Movistar)
Cursa 2 F2: 11.10 (Movistar)
Cursa: 15.10 (Movistar)
Breus d’última hora:

– Sabem per F1.com que Flavio Briatore ha estat ingressat per coronavirus
– Apareix una nova versió del calendari, que puja a 17 les curses, amb la tornada de l’Istambul Park i dues curses seguides a Shakir.
– Renault ho deixa estar, i es retira de seguir la seva lluita legal contra Racing Point.

No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi