Crònica GP d’Espanya: Bayern de Hamilton

Que no sigui l’última.  Com ja sabeu el GP al Circuit fa anys que està amenaçat. En Merlos escrivia aquesta setmana a l’Ara que podria ser l’últim, però si ho fos, seria una llàstima per dues raons. Una, la falta de públic, tants socis i aficionats del motor que hi hem passat calor, fred, pluja, vent i el que fes falta per tal de veure-hi competicions “a casa”. Ens podem queixar, podem renegar, podem dir que les curses son avorrides però coi, és el nostre circuit.
La segona raó seria la poca lluita al capdavant, on Lewis Hamilton ha fet una nova demostració de força que l’acosta al setè campionat. De fet el títol de la crònica, als que som culers, ens fa una mica de mal recordant el que va passar divendres, però es que en Lewis ha sigut molt superior avui, i caldrà que els rivals, com el Barça, s’ho repensin molt si volen tornar a vèncer.
Tant de bo es pugui tornar a viure la Fórmula 1 a Catalunya i amb públic molts més anys.

Hamilton celebra la seva 88a victòria (Mercedes AMG F1)

A davant, poca cosa. La cursa s’ha vist marcada inicialment per la sortida i primera corba de Valtteri Bottas. El finlandès, que sortia segon al costat del seu company, ha vist com Max Verstappen el superava a la recta i Lance Stroll a la frenada, el canadenc fent una gran sortida des del cinquè lloc. Amb el DRS Bottas ha recuperat el tercer lloc, però en cap més moment de la cursa ha semblat amb possibilitats de plantar cara ni a Hamilton ni a Verstappen.

El britànic i el neerlandès han mantingut un duel estratègic, però a la que els dos equips han substituït els pneumàtics tous pels mitjos, la superioritat de Hamilton s’ha fet palesa, liderant totes les voltes i guanyant finalment amb 24 segons sobre el Red Bull i 44 sobre el seu company Bottas, tot i que el finès s’ha aturat un tercer cop per fer la volta ràpida i evitar així el Grand Chelem d’en Lewis.

La resta, tots doblats. La poca diversió de la cursa ha vingut a partir del quart lloc. La resta d’equips estan molt parells; de fet, entre Hamilton (primer) i Stroll (quart) hi ha hagut una diferència aproximada d’un minut i 40 segons, mentre que entre Stroll i Russell (dissetè) n’hi ha hagut només 58 segons…

Les estratègies s’han dividit entre els atrevits que han fet només una aturada, i els que han fet l’estratègia més ràpida que eren dues. Sergio Pérez, retornant després del positiu per covid, quasi aconsegueix el quart lloc amb una sola aturada, però una penalització de cinc segons per no respectar banderes blaves li ha fet perdre la posició en favor del seu company Stroll, que si que n’ha fet dues. Aquest resultat fa que Racing Point, malgrat els 15 punts que els van restar, es posi tercer al mundial just davant de McLaren i Ferrari.

Històries italianes. L’únic altre pilot als punts que ha aconseguit fer funcionar l’estratègia d’una sola aturada ha estat Sebastian Vettel, que ha aconseguit 6 punts per a Ferrari en un dia on Charles Leclerc ha fet una virolla per problemes elèctrics que l’han obligat a abandonar. 
El fet és que l’estratègia de Vettel no semblava òptima, doncs tot i que sortia amb pneumàtics mitjos, l’han aturat a la mateixa volta que Pérez i Leclerc, que sortien amb tous. Així doncs, Pérez i Vettel han fet 36 voltes cadascun per acabar la cursa amb un sol joc de pneumàtics, però Pérez amb mitjos i Vettel amb tous! L’alemany havia arribat a anar cinquè, però Stroll i Carlos Sainz l’han avançat amb rodes més noves, així que fa la sensació que si haguessin allargat una mica més la tirada, Ferrari hauria sumat més punts…

Dia profitós a can Stroll (Racing Point F1 Team)
Cap problema per a Sainz. En aquest GP les coses li han anat bé a Sainz, tant les aturades com els avançaments, i mitjançant estratègia ha pogut superar el Red Bull d’Alexander Albon, que sortia davant seu. L’anglo-tailandès ha estat l’únic pilot en usar el pneumàtic dur durant la cursa i només 22 voltes, ha sigut doblat pel seu company i ha acabat només mig segon davant de Pierre Gasly amb l’AlphaTauri, amb Lando Norris tancant els punts. Fa la sensació de que Red Bull corri amb un RB16 i amb tres AT01 veient el nivell respectiu de cadascun. És el Red Bull un cotxe que només pot portar Max Verstappen? 
Pel que fa a la resta, els Renault i els Haas han intentat una sola aturada contra les dues d’Alfa Romeo i Williams, però tant hi ha fet, ni uns ni altres han arribat els punts. El més proper, Ricciardo, a un segon del desè lloc.

Ara tindrem una setmana de descans i posteriorment un nou triplet a Spa, Monza i Mugello. Les característiques dels circuits que venen semblen favorables als Mercedes, i Max Verstappen haurà de seguir esperant un 0 de Hamilton si vol tenir alguna possibilitat.

-Renault. 0 punts davant del nou cap Luca de Meo…
-Romain Grosjean. Segueix movent-se tard en defensa.
-Ferrari. Ni fiabilitat, ni velocitat, ni estratègia.

-Racing Point. Bon botí de punts

-Pierre Gasly. Temporada molt seriosa fins ara.
-Carlos Sainz. Gran cursa batent a Albon.

-Lewis Hamilton. La pallissa, comparable al 2-8…

-Max VerstappenTreu el màxim, dia sí dia també.
-Sebastian Vettel. 6 punts amb un Ferrari que justejava molt.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W11 EQ Performance 1:31:45.279 1 66
2 18 Max Verstappen 33 Red Bull-Honda RB16 +24.177 3 66
3 16 Valtteri Bottas 77 Mercedes W11 EQ Performance +44.752 2 66
4 12 Lance Stroll 18 Racing Point-BWT M. RP20 +1 volta 5 65
5 10 Sergio Pérez 11 Racing Point-BWT M. RP20 +1 volta 4 65
6 8 Carlos Sainz 55 McLaren-Renault MCL35 +1 volta 7 65
7 6 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF1000 +1 volta 11 65
8 4 Alexander Albon 23 Red Bull-Honda RB16 +1 volta 6 65
9 2 Pierre Gasly 10 AlphaTauri-Honda AT01 +1 volta 10 65
10 1 Lando Norris 4 McLaren-Renault MCL35 +1 volta 8 65
11 Daniel Ricciardo 3 Renault R.S.20 +1 volta 13 65
12 Daniil Kvyat 26 AlphaTauri-Honda AT01 +1 volta 12 65
13 Esteban Ocon 31 Renault R.S.20 +1 volta 15 65
14 Kimi Raikkonen 7 Alfa Romeo-Ferrari C39 +1 volta 14 65
15 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-20 +1 volta 16 65
16 Antonio Giovinazzi 99 Alfa Romeo-Ferrari C39 +1 volta 20 65
17 George Russell 63 Williams-Mercedes FW43 +1 volta 18 65
18 Nicholas Latifi 6 Williams-Mercedes FW43 +2 voltes 19 64
19 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-20 +2 voltes 17 64
20 Charles Leclerc 16 Ferrari SF1000 Prob. elèctric 9 38