Crònica GP del 70è aniversari: Verstappen alliçona als Mercedes

La Fórmula 1
celebrava aquest cap de setmana el seu 70è aniversari al mateix lloc on hi va
haver la primera cursa; Silverstone.

Com la setmana passada, la cursa s’ha disputat amb altes temperatures. La gran diferència però entre la
cursa d’avui i la de fa 7 dies han estat els pneumàtics més tous que Pirelli ha
subministrat per aquesta cursa. Això ha fet que nou dels deu primers pilots de
la graella sortissin amb pneumàtics mitjos, exceptuant Verstappen que ha sortit
amb els més durs.

La sortida: Bona arrancada dels dos Mercedes que han mantingut les dues primeres posicions a l’arribar al primer revolt, amb Bottas mantenint el primer lloc per davant de Hamilton. Just pel darrere, Verstappen es col·locava tercer avançant a un gran Hulkenberg que per segona cursa consecutiva substituïa a Pérez.

Al mig del pilot, el tetracampió Vettel perdia el control del seu Ferrari al sortir del primer revolt i s’envirollava a alta velocitat caient al pou de la classificació. Segurament, uns pneumàtics durs massa freds i un toc al gas massa optimista han provocat la reacció del Ferrari de l’alemany i que de ben poc no s’endugués a Carlos Sainz.

Desgast dels pneumàtics: Ja a la volta 6, s’han produït les primeres aturades dels pilots amb cotxes més ràpids que es veien atrapats amb trànsit i dificultats per avançar. El primer ha estat Albon que s’ha passat tota la cursa a l’atac a causa d’aquesta prematura aturada, i ens ha regalat un repertori de maniobres d’avançament espectaculars a Copse, Stowe i Brooklands.

Al voltant de la volta 10, Verstappen amb els seus pneumàtics durs ha començat a recuperar terreny als Mercedes fins a col·locar-se a l’estela de Hamilton que sortia amb els pneumàtics mitjos. A la volta 13, Bottas ha entrat al box ha posar pneumàtics durs i una després ho ha fet Hamilton fet que ha provocat que l’holandès es posés líder. 

Entra en joc l’estratègia: Verstappen mantenia la distància al capdavant amb una òptima gestió dels pneumàtics. Sorprenentment poc després d’entrar al box, tant els pneumàtics durs de Bottas com els de Hamilton han començat a sortir-los ampolles i no podien rodar a un ritme suficientment ràpid com per apropar-se a Verstappen.

Pel darrera, els mecànics de McLaren la tornaven a espifiar a l’aturada de Sainz fet que provocava que el madrileny perdés les seves opcions a lluitar pels punts.
A meitat de cursa, Verstappen ha fet la primera aturada al box i ha sortit just pel darrera de Bottas però per davant de Hamilton. No obstant, l’holandès ha aprofitat l’extra de tracció del pneumàtic mitjà nou i ha avançat a Bottas al revolt de Brooklands. A partir d’aquell moment, l’holandès ha exprimit al màxim els pneumàtics mitjos durant 7 intenses voltes.
Verstappen s’atura al box (Red Bull).

Últimes aturades i meta: A vint voltes pel final, Bottas s’ha aturat per intentar el “undercut” sobre Vertsappen. Una volta després, l’holandès s’ha desempallegat del compost mitjà i ha tornat a muntar el pneumàtic dur fins a final de cursa.
Aquestes aturades han fet que Hamilton es col·loqués primer. L’anglès volia intentar arribar a final però des de l’equip no han volgut arriscar i han decidit aturar l’anglès a la volta 42. Això ha fet que Hamilton  caigués a la quarta posició per darrere de Leclerc, però l’hexacampió ha aconseguit avançar al de Ferrari a Stowe. Posteriorment, Hamilton ha començat a marcar volta ràpida rere volta ràpida fins atrapar a Bottas i adelantar-lo.
Hamilton avança a Bottas per posar-se segon (Mercedes).
Al capdavant Verstappen ja era massa lluny de l’abast de Hamilton i l’holandès ha creuat la línea de meta amb 11 segons d’avantatge. Verstappen ha aconseguit així la seva novena victòria a la Fórmula 1 i es col·loca a només 30 punts de Hamilton. Tercer ha estat un decebut Bottas mentre que quart ha estat Leclerc que ha fet una sola aturada a diferencia dels seus rivals. Cinquè ha estat el guerrer Albon seguit dels Racing Points de Stroll i Hulkenberg. Han completat la zona de punts Ocon, Norris i Kvyat.
Verstappen cel·lebra la primera victòria de la temporada (Red Bull).
La Fórmula 1 torna la setmana que ve al circuit de Catalunya. Una llàstima que no hi puguem assistir els aficionats.
-Vettel. Té dificultats amb el cotxe i les ganes de fer-ho bé el fan cometre errades.
-McLaren. Masses problemes als “pit-stop”.
-Magnussen.  És agressiu fins i tot tornant a la pista.

-Bottas. Gran “pole” ahir, però té dificultats en curses de gestió de pneumàtics.

-Albon. Llàstima dels seus problemes als entrenaments perquè en cursa és ràpid.
-Ricciardo. Estava fent una bona cursa però s’ha envirollat quan lluitava pels punts.

-Verstappen. Victòria i magistral gestió dels pneumàtics.

-LeclercEs consolida com a líder dins de Ferrari.
-Hulkenberg. Més ràpid que Stroll a la “qualy” i en cursa perquè Stroll Sr no ha volgut.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Max Verstappen 33 Red Bull-Honda RB16 1:19:41.993 4 52
2 19 Lewis Hamilton 44 Mercedes W11 EQ Performance +11.326 2 52
3 15 Valtteri Bottas 77 Mercedes W11 EQ Performance +19.231 1 52
4 12 Charles Leclerc 16 Ferrari SF1000 +29.289 8 52
5 10 Alexander Albon 23 Red Bull-Honda RB16 +39.146 9 52
6 8 Lance Stroll 18 Racing Point-BWT M. RP20 +42.538 6 52
7 6 Nico Hulkenberg 11 Racing Point-BWT M. RP20 +55.951 3 52
8 4 Esteban Ocon 31 Renault R.S.20 +64.773 14 52
9 2 Lando Norris 4 McLaren-Renault MCL35 +65.669 10 52
10 1 Daniil Kvyat 26 AlphaTauri-Honda AT01 +69.669 16 52
11 Pierre Gasly 10 AlphaTauri-Honda AT01 +70.642 7 52
12 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF1000 +73.370 11 52
13 Carlos Sainz 55 McLaren-Renault MCL35 +74.070 12 52
14 Daniel Ricciardo 3 Renault R.S.20 +1 volta 5 51
15 Kimi Raikkonen 7 Alfa Romeo-Ferrari C39 +1 volta 20 51
16 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-20 +1 volta 13 51
17 Antonio Giovinazzi 99 Alfa Romeo-Ferrari C39 +1 volta 19 51
18 George Russell 63 Williams-Mercedes FW43 +1 volta 15 51
19 Nicholas Latifi 6 Williams-Mercedes FW43 +1 volta 18 51
20 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-20 Avaria 17 43