La cursa. Primer de tot hem de fer la menció del pobre Hülkenberg que havia de córrer aquesta cursa en el lloc de Pérez que no pot per Covid, i ha tingut la mala sort que el cotxe no ha pogut ni fer la sortida.
Sempre ens queixem de circuits com el de Singapur,, un circuit que costa avançar i que els cotxes acaben fent un trenet sense gaires oportunitats de guanyar alguna posició i rascar alguns punts que poden ser importants. Però la veritable realitat d’aquest mundial és que els Mercedes estan a una altra galàxia, i el Red Bull de Max fa el que pot per no perdre l’estela de les fletxes negres (el color que porten aquest any en contra del racisme), mentre que els Ferraris no tenen motor aquest any per poder plantar cara ni als cotxes de la zona mitja.
|
Lewis Hamilton Copyright AMG Mercedes |
I en un circuit com el de Silverstone que es pot avançar, i que pot donar joc per l’espectacle, ens hem trobat una processó de cotxes que no podien avançar ni a la zona mitja. Fins i tot un Grosjean amb un motor Ferrari que no té potència, ha pressionat a Leclerc, fins que Sainz s’ha acostat, cosa que ha donat aire al Ferrari per escapar-se el tros suficient per no patir la resta de la cursa. Tot i això ha donat guerra als McLaren de Sainz i Norris, i al Renault de Ricciardo, quan tots havien entrat a box per canviar pneumàtics i ell no, i s’ha trobat en una 5a posició virtual que li ha durat força estona. Tot i això s’ha guanyat una bandera blanca i negra quan estava lluitant amb Sainz i ja veurem si li cau alguna sanció per la mateixa acció amb Ricciardo.
Ni els Safety Car animen la monotonia. Al final de la primera volta Albon s’ha tocat amb Magnussen fent-lo fora de la pista i ha provocat la sortida del primer dels 2 safety car que han sortit. Albon l’han penalitzat amb una sanció de 5 segons que ha acomplert la segona vegada que ha parat per canviar pneumàtics.
El segon Safety ha sortit perquè Kvyat ha punxat a les enllaçades perdent el cotxe i estampant-se contra el mur. Aquest ha durat més estona ja que la pista ha quedat més bruta. Aquí han aprofitat per entrar quasi tots els cotxes per canviar les rodes, sense importar l’estratègia, han posat els durs i fins al final.
|
Safety Car protagonista sense gaire èxit. Copyright AMG Mercedes |
Les represes de les curses han sigut les dues iguals. Els Mercedes s’escapen amb Lewis al capdavant i a 2 segons Bottas, el Red bull de Max intenta seguir-los i acaba corrent sol durant tota la cursa, sense ningú amb qui lluitar. Estava tan avorrit que li ha fet una broma al seu enginyer dient-li que no s’oblidés de beure aigua. I darrera Leclerc que no podia seguir el ritme de Verstappen i que ha fet tap durant una estona. I darrera la resta que no s’atrevien a fer gran cosa.
Arriba la salsa. A 3 voltes del final per fi arriba una mica d’emoció Bottas ha punxat la roda i s’ha vist obligat a entrar, perdent la seva còmode segona posició i ha acabat lluitant amb Vettel, per la 10a. posició que ha guanyat l’alemany. Llavors Sainz que anava 4t també ha punxat, amb tan mala sort que ha destrossat el pneumàtic i ha abandonat. A l’última volta han decidit fer entrar al Max per aconseguir la volta ràdio, ja que tenia una parada gratis, i en aquest moment Hamilton ha entrat a fer la darrera volta punxat, però no s’ha vist fins que faltava mitja volta per acabar que la tenia punxada, ja que la carcassa no s’ha desprès i això li ha donat l’estabilitat per poder fer la volta a una bona velocitat i creuar la meta primer i a poca distància venia Verstappen amb fam de guanyar.
|
La punxada Copyright AMG Mercedes |
El podi l’han fet Hamilton que no se d’on treu la bona sort que té, ja que ni punxant perd. El segon lloc per Verstappen que sinó hagués fet la parada hauria pogut guanyar, i el tercer lloc per Leclerc, que no es pot creure que tingui tanta sort amb un cotxe que no corre.
-Pirelli. 4 punxades en tota la cursa, Kvyat, Bottas, Sainz i Hamilton.
-Comentaristes de Movistar. Ja cansa que s’equivoquin tan, només se’n salva un, Rosaleny.
-Williams. No puntuen ni amb les punxades dels forts.
-Alfa Romeo. Desapareguts
-Racing Point- Mercedes. Massa fluixos pel cotxe que tenen.
-Alexander Albon. Tot i l’errada de la 1a volta ha puntuat.
-Valteri Bottas. Tenia la segona posició i s’ha quedat a la porta per la punxada.
-Ferrari. Han aconseguit el podi de rebot, però el cotxe no funciona.
-Max Verstappen. Bona cursa amb el cotxe que té
-Renault. Sembla que van guanyant terreny
-Pierre Gasly. Sense la pressió de Red Bull es pot veure que és bo.
-Lewis Hamilton. Ni punxant a l’última volta perd.
Pos. |
Pts. |
Pilot |
Dor. |
Equip |
Xassís |
Temps |
Gra. |
Vol. |
1 |
25 |
Lewis Hamilton |
44 |
Mercedes |
W11 EQ Performance |
1:28:01.283 |
1 |
52 |
2 |
19 |
Max Verstappen |
33 |
Red Bull-Honda |
RB16 |
+5.856 |
3 |
52 |
3 |
15 |
Charles Leclerc |
16 |
Ferrari |
SF1000 |
+18.474 |
4 |
52 |
4 |
12 |
Daniel Ricciardo |
3 |
Renault |
R.S.20 |
+19.650 |
8 |
52 |
5 |
10 |
Lando Norris |
4 |
McLaren-Renault |
MCL35 |
+22.277 |
5 |
52 |
6 |
8 |
Esteban Ocon |
31 |
Renault |
R.S.20 |
+26.937 |
9 |
52 |
7 |
6 |
Pierre Gasly |
10 |
AlphaTauri-Honda |
AT01 |
+31.188 |
11 |
52 |
8 |
4 |
Alexander Albon |
23 |
Red Bull-Honda |
RB16 |
+32.670 |
12 |
52 |
9 |
2 |
Lance Stroll |
18 |
Racing Point-BWT M. |
RP20 |
+37.311 |
6 |
52 |
10 |
1 |
Sebastian Vettel |
5 |
Ferrari |
SF1000 |
+41.857 |
10 |
52 |
11 |
|
Valtteri Bottas |
77 |
Mercedes |
W11 EQ Performance |
+42.167 |
2 |
52 |
12 |
|
George Russell |
63 |
Williams-Mercedes |
FW43 |
+52.004 |
20 |
52 |
13 |
|
Carlos Sainz |
55 |
McLaren-Renault |
MCL35 |
+53.370 |
7 |
52 |
14 |
|
Antonio Giovinazzi |
99 |
Alfa Romeo-Ferrari |
C39 |
+54.205 |
15 |
52 |
15 |
|
Nicholas Latifi |
6 |
Williams-Mercedes |
FW43 |
+54.549 |
18 |
52 |
16 |
|
Romain Grosjean |
8 |
Haas-Ferrari |
VF-20 |
+55.050 |
17 |
52 |
17 |
|
Kimi Raikkonen |
7 |
Alfa Romeo-Ferrari |
C39 |
+1 volta |
16 |
51 |
18 |
|
Daniil Kvyat |
26 |
AlphaTauri-Honda |
AT01 |
Accident |
19 |
13 |
19 |
|
Kevin Magnussen |
20 |
Haas-Ferrari |
VF-20 |
Accident |
14 |
1 |
20 |
|
Nico Hülkenberg |
27 |
Racing Point-BWT M |
RP20 |
No pren la sortida |
13 |
0 |
Entrades relacionades