9 de juliol de 2020

Pregunta del GP d'Estíria


GP d'Estíria: Creieu que la F1 s'ha de ficar en temes politico-socials?


Joan Enric Fugueras: Quan el problema politico social es tant seriós com aquest, sens dubte si.

La F1 te una enorme repercussió arreu del món, milions de seguidors, i no pot amagar-se dels problemes.

Durant l’època Ecclestone, el magnat britànic no era partidari de ficar-se en res que no fos el seu negoci i la seva competició, malgrat ell si que va deixar anar algunes lamentables opinions sobre el poc que li agrada la democràcia, i fins i tot va tenir la santa barra de demanar el vot per Paco Camps perquè el GP de València seguís endavant els propers anys.

Un cas tant greu com el racisme i la mort del Sr. Floyd sens dubte que la F1 te tot el dret de tractar-lo; un altre cosa seria mobilitzar-se per la invasió del cargol poma o per si cal posar bancs o no en un parc de Nottingham, però quan l'afer es tant seriós, si els pilots o la F1 s’apunten a una mobilització que ha esdevingut global no em sembla cap problema.




Alex March: Crec que està bé que la Fórmula 1 es mobilitzi per defensar causes socials com poden ser la lluita contra el racisime, l’igualtat entre els homes i les dones, l’ecologisme o els drets de gays i lesbianes.

La Fórmula 1 és un altaveu internacional i si vol transmetre una imatge d’esport modern i obert a les diferents cultures del món, ha de intentar donar exemple amb les accions que du a terme per poder ajudar a eradicar aquests problemes.

En l’època Ecclestone segurament no s’hagués dut a terme l’acció contra el racisme que vam veure al passat Gran Premi d’Àustria. Per això penso que Liberty Media va fer molt bé recolzant a Lewis Hamilton que al mateix temps ha participat en nombroses mobilitzacions arran la mort de George Floyd.

També trobo bé que Liberty parli amb els pilots sobre aquests temes i ells decideixin amb total llibertat si participen a l’acte i de quina manera.

Ara mateix Hamilton és el gran campió  que tenim al nostre esport, i com a tal se l’ha de cuidar ja que la seva implicació en temes político-socials pot ajudar a tenir un món millor.



Jordi Domènech: És una qüestió complicada, aquesta. D'una banda, que la Fórmula 1 es signifiqui per a certes causes pot ser positiu, però segons com pot portar a lectures equivocades. Prenem per exemple el fet d'agenollar-se.

Agenollar-se durant l'himne dels Estats Units va començar a l'NFL l'any 2016, quan els llavors jugadors dels San Francisco 49ers Colin Kaepernick i Eric Reid van decidir agenollar-se, en paraules de Kaepernick, "per seguir respectant l'himne i els veterans però al mateix temps protestar per la brutalitat policial i la desigualtat racial". Reid va dir que el simbolisme d'agenollar-se seria de tristesa pel que estava passant "com una bandera a mig pal".

Des de llavors, les protestes han seguit als Estats Units i han reviscut arrel de la nova onada de protestes d'aquest any; cal també entendre el simbolisme de l'himne als Estats Units (es toca abans de qualsevol esdeveniment esportiu), la divisió d'una nació que encara segregava als anys 60, el president que tenen i fins i tot la influència a les xarxes socials de bots amplificant les protestes més que el problema que es protesta.

Per a mi el diumenge, la protesta mig preparada abans de la cursa on alguns pilots eren drets i altres agenollats no té massa sentit. I no perquè a Europa no hi hagi problemes, que hi són, però crec que la decoració de Mercedes, les declaracions de Hamilton i les samarretes abans i després de la cursa van deixar el missatge prou clar, a part de ser en un context totalment diferent al que es viu a Estats Units.

Per acabar, voldria preguntar-me: a on es marca la línia? Quines causes són acceptables i quines no? Crec que la Fórmula 1 com a ens o organització es pot ficar en problemes si se significa per unes coses però per altres no; més encara quan va a països que tenen seriosos problemes amb el compliment dels drets humans.


Salvador Mateu: Crec que la Fórmula 1 com a organització no tindria que ficar-se amb temes politico-socials però si acceptar i donar facilitats a les escuderies i pilots puguin expressar-se de manera individual. Si una iniciativa sorgeix dels pilots es molt més creïble que si prové de la pròpia formula 1 ja que pot semblar que es imposada.

 Amb aquesta llibertat d’opinió tindríem una formula 1 més plural i sobretot més humana sempre i quant aquest missatges no siguin d’odi ni despectius cap a un col·lectiu.

Comentar que tot això també tindria que venir acompanyat d’una mentalitat oberta dels fans. Ficant un exemple: es imperdonable algunes de les critiques que van rebre els pilots que no es van agenollar contra el racisme.


Marc Bruguera: Personalment crec que la F1 no hauria de ficar-se en cap tema que no sigui de caràcter esportiu i/o de la seva disciplina.

Penso que la F1 es un esport molt globalitzat, al veuen i segueixen milions de persones i aquestes tenen les seves opinions polítiques, politico-socials etc...

En un món on hi ha molta gent que busca beneficiar-se de segons quins temes, la F1 no hauria d'entrar, pot perdre seguidors perquè no hi estiguin d'acord amb la reivindicació que fan o a la inversa, però ja sabem que sempre es bo que parlin de tu encara que sigui per dolent.

La F1 posa en un compromís tant a les escuderies com als pilots!
Sense anar més lluny, el primer Gran Premi d'aquest any 2020, al dia següent, es parlava més de la gent que no es va agenollar i que no van seguir al sis vegades campió del món, Lewis Hamilton, que de la cursa en general.

Això es posa en compromís als pilots. Mai sabrem si als qui es van agenollar o feien per "postureo", o bé perquè de veritat estan en contra d'aquesta situació. L'aficionat pot deixar de seguir l'esport o a un pilot per culpa de que no està d'acord amb la seva reivindicació.
La F1 s'ha de dedicar a lo que s'ha de dedicar, fer d'un Gran Premi una festa automobilística i intentar omplir els circuits.



Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.


L’excepcionalitat causada per la pandèmia ha provocat haver de confeccionar un calendari molt dens i incert. Per evitar hipotètics problemes de subministrament, els equips, Pirelli i la FIA han acordat que sigui el propi fabricant Italià qui escolli la quantitat de cada compost a subministrar a cada pilot. Per tant, per aquestes vuit primeres curses cada pilot disposarà de:

x8 Pneumàtics tous
x3 Pneumàtics mitjans
x2 Pneumàtics durs


Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana


Horaris del GP d'Estíria

Divendres
Lliures 1: 11.00 (Movistar)
Qualificació F3: 14.05 (Movistar)
Lliures 2: 15:00 (Movistar)
Qualificació F2: 17.00 (Movistar)


Dissabte
Cursa 1 F3: 10.25(Movistar)
Lliures 3: 12.00 (Movistar)
Qualificació: 15.00 (Movistar)
Cursa 1 F2: 16.45 (Movistar)

Diumenge
Cursa 2 F3: 09.45 (Movistar)
Cursa 2 F2: 11.10 (Movistar)
Cursa: 15.10 (Movistar)


Breus d'última hora:

- Aquesta cursa es torna a córrer al circuit de Red Bull Ring a Àustria, i li han posat el nom del lloc on està ubicat el circuit, per això es diu GP d'Estíria.

- Renault anuncia el fitxatge de Fernando Alonso per l'escuderia francesa per l'any 2021.

- Robert Kubica correrà la FP1 de la mà d'Alfa Romeo.

- Jack Aitken participarà a la FP1 amb Williams en aquest GP.

- Confirmats els GP de Mugello  el 13 de setembre i el GP de Sochi el 27 de setembre d'aquest any.



No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!


feu clic a la imatge per anar-hi



Cap comentari: