La Pregunta: Gran Premi d’Hongria

GP d’Hongria: Com creieu que li anirà a Alonso en el seu retorn a la Formula 1?




Alex March: La tornada d’Alonso a la Fórmula 1 m’ha sorprès. El dia que va anunciar que deixava la Fórmula 1 va dir que es retirava perquè no el motivava lluitar per places de mitja taula. Recordo que també va deixar la porta oberta a tornar, però només en el cas que tingués un cotxe guanyador.
El Renault d’enguany és un cotxe de mitja taula; igual que ho era el cotxe de l’any passat i igual que ho serà el cotxe de l’any vinent amb una alta probabilitat.
Per tant pel 2021 espero a un Alonso en una situació calcada a la que va marxar; lluitant per entrar a la Q3, dient que “es mejor salir undécimo que décimo ya que así puedo elegir neumáticos”, superant al seu company d’equip la majoria de vegades tant a cursa com a “qualy”, esgarrapant els últims punts a repartir en cada cursa i quan les coses no li vagin bé dirà que estan pensant en el cotxe del 2022.
Precisament d’aquí dues temporades sí que les coses poden canviar amb el nou reglament. Aquí és on Fernando ha dipositat totes les seves esperances en tornar al podi. Ara bé, no estic segur si Renault disposa dels mitjans necessaris per fer un cotxe guanyador de cara al 2022. Sabem que el fabricant francès ha invertit forces cèntims en ampliar i actualitzar la fàbrica d’Enstone; però, tenen el millor personal per crear un monoplaça que satisfaci les exigències d’Alonso?
Jo modestament penso que no.
Del que no hi ha cap dubte és que Alonso continua sent un grandíssim pilot tant dins com a fora de la Fórmula 1.

Jordi Domènech: Sembla que les ganes han pogut més que el desig abans mencionat pel propi Alonso de tornar amb un cotxe guanyador. Tal com estan les coses i gràcies al coronavirus que mantindrà les normes estables, el pilot asturià s’haurà d’empassar un any de lluitar amb Racing Point i McLaren abans de la incògnita del 2022, en que suposadament entrarà la nova normativa si no es que el món es veu paralitzat de nou el proper hivern.
Renault és ara mateix darrere Mercedes, Red Bull, Racing Point, McLaren i potser Ferrari, i solen ser menys fiables que la majoria d’equips. Així que el talent d’en Fernando pot aportar unes dècimes però no serviran de res si el cotxe no acaba les curses. Al mateix temps, l’aposta es que els homes i dones d’Enstone i Viry-Châtillon facin una feina millor que les dels equips abans mencionats.
Semblaria estrany que Mercedes i Red Bull s’equivoquessin en unes normes eminentment aerodinàmiques; recordem que quan hi va haver el canvi de 2009 el llavors equip Brawn i Red Bull varen ser els que millor es van adaptar per davant de McLaren, Ferrari i Renault.
Així doncs, la meva previsió és algun podi amb sort al 2021, però generalment cinquens i sisens llocs per a Alonso i Renault, i a partir d’allí, resar perquè Renault ho faci millor que els altres. A mi personalment m’hagués interessat més que hagués fet un campionat IndyCar sencer, però allà no deuen poder cobrir el seu sou…

Salvador Mateu: La tornada d’Alonso a la formula 1 m’ha agafat per sorpresa i més al saber que seria amb Renault. Per una banda Alonso sempre ha comentat que tornaria si tenia possibilitats de tornar a guanyar el mundial, i Renault, sempre a buscat pilots amb un gran sentiment d’equip i totalment motivats per la causa. Sincerament crec que cap d’aquestes dos condicions se compliran el 2021 i el 2022. Renault actualment està lluny de poder mostrar la seva millor versió i tots coneixem el afany de protagonisme d’Alonso i la seva facilitat a tirar pilotes fora quan les coses no funcionen. He de reconèixer que m’agrada molt l’Alonso d’aquests últims tres anys, que no té por en participar en qualsevol disciplina i que fins i tot pot arriba a ser competitiu, agafa un cotxe, el sap exprimir al màxim i fins la pròxima. Tot i així si Fernando deixes de banda el seu ego, si que crec que pot ser una peça important per construir els fonaments d’una Renault guanyadora, sobretot gràcies a la seva experiència i facilitat d’adaptació, que pot ser clau amb el nou reglament del 2020 i així deixar una bona base per que alguna jove promesa com per exemple Guanyu Zhou tingues possibilitats de lluitar pel mundial.

Marc Bruguera: Penso que, mediaticament, per el món de la Fórmula 1 o més ben dit per als seus propietaris es perfecte.
Fernando Alonso es un bicampió del món, amb tres subcampionats i una es una veu autoritzada en aquest món. Segueix tenen al respecte de tots als pilots de la graella i ara al veig més pilot que quant va marxar.
Ara bé, 2021, amb una Renault que no aconsegueix seguir el ritme de McLaren… Penso que les expectatives per la temporada vinent són precaries.
Crec que lluitarà per ser el millor dels mortals, i potser estaríem parlant de la 8 o 9 plaça sempre i quant els Racing Point no vagin tan bé com sembla aquest any, donant per fet la milloria de McLaren que la situaria en el quart millor equip.
Fernando es un showman i donarà que parlar, mínim té dues temporades. Les meves expectatives són poques com bé he dit més amunt. Haurem de esperar al 2022. Potser aquestes espectatives són més altes amb el canvi tant gran que farà la Fórmula 1 en la reglamentació.

Núria Casas-Salat: Sincerament, no n’espero res. No tinc cap expectativa amb la tornada d’Alonso. Potser una mica més d’espectacle, perquè no hem d’oblidar que és un gran pilot i que sap treure partit del cotxe que té, encara que sigui dolent.
Ara que Renault està una mica en hores baixes, pot ajudar a millorar el monoplaça per poder fer un bon paper en un futur. Però no ens enganyem, hi ha escuderies que son molt més punteres actualment. L’experiència d’Alonso els pot ajudar a millorar per pujar i ser més competitius i poder lluitar en condicions amb tots els cotxes de la zona mitja, que actualment estan una mica fluixos, però dubto que faci podis i molt menys guanyar curses.
El que si que no ens en salvarem seran els comentaris del Lobato i tota la seva tropa de què un gran pilot com Alonso no pot guanyar perquè l’escuderia no li dóna el cotxe que es mereix, i com sempre tiraran merda sobre l’escuderia encara que sigui el mateix Alonso el que cometi algun que altre error. El que si que desitjaria és que els “periodistes” de Movistar no fossin tan Hooligans com son actualment i fossin una mica més imparcials, potser és massa demanar?

Just Serrainat No tinc unes grans expectatives ( i crec que Fernando Alonso tampoc), essencialment tenint en compte que Renault sense ser un mal equip, ara per ara no té cap opció a lluitar a la part capdavantera de la graella, ni crec que en uns quants anys ho pugui estar.
Segur que Renault esta encantada en tenir a Fernando Alonso a l’equip, ja que a més d’un gran pilot, pot portar darrere bons sponsors i sempre és més espectacle pels boxes i crec que Alonso també estarà encantat, ja que torna a tenir l’oportunitat de córrer a la màxima competició i encara que com comentava Renault no està entre els de davant, en una cursa complicada sempre pot tenir l’opció de pujar al podi.
En definitiva no espero grans resultats d’Alonso amb la marca francesa, ja que a menys que facin un salt qualitatiu molt gran, no estan per lluitar pel campionat i el que si crec, és que Fernando Alonso traurà el màxim del monoplaça que li doni Renault i moltes vegades a les curses, ens entretenim més amb les batalles de la part mitjana, que amb el que passa al capdavant.
Particularment Fernando Alonso m’agrada com a pilot ( encara que detesto tot l’Alonsisme radical que l’acompanya moltes vegades) i crec que ell ha tornat a divertir-se competint i ajudar a Renault a millorar el cotxe, però d’entrada sense grans pretensions ni expectatives, ja que si les tenen crec que poden acabar amb una gran decepció.

Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.


L’excepcionalitat causada per la pandèmia ha provocat haver de confeccionar un calendari molt dens i incert. Per evitar hipotètics problemes de subministrament, els equips, Pirelli i la FIA han acordat que sigui el propi fabricant Italià qui esculli la quantitat de cada compost a subministrar a cada pilot. Per tant, per aquestes vuit primeres curses cada pilot disposarà de:

x8 Pneumàtics tous
x3 Pneumàtics mitjans
x2 Pneumàtics durs
Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Horaris del GP d’Hongria
Divendres
Lliures 1: 11.00 (Movistar)
Qualificació F3: 14.05 (Movistar)
Lliures 2: 15:00 (Movistar)
Qualificació F2: 17.00 (Movistar)

Dissabte
Cursa 1 F3: 10.25(Movistar)

Lliures 3: 12.00 (Movistar)
Qualificació: 15.00 (Movistar)
Cursa 1 F2: 16.45 (Movistar)

Diumenge
Cursa 2 F3: 09.45 (Movistar)
Cursa 2 F2: 11.10 (Movistar)
Cursa: 15.10 (Movistar)
Breus d’última hora:

– Sebastian Vettel confirma converses amb Racing Point, però “tot es encara a l’aire”

– Grosjean i Magnussen reconeixen que la renovació haurà d’esperar fins que el futur de Haas es clarifiqui.

– Racing Point es reafirma fermament es que el seu cotxe es legal, malgrat la protesta de Renault.

No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi