30 de juliol de 2020

La Pregunta: Gran Premi de Gran Bretanya



Gran Premi de Gran Bretanya: De les noves incorporacions al calendari, quin circuït creieu que pot donar més espectacle?


Núria Casas-Salat: De les noves incorporacions en el calendari en parlaré una mica un a un segons el meu punt de vista. Anirem per ordre de cursa.

Mugello: Aquest circuit fa molt bona pinta, és un traçat de corbes ràpides que pot donar molt joc a l’hora de la cursa. Ferrari correrà a casa i mai millor dit.

Nürburgring : Tot i que no s’assembla al antic circuit, als 28.3km dels seus inicis, aquest circuit ha tingut diverses transformacions al llarg de la seva història, el  traçat actual de 5.148 km m’agrada bastant, i hi hem pogut veure bones curses.  Personalment sempre he preferit aquest, que el de Hockenheim. M’agrada que torni.

Portimao: El seu recorregut no m’acaba de convèncer, després de veure una volta al circuit, he vist moltes corbes tancades i un traçat bastant lent, que per motos el veig bé, però per cotxes em fa el pes. M’ha semblat d’aquells que es farà el trenet i amb pocs avançaments. Ja veurem.

Imola: Han fet una modificació al traçat i és suprimir la Variante Bassa.  El veig un circuit molt ràpid, tipo Monza, però en sentit contra horari. Tot i que ja hi he vist curses amb les que hi he gaudit,  i que me n’alegro de tornar-lo a tenir al calendari, però amb les diferències que hi ha actualment entre Mercedes i la Resta, serà una cursa sense gaire emoció.

Si volem veure unes curses distretes, segons el meu parer jo votaria per Mugello i Nürburgring.


Alex March: Els nous circuits que s’han afegit recentment al calendari poden ser molt atractius tant pels pilots com pels espectadors. Estic segur que tothom està molt excitat per veure els monoplaces rodar a més de 320km/h per la recta de Mugello, veure córrer els cotxes per les pujades i baixades de Portimao, o bé per tornar a circuits amb l’història d’Imola o Nürburgring.

Personalment, penso que Nürburgring serà el que oferirà un major espectacle. Malgrat que l’actual circuit no te res a veure amb el Nordschleife de 22km, si que és un traçat on sempre s’han vist curses interessants.

El circuit presenta un “lay-out” força convencional que inclou revolts de tot tipus, i dos punts clars per efectuar avançaments com són la frenada de final de recta i la frenada de la “chicane”.

El motiu principal que em fa pensar que veurem una bona cursa al Nürburgring és la climatologia. En un principi el Gran Premi es disputarà a principis d’Octubre. Aquest fet, sumat a que el circuit està situat en una zona muntanyosa; molt probablement originarà un cap de setmana on la pluja farà acte de presència.

Esperem que el microclima que hi ha als voltants del castell de Nürburg en faci de les seves i podem veure una cursa tant boja a l’infern verd com la que vam viure a l’any 1999. Somiar és gratis.


Joan Enric Fugueras: No en tinc cap dubte que l'espectacle ens el portarà el magnífic Portimaõ; un circuit que, sota la meva modesta opinió, hauria de ser sempre a la F1. 

Aquelles pujades i baixades, aquelles corbes cegues en baixada a l'estil de Sachsenring que hem pogut gaudir al Mundial de SBK...sens dubte, serà un plaer.

Però servidor es un clàssic...i també m'embriaga l'emoció en veure que tornem a Imola d'òn, modestament crec, que mai havíem d'haver marxat.

I no puc evitar una enorme curiositat per veure els F1 a Mugello, que també promet grans coses però, pet a mi, el gran espectacle vindrà de l'Algarve portuguès.

 
Jordi Domènech: La pandèmia del coronavirus ens ha dut molts problemes a tots, i la Fórmula 1 no se n'ha salvat pas, però el que en principi era un contratemps per al calendari s'ha tornat en una ocasió per veure circuits diferents dels que estàvem acostumats.

Així doncs, Imola i Nürburgring tornen i Mugello i Portimão debuten. Si comencem amb els traçats "veterans", Nürburgring és l'únic que torna tal com es va disputar l'última cursa allà l'any 2013. A Imola, per altra banda, fa uns anys es van remodelar els boxs, fent-los més grans i arribant més enllà del que era l'última corba del traçat. Aquesta S encara hi és, però el traçat també es pot fer tot recte des de Rivazza fins al Tamburello, en el que seria una de les rectes més llargues de més de 1200 m.

Pel que fa als dos nous, Mugello és ben conegut com a seu del gran premi d'Itàlia de motociclisme, essent un dels traçats més espectaculars per veure les MotoGP i gairebé sempre amb finals ajustats, mentre que Portimão és un traçat més recent, ample i amb desnivells.

Si hagués de fer una predicció... per començar diria que Mercedes probablement guanyi a tots 4 circuits per les condicions que tenen tots, amb majoria de corbes ràpides. Pel que fa a espectacle, crec que on hi haurà més diversió serà a Nürburgring pels dos punts clars d'avançament que té. A Imola sempre costava avançar (recordeu els GP de 2005 i 2006) i Mugello, més enllà de la llarga recta principal, és massa enllaçat i estret. Portimão seria per a mi la gran incògnita, però les corbes 1 i 2 semblen un punt clar d'acció.

Tinguem també en compte que aquestes curses es disputaran en plena tardor i hi pot ploure també - la pluja al Nürburgring ens ha brindat grans curses.


Just Serrainat: D'entrada els dos nous, podrien ser els més interessants, ja que els equips no tindrien dades de curses anteriors i això podria fer que tinguessin un temps d'adaptació superior.

Però no sóc gaire optimista en aquest plantejament, ja que els equips grans per recursos sempre poden minimitzar aquest procés i només el fet que algun equip petit encertés la configuració a la primera, al moment de la cursa crec que tothom tornarà a estar a la seva posició natural.

Mugello és un circuit interessant, però personalment sempre hi he vist curses de motos, pel que no m'atreveixo a valorar l'espectacle que pot donar. En canvi Portimao si que el trobo més complicat, ja que té moltes zones cegues i podria ser més fàcil cometre errors.

Nurburgring i Imola, ja són dos vells coneguts i personalment, m'agraden molt tots dos per ser de la vella escola i on sabem que hi haurà espectacle garantit (almenys a la part mitjana de la graella).

En definitiva, haurem de veure les curses i valorar si aquestes noves incorporacions donen bon resultat per la competició, però la novetat sempre és bona per l'espectacle i  els que tornen són un encert des del meu punt de vista, tot i que crec que un any més, Mercedes dominarà sense problemes als seus oponents.


Marc Bruguera: La veritat es que quants més circuits puguem tenir aquest 2020 molt millor. 

Aquest any amb el domini de Mercedes, Ferrari que sembla que no dóna amb la tecla, el Red Bull de Max sempre sorprenen, al ja famós Mercedes rosa (Racing Point) i l'alt nivell que està donant McLaren... Penso que tenim espectacle a qualsevol circuit, uns més que em altres, però si no fos per els Mercedes que juguen en una altre lliga, estaria tot súper apretat.

Ara bé, personalment, jo espero Imola amb moltes ganes, recordo amb nostàlgia la batalla de Michael Schumacher i Fernando Alonso i hem sembla que es un circuit on gaire bé ningú de la parrilla actual a corregut encara. 

Penso que veurem sortides de pista, clavades de frens i lluites per tot arreu. 

A més a més, serà un Gran Premi de dos caps de setmana, tant de bo en dongui el mateix espectacle que el GP Austria. 



Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.



L’excepcionalitat causada per la pandèmia ha provocat haver de confeccionar un calendari molt dens i incert. Per evitar hipotètics problemes de subministrament, els equips, Pirelli i la FIA han acordat que sigui el propi fabricant Italià qui esculli la quantitat de cada compost a subministrar a cada pilot. Per tant, per aquestes vuit primeres curses cada pilot disposarà de:

x8 Pneumàtics tous
x3 Pneumàtics mitjans
x2 Pneumàtics durs


Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Horaris del GP de Gran Bretanya


Divendres
Lliures 1: 12:00 (Movistar)
Qualificació F3: 15.00 (Movistar)
Lliures 2: 16:00 (Movistar)
Qualificació F2: 17.55 (Movistar)


Dissabte
Cursa 1 F3: 10.20(Movistar)
Lliures 3: 12.00 (Movistar)
Qualificació: 15.00 (Movistar)
Cursa 1 F2: 16.40 (Movistar)

Diumenge
Cursa 2 F3: 09.40 (Movistar)
Cursa 2 F2: 11.05 (Movistar)
Cursa: 15.10 (Movistar)


Breus d'última hora:

- S'afegeixen 3 noves cites al calendari del 2020: Nurburgring (9-11 Oct.), Portimao (23-25 Oct.) i Imola (31 Oct. i 1 Nov.)

- Canvi en la direcció del Circuit de Calalunya, José Luis Santamaría substituirà Joan Fontserè com a director general i Maria Teixidor serà la nova Presidenta.



No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!


feu clic a la imatge per anar-hi


Cap comentari: