Els dos Ferrari s’autoeliminen a la sortida.
Desastre de Ferrari a la sortida, amb un toc entre els dos Ferrari degut a un excés d’optimisme de Leclerc, amb Vettel que trenca l’aleró posterior i Leclerc el del davant; en una bona sortida Sainz intenta posar-se segon però no ho aconsegueix.
Malgrat la topada, Leclerc pot seguir en cursa, provocant un Safety Car que dura fins a la volta 4…però Vettel no, i ha de plegar.
Es reinicia la cursa amb Hamilton al davant, seguit de Verstappen i Sainz,
Norris lluita amb Stroll i li guanya la posició, i tot seguit Leclerc entra a boxes amb el fons pla destrossat confirmant l’hecatombe dels de Maranello.
Hamilton lluita per escapar-se i a la volta sis Bottas avança fàcilment a Carlos Sainz.
A la volta 8 Albon avança a Sainz i es troba amb els dos Renault al darrera.
Arribats ja a la volta 11, la cursa ja es veu molt estirada i Sainz es al capdavant de la “classe mitjana” en cinquena posició; mentre que l’alta aristocràcia, comandada per Hamilton ja marxen per davant, amb el britànic líder a 2.6 segons de Verstappen.
A la volta 15 Perez passa a Norris, en un avançament molt valent al tercer revolt, llentçant-se des de molt lluny i bloquejant la roda davantera dreta,
Bottas a la cacera de Verstappen, però no sembla que tingui el mateix ritme mentre que Ricciardo, amb pneumàtics mitjans lluita ja per avançar el seu company Ocón, que porta tous i que sembla que el compost més dur de l’australià comença a rutllar millor, quan som a la volta 19, i el tou comença a caure en el seu rendiment; mentretant, Hamilton marca volta ràpida i ja es cinc segons davant de Verstappen.
(Copyright foto: Media Mercedes Petronas AMG F1 Team)
Arribada la volta 23, avisen per ràdio a Bottas que retalli la distància amb Verstappen, en un missatge que podem interpretar com a una preparació d’undercut…això provoca l’entrada de l’holandés a la volta 25, que a punt esta d’estavellar-se al carrer de boxes, per a protegir-se. Ara Bottas intenta apretar al màxim i en aquesta volta veiem també l’abandonament d’Ocón amb el seu Renault.
A la volta 28 Hamilton fa una excel.lent aturada a boxes i munta el compost mitjà.
Sainz s’atura a la volta 33, però una roda no acaba encaixar a la primera, i perd molt de temps.
A la volta 35 entra Bottas a posar rodes noves, i cau a la tercera posició, tornant el liderat a Hamilton.
L’aturada de 7,2 segons de Sainz, en una cursa òn vas a una sola aturada, ha condicionat la seva cursa per a malament i l’ha sitúat a la dotzena posició.
Som a la volta 43 i ja totes les aturades s’han fet. Hamilton es líder 5 segons davant de Verstappen i darrera seu ve Bottas, amb Albon quart.
Els Racing Point demostren tenir un bon ritme en una bonica lluita entre els dos companys a la volta 46. Bon ritme així mateix els Renault, mentre que Haas i Williams son al vagó de cua…i de llarg.
Això augmenta la llegenda (potser no tal llegenda) que els ex Force India son els Mercedes 2019.
Arribada ja la volta 51, Stroll apreta a Ricciardo i Raikkonen supera a Grosjean amb un
Haas que fa el que pot. Després de refrigerar una estona, Stroll torna l’atac, reiniciant una ferotge persecució a Ricciardo, lluitant per la sisena posició.
A la volta 55 Bottas es avisat per la ràdio que, amb el ritme actúal atraparà a Verstappen al darrer gir.
A 10 voltes de la fi, Perez marca una volta ràpida per iniciar el seu atac a Albon, que comença a sentir darrera seu al pilot mexicà i lluitant per la quarta posició; a la mateixa volta, Norris comença a apretar a Sainz i l’equip li diu per ràdio al madrileny que deixi passar al britànic.
Ja fa més d’una hora que, a excepció del pit stop, la realització televisiva no ens ensenya a Hamilton, davant el control de la cursa per part del pilot de Mercedes.
Faltant quatre voltes Bottas ja es darrera Verstappen, que es queixa de les seves rodes posteriors i que el Red Bull no té un bon comportament a la corva 3, ara bé…quan Bottas l’atrapa, Verstappen li posa un enorme valor i es defensa, no regalant la seva posició; no obstant només aguanta una volta, però demostra un altre vegada la seva grandesa com a pilot.
(Copyright foto: Mercedes Petronas AMG F1 Team)
Apoteosi final en forma de lluites.
Comença ara una estratègia per aconseguir el puntet de la volta ràpida, sent el primer Verstappen a la volta 69, a dues del fi de cursa. El primer en intentar-ho es Sainz a la volta 70…i ho aconsegueix.
La darrera volta ens regala una fantàstica lluita entre Norris, Stroll i Perez (que te l’aleró trencat) però no afluixa ni un bri i lluita fins a la fi; un fi de cursa que li dona a Hamilton la seva 85éna victória a la F1, situant-se a 6 de les 91 de Michael Schumacher.
I això no s’atura: d’aqui una setmana ens retrobem a l’Hungaroring.
-Scuderia Ferrari. Cal una xerrada urgent a la Gestione Sportiva.
-Haas. Segueixen massa avall. S’en espera més.
-Ferrari. Són una calamitat ara mateix.
-Ferrari. Són una calamitat ara mateix.
-Alfa Romeo. Menys del que s’esperaven.
-Carlos Sainz. Mala sort en una cursa que pintava molt bé.
-Charles Leclerc. S’ha precipitat i ho ha pagat molt car.
-Charles Leclerc. S’ha precipitat i ho ha pagat molt car.
-Valtteri Bottas. Plantant cara a Hamilton…però no ha pogut fer més.
-Max Verstappen. Pundonor i valor en la lluita. Molt bé.
-McLaren. Fan un altre bona actuació. Llàstima el pit stop de Sainz
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W11 EQ Performance | 1:22:50.683 | 1 | 71 |
2 | 18 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W11 EQ Performance | +13.719 | 7 | 71 |
3 | 16 | Max Verstappen | 33 | Red Bull Honda | RB16 | +33.698 | 3 | 71 |
4 | 23 | Alex Albon | 23 | Red Bull Honda | RB16 | +44.400 | 5 | 71 |
5 | 10 | Lando Norris | 4 | McLaren-Renault | MCL35 | +61.470 | 8 | 71 |
6 | 8 | Sergio Pérez | 11 | Racing Point-BWT M. | RP20 | +62.387 | 6 | 71 |
7 | 6 | Lance Stroll | 10 | Racing Point BWT M | RP20 | +62.453 | 12 | 71 |
8 | 4 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.20 | +62.591 | 14 | 71 |
9 | 2 | Carlos Sainz | 55 | Mclaren Renault | MCL35 | +1 volta | 18 | 70 |
10 | 1 | Daniil Kyviat | 26 | Alpha Tauri Honda | AT01 | +1 volta | 11 | 70 |
11 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo Ferrari | C39 | +1 volta | 20 | 70 | |
12 | Kevin Magnussen | 20 | Haas Ferrari | VF20 | +1 volta | 13 | 70 | |
13 | Romain Grosjean | 8 | Haas Ferrari | VF29 | +1 volta | 4 | 70 | |
14 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +1 volta | 19 | 70 | |
15 | Pierre Gasly | 10 | Alpha Tauri Honda | AT01 | +1 volta | 17 | 70 | |
16 | George Russell | 63 | Williams Mercedes | FW43 | + 2 voltes | 15 | 69 | |
17 | Nicolas Lattifi | 6 | Willims Mercedes | FW43 | + 2 voltes | 16 | 69 | |
AB | Esteban Ocón | 37 | Renault. | R.S.20 | Hidraulica | 9 | 20 | |
AB | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF1000 | Accident | 10 | 0 | |
AB | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF1000 | Accident | 2 | 0 |