Crònica GP d’Hongria: Hamilton guanya una cursa descafeïnada

La Fórmula 1 arribava a Hongria després de dues curses a Àustria amb clar domini de Mercedes. Al ser el circuit de Budapest un traçat d’alta càrrega aerodinàmica, els aficionats tenien l’esperança de que Red Bull pogués plantar més cara als de Brackley. Malauradament no ha estat així i Lewis Hamilton s’ha passejat per l’Hongaroring una temporada més.

Topada de Verstappen i encert de HaasLa cita d’aquest diumenge prometia molt espectacle, ja que ha començat amb una pista mullada per la pluja que ha caigut moments abans de l’inici de la cursa. Precisament abans del començament hem tingut la primera sorpresa quan Max Verstappen ha topat amb les proteccions del revolt 12 al dirigir-se a la graella. L’holandès ha danyat el frontal i la suspensió davantera esquerra. Afortunadament per ell, els mecànics de Red Bull han realitzat un gran treball podent reparar el monoplaça abans de la volta d’escalfament.
Al començar la “warm-up lap” tots els pilots portaven pneumàtics intermitjos a excepció de Magnussen que anava amb els de pluja. Al veure que no hi havia massa aigua a la pista, els dos Haas han decidit entrar al box a canviar a pneumàtics de sec i sortir des del box.

Sortida i primeres voltes. Hamilton ha realitzat una bona sortida i ha pogut mantenir la primera posició per davant d’un gran Stroll. Just pel darrera i al mig de l’esprai ha aparegut Vertappen que ha escalat de la setena a la tercera posició seguit dels Ferrari. Qui l’ha espifiat a la sortida ha estat Bottas que ha caigut fins la sisena posició i a punt ha estat de ser penalitzat al haver mogut el cotxe abans de que els cinc semàfors s’apaguessin.
A la segona volta, Verstappen ha aprofitat la seva superioritat en aigua per avançar a Stroll i posar-se segon, això si ja lluny de Hamilton i sense possibilitat d’amenaçar-lo.

Moment de la sortida (Racing Point).

La pista es seca ràpidamentJa a la tercera volta Leclerc i Bottas han entrat a muntar pneumàtics de sec al veure que la pista es secava molt ràpidament. El monegasc li han col·locat els pneumàtics tous mentre que a Bottas els mitjos. Una volta després han entrat la resta de pilots a posar pneumàtics de sec i això ha catapultat als Haas a la tercera i quarta posició. A causa del transit que hi havia al carril de box, Vettel i Sainz han perdut molt de temps a les seves aturades, ja que no es podien reincorporar de manera segura al carril. A més a més, Sainz i Latifi s’han tocat al “pit lane” per culpa de que els mecànics de Williams han donat semàfor verd al canadenc just quan passava el madrileny. Això ha fet que Latifi punxés el pneumàtic posterior esquerra.

Bona cursa de Stroll que fins i tot ha rodat per davant de Verstappen uns instants (Racing Point).
Leclerc pateixCom a conseqüència de la ràpida degradació dels pneumàtic tous, Leclerc ha fet un llarg trenet a la pista durant varies voltes fins que primer Albon i després Vettel l’han avançat. Immediatament després i en veure que no arribava més pluja, Ferrari ha ordenat a Leclerc entrar al box a la volta 21 i muntar pneumàtics durs per poder arribar fins al final.
Al davant Hamilton s’escapava fàcilment de Verstappen i els Haas començaven a perdre pistonada.

Més aturadesA meitat de cursa la majoria de pilots han entrat a fer la segona aturada per desempallegar-se del pneumàtic mitjà i posar el dur. Així ho han fet pilots com Verstappen o Vettel. Contràriament, els Mercedes han optat per tornar a posar el mitjà de la mateixa manera que Lance Stroll. Aquesta decisió ha permès a Bottas apropar-se a Vertappen fins a posar-se a la seva estela a la volta 48. El finlandès però, al veure’s incapaç de superar-lo ha entrat novament al box per intentar atrapar al de Red Bull a final de cursa.

  
Hamilton celebra la seva victòria número 86 (Mercedes).
Duel Sainz-Leclerc i final de cursa. Un dels pocs al·licients de la cursa ha estat la batalla entre Sainz i Leclerc. El monegasc patia amb els seus deteriorats pneumàtics i ha pogut aguantar per davant de l’espanyol força estona, fins que finalment Sainz l’ha avançat amb una bona maniobra al revolt 1.
La superioritat de Hamilton ha estat tant gran que fins i tot s’ha permès el luxe de fer una aturada addicional per canviar pneumàtics i sortir igualment primer. D’aquesta manera ha pogut marcar la volta ràpida al darrer gir i completar el “Grand Chelem”. En segona posició ha acabat Verstappen que ha agraït la immensa feina realitzada pels mecànics abans de la sortida. Tercer ha estat Bottas que no ha pogut superar a Verstappen amb el canvi d’estratègia. Quart ha estat un sòlid Lance Stroll que ha superat al seu company d’equip durant tot el cap de setmana. Han completat la zona de punts Albon, Vettel, Pérez, Ricciardo, Magnussen i Sainz.
Ara la Fórmula 1 s’atura una setmana, però tornarà amb un altre triplet de curses a Silverstone (dues) i a Montmeló.
-Ferrari. El cotxe no funciona. Avui doblats i encara rai del sisè de Vettel.
-Alfa Romeo. Estant lluitant amb Williams al fons de la classificació.
-Latifi. Masses errades en aquestes tres primeres curses.

-Verstappen. Els seus mecànics l’han salvat d’un rídicul important.

-Pérez. Superat àmpliament per Stroll durant tot el cap de setmana.
-Bottas. L’error de la sortida li ha costat la segona posició.

-Hamilton. Ha guanyat conduint pràcticament amb una mà.

-Red BullImpresionant el treball dels seus mecànics.
-Magnussen. Canvia a sec a la volta d’escalfament i puntua amb un modest Haas.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 26 Lewis Hamilton 44 Mercedes W11 EQ Performance 1:36:12.473 1 70
2 18 Max Verstappen 33 Red Bull-Honda RB16 +8.702 7 70
3 15 Valtteri Bottas 77 Mercedes W11 EQ Performance +9.452 2 70
4 12 Lance Stroll 18 Racing Point-BWT M. RP20 +57.579 3 70
5 10 Alexander Albon 23 Red Bull-Honda RB16 +78.316 13 70
6 8 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF1000 +1 volta 5 69
7 6 Sergio Pérez 11 Racing Point-BWT M. RP20 +1 volta 4 69
8 4 Daniel Ricciardo 3 Renault R.S.20 +1 volta 11 69
9 2 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-20 +1 volta 16 69
10 1 Carlos Sainz 55 McLaren-Renault MCL35 +1 volta 9 69
11 Charles Leclerc 16 Ferrari SF1000 +1 volta 6 69
12 Daniil Kvyat 26 AlphaTauri-Honda AT01 +1 volta 17 69
13 Lando Norris 4 McLaren-Renault MCL35 +1 volta 8 69
14 Esteban Ocon 31 Renault R.S.20 +1 volta 14 69
15 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-20 +1 volta 18 69
16 Kimi Raikkonen 7 Alfa Romeo-Ferrari C39 +1 volta 20 69
17 Antonio Giovinazzi 99 Alfa Romeo-Ferrari C39 +1 volta 19 69
18 George Russell 63 Williams-Mercedes FW43 +1 volta 12 69
19 Nicholas Latifi 6 Williams-Mercedes FW43 +5 voltes 15 65
AB Pierre Gasly 10 AlphaTauri-Honda AT01 Unitat de potència 10 15