La Fórmula 1 arribava a Hongria després de dues curses a Àustria amb clar domini de Mercedes. Al ser el circuit de Budapest un traçat d’alta càrrega aerodinàmica, els aficionats tenien l’esperança de que Red Bull pogués plantar més cara als de Brackley. Malauradament no ha estat així i Lewis Hamilton s’ha passejat per l’Hongaroring una temporada més.
Al començar la “warm-up lap” tots els pilots portaven pneumàtics intermitjos a excepció de Magnussen que anava amb els de pluja. Al veure que no hi havia massa aigua a la pista, els dos Haas han decidit entrar al box a canviar a pneumàtics de sec i sortir des del box.
A la segona volta, Verstappen ha aprofitat la seva superioritat en aigua per avançar a Stroll i posar-se segon, això si ja lluny de Hamilton i sense possibilitat d’amenaçar-lo.
![]() |
Moment de la sortida (Racing Point). |
![]() |
Bona cursa de Stroll que fins i tot ha rodat per davant de Verstappen uns instants (Racing Point). |
Leclerc pateix. Com a conseqüència de la ràpida degradació dels pneumàtic tous, Leclerc ha fet un llarg trenet a la pista durant varies voltes fins que primer Albon i després Vettel l’han avançat. Immediatament després i en veure que no arribava més pluja, Ferrari ha ordenat a Leclerc entrar al box a la volta 21 i muntar pneumàtics durs per poder arribar fins al final.
Al davant Hamilton s’escapava fàcilment de Verstappen i els Haas començaven a perdre pistonada.
Més aturades. A meitat de cursa la majoria de pilots han entrat a fer la segona aturada per desempallegar-se del pneumàtic mitjà i posar el dur. Així ho han fet pilots com Verstappen o Vettel. Contràriament, els Mercedes han optat per tornar a posar el mitjà de la mateixa manera que Lance Stroll. Aquesta decisió ha permès a Bottas apropar-se a Vertappen fins a posar-se a la seva estela a la volta 48. El finlandès però, al veure’s incapaç de superar-lo ha entrat novament al box per intentar atrapar al de Red Bull a final de cursa.
Al davant Hamilton s’escapava fàcilment de Verstappen i els Haas començaven a perdre pistonada.
Més aturades. A meitat de cursa la majoria de pilots han entrat a fer la segona aturada per desempallegar-se del pneumàtic mitjà i posar el dur. Així ho han fet pilots com Verstappen o Vettel. Contràriament, els Mercedes han optat per tornar a posar el mitjà de la mateixa manera que Lance Stroll. Aquesta decisió ha permès a Bottas apropar-se a Vertappen fins a posar-se a la seva estela a la volta 48. El finlandès però, al veure’s incapaç de superar-lo ha entrat novament al box per intentar atrapar al de Red Bull a final de cursa.
![]() |
Hamilton celebra la seva victòria número 86 (Mercedes). |
Duel Sainz-Leclerc i final de cursa. Un dels pocs al·licients de la cursa ha estat la batalla entre Sainz i Leclerc. El monegasc patia amb els seus deteriorats pneumàtics i ha pogut aguantar per davant de l’espanyol força estona, fins que finalment Sainz l’ha avançat amb una bona maniobra al revolt 1.
La superioritat de Hamilton ha estat tant gran que fins i tot s’ha permès el luxe de fer una aturada addicional per canviar pneumàtics i sortir igualment primer. D’aquesta manera ha pogut marcar la volta ràpida al darrer gir i completar el “Grand Chelem”. En segona posició ha acabat Verstappen que ha agraït la immensa feina realitzada pels mecànics abans de la sortida. Tercer ha estat Bottas que no ha pogut superar a Verstappen amb el canvi d’estratègia. Quart ha estat un sòlid Lance Stroll que ha superat al seu company d’equip durant tot el cap de setmana. Han completat la zona de punts Albon, Vettel, Pérez, Ricciardo, Magnussen i Sainz.
Ara la Fórmula 1 s’atura una setmana, però tornarà amb un altre triplet de curses a Silverstone (dues) i a Montmeló.
-Alfa Romeo. Estant lluitant amb Williams al fons de la classificació.
-Latifi. Masses errades en aquestes tres primeres curses.
-Latifi. Masses errades en aquestes tres primeres curses.
-Pérez. Superat àmpliament per Stroll durant tot el cap de setmana.
-Bottas. L'error de la sortida li ha costat la segona posició.
-Bottas. L'error de la sortida li ha costat la segona posició.
-Red Bull. Impresionant el treball dels seus mecànics.
-Magnussen. Canvia a sec a la volta d'escalfament i puntua amb un modest Haas.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 26 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W11 EQ Performance | 1:36:12.473 | 1 | 70 |
2 | 18 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16 | +8.702 | 7 | 70 |
3 | 15 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W11 EQ Performance | +9.452 | 2 | 70 |
4 | 12 | Lance Stroll | 18 | Racing Point-BWT M. | RP20 | +57.579 | 3 | 70 |
5 | 10 | Alexander Albon | 23 | Red Bull-Honda | RB16 | +78.316 | 13 | 70 |
6 | 8 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF1000 | +1 volta | 5 | 69 |
7 | 6 | Sergio Pérez | 11 | Racing Point-BWT M. | RP20 | +1 volta | 4 | 69 |
8 | 4 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.20 | +1 volta | 11 | 69 |
9 | 2 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-20 | +1 volta | 16 | 69 |
10 | 1 | Carlos Sainz | 55 | McLaren-Renault | MCL35 | +1 volta | 9 | 69 |
11 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF1000 | +1 volta | 6 | 69 | |
12 | Daniil Kvyat | 26 | AlphaTauri-Honda | AT01 | +1 volta | 17 | 69 | |
13 | Lando Norris | 4 | McLaren-Renault | MCL35 | +1 volta | 8 | 69 | |
14 | Esteban Ocon | 31 | Renault | R.S.20 | +1 volta | 14 | 69 | |
15 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-20 | +1 volta | 18 | 69 | |
16 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +1 volta | 20 | 69 | |
17 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +1 volta | 19 | 69 | |
18 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43 | +1 volta | 12 | 69 | |
19 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43 | +5 voltes | 15 | 65 | |
AB | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT01 | Unitat de potència | 10 | 15 |
Cap comentari:
Publica un comentari