Avui és el dia… Avui sabrem tots què és que el que us ha semblat millor i pitjor en una nova edició dels Premis Home de l’Any de Fórmula 1 en Català!
Sorpresa Positiva de l’Any
Els 2 podis de Toro Rosso
El retorn de McLaren al podi i també que Charles Leclerc quedés davant de Sebastian Vettel a la classificació general us van sorprendre, però no tant com que Toro Rosso, en el seu últim any amb aquesta denominació, aconseguís dos podis. Si bé és cert que van ser en curses mogudes, val a dir que en les dues ocasions van ser els millors de la resta i van posar la cirereta al pastís d’una gran temporada per als de Faenza.
Sorpresa Negativa de l’Any
Ferrari
Potser alguns haurien esperat que Williams liderés aquesta categoria, però per desgràcia a ningú va estranyar-li l’any terrible dels de Grove. Per altra banda, les nombroses errades al sí de l’equip Ferrari s’enduen aquest cop la palma. Errades estratègiques, errades dels pilots ja sigui en classificació o en cursa, avaries mecàniques i problemes en general que van fer que Ferrari no lluités realment per cap dels dos títols i a sobre perdessin el tercer lloc de pilots a mans de Max Verstappen.
Pilotatge de l’Any
Carlos Sainz – GP Brasil
Aquesta categoria ha estat força competida. A alguns us va agradar el GP de Bahrain de Charles Leclerc, on va deixar clar que arribava a Ferrari a guanyar curses. O també el GP d’Àustria de Max Verstappen, remuntant des d’una mala sortida per arribar a avançar Leclerc i guanyar. Però finalment amb un 30% dels vots la remuntada des del final de la graella de Carlos Sainz cap al seu primer podi de Brasil és el Pilotatge de l’Any.
Errada de l’Any
Xoc dels Ferrari a Brasil
Per tercera vegada consecutiva Sebastian Vettel és protagonista de l’Errada de l’Any, però aquest cop no en solitari, doncs Charles Leclerc també comparteix culpa en l’accident que els dos varen tenir a Brasil. Va ser un resum de la temporada de Ferrari: molta promesa però al final enfadats i decepcionats…
També van rebre vots l’errada del panell electrònic del GP de Japó que ha fet que es torni a definir la tradicional bandera a quadres com el mètode oficial de finalitzar curses o l’horrible GP d’Alemanya de Mercedes.
També van rebre vots l’errada del panell electrònic del GP de Japó que ha fet que es torni a definir la tradicional bandera a quadres com el mètode oficial de finalitzar curses o l’horrible GP d’Alemanya de Mercedes.
Cursa de l’Any
GP d’Alemanya
Majoria absoluta per al GP d’Alemanya. Una cursa que ho va tenir tot, pluja, sortides de pista, accidents, decisions estranyes, errades de gairebé tothom, cotxes de seguretat… i que malauradament no serà l’any que ve al calendari.
També vàreu valorar positivament la lluita Verstappen-Leclerc a Àustria i les últimes voltes boges del GP de Brasil.
També vàreu valorar positivament la lluita Verstappen-Leclerc a Àustria i les últimes voltes boges del GP de Brasil.
Rookie de l’Any
Lando Norris
Potser a finals de 2018 no haguéssim tingut clar que Lando Norris seria votat clarament com a Rookie de l’Any. L’anglès venia de perdre davant del seu compatriota George Russell la Fórmula 2, però el fet de que Russell comptés amb un Williams lamentable i que Norris pràcticament superés en classificació a Carlos Sainz li han donat el premi. Menció també per a Alex Albon i el seu ascens mesurat a Red Bull.
Avançament de l’Any
Verstappen a Leclerc, Àustria
Pel seu número, els avançaments son sempre una categoria amb varietat d’opinions, i hi han hagut 4 candidats que han sobresortit per damunt dels altres. Els avançaments de Leclerc a Gasly a Silverstone i Albon a Vettel a Brasil han tingut força vots, però no tants com el de Sainz als Toro Rosso a Mònaco, que ha quedat segon. Max Verstappen ha sigut el vencedor aquest any amb el seu moviment sobre Charles Leclerc a Àustria, decisiu per a la victòria.
Equip que més ha millorat de l’Any
McLaren-Renault
Aquest cop la categoria més clara ha estat la d’equip més millorat. Per primer cop des de ben bé 2013 o 2014, McLaren ha semblat un equip competitiu, seriós i amb un progrés real que ha permès als seus pilots assegurar amb solvència el quart lloc de constructors.
No era estrany veure els cotxes taronges classificar ben amunt i lluitar amb els tres grans, si bé a vegades la fiabilitat havia de ser millor.
No era estrany veure els cotxes taronges classificar ben amunt i lluitar amb els tres grans, si bé a vegades la fiabilitat havia de ser millor.
Persona Rellevant de l’Any (no pilot)
Toto Wolff
Ningú ha fet ombra a Mercedes i per tant, tampoc ningú ha fet ombra a Toto Wolff com a persona rellevant de l’any. Mantenint el timó de l’equip ben ferm després de la mort de Niki Lauda i sobretot, mantenir-lo durant tants anys guanyant no és fàcil.
També cal destacar als responsables de McLaren i Honda que han obtingut els dos un 26% dels vots. Irònicament, junts haurien superat a Wolff…
També cal destacar als responsables de McLaren i Honda que han obtingut els dos un 26% dels vots. Irònicament, junts haurien superat a Wolff…
I per acabar…l’Home de l’Any
Lewis Hamilton
Novament Lewis Hamilton és l’Home de l’Any. El pilot britànic ha combatut totes les amenaces de manera efectiva, ja fossin el seu company d’equip, Max Verstappen o Ferrari, i ho ha fet marcant nous rècords de puntuació. Qui apostaria en contra del seu setè campionat mundial?
També heu valorat les temporades de Charles Leclerc i el propi Verstappen; els homes cridats a regnar un cop acabi l’hegemonia de l’hexacampió britànic.
També heu valorat les temporades de Charles Leclerc i el propi Verstappen; els homes cridats a regnar un cop acabi l’hegemonia de l’hexacampió britànic.
Que en penseu dels resultats? Estem tots sonats o pensem semblant? Podeu opinar al nostre Facebook, i també desitjar-nos bon any nou. Nosaltres ho fem ara: