Si als entrenaments ja veiem a venir un domini de Mercedes, a l’hora de la cursa això encara ha quedat més palés, i hem assistit a una passejada final de Lewis Hamilton.
Inici de cursa net i estirat. Un inici de cursa força net, amb un sol toc entre Gasly i Stroll, que obligarà al pilot francés a canviar el nas del seu cotxe, en una maniobra que li costarà força temps.
Bottas sortía darrera de tot, degut a una penalització, i al capdavant veiem a Vettel atacant Verstappen.
A la segona volta, Bottas ja s’havía tret del damunt als cotxes més lents, i ja rodava quinzé.
Una volta més tard, la cursa ja es veu ben estirada, amb Hamilton al davant, que comença a marcar distàncies, seguit de Leclerc, Verstappen, Vettel, Albon, Norris i Sainz.
A la volta cinc, ens arriba des de control de cursa l’avís que, degut a problemes tècnics, el DRS no funciona; i així seguirà fins a la volta dinou.
A la volta següent, Bottas ja es dotzé, que segueix amb la seva remuntada, i que ja s’ha tret del damunt els rivals més lents.
A la volta nou, veiem les primeres aturades, en mans de Norris, que posa pneumàtics tous, mentre que Leclerc es queixa que nota unes vibracions al tren davanter, potser degudes a un pla als seus pneumàtics.
A la volta tretze Leclerc entra a canviar pneumàtics, per protegir-se de Verstappen, i Ferrari ens sorprén amb una aturada doble, doncs darrera seu ho fa Vettel. Però a l’alemany l’aturada li surt malament, perdent força temps degut a un problema amb el pneumàtic davanter esquerra. Amb aixó, Vettel cau a la setena posició.
Bottas es el gran beneficiat, que segueix remuntant, ara roda ja en cinquena posició, però no oblidem que no s’ha aturat encara.
A la volta vint i quatrena es toquen Giovinazzi i Kubica a la xicane, però aixó nomès comporta un Virtual Safety Car que no serveix per ajuntar al grup, que te a Hamilton davant de tot, destacadíssim; fins i tot quan decideix aturar-se, a la volta vint i vuit, torna a pista primer, a gairebé vuit segons del segon, que es Leclerc.
(Copyright foto: Mercedes AMG F1 Team Media)
Bottas s’atura i d’altres van variant els plans. Hauríen de passar moltes coses per agafar a Hamilton, i Bottas ara decideix aturar-se doncs son ja moltes voltes amb el mateix pneumàtic, que ha maltractat en la seva remuntada, amb avançaments com el que fa a Verstappen i a Leclerc i que el pilot francés li vol tornar, però no aconsegueix reixir en la maniobra, en la volta trenta dos.
Dues voltes més tard, a la trenta quatrena, Leclerc proposa un “Plan C”, que podría ser un altre aturada, muntar tous, i tibar amb força el que queda de cursa.
A la volta trenta nou això es confirma, però Ferrari ens sorprén amb un altre aturada doble òn, incomprensiblement (o no) a Vettel li munten un compost mitjà. Com també ens sorprenen a Mclaren, que aturen a Sainz a la volta quaranta quatre per posar-li pneumàtics durs…però a ell li sortirà be, doncs aconseguirà el punt de la desena posició i aixó li permetrà acabar el mundial en sisena posició…un bon resultat per a la gent de Woking, després de moltes temporades dins el pou.
Arribem a la fi de la cursa, volta cinquanta cinc, amb Hamilton passant la línia d’arribada en una cursa que l’hi ha resultat sumament confortable.
-Vettel Amb el cap al 2020 des de fa dies
-Hamilton Una victória confortable i plàcida.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W10 EQ Power | 1h 34.05 | 1 | 55 |
2 | 10 | Max Verstappen | 33 | Red Bull Honda | RB15 | +16.772 | 3 | 55 |
3 | 15 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF 90 | +43.435 | 4 | 55 |
4 | 12 | Valteri Bottas | 77 | Mercedes | W10 EQ Power | +44.379 | 2 | 55 |
5 | 10 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF90 | +64.357 | 5 | 55 |
6 | 8 | Alex Albon | 23 | Red Bull Honda | RB15 | +69.205 | 6 | 55 |
7 | 6 |
Sergio Perez
|
11 | Racing Point | RP19 | +1 volta | 11 | 54 |
8 | 4 | Lando Norris | 4 | Mclaren Renault | MCL34 | +1 volta | 7 | 54 |
9 | 2 | Daniel Kyviat | 26 | Toro Rosso | STR13 | +1 volta | 14 | 54 |
10 | 1 | Carlos Sainz | 55 | Mclaren Renault | MCL 34 | +1 volta | 9 | 54 |
11 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | RS19 | +1 volta | 8 | 54 | |
12 |
Nico Hulkenberg
|
27 | Renault | RS 19 | +1 volta | 10 | 54 | |
13 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo Ferrari | C38 | +1 volta | 18 | 54 | |
14 | Kevin Nagnussen | 20 | Haas Ferrari | VF19 | +1 volta | 15 | 54 | |
15 | Roman Grosjeain | 8 | Haas Ferrari | VF19 | +1 volta | 16 | 54 | |
16 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo Ferrari | C38 | + 1 volta | 17 | 54 | |
17 | George Russell | 63 | Williams Mercedes | FW19 | +1 volta | 19 | 54 | |
18 | Pierre Gasly | 10 | Toro Rosso | STR 13 | + 2 voltes | 12 | 53 | |
19 | Robert Kubica | 88 | Willisms Mercedes | FW19 | + 2 voltes | 20 | 53 | |
20 |
Lance Stroll
|
18 | Racing Point | VF19 | Abandonament | 13 | 45 |