Crónica: Gran Premi d’Abu Dhabi. Desfilada de Hamilton.

En el desert d’Abu Dhabi, als Emirats Arabs Units, hem acabat la temporada 2019 del mundial de Formula 1, òn hem vist una cursa d’aquelles que no correrem pas a desar-la, sota clau i amb molta cura, a la nostra videoteca, precissament. 
Si als entrenaments ja veiem a venir un domini de Mercedes, a l’hora de la cursa això encara ha quedat més palés, i hem assistit a una passejada final de Lewis Hamilton.

Inici de cursa net i estirat.  Un inici de cursa força net, amb un sol toc entre Gasly i Stroll, que obligarà al pilot francés a canviar el nas del seu cotxe, en una maniobra que li costarà força temps. 
Bottas sortía darrera de tot, degut a una penalització, i al capdavant veiem a Vettel atacant Verstappen. 
A la segona volta, Bottas ja s’havía tret del damunt als cotxes més lents, i ja rodava quinzé.
Una volta més tard, la cursa ja es veu ben estirada, amb Hamilton al davant, que comença a marcar distàncies, seguit de Leclerc, Verstappen, Vettel, Albon, Norris i Sainz.
A la volta cinc, ens arriba des de control de cursa l’avís que, degut a problemes tècnics, el DRS no funciona; i així seguirà fins a la volta dinou.
A la volta següent, Bottas ja es dotzé, que segueix amb la seva remuntada, i que ja s’ha tret del damunt els rivals més lents. 
A la volta nou, veiem les primeres aturades, en mans de Norris, que posa pneumàtics tous, mentre que Leclerc es queixa que nota unes vibracions al tren davanter, potser degudes a un pla als seus pneumàtics. 
A la volta tretze Leclerc entra a canviar pneumàtics, per protegir-se de Verstappen, i Ferrari ens sorprén amb una aturada doble, doncs darrera seu ho fa Vettel. Però a l’alemany l’aturada li surt malament, perdent força temps degut a un problema amb el pneumàtic davanter esquerra. Amb aixó, Vettel cau a la setena posició.



Bottas es el gran beneficiat, que segueix remuntant, ara roda ja en cinquena posició, però no oblidem que no s’ha aturat encara.

(Copyright foto: Mercedes AMG F1 Team media ) 
  
La tornada del DRS facilita les coses. Al Yas Marina no es gens fàcil avançar, i això provoca que les curses en aquest traçat siguin sempre un escenari de cotxes seguint-se uns al altres i poca cosa més, que fan que estiguem desitjant la sortida d’un Safety car que, per desgràcia, no sol ser gaire habitúal.
A la volta vint i quatrena es toquen Giovinazzi i Kubica a la xicane, però aixó nomès comporta un Virtual Safety Car que no serveix per ajuntar al grup, que te a Hamilton davant de tot, destacadíssim; fins i tot quan decideix aturar-se, a la volta vint i vuit, torna a pista primer, a gairebé vuit segons del segon, que es Leclerc.

(Copyright foto: Mercedes AMG F1 Team Media)

Bottas s’atura i d’altres van variant els plans. Hauríen de passar moltes coses per agafar a Hamilton, i Bottas ara decideix aturar-se doncs son ja moltes voltes amb el mateix pneumàtic, que ha maltractat en la seva remuntada, amb avançaments com el que fa a Verstappen i a Leclerc i que el pilot francés li vol tornar, però no aconsegueix reixir en la maniobra, en la volta trenta dos.
Dues voltes més tard, a la trenta quatrena, Leclerc proposa un “Plan C”, que podría ser un altre aturada, muntar tous, i tibar amb força el que queda de cursa.
A la volta trenta nou això es confirma, però Ferrari ens sorprén amb un altre aturada doble òn, incomprensiblement (o no) a Vettel li munten un compost mitjà. Com també ens sorprenen a Mclaren, que aturen a Sainz a la volta quaranta quatre per posar-li pneumàtics durs…però a ell li sortirà be, doncs aconseguirà el punt de la desena posició i aixó li permetrà acabar el mundial en sisena posició…un bon  resultat per a la gent de Woking, després de moltes temporades dins el pou.
Arribem a la fi de la cursa, volta cinquanta cinc, amb Hamilton passant la línia d’arribada en una cursa que l’hi ha resultat sumament confortable.

-Ferrari. Una cursa complicada, amb una errada a boxes i topades als entrenaments.
-Yas Marina. Palesa queda, una vegada més, que tenim un problema amb certs circuits, que esdevenen un parany per la lluita a la pista, agreujant un problema de dificil solució.

-Vettel  Amb el cap al 2020 des de fa dies

-Hamilton Una victória confortable i plàcida.

-Sainz: La gana enorme de punts el recompensa , un altre vegada.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W10 EQ Power 1h 34.05 1 55
2 10 Max Verstappen 33 Red Bull Honda RB15 +16.772 3 55
3 15 Charles Leclerc 16 Ferrari SF 90 +43.435 4 55
4 12 Valteri Bottas 77 Mercedes W10 EQ Power +44.379 2 55
5 10 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF90 +64.357 5 55
6 8 Alex Albon 23 Red Bull Honda RB15 +69.205 6 55
7 6
Sergio Perez
11 Racing Point RP19 +1 volta 11 54
8 4 Lando Norris 4 Mclaren Renault MCL34  +1 volta  7 54
9 2 Daniel Kyviat 26 Toro Rosso  STR13 +1 volta 14 54
10 1 Carlos Sainz  55 Mclaren Renault MCL 34 +1 volta 9 54
11 Daniel Ricciardo 3 Renault  RS19 +1 volta 8 54
12
Nico Hulkenberg
27 Renault RS 19 +1 volta 10 54
13 Kimi Raikkonen 7 Alfa Romeo Ferrari C38 +1 volta 18 54
14 Kevin Nagnussen 20 Haas Ferrari VF19 +1 volta 15 54
15 Roman Grosjeain 8 Haas Ferrari VF19 +1 volta 16 54
16 Antonio Giovinazzi 99 Alfa Romeo Ferrari C38 + 1 volta 17 54
17 George Russell 63 Williams Mercedes FW19 +1 volta 19 54
18 Pierre Gasly 10 Toro Rosso  STR 13  + 2 voltes 12 53
19 Robert Kubica 88 Willisms Mercedes FW19 + 2 voltes 20 53
20
Lance Stroll
18 Racing Point VF19 Abandonament 13 45