La Pregunta: Gran Premi d’Adu Dhabi

GP d’Abu Dhabi: Com valoreu el tractament mediàtic de la Formula 1 al nostre pais ?
Núria Casas-Salat: Jo només puc veure les curses a través de Movistar F1. Així que parlaré d’ells.
Primer de tot he de dir que objectius no en son gens objectius. Començant pel Lobato, que té una mania que no pot a Sebastian Vettel, a la que pot el deprecia i fa manifesta la seva alegria cada cop que li passa alguna cosa dolenta, fins i tot quan guanya el critica. Tan és així que un dels seus col·laboradors ja li va dir en directe que no el podia veure. Després sembla que té memòria de peix, ja no recorda que al 2007, quan Alonso va estar a punt de guanyar el mundial, qui li va fer la vida impossible al pilot asturià, va ser Lewis Hamilton, i en canvi ara no para de vanagloriar-lo fins i tot quan fa alguna sanció el justifica constantment.
Pel què fa als altres col·laboradors, la cosa no varia gaire, no es fa palès aquest odi cap a un pilot en concret, però s’han passat la primera meitat del mundial dient que Ferrari era el millor equip de la graella, mentre que Mercedes ho anava guanyant tot, i que era gràcies al talent del pilot anglès que superava als de Maranello. Quan es va veure al principi de la temporada que les fletxes de plata eren i son superiors. En quan a l’hora d’analitzar els incidents que hi ha hagut durant la cursa, no ho han fet amb gaire objectivitat, depenent de qui eren els pilots implicats, ja despotricaven d’ells al moment.

Sincerament, crec que haurien de ser més objectius, t’agradi o no el pilot que guanyi, son gent que surt a un mitjà de comunicació i el veu molta gent, i un periodisme així no fa bé a ningú.

Àlex March: Jo la valoro amb un aprovat i crec que estic sent generós.
No m’agrada que la retransmissió es faci des dels estudis de Madrid ja que aleshores el contingut del previ i post cursa és monòton i avorrit. A més a més, per culpa d’aquest format ens fem un fart d’escoltar la conversa d’amics que tenen Iñaki Cano, Antonio Lobato, Toni Cuquerella i Pedro Martínez de la Rosa.
Precisament la narració que fa l’extelecinco és “cansina”, probablement per la seva poca imparcialitat. Això es deu a que focalitza la retransmissió de la cursa a l’actuació de Carlos Sainz per acontentar els aficionats nouvinguts durant l’era Alonso; a criticar a Haas i els seus pilots ja que Alonso també ho feia; i a destacar les errades de Vettel i de Ferrari ja que l’alemany li va guanyar quatre títols a l’espanyol, i Ferrari va ser incapaç de donar-li un cotxe a l’altura de l’asturià segons Lobato. A més a més, la figura d’Alonso segueix present en cada cursa gràcies a l’amor obsessiu que té Lobato amb el bicampió.
Per altra banda, l’enginyer i l’expilot transmeten amb solvència la seva experiència als espectadors. Ara bé, no m’agraden certs comentaris de Cuquerella ja que veu les curses des d’un punt de vista massa tècnic que poden arribar a cansar als televidents. Pel que fa al simpàtic expilot de Cardedeu trobo que comença a fer massa temps que està allunyat dels circuits i això fa que a vegades patini amb alguna opinió.
També m’agrada la feina que fan Albert Fàbrega i Noemí De Miguel als circuits, tot i que a vegades la periodista sembla una adolescent amb certs comentaris i excitacions.
En definitiva, crec que el canal Movistar Fórmula 1 hauria de realitzar un gir important al seu contingut ja que a part de les curses, a un canal de pagament se li ha de demanar molts més reportatges de qualitat, anàlisi de tècnica, curses històriques, curses suport, entrevistes, etc. que enganxin l’espectador a la pantalla a l’estil DAZN.











Jordi Domènech: Si bé és cert que la cobertura mediàtica de la Fórmula 1 és probablement la més extensa que hem vist mai, amb un canal dedicat al tema, amb les curses de Fórmula 2, Fórmula 3 i Porsche, i fins i tot amb programa setmanal, la qualitat és la que és.
Quan hi havia elecció entre canals generalistes gratuïts, a Catalunya triomfava àmpliament la cobertura de TV3 per sobre dels comentaris més de fanàtic ja fossin a Telecinco, la Sexta o Antena 3. Ara, avui en dia, rebem l’opció menys bona i a sobre pagant.
Jo personalment mai he sigut massa aficionat del comentarista que clarament es posiciona a favor d’un pilot. Aquí no es juga un contra un, sinó que una vintena de pilots lluiten entre ells però també contra els elements i els seus cotxes, i des dels comentaristes abans mencionats més fanàtics hem escoltat diverses vegades com falten al respecte a pilots, equips, comissaris simplement per ser en aquell moment algú que perjudicava directa o indirectament al pilot preferit.
No crec que aquest sigui el comentari que mereix el nostre esport. Es pot parlar dels pilots de casa si es vol, però sense perdre l’objectivitat.

Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.







Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana

Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot Equip C1  (Blanc) C2 (groc) C3 (vermell)
44. Lewis Hamilton
Mercedes 2 3 8
77. Valtteri Bottas
Mercedes 1 4 8
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 4 8
16. Charles Leclerc
Ferrari 2 3 8
10. Alex Albon
Red Bull-Honda 1 3 9
33. Max verstappen
Red Bull-Honda 1 3 9
11. Sergio Pérez
Racing Point-Mercedes 2 3 8
18. Lance Stroll
Racing Point-Mercedes 2 3 8
63. George Russell
Williams-Mercedes 2 2 9
88. Robert Kubica
Williams-Mercedes 1 3 9
03. Daniel Ricciardo
Renault 2 4 8
27. N.  Hulkemberg
Renault 2 3 8
23. Pierre Gasly
Toro Rosso-Honda 2 2 9
26. Daniel Kyviat
Toro Rosso-Honda 1 3 9
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 2 3 8
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 1 4 8
55. Carlos Sainz
McLaren-Renault 1 4 8
4. Lando Norris
McLaren-Renault 2 3 8
07. Kimi Raikkonen
Alfa Romeo 1 4 8
99. A. Giovinazzi
Alfa Romeo 2 3 8
Horaris del GP d’Abu Dhabi 
Divendres 
Lliures 1: 10.00h (Movistar F1)
Lliures 2: 13.00h (Movistar F1)
Dissabte
Lliures 3: 11.00h (Movistar F1)
Qualificació: 14.00h  (Movistar F1)

Diumenge
Cursa: 14.10h (Movistar F1)
Breus d’última hora:
– Tanquem la temporada esperant una millor competitivitat al 2020
– Red Bull i Alpha Tauri tanquen l’acord per dur motors Honda al 2021