Sigui com sigui el domini de la marca alemanya, Hamilton ha guanyat 5 dels últims sis títols mundials i va perdre el sisè per molt pocs punts. No som aquí gaire de monarquies, però Lewis Hamilton és ara mateix el monarca indiscutible de la Fórmula 1.
Hamilton, hexacampió. (Mercedes AMG F1) |
Dissabte i diumenge, diferents. Ja als entrenaments lliures es perfilava un millor ritme de cursa de Mercedes, però la qualificació de dissabte ens va deixar una graella interessant, amb Valtteri Bottas a la pole seguit de Sebastian Vettel, Max Verstappen, Charles Leclerc i Lewis Hamilton en una inusual cinquena posició.
Però a les poques voltes ja es va veure que Ferrari no era enlloc a la cursa. Si ens atenem als temps de final de cursa, Leclerc va quedar més a prop del sisè (Daniel Ricciardo) que de la primera posició. De seguida han sortit rumors de que si un aclariment reglamentari de la FIA ha tallat les ales als bòlids de Maranello, però el cert es que aquest any ja hem vist curses on el Ferrari era el tercer millor cotxe. Ahir, com diria Louis van Gaal, “no tenían ritmo”.
Cursa eminentment estratègica. Després d’algunes curses exhilarants a meitat de temporada, sembla que la cosa s’ha calmat, i l’acció en pista ve donada exclusivament per les diferències estratègiques entre equips.
La graella es va decantar majoritàriament per fer 2 aturades, però vam tenir les excepcions notables a una aturada de Hamilton, Ricciardo, Carlos Sainz, Sergio Pérez i Romain Grosjean. Val a dir que tots els anomenats excepte Grosjean van acabar als punts.
Hamilton va estar a punt de fer funcionar la seva estratègia per a guanyar, però Bottas el va avançar a falta de 4 voltes per completar una gran cursa. Verstappen també venia amb ganes d’avançar l’anglès però una fallada als frens de Kevin Magnussen va provocar una bandera groga a les últimes voltes que va coartar els intents de l’holandès.
Així doncs, 1-2 per a Mercedes amb Verstappen tercer.
El toc entre Albon i Sainz (Red Bull Media) |
Peripècies de la resta. A la sortida hi va haver contacte entre Alexander Albon i Carlos Sainz. El tailandès va haver d’aturar-se a la primera volta però va aconseguir remuntar fins al cinquè lloc, rere Leclerc.
Pel que fa a Sebastian Vettel, només va durar 7 voltes. Ja el Ferrari no semblava funcionar bé i de seguida va caure al setè lloc, però a més al passar per la corba 9 es va trencar la suspensió posterior dreta, deixant-lo fora de cursa.
Van completar els punts el mencionat Ricciardo, tot just davant d’un Lando Norris que l’atacava amb estratègia de dues aturades. Vuitè va ser Carlos Sainz, davant de Nico Hülkenberg i Pérez, que havia sigut avançat i colpejat per Daniil Kvyat. Els comissaris però van penalitzar per segona cursa consecutiva al rus i Pérez va recuperar el desè lloc.
Van abandonar, a més dels ja mencionats Vettel i Magnussen, Robert Kubica per un problema hidràulic al seu Williams i Pierre Gasly per danys a la suspensió davantera per un toc amb Pérez, que estava en totes havent sortit del pit-lane.
Ja tenim doncs els dos títols decidits. Per a les dues curses restants, quedarà veure la lluita pel tercer lloc entre Leclerc, Verstappen i Vettel. Als constructors, les cinc primeres posicions semblen bastant assegurades si no hi ha res estrany i les tendències no apunten a grans canvis al darrere.
Veurem si tenim alguna sorpresa per explicar-vos…
-Ferrari. Sense ritme de cursa.
-Alfa Romeo. Un pèl millor però sense punts.
-Ricciardo. Guanyador de la classe B.
-Mercedes. 1-2 amb dues estratègies diferents.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W10 EQ Power+ | 1h 33’55.653 | 1 | 56 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W10 EQ Power+ | +4.148 | 5 | 56 |
3 | 15 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB15 | +5.002 | 3 | 56 |
4 | 13 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF90 | +52.239 | 4 | 56 |
5 | 10 | Alexander Albon | 23 | Red Bull-Honda | RB15 | +1’18.038 | 6 | 56 |
6 | 8 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.19 | +1’30.366 | 9 | 56 |
7 | 6 | Lando Norris | 4 | McLaren-Renault | MCL34 | +1’30.764 | 8 | 56 |
8 | 4 | Carlos Sainz | 55 | McLaren-Renault | MCL34 | +1 volta | 7 | 55 |
9 | 2 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.19 | +1 volta | 11 | 55 |
10 | 1 | Sergio Pérez | 11 | Racing Point-BWT M. | RP19 | +1 volta | 20 | 55 |
11 | Kimi Räikkönen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C38 | +1 volta | 17 | 55 | |
12 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Honda | STR14 | +1 volta | 13 | 55 | |
13 | Lance Stroll | 18 | Racing Point-BWT M. | RP19 | +1 volta | 14 | 55 | |
14 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C38 | +1 volta | 16 | 55 | |
15 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-19 | +1 volta | 15 | 55 | |
16 | Pierre Gasly | 10 | Toro Rosso-Honda | STR14 | Danys accident | 10 | 54 | |
17 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW42 | +2 voltes | 18 | 54 | |
18 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-19 | Frens | 12 | 52 | |
AB | Robert Kubica | 88 | Williams-Mercedes | FW42 | Prob. hidràulic | 19 | 31 | |
AB | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF90 | Suspensió | 2 | 7 |