Mentrestant més enrere tenim a Leclerc i Sainz començaven la seva remuntada particular. El madrileny amb poques voltes ja estava 13è i Charles arriba a la 6a posició rapidament. Un toc entre Ricciardo i Magnussen fa que el primer trenqui l’aleró i entri a canviar-lo caient a l’última posició i li suposa una sanció de 5 segons, mentre que Magnussen també cau unes posicions.
Max i Pierre, primer i segon Copyright Red Bull |
L’entrada del primer Safety Car. Quan ja han fet la segona parada tenim a Max primer, seguit de Lewis, Vettel, Bottas, Albon i Leclerc. Entra Valtteri a treure’s els pneumàtics durs de sobre que li estan donant mal resultat i surt darrera del monegasc. Comença a apretar per avançar-lo, però Charles es defensa bé i llavors passa una cosa inesperada, la fiabilitat del Mercedes fa figa i el motor del Finès el deixa aparcat just passat el segon tram de DRS. Per retirar el cotxe han de treure la grua i surt el primer Safety Car i l’holandès de Red Bull aprofita per treure’s els pneumàtics mitjos pels tous, perdent la primera posició en favor de l’anglès.
Mentre tenim el Safety en pista, els cotxes doblats tenen el permís de desdoblar-se, i Hamilton es va posant nerviós perquè els seus pneumàtics mitjos van perdent temperatura i es posa diverses vegades a l’alçada del cotxe de seguretat, sabent que el seu competidor porta unes rodes més fresques i toves. Durant aquesta estona Leclerc aprofita per treure’s els durs i es posa els tous i queda darrera d’Albon,
La punxada de Ferrari i el segon Safety Car. Queden 11 voltes quan es marxa el safety Car Hamilton aprofita per frenar a tots els cotxes i quan arriba a la línia de meta accelera intentant deixar-los a tots enrere però Max que estava al cas, l’avança a al corba 1, al igual que Albon li guanya la posició a Vettel i queda per davant dels 2 Ferrari. L’Alemany es llença a perseguir el Red Bull i tornar-li l’avançament, quan Leclerc deicideix que vol quedar-se enrere avançar i amb l’ajuda del DRS passa a Vettel a la corba 1, i al segon tram de DRS Sebastian li torna l’avançament a Charles i pateixen un toc entre els 2 companys que fa que abandonin.
I a 4 voltes del final surt el segon Safety Car, i Hamilton aprofita per entrar i posar pneumàtics nous, sortint darrera de Gasly que ara ocupa la tercera posició, just davant de Sainz.
Albon, Vettel i Leclerc lluitant per posició Copyright Red Bull |
Es reprèn la cursa. A 2 voltes del final es reprèn la cursa, Hamilton es llença damunt de Gasly i l’avança i al anar a per Albon tenen un toc que fa que el pilot de Red Bull perdi unes quantes posicions i Pierre aprofita per posar-se segon, just davant Lewis, i l’aguanta durant poc més d’una volta per aconseguir el segon calaix del podi. Entren Verstappen primer, Gasly segon i Hamilton tercer, que rep 5 segons de penalització i cau a la 7a posició, Aquesta sanció la posa la FIA una hora després del final de cursa.
Tot apuntava a una cursa avorrida i al final hem tingut unes 11 últimes voltes, mogudes i emocionants.
Es reprèm la cursa després del segon Safety Car Copyright Red Bu |
-Williams. El Unsafe Relase de Kubica es culpa de l’equip, no del pilot.
-FIA. Massa lents en posar una sanció a Hamilton.
-Valteri Bottas. Li falta un punt de llençar.se i saber avançar,
-Max Verstappen. Cursa impecable.
-Alfa Romeo. Es recuperen i puntuen els 2
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Max Verstappen | 33 | Red Bull.Racing Honda | RB15 | 1h 33’14.678 | 1 | 71 |
2 | 18 | Pierre Gasly | 10 | Scuderia Toro Rosso Honda | STR14 | +6.077 | 6 | 71 |
3 | 16 | Carlos Sainz | 55 | McLaren Renault | MCL34 | +8.896 | 20 | 71 |
4 | 12 | Kimi Räikkönen | 7 | Alfa Romeo Racing Ferrari | C38 | +9.452 | 8 | 71 |
5 | 10 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo Racing Ferrari | C38 | +10.201 | 12 | 71 |
6 | 8 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.19 | +10.541 | 11 | 71 |
7 | 6 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W10 EQ Power+ | +11.139 | 3 | 71 |
8 | 4 | Lando Norris | 4 | McLaren Renault | MCL34 | +11.204 | 10 | 71 |
9 | 2 | Sergio Pérez | 4 | Racing Point BWT Mercedes | RP19 | +11.529 | 15 | 71 |
10 | 1 | Daniil Kvyat | 26 | Scuderia Toro Rosso Honda | STR14 | +11.931 | 16 | 71 |
11 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF19 | +12.732 | 9 | 71 | |
12 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW42 | +13.599 | 18 | 71 | |
13 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF19 | +14.247 | 7 | 71 | |
14 | Alexander Albon | 23 | Red Bull.Racing Honda | RB15 | +14.927 | 5 | 71 | |
15 | Nico Hulkenberg | 27 | Renault | R.S.19 | +18.059 | 13 | 71 | |
16 | Robert Kubica | 88 | Williams-Mercedes | FW42 | +1 volta | 19 | 70 | |
AB | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF90 | Accident | 2 | 52 | |
AB | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF90 | Accident | 14 | 52 | |
AB | Lance Stroll | 18 | Racing Point BWT Mercedes | RP19 | Suspensió | 17 | 51 | |
AB | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W10 EQ Power+ | Motor | 4 | 16 |