La Pregunta: Gran Premi de Mèxic.

GP de Mèxic: T’haguessin agradat les curses de classificació?
Núria Casas-Salat: Trobo que és una pèrdua de temps. No dic que no estiguin bé, però el fet es que crec que la FIA ha d’arreglar la cursa, no la classificatòria (que ja funciona). Si volen fer un sistema de curses, que copiïn el de la F2 i facin 2 curses puntuables, no una cursa classificatòria que a sobre no puntua.
Primer de tot ha de fer els cotxes més igualats, simplificar l’aerodinàmica, que no hi hagi tanta diferència com hi ha actualment, més com la IndyCar, un fabricant de xassís i 2 motoristes, que conten més les mans del pilot que el cotxe que tens. Deixar competir, que últimament posen sancions per tot depenent de com et diguis, si et dius Hamilton no et sancionen, si et dius Vettel si, si et dius Verstappen o Leclerc depèn  del dia que tinguin els comissaris.
Si les curses esdevenen avorrides és per la desigualtat que hi ha entre equips, no perquè sempre surtin els mateixos davant. Quan un de les 3 escuderies fortes surt enrere, no acaba més enllà de la sisena posició.  Les curses classificatòries estarien bé si les curses normals no tinguessin els cotxes tan desigualats, sinó no serveixen de res.

Àlex March: No. Sota el meu punt de vista, el resultat de la qualificació sempre ha de ser una lluita contra el cronòmetre.
Crec que fer una volta exprimint el monoplaça al màxim i buscant al mateix temps els límits de la pista, és quelcom molt complicat de fer. Hi ha pilots que són més hàbils en qualificació que en cursa com podria ser el cas de Grosjean per exemple. Per contra, hi ha pilots que tenen més dificultats als entrenaments classificatoris però que són imparables en cursa com per exemple Verstappen.
Es podria discutir si el format actual és el més adequat o no. Jo personalment penso que si, però si que canviaria la Q3 i la faria a una sola volta per posar més pressió als pilots.
Si que m’agradaria incloure una cursa curta seguint el format de la Fórmula 2. A més a més, concentraria tot el Gran Premi en només dos dies ja que l’activitat, audiències televisives i afluència dels espectadors els divendres és més aviat escassa.

Jordi Domènech: Estic dividit en aquest tema. Per una banda, tots sabem que quan els cotxes importants surten al darrere, les curses són més imprevisibles i divertides. Qui no recorda Japó 2005?
Al mateix temps, les sessions de qualificació actuals són de les poques coses que funcionen sense problemes, mantenint l’esperit de que qui fa la pole és l’home més ràpid a una volta tot afegint un component estratègic i d’eliminació. Canviar coses per provocar més canvis a les curses no és nou. A la NASCAR es van inventar les “stages” o etapes: la cursa es divideix en tres parts i es donen punts al final de cada part, fent que els pilots hagin de pensar si voler fer una estratègia per guanyar la cursa al final o bé sumar punts a les etapes. Sempre és complicat proposar canvis així a la Fórmula 1, doncs com a categoria reina les tradicions i la puresa de la competició són importants. Potser el tema de les curses de classificació en ordre invers del campionat es podria haver fet en un GP no puntuable, abans de provar-ho en una cursa real.
Jo seria més partidari d’usar una cosa que ja existeix, com el DRS, per fer que els líders de constructors tinguessin el seu ús molt limitat, i en canvi els equips de final de graella el poguessin fer servir cada volta.
Just Serrainat: Els organitzadors continuen buscant opcions per millorar el campionat i això sempre és una bona idea, però com sempre topa amb l’oposició d’alguns equips i moltes idees acaben al calaix abans de provar-los. No podem afirmar si les curses de classificació poguessin ser una bona idea, però crec que no hauria estat malament fer un parell de proves, per veure la resposta dels aficionats.
Possiblement aquest format de qualificació podria haver donat una mica més d’emoció a la configuració de la graella, fent que els equips que dominen la competició s’haguessin de treballar una mica més la posició final que, ara per ara, es redueix quasi sempre a la lluita entre dos o tres equips.
També s’entén la preocupació de les escuderies pel fet de possibles accidents o problemes tècnics el dissabte que els podrien llastrar per la cursa de diumenge, davant el format actual, on tan sols s’han de preocupar de trobar una bona finestra de pista lliure per buscar la volta ràpida.
En definitiva crec que, a priori, un format com aquest podria ser interessant per millorar l’espectacle de cara a la qualificació i no veig cap problema per què s’haguessin de fer un parell de proves la pròxima temporada per poder avaluar-ne el resultat i valorar la seva possible implantació.

Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana

Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot Equip C1  (Blanc) C2 (groc) C3 (vermell)
44. Lewis Hamilton
Mercedes 1 5 7
77. Valtteri Bottas
Mercedes 2 4 7
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 5 7
16. Charles Leclerc
Ferrari 1 5 7
10. Alex Albon
Red Bull-Honda 1 3 8
33. Max verstappen
Red Bull-Honda 1 3 9
11. Sergio Pérez
Racing Point-Mercedes 2 3 8
18. Lance Stroll
Racing Point-Mercedes 2 3 8
63. George Russell
Williams-Mercedes 1 3 9
88. Robert Kubica
Williams-Mercedes 2 2 9
03. Daniel Ricciardo
Renault 2 2 9
27. N.  Hulkemberg
Renault 1 3 9
23. Pierre Gasly
Toro Rosso-Honda 1 5 7
26. Daniel Kyviat
Toro Rosso-Honda 2 4 7
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 3 9
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 1 3 9
55. Carlos Sainz
McLaren-Renault 2 3 8
4. Lando Norris
McLaren-Renault 2 3 8
07. Kimi Raikkonen
Alfa Romeo 2 3 8
99. A. Giovinazzi
Alfa Romeo 1 4 8
Horaris del GP de Mèxic 
Divendres 
Lliures 1: 17.00h (Movistar F1)
Lliures 2: 18.30h (Movistar F1)
Dissabte
Lliures 3: 17.00h (Movistar F1)
Qualificació: 20.00h  (Movistar F1)

Diumenge
Cursa: 20.10h (Movistar F1)
Breus d’última hora:
– S’ha afegit una nova zona DRS al Circuit Hermanos Rodriguez, per aquesta edició 2019
– Hamilton pot ser campió del món dins aquests còmputs:
– Si guanya, fa la volta ràpida i Bottas es quart.
– Si guanya i Bottas es segón
– Si es segón i Bottas es vuité i no fa VR  en cursa
– Si es segon i Bottas es nové
– Si es tercer, marca VR i Bottas es nové
– Si es tercer i Bottas es desé i no marca la VR