Crònica del GP del Japó: L’Huracà Mercedes

L’huracà Hagibis marca la cursa. Degut a l’aparició d’aquest huracà que marca els esdeveniments del cap de setmana de fórmula 1. El divendres sí que es van poder fer les dues sessions de entrenaments lliures, però el dissabte es suspèn tot per les intenses pluges, els lliures no es fan i la classificació passa a diumenge al matí, que ha lluit el sol sense cap rastre de núvols.

Mentre que a les sessions de lliures van ser dominades per Mercedes, la primera fila de la graella passa a ser de color vermell, amb Vettel a la primera posició i Leclerc en segon lloc. Darrera tenim a Bottas tercer i Hamilton quart. Els Red Bull a la tercera fila amb Verstappen i Albon, i la quarta els 2 McLaren, Sainz i Norris.

La sortida.
Copyright AMG Petronas Motorsport

La sortida. Vettel deixa l’embragatge abans i el trepitja de seguida i això fa que surti malament, i Bottas aprofita per avançar-lo a la sortida agafant la primera posició, mentre que l’alemany aguanta al segon lloc. Leclerc també surt malament, però aconsegueix defensar-se de Hamilton, quan per fora apareix el Red Bull de Max que manté un frec a frec amb Charles, es toquen i Verstappen surt de pista al primer revolt amb el cotxe bastant tocat i perdent moltes posicions. El Ferrari del monegasc també queda bastant tocat, tot i que manté la tercera posició. 


Investigacions i queixes. Primer de tot investiguen a Vettel per si la seva sortida ha sigut abans d’hora. Els comissaris decideixen no sancionar al pilot alemany. Per altra banda estan investigant el toc de Leclerc amb Verstappen, i després de fer-nos esperar bastant, els comissaris diuen que ho decidiran al final de la cursa i el penalitzen amb 5 segons per aquesta maniobra. Max es veu obligat a abandonar la cursa a la volta 16 degut a com té el cotxe després de l’accident amb el Ferrari,

Amb els toc de l’holandès amb el monegasc, Leclerc té el morro del Ferrari amb una peça trencada que va voleiant fins que es desprèn del cotxe i aquesta impacta amb el retrovisor de Hamilton i li trenca, i algun fragment també va a parar al fre de davant del cotxe de Norris, condicionant la seva cursa. El Ferrari també té tocat el retrovisor del cotxe i ens fa veure a Leclerc conduint amb una sola mà i amb l’altre aguantant aquesta peça a la 130R. Degut això hi ha queixes i a la volta 4 fan entrar al pilot de Ferrari a canviar-li el morro i els pneumàtics, i queda a les últimes posicions, ara li tocarà remuntar. Els comissaris resolen una segona sanció, posada al final de cursa, de 10 segons per continuar en pista amb el cotxe tocat i perdent peces.

Bottas 1r, Vettel 2n i Hamilton 3r
Copyright AMG Petronas Motorsport

La cursa de les parades. Acostumats a veure una cursa a una sola parada, en aquesta els sobren pneumàtics i bastants pilots van a dues parades.

Tenim a Bottas primer i a Vettel segon. Fan parar a l’alemany per intentar un undercut no gaire clar al pilot de Mercedes, i dues voltes després entra el pilot finès i surt per davant de Sebastian. Està clar que el pilot de Ferrari ha de tornar a parar ja que li han posat el mateix compost per anar més ràpid, i a Bottas li posen el compost mig dient-li que haurà de tornar a parar. Hamilton agafa el relleu al capdavant de la cursa i no el fan parar fins unes voltes més tard.

Tot i portar el pneumàtic més tou, Vettel no s’acosta a Bottas que vola al circuit. Mentre que Hamilton surt per darrera del Ferrari que intenta atrapar-lo sense gaire sort. Més enrere tenim a Leclerc remuntant posicions, i a Sainz instal·lat darrera de Albon que tot i el toc anterior va a molt bon ritme.

Els dubtes entren al box de Mercedes quan fan parar a Bottas un segon cop, després de la segona parada de Vettel, i es queixa perquè no entén la parada, amb la por de què el seu company d’escuderia no pari i ell perdi una cursa que ja la tenia pràcticament guanyada. Poca estona més tard, Hamilton es queixa que ja no té pneumàtics i entra a box, sortint darrera de Sebastian quedant-se així en tercera posició.

I poques voltes del final fan parar per tercera vegada a Leclerc, i el pilot demana el perquè d’aquesta parada que no veu clara, i al mur lli diuen que els pneumàtics no li aguantaran i que així podrà aconseguir la volta ràpida, tot i que ha d’avançar alguns cotxes.

La lluita final. Tot i ser una cursa una mica distreta, l’emoció ens la serveixen al final, quant a les últimes 5 voltes Hamilton amb uns pneumàtics més frescos i més tous, atrapa a Vettel que es defensa per mantenir la segona posició, i ens regalen un duel final guanyat pel pilot alemany que es defensa molt bé de les estocades del britànic, que finalment s’endu la volta ràpida.

Mercedes s’endu el campionat de constructors
Copyright AMG Petronas Motorsport

-Charles Leclerc. Accident amb Max i condueix perillosament amb el cotxe tocat i perdent peces. Doble sanció dels comissaris.
-Alfa Romeo. No aixequen cap
-Haas. Segueix la mala ratxa.

-Max Vertappen. No pot acabar la cursa degut al toc amb Leclerc.

-Sergio Pérez. Tot i la remuntada s’estampa al mur a la última volta.
-Renault. No han sigut tan forts però puntuen

-Valtteri Bottas. Es posa primer i fa una bona cursa.

-Sebastian Vettel. Salva els mobles després d’una mala sortida
-Mercedes. Campiona del món de Constructors.
-Carlos Sainz. Bona cursa i merescuda 5a posició

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Valtteri Bottas 77 Mercedes W10 EQ Power+ 1h 21’46.755 3 53
2 18 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF90 +13.343 1 53
3 16 Lewis Hamilton 44 Mercedes W10 EQ Power+ +13.858 4 53
4 12 Alexander Albon 23 Red Bull.Racing Honda RB15 +59.537 6 53
5 10 Carlos Sainz 55 McLaren Renault MCL34 +69.101 7 53
6 8 Daniel Ricciardo 3 Renault R.S.19 +1 volta 2 52
7 6 Charles Leclerc 16 Renault SF90 +1 volta 16 52
8 4 Pierre Gasly 10 Scuderia Toro Rosso Honda STR14 +1 volta 9 52
9 2 Sergio Pérez 11 Racing Point BWT Mercedes  RP19 +1 volta 17 52
10 1 Nico Hulkenberg 27 Renault R.S.19 +1 volta 15 52
11 Lance Stroll 18 Racing Point BWT Mercedes RP19 +1 volta 12 52
12 Daniil Kvyat 26 Scuderia Toro Rosso Honda STR14 +1 volta 14 52
13 Lando Norris 4 McLaren Renault MCL34 +1 volta 8 52
14 Kimi Räikkönen 7 Alfa Romeo Racing Ferrari C38 +1 volta 13 52
15 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF19 +1 volta 10 52
16 Antonio Giovinazzi 99 Alfa Romeo Racing Ferrari C38  +1 volta 11 52
17 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF19 +1 volta 19 52
18 Geroge Russell 63 Williams-Mercedes FW42 +1 volta 18 52
19 Robert Kubica 88 Williams-Mercedes FW42 +2 volta 20 51
AB Max Verstappen 33 Red Bull.Racing Honda RB15 Danys accident 5 16