La pregunta del Gran Premi de Rússia

GP de Rússia: Com valoreu la gestió de Ferrari en aquestes dues últimes curses?
Just Serrainat: A Monza vam viure una Q3 caòtica i absurda per part de la majoria dels pilots, però un equip amb l’experiència de Ferrari hauria d’haver previst una incidència d’aquests tipus i no deixar a Vettel sense poder fer la volta a rebuf de Leclerc.
El cas de Singapur des del meu punt de vista, deixa clar que per l’escuderia Italiana, SebastianVettel és el seu pilot preferent i volia fer-li guanyar la seva primera cursa de la temporada i  mitjançant  la parada, va posar els pilots com li interessava, cosa que com és normal va enfadar a Leclerc.
La gestió de Ferrari va fallar clarament en el cas de Monza de cara a Vettel, que ja es va queixar de que l’equip hagués apurat tant el temps de sortida a pista i es trobés amb el caos de pilots, tot i que al final tampoc els va anar tan malament amb la pole de Leclerc i  la quarta posició de Vettel a la graella de
sortida.
Com ja he comentat, el de Singapur no ho considero una errada de gestió, si no una simple estratègia per fer passar al davant a Vettel i donar-li una victòria que ja li feia falta per millorar el seu estat anímic de cara al que queda de temporada.
En definitiva, una errada greu a Monza per un equip amb tanta experiència com Ferrari, al voler apurar massa el segon intent, a més tenint una estratègia definida com el rebuf de Leclerc a Vettel i a Singapur simplement van optar per deixar passar al pilot alemany i no crec que hi hagués cap mena d’error a la gestió de l’equip, li agradi o no al pilot monegasc.

Joan Enric Fugueras: Amb el resultat obtingut, excel.lent.
La victòria a Monza era relativament factible, i el doblet a Singapur en un circuit que, a priori no era gens favorable per l’equip de Maranello, per inesperada es genial.
Un altre cosa es que després de les aturades fos Vettel qui quedava per davant de Leclerc, quan no era aixó el que Binotto esperava, peró la gent de Ferrari necessitava, en un mundial en el que, no ho dubtem pas, anirà a les vitrines de la gent de Brackley, victóries…i n’han aconseguit dues de seguides.
Reconforta, perque sino ja haguessim sentit aquella frase en la que ens informen que ja ho deixen estar i es centren en el cotxe 2020; un cotxe en el que no crec que la gent hi aboqui massa esforços, i molts ja tenen la vista clavada en el nou reglament 2021.
Bona feina la de Ferrari doncs si, en un intent demorar les celebracions a Mercedes el màxim temps possible.
A veure que ens depara Rússia.
Una nova victòria de Ferrari ? Ep, i perqué no ?

Alex March: Crec que la gestió que ha fet Ferrari en aquestes dues darreres curses ha estat impecable ja que s’han traduït en dues victòries.
És cert que tant a Monza com a Singapur s’han produït situacions que han perjudicat als inquilins d’ambdós costats del box; ara bé, penso que la premsa n’ha fet un gra massa.
A Monza, Leclerc es va veure beneficiat pel rebuf de Vettel facilitant-li la pole; mentre que Vettel es va veure atrapat entre els altres cotxes quan era el seu torn d’agafar-lo, segurament perquè l’equip va treure massa tard els cotxes a pista.
No obstant, Leclerc va fer una cursa magistral el diumenge i es va endur la victòria en el traçat Italià amb tot mereixement.
Per altra banda, a Singapur Leclerc estava rodant al ritme que li deien els enginyers, provocant així un trenet darrere seu. Quan s’apropava el moment de les aturades, Leclerc va apretar el ritme però no va poder obrir un forat massa gran al capdavant ja que d’immediat Red Bull va ordenar Verstappen entrar al box.
Al veure-ho, Ferrari va dir a Vettel que també entrés al box “ipso facto”. Al tornar a la pista, l’alemany amb pneumàtics frescos va fer una volta per enmarcar i tot i la més ràpida aturada de Leclerc a la següent volta, el monegasc va sortir per darrera de Vettel.
Per tant, podem dir que Vettel i Ferrari van convertir la seva defensa envers Verstappen, en un atac cap a Leclerc per acabar obtenint una merescuda victòria.
Ni de bon tros penso que Ferrari perjudiqués a Leclerc intencionadament. Simplement, Vettel va aprofitar el carmelet que Ferrari li va posar i després va acabar de rematar la feina avançant als seus rivals de manera més ràpida que Leclerc, i reemprenent la cursa hàbilment després dels Safety Cars.

Jordi Domènech: Per bé o per mal, tot el que fa Ferrari és magnificat. A les dues últimes curses hi ha hagut controvèrsia entre els pilots i l’equip. A Monza, durant la classificació, Charles Leclerc si va poder aprofitar el rebuf de Sebastian Vettel però entre la farsa de la Q3, Vettel es va quedar sense poder fer un intent. I a Singapur, mentre Leclerc liderava, Vettel va entrar per intentar superar a Hamilton i va acabar prenent també el liderat al monegasc, cosa que va provocar algunes ràdios irades…
Per a mi, a Monza poc es podia fer donada la situació de bloqueig generalitzada… si els Ferrari haguessin corregut tothom els hauria fet el rebuf a ells amb possibilitat real de pole per a Mercedes, i a Singapur a Vettel el van cridar gairebé a l’última corba en veure que Verstappen anava a entrar. Per evitar l’undercut de Verstappen i al mateix temps atacar a Hamilton, crec que Ferrari va fer bé en avançar l’aturada de Vettel, i tenint en compte que de manera realista no lluiten per al campionat, no crec que facin falta els punts a Leclerc.
Binotto va dir que es van plantejar invertir les posicions, però crec que novament Ferrari va encertar no fent-ho, donant moral a un Vettel molt necessitat d’una victòria i exercint al contrari que Mercedes, que va ordenar a Valtteri Bottas (recordem-ho: lluitant pel títol amb el seu company) que fes una volta uns tres segons més lenta per tal de que no superés a Lewis Hamilton.
Per a mi, mentre els pilots tinguin opcions al titol, millor sense canvis de posició. Es parla de jerarquies i de que el pilot que va davant tingui preferència en l’estratègia, però si ahir Ferrari respecta la posició de Leclerc no fa doblet…
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.


Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Dur (C2) Mitjà (C3) Tou (C4)
44 Lewis Hamilton
Mercedes 1 4 8
77 Valtteri Bottas
Mercedes 2 3 8
5 Sebastian Vettel
Ferrari 1 3 9
16 Charles Leclerc
Ferrari 1 3 9
33 Max Verstappen
Red Bull-Honda 1 3 9
10 Alexander Albon
Red Bull-Honda 1 3 9
3 Daniel Ricciardo
Renault 2 1 10
27 Nico Hülkenberg
Renault 1 2 10
20 Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 1 2 10
8 Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 2 10
55 Carlos Sainz
McLaren-Renault 2 2 9
4 Lando Norris
McLaren-Renault 2 2 9
11 Sergio Pérez
Racing Point-Mercedes 1 2 10
18 Lance Stroll
Racing Point-Mercedes 1 2 10
7 Kimi Räikkönen
Alfa Romeo-Ferrari 2 1 10
99 Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo-Ferrari 1 2 10
26 Daniil Kvyat
Toro Rosso-Honda 1 3 9
23 Pierre Gasly
Toro Rosso-Honda 2 2 9
63 George Russell
Williams-Mercedes 1 3 9
88 Robert Kubica
Williams-Mercedes 2 2 9
Horaris del GP de Rússia
Divendres
Lliures 1: 10.00 (Movistar)
Qualificació F3: 12.00 (Movistar)
Lliures 2: 14:00 (Movistar)
Qualificació F2: 16.00 (Movistar)

Dissabte
Cursa 1 F3: 9.15 (Movistar)

Lliures 3: 11.00 (Movistar)
Qualificació: 14.00 (Movistar)
Cursa 1 F2: 15.45 (Movistar)

Diumenge
Cursa 2 F3: 08.55 (Movistar)
Cursa 2 F2: 10.20 (Movistar)
Cursa: 13.10 (Movistar)

Breus d’última hora:
-Els pilots de Red Bull i de Toro Rosso penalitzaran tots per canviar la unitat de potència Honda.

-La FIA rebutja l’apel·lació d’Alfa Romeo al GP d’Alemanya. Hamilton i Kubica conservaran els seus punts.

-La FIA autoritza un test adicional per probar els pneumàtics del 2020 al Circuit de Barcelona-Catlunya els dies 7 i 8 d’octubre.

-David Schumacher, fill de Ralf Schumacher, debutarà aquest cap de setmana a la F3 a l’escuderia Campos Racing.

No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi