Una Q3 ridícula. El circ de la Fórmula 1 arribava a Monza després d’un trist cap de setmana a Spa-Francorchamps. En el temple de la velocitat, els rebufs cobren una vital importància ja que permeten guanyar unes tres dècimes al cronòmetre.
Precisament per culpa dels rebufs, es va viure una situació esperpèntica durant la qualificació. A falta de 2 minuts per acabar la Q3, tots els pilots seguien tancats al box i alguns d’ells sense haver marcat temps. Quan Hulkenberg va decidir sortir, la resta ho va fer alhora però cap d’ells sense ganes de ser al capdavant per no afavorir amb el rebuf els seus rivals. Això va provocar que veiéssim 9 cotxes agrupats en pocs metres, vàries situacions de perill i que la majoria d’ells veiessin la bandera de quadres abans de començar la volta ràpida.
Per tant, l’ordre de la graella es va quedar com estava i Charles Leclerc es va endur la pole per davant de Hamilton, Bottas i Vettel.
Precisament per culpa dels rebufs, es va viure una situació esperpèntica durant la qualificació. A falta de 2 minuts per acabar la Q3, tots els pilots seguien tancats al box i alguns d’ells sense haver marcat temps. Quan Hulkenberg va decidir sortir, la resta ho va fer alhora però cap d’ells sense ganes de ser al capdavant per no afavorir amb el rebuf els seus rivals. Això va provocar que veiéssim 9 cotxes agrupats en pocs metres, vàries situacions de perill i que la majoria d’ells veiessin la bandera de quadres abans de començar la volta ràpida.
Per tant, l’ordre de la graella es va quedar com estava i Charles Leclerc es va endur la pole per davant de Hamilton, Bottas i Vettel.
Pel darrera Verstappen es tocava lleugerament a la frenada amb un rival, danyant l’aleró del seu Red Bull i obligant-lo posteriorment a entrar al box.
Nico Hulkenberg també ha estat molt bé a la sortida ja que ha avançat al seu company d’equip Ricciardo, i per l’exterior a Vettel a l’arribar a la “Variante della Roggia”. No obstant, a la següent volta el de Ferrari ha avançat sense dificultats al seu compatriota fent ús de la potència del motor Ferrari.
![]() |
Verstappen toca a Pérez a la sortida (Toro Rosso). |
Pitjors conseqüències ha tingut el següent incident. Vettel que era quart i estava enganxat als tres primers, s’ha autodescartat de la lluita per la victòria amb una virolla a la “Variante Ascari”. L’alemany, impacientat per reemprendre la marxa; ha tornat a la pista de manera perillosa, tocant a Lance Stroll i de rebot danyant el seu aleró. A conseqüència del toc, Stroll que estava fent una gran cursa també s’ha envirollat i al tornar a la pista ha provocat una excurció de Gasly que l’ha hagut d’esquivar. Ambdues accions han estat sancionades; Vettel amb un “Stop and Go” i Stroll amb un “Drive Through”, acabant amb les opcions de tots dos de treure un bon resultat de Monza.
![]() |
Albon a punt d'embestir a Magnussen (Red Bull). |
El pentacampió però no s’ha donat per vençut i ha continuat pressionant a Leclerc. Després de que els dos avancessin a Hulkenberg, Hamilton s’ha enganxat molt a Leclerc a la frenada de la segona chicane i l’ha intentat avançar per fora. El monegasc però ha deixat sense espai a l’anglès provocant que aquest es saltés la chicane.
El britànic amb l'instint assessí de sempre no desistia i continuava pressionant a Leclerc que ha comés una errada a la primera chicane a falta de menys de 20 voltes. Tot seguit, Hamilton s’ha enganxat darrera del difusor del Ferrari però a la “Curva Grande” ha hagut d’aixecar el peu després d’algun canvi de direcció de Leclerc al límit del reglament.
Finalment, Leclerc ha creuat la meta en primera posició davant del deliri dels tifosi. El de Mònaco s’ha convertit en el primer vencedor de Ferrari a Monza des de que Fernando Alonso ho fes al 2010. L’han acompanyat al podi els Mercedes de Bottas i Hamilton que cada dia tenen més a prop el títol de constructors i de pilots.
![]() |
Leclerc aixeca el trofeu de vencedor (Ferrari). |
Destacables les actuacions de Sergio Pérez que ha tret un dia més petroli del seu Racing Point i de Max Verstappen. El mexicà i l'holandès han estat setè i vuitè després de remuntades des del fons de la graella. Giovinazzi ha puntuat davant del seu públic i Lando Norris ha completat el top ten.
Per la seva banda, Carlos Sainz ha hagut d’abandonar quan lluitava per la sisena posició per culpa d’una roda mal collada.
Pròxima parada, la nit de Singapur.
-McLaren. Han tirat per la borda molts punts per una greu errada a l'aturada de Sainz.
-Q3. Va ser rídicul veure nou cotxes a 120km/h i perillòs quan es van posar a córrer.
-Q3. Va ser rídicul veure nou cotxes a 120km/h i perillòs quan es van posar a córrer.
-Honda. Últim fabricant aquest cap de setmana. Encara necessiten alguns caballs.
-Verstappen. Toc a la sortida però ha aconseguit remuntar fins el vuitè lloc.
-Verstappen. Toc a la sortida però ha aconseguit remuntar fins el vuitè lloc.
-Mercedes. A punt de guanyar als Ferrari amb un cotxe menys ràpid en recta.
-Renault. Millor actuació de la temporada en un circuit de motor.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF90 | 1h 15'26.665 | 1 | 53 |
2 | 18 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W10 EQ Power+ | +0.835 | 3 | 53 |
3 | 16 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W10 EQ Power+ | +35.199 | 2 | 53 |
4 | 12 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.19 | +45.515 | 5 | 53 |
5 | 10 | Nico Hulkenberg | 27 | Renault | R.S.19 | +58.165 | 6 | 53 |
6 | 9 | Alexander Albon | 23 | Red Bull-Honda | RB15 | +59.315 | 8 | 53 |
7 | 6 | Sergio Pérez | 11 | Racing Point-BWT M | RP19 | +1'13.802 | 18 | 53 |
8 | 4 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB15 | +1'14.492 | 19 | 53 |
9 | 2 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C38 | +1 volta | 10 | 52 |
10 | 1 | Lando Norris | 4 | McLaren-Renault | MCL34 | +1 volta | 16 | 52 |
11 | Pierre Gasly | 10 | Toro Rosso-Honda | STR14 | +1 volta | 17 | 52 | |
12 | Lance Stroll | 18 | Racing Point-BWT M | RP19 | +1 volta | 9 | 52 | |
13 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF90 | +1 volta | 4 | 52 | |
14 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW42 | +1 volta | 14 | 52 | |
15 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C38 | +1 volta | 20 | 52 | |
16 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-19 | +1 volta | 13 | 52 | |
17 | Robert Kubica | 88 | Williams-Mercedes | FW42 | +2 voltes | 15 | 51 | |
AB | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-19 | Motor | 11 | 43 | |
AB | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Honda | STR14 | Motor | 12 | 29 | |
AB | Carlos Sainz | 55 | McLaren-Renault | MCL34 | Roda | 7 | 27 |
Cap comentari:
Publica un comentari