Precisament per culpa dels rebufs, es va viure una situació esperpèntica durant la qualificació. A falta de 2 minuts per acabar la Q3, tots els pilots seguien tancats al box i alguns d’ells sense haver marcat temps. Quan Hulkenberg va decidir sortir, la resta ho va fer alhora però cap d’ells sense ganes de ser al capdavant per no afavorir amb el rebuf els seus rivals. Això va provocar que veiéssim 9 cotxes agrupats en pocs metres, vàries situacions de perill i que la majoria d’ells veiessin la bandera de quadres abans de començar la volta ràpida.
Per tant, l’ordre de la graella es va quedar com estava i Charles Leclerc es va endur la pole per davant de Hamilton, Bottas i Vettel.
La sortida. Hamilton ha realitzat una bona sortida però ha hagut d’aixecar el peu a l’arribar a la “Variante del Rettifilo” ja que el “poleman” Leclerc el deixava sense espai. Això ha fet que Bottas per uns instants avances al seu company d’equip, però aquest li ha recuperat la posició per tracció al sortir de la chicane.
Pel darrera Verstappen es tocava lleugerament a la frenada amb un rival, danyant l’aleró del seu Red Bull i obligant-lo posteriorment a entrar al box.
Nico Hulkenberg també ha estat molt bé a la sortida ja que ha avançat al seu company d’equip Ricciardo, i per l’exterior a Vettel a l’arribar a la “Variante della Roggia”. No obstant, a la següent volta el de Ferrari ha avançat sense dificultats al seu compatriota fent ús de la potència del motor Ferrari.
Verstappen toca a Pérez a la sortida (Toro Rosso). |
Primers incidents: A la volta tres, Alexander Albon que estava realitzant una bona remuntada després d’una complicada sortida ha avançat a Sainz a la segona chicane. El madrileny però li ha tornat l’avançament i a l’arribar al primer revolt de Lesmo els dos cotxes s’han tocat lleugerament provocant una sortida de pista del tailandés i lleugers desperfectes al McLaren. El de Red Bull ha pogut tornar a la pista perdent només dues posicions.
Pitjors conseqüències ha tingut el següent incident. Vettel que era quart i estava enganxat als tres primers, s’ha autodescartat de la lluita per la victòria amb una virolla a la “Variante Ascari”. L’alemany, impacientat per reemprendre la marxa; ha tornat a la pista de manera perillosa, tocant a Lance Stroll i de rebot danyant el seu aleró. A conseqüència del toc, Stroll que estava fent una gran cursa també s’ha envirollat i al tornar a la pista ha provocat una excurció de Gasly que l’ha hagut d’esquivar. Ambdues accions han estat sancionades; Vettel amb un “Stop and Go” i Stroll amb un “Drive Through”, acabant amb les opcions de tots dos de treure un bon resultat de Monza.
Albon a punt d’embestir a Magnussen (Red Bull). |
El duel Leclerc-Hamilton: Hamilton ha estat el primer dels homes importants en aturar-se i ho ha fet a la volta 19. L’anglès que estava a poc més d’un segon de Leclerc ha intentat un “undercut” al monegasc. L’aturada de Mercedes ha estat ràpida i Hamilton s’ha posat en mode atac. A la volta següent, Leclerc ha entrat al box. Els mecànics de Ferrari han realitzat un canvi de rodes perfecte i han permès al jove de Ferrari mantenir-se pel davant de Hamilton.
El pentacampió però no s’ha donat per vençut i ha continuat pressionant a Leclerc. Després de que els dos avancessin a Hulkenberg, Hamilton s’ha enganxat molt a Leclerc a la frenada de la segona chicane i l’ha intentat avançar per fora. El monegasc però ha deixat sense espai a l’anglès provocant que aquest es saltés la chicane.
El britànic amb l’instint assessí de sempre no desistia i continuava pressionant a Leclerc que ha comés una errada a la primera chicane a falta de menys de 20 voltes. Tot seguit, Hamilton s’ha enganxat darrera del difusor del Ferrari però a la “Curva Grande” ha hagut d’aixecar el peu després d’algun canvi de direcció de Leclerc al límit del reglament.
Leclerc resisteix: Els pneumàtics més tous de Hamilton començaven a perdre competitivitat i a la volta 42 l’anglès s’ha saltat la primera chicane, perdent la segona posició en benefici d’un Bottas que estava realitzant una bona cursa. El finlandès que s’havia aturat set voltes més tard que Leclerc i amb l’ajut d’un pneumàtic més tou, ha anat retallant distancies amb el líder fins a posar-se en zona de DRS a falta de menys de cinc girs. Bottas però ha fet la goma i ha comès petites errades que li han impedit plantejar un avançament sobre Leclerc.
Finalment, Leclerc ha creuat la meta en primera posició davant del deliri dels tifosi. El de Mònaco s’ha convertit en el primer vencedor de Ferrari a Monza des de que Fernando Alonso ho fes al 2010. L’han acompanyat al podi els Mercedes de Bottas i Hamilton que cada dia tenen més a prop el títol de constructors i de pilots.
Leclerc aixeca el trofeu de vencedor (Ferrari). |
Quart i cinquè han estat els Renault de Ricciardo i Hulkenberg que han retallat una gran quantitat de punts a McLaren en la lluita per la quarta posició del mundial de marques. Albon ha estat el millor Red Bull i ha tornat a sumar punts després d’una difícil cursa.
Destacables les actuacions de Sergio Pérez que ha tret un dia més petroli del seu Racing Point i de Max Verstappen. El mexicà i l’holandès han estat setè i vuitè després de remuntades des del fons de la graella. Giovinazzi ha puntuat davant del seu públic i Lando Norris ha completat el top ten.
Per la seva banda, Carlos Sainz ha hagut d’abandonar quan lluitava per la sisena posició per culpa d’una roda mal collada.
Pròxima parada, la nit de Singapur.
-Q3. Va ser rídicul veure nou cotxes a 120km/h i perillòs quan es van posar a córrer.
-Bottas. Bona cursa però a l’arribar a l’alçada de Leclerc ha comès errades.
-Verstappen. Toc a la sortida però ha aconseguit remuntar fins el vuitè lloc.
-Leclerc. El nou ídol dels tifosi.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF90 | 1h 15’26.665 | 1 | 53 |
2 | 18 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W10 EQ Power+ | +0.835 | 3 | 53 |
3 | 16 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W10 EQ Power+ | +35.199 | 2 | 53 |
4 | 12 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.19 | +45.515 | 5 | 53 |
5 | 10 | Nico Hulkenberg | 27 | Renault | R.S.19 | +58.165 | 6 | 53 |
6 | 9 | Alexander Albon | 23 | Red Bull-Honda | RB15 | +59.315 | 8 | 53 |
7 | 6 | Sergio Pérez | 11 | Racing Point-BWT M | RP19 | +1’13.802 | 18 | 53 |
8 | 4 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB15 | +1’14.492 | 19 | 53 |
9 | 2 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C38 | +1 volta | 10 | 52 |
10 | 1 | Lando Norris | 4 | McLaren-Renault | MCL34 | +1 volta | 16 | 52 |
11 | Pierre Gasly | 10 | Toro Rosso-Honda | STR14 | +1 volta | 17 | 52 | |
12 | Lance Stroll | 18 | Racing Point-BWT M | RP19 | +1 volta | 9 | 52 | |
13 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF90 | +1 volta | 4 | 52 | |
14 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW42 | +1 volta | 14 | 52 | |
15 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C38 | +1 volta | 20 | 52 | |
16 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-19 | +1 volta | 13 | 52 | |
17 | Robert Kubica | 88 | Williams-Mercedes | FW42 | +2 voltes | 15 | 51 | |
AB | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-19 | Motor | 11 | 43 | |
AB | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Honda | STR14 | Motor | 12 | 29 | |
AB | Carlos Sainz | 55 | McLaren-Renault | MCL34 | Roda | 7 | 27 |