
El refranyer castellà es molt ric en frases que ens mostren com ha esdevingut una situació que, en un principi, semblava que aniría per un altre camí.
“Ir por lana y salir trasquilado” en sería un altre. Aprofito ara també per demanar excuses als nostres lectors si aquest redactor ha estat incapaç de trobar en la nostra llengua, que segur que existeix, l’equivalència a aquests refranys Cervantins.
I es que son aquests refranys que esmentem els que ens podríen definir molt be com ha anat avui la cursa, per la gent de Maranello.
Inici de cursa amb sorpresa i Safety. Una sortida que ha fet Albon des de el pit lane i que ens ha mostrat a Vettel agafant la primera posició a Leclerc, en una maniobra que ha generat polèmica a Ferrari doncs, en principi, l’unic que havía de fer Leclerc es donar aspiració a Vettel, per deixar enrera Hamlton; però el pilot alemany el que ha fet es situar-se al capdavant de cursa amb Leclerc al darrera, seguits de Hamilton, Sainz, Bottas i Norris, en una bona actuació dels Mclaren.
Només començar, Giovanazzi fa una arriscada maniobra, que fa fora a Grosjain, i provoca la sortida del Safety car.
La cursa es sitúa ràpidament en una fila de un, escenari esperat en un circuit que ens demostra les mancances de la F1 moderna, esclava de l’aerodinàmica i l’estratégia, que fa que una cosa tant bàsica com els avançaments i la lluita en pista resulti cara de veure…i això es un problema.
A la volta cinquena, Leclerc es segón, a més d’un segon de Vettel i no pot fer servir el DRS.
Comencem a sentir veus discordants a Ferrari, doncs Vettel reporta per la ràdio la frase “Si em vol avançar, que m’atrapi”, referint-se al seu company, que comença a estar molest per un suposat tracte no respectat, que s’havia acordat en reunions prèvies a la sortida.
Mentre aixó passa, veiem com Bottas avança Sainz i Verstappen fa el mateix amb Checo Perez i retalla molt depressa distàncies amb Norris i Sainz.

(Copyright foto: Mercedes AMG F1 Team media )
A la volta següent, Verstappen avança Sainz, i Hulkenberg entra a posar pneumàtics tous, per arribar a la fi de cursa, mentre la cursa entra en un “impasse” de calma, amb els cotxes en fila, separats entre ells.
I arriba la volta 23, òn Vettel entra a canviar els seus pneumàtcs, i munta el compost tou per arribar a la fi, produint-se doncs, l’avançament de Leclerc a Vettel al box. Aqui ens preguntem els que veiem la cursa, amb un gust amargant a la boca…Cal que els avençaments siguin al box? Ningú pot posar-se seriós i esmenar aixó?…ens quedem, una vegada més, amb una mala sensació.
Però només dues voltes més tard, el MGU-K de Vettek diu prou, i obliga a Sebastian a abandonar la cursa, quedant-se aturat en un voral…aixó provoca un VSC que esdevindrà SC degut a un accident de Russell que pica contra les tanques.
I es aquest SC que fa que entri tothom a canviar rodes…i oh sorpresa! deixa a Hamilton líder de la cursa.
Podem dir que Ferrari, amb les seves badades internes, i amb la mala sort de l’avaría de Vettel, sumada a un SC que, si be no pots endivinar si que has de preveure en un món tant controlat com pretén ser la F1, ha entregat la cursa a Mercedes…a no ser que passin més coses…

(Copyright foto: Mercedes AMG F1 Team Media)
Lewis pren el cap de cursa. Hom es frega els ulls quan veu ara a Hamilton i Bottas comandant la cursa…però que ha passat?…de fet, el mateix Hamilton s’ho pregunta i tot.
Volta 31: Leclerc entra a muntar tous, per arribar fins a la fi. Tots estem convençuts que aquesta maniobra el permetrà atrapar Bottas i avançar-lo quan es doni el re-start, un fet que passarà a la volta 33, a 20 de la fi.
Tenim ara aquest ordre de cursa: Hamiltom, Bottas, Leclerc, Verstappen, Sainz, Albon.
A la volta 37 Hamilton ja es 2,4 segons per davant de Bottas; mentretant, els Toro Rosso es barallen entre ells en la frenada de la primera corva.
Una volta més tard, Lewis ja te més de 3 segons sobre Bottas, i es va confirmant la sorpresa: El que semblava, a priori, un dolet de Ferrari, esdevindrà un doblet dels homes de Toto Wolff, perque assistim incréduls com Leclerc, ni amb el DRS, es capaç de caçar Bottas en una recta d’un kilómetre…ai senyor…
A la volta 44, un gran Albon agafa i avança fàcilment a Sainz que, malgat tot, ha fet una gran tasca.
Per reblar el clau, a la penúltima volta de la cursa Lewis fa la volta ràpida, i es fica a la butxaca un puntet més.
I així arribem a la fi, a la volta 53, òn Mercedes s’apunta un nou doblet, quan tot semblava que no sería així, acostant, una mica més el títol 2019 per les vitrines de Brackley.


-Vettel Avaría que el fa caure i pensar ja en 2020.
–Kimi Raikkonen: Badada a la sortida

-Hamilton Una victória que el fa més líder i més fort.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W10 EQ Power | 1h 33.39 | 2 | 53 |
2 | 10 | Valteri Bottas | 77 | Mercedes | W10 EQ Power | +3.829 | 4 | 53 |
3 | 15 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF 90 | +5.212 | 1 | 53 |
4 | 12 | Max Verstappen | 33 | Red Bull Honda | RB15 | +14.210 | 12 | 53 |
5 | 10 | Alex Albon | 23 | Red Bull Honda | RB15 | +38.248 | 2 | 53 |
6 | 8 | Carlos Sainz | 55 | Mclaren Renault | MCL34 | +45.889 | 6 | 53 |
7 | 6 |
Sergio Perez
|
11 | Racing Point | RP19 | +48.728 | 9 | 53 |
8 | 4 | Lando Norris | 4 | Mclaren Renault | MCL34 | +57.749 | 11 | 53 |
9 | 2 | Kevin Magnussen | 20 | Haas Ferrari | VF19 | +58.779 | 5 | 53 |
10 | 1 | Nico Hulkeberg | 27 | Renault | RS19 | +58.849 | 10 | 53 |
11 | Lance Stroll | 18 | Racing Point | RP19 | +60.821 | 8 | 53 | |
12 |
Daniel Kyviat
|
26 | Toro Rosso | STR 13 | +62.496 | 13 | 53 | |
13 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo Ferrari | C38 | +68.910 | 17 | 53 | |
14 | Pierre Gasly | 10 | Toro Rosso | STR13 | +70.076 | 18 | 53 | |
15 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo Ferrari | C38 | +73.346 | 14 | 53 | |
AB | Robert Kubica | 88 | Williams Mercedes | FW19 | Avaría | |||
AB | George Russell | 63 | Racing Point | FW19 | Frens | |||
AB | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF90 | MGU-K | |||
AB | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | RS19 | Topada | |||
AB |
Roman Grosjeain
|
8 | Haas Ferrari | VF19 | Topada |