Crònica del GP d’Hongria; Hamilton guanya en un ball d’estratègies

La sortida. Després que Mad Max hagués fet la seva primera pole position ahir, surt com un coet defensant-la amb ungles i dents, quant Hamilton i Bottas es posen quasi en  paral·lel per treure-li el primer lloc que aconsegueix mantenir-lo. Llavors Lewis li llença el cotxe a Bottas que va segon i a la corba 3 l’avança tocant-se amb el seu company i Valtteri surt una mica de pista. A darrera un Leclerc amb fam es llença en contra un Bottas ja tocat i li acaba de rematar l’aleró del davant. A la volta 2 Vettel supera al Mercedes del finès ja tocat, que es veu obligat a entrar quan ja no pot més a la volta 6 a canviar l’aleró i els pneumàtics.

La sortida Copyright Red Bull Racing
La cursa s’estanca. Arribats a aquest punt la cursa es torna monòtona i es fan 4 grans grups en pista. El primer son Verstappen perseguit de prop per Hamilton, el segon son els 2 ferraris que corren en terra de ningú, el tercer ens trobem als 2 Mc Laren, Sainz i Norris, amb Räikkönen i Gasly just darrera i el quart grup la resta dels pilots amb Grosjean al capdavant.

Mentrestant un Bottas que ha caigut a l’últim lloc comença la seva remuntada particular per arribar als punts i minimitzar els danys. Però està al mig del trànsit i tot i tenir un cotxe més potent que la resta de rivals que es troba, li costa fer avançar-los. Aconsegueix arribar darrera de Ricciardo que va 13è i porta el mateix pneumàtic que ell, i és un pilot que es defensa molt bé, aquí es queda estancat durant bona part de la cursa fins a la volta 34, que finalment aconsegueix superar a Daniel, i Valtteri continua amb la seva remuntada.

A la volta 18 els capdavanters comencen a doblar els primers pilots, i alguns ja comencen a fer la seva parada per posar els pneumàtics durs.

Comença la pressió. La cursa sembla que s’anima quan mica en mica Hamilton va retallant temps a Verstappen que no para de queixar-se per ràdio que no té grip. I a la volta 23 surten tots els mecànics de  Mercedes a fer teatre, per veure si Red Bull pica i fa entrar a Max. Per no els surt bé la jugada i tornen a entrar dins. I finalment a la volta 25 Max, que ja no pot més, entra a canviar pneumàtics i surt per davant dels 2 Ferraris. Des del box li diuen a Lewis “és l’hora de Hammertime”.

Tot i els esforços del britànic, no pot retallar la suficient distància per entrar a canviar i sortir davant de l’holandès i decideixen no parar-lo i deixar-lo a pista per fer una estratègia diferent i no entra fins la volta 32, quedant en segona posició per darrera de Max. El canvi de rodes de Hamilton el fa volar i en poques voltes atrapa a Verstappen i tenen una lluita per la primera posició que acaba perdent el britànic i es queda darrera refrigerant els frens que van traient pols negra cada cop que els toca.

Els Ferrari en terra de ningú Copyright Ferrari

Els plans B, C, D…  En aquest moment arriben les ràdios de quin pla fa servir cada pilot de la part alta. A Ferrari els diuen que faran el pla B, però l’únic pilot que para és Leclerc a la volta 28, mentre que deixen a Vettel en pista. I 10 voltes més tard li diuen que aguanti unes voltes i passaran al pla C. I a la volta 39 entra Sebastian i posa els tous, tot i que la parada és un autèntic desastre i perd temps surt a 21  segons del seu company d’equip.

A Mercedes veient que Lewis no pot avançar en pista, decideixen canviar d’estratègia i el fan parar un segon cop a la volta 48 i li posen els pneumàtics mitjos.

Les últimes 10 voltes Quant tot semblava de Mercedes l’havia errat en l’estratègia de Hamilton, aquest comença a marcar volta ràpida rere volta ràpida i rècord de volta del circuit i quant queden 5 voltes pel final, ja ha atrapat a un Verstappen que sense pneumàtics intenta defensar-se com pot de les estocades del britànic, que finalment li pren la posició. I Max ha d’entrar a canviar perquè no pot acabar la cursa tal com té les rodes.

Més enrere Vettel es posa darrera de Leclerc i a 3 voltes del final li pren el tercer calaix del podi, ja que l’alemany és bastant més ràpid que el monegasc.

I lluitant per la cinquena posició, hi ha Sainz aguantant les estocades de Gasly, que no pot amb el pilot madrileny i entra sisè amb un Kimi que li trepitja els talons.

L’alegria de Hamilton. Copyright AMG Petronas Motorsport

-Valtteri Bottas. Mala cursa i salva els mobles puntuant doblat.
-Renault. Molt fluixos i no puntuen
-Pierre Gasly. O s’espavila o potser perd el seient.

-Ferrari. Salven els mobles amb un 3r i 4t lloc, però a 61 segons del primer.

-Williams. Les millores funcionen, 16è lloc per Russell, però no son suficients

-Lewis Hamilton. Guanya gràcies a una bona estratègia.

-Max Verstappen. Bona cursa aguantant fins al final tot i que perd el primer lloc. Fa el record del circuit a l’última volta.
-Carlos Sainz. Aguanta i aconsegueix un 5è lloc per davant d’un Red Bull
       

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W10 EQ Power+ 1h 35’03.796 3 70
2 19 Max Verstappen 33 Red Bull.Racing Honda RB15 +17.796 1 70
3 15 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF90 +61.433 5 70
4 12 Charles Leclerc 16 Ferrari SF90 +65.250 4 70
5 10 Carlos Sainz 55 McLaren Renault MCL34 +1 volta 8 69
6 8 Pierrre Gasly 10 Red Bull.Racing Honda RB15 +1 volta 6 69
7 6 Kimi Râikkônen 7 Alfa Romeo Racing Ferrari C38 +1 volta 10 69
8 4 Valtteri Bottas 77 Mercedes W10 EQ Power+ +1 volta 2 69
9 2 Lando Norris 4 McLaren Renault   MCL34 +1 volta 7 69
10 1 Alexander Albon 23 Scuderia Toro Rosso Honda STR14 +1 volta 12 69
11 Sergio Pérez 11 Racing Point BWT Mercedes RP19 +1 volta 16 69
12 Nico Hulkenberg 27 Renault R.S.19 +1 volta 11 69
13 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF19 +1 volta 14 69
14 Daniel Ricciardo 3 Renault R.S.19 +1 volta 20 69
15 Daniil Kvyat 26 Scuderia Toro Rosso Honda STR14 +2 voltes 13 68
16 Geroge Russell 63 Williams-Mercedes FW42  +2 voltes 15 68
17 Lance Stroll 18 Racing Point BWT Mercedes RP19 +2 voltes 18 68
18 Antonio Giovinazzi 99 Alfa Romeo Racing Ferrari C38 +2 voltes 17 68
19 Robert Kubica 88 Williams-Mercedes FW42 +3 voltes 19 67
AB Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF19 Motor 9 49

Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *