La sortida. Després que Mad Max hagués fet la seva primera pole position ahir, surt com un coet defensant-la amb ungles i dents, quant Hamilton i Bottas es posen quasi en paral·lel per treure-li el primer lloc que aconsegueix mantenir-lo. Llavors Lewis li llença el cotxe a Bottas que va segon i a la corba 3 l'avança tocant-se amb el seu company i Valtteri surt una mica de pista. A darrera un Leclerc amb fam es llença en contra un Bottas ja tocat i li acaba de rematar l'aleró del davant. A la volta 2 Vettel supera al Mercedes del finès ja tocat, que es veu obligat a entrar quan ja no pot més a la volta 6 a canviar l'aleró i els pneumàtics.
![]() |
La sortida Copyright Red Bull Racing |
La cursa s'estanca. Arribats a aquest punt la cursa es torna monòtona i es fan 4 grans grups en pista. El primer son Verstappen perseguit de prop per Hamilton, el segon son els 2 ferraris que corren en terra de ningú, el tercer ens trobem als 2 Mc Laren, Sainz i Norris, amb Räikkönen i Gasly just darrera i el quart grup la resta dels pilots amb Grosjean al capdavant.
Mentrestant un Bottas que ha caigut a l'últim lloc comença la seva remuntada particular per arribar als punts i minimitzar els danys. Però està al mig del trànsit i tot i tenir un cotxe més potent que la resta de rivals que es troba, li costa fer avançar-los. Aconsegueix arribar darrera de Ricciardo que va 13è i porta el mateix pneumàtic que ell, i és un pilot que es defensa molt bé, aquí es queda estancat durant bona part de la cursa fins a la volta 34, que finalment aconsegueix superar a Daniel, i Valtteri continua amb la seva remuntada.
A la volta 18 els capdavanters comencen a doblar els primers pilots, i alguns ja comencen a fer la seva parada per posar els pneumàtics durs.
Comença la pressió. La cursa sembla que s'anima quan mica en mica Hamilton va retallant temps a Verstappen que no para de queixar-se per ràdio que no té grip. I a la volta 23 surten tots els mecànics de Mercedes a fer teatre, per veure si Red Bull pica i fa entrar a Max. Per no els surt bé la jugada i tornen a entrar dins. I finalment a la volta 25 Max, que ja no pot més, entra a canviar pneumàtics i surt per davant dels 2 Ferraris. Des del box li diuen a Lewis "és l'hora de Hammertime".
Tot i els esforços del britànic, no pot retallar la suficient distància per entrar a canviar i sortir davant de l'holandès i decideixen no parar-lo i deixar-lo a pista per fer una estratègia diferent i no entra fins la volta 32, quedant en segona posició per darrera de Max. El canvi de rodes de Hamilton el fa volar i en poques voltes atrapa a Verstappen i tenen una lluita per la primera posició que acaba perdent el britànic i es queda darrera refrigerant els frens que van traient pols negra cada cop que els toca.
Els plans B, C, D... En aquest moment arriben les ràdios de quin pla fa servir cada pilot de la part alta. A Ferrari els diuen que faran el pla B, però l'únic pilot que para és Leclerc a la volta 28, mentre que deixen a Vettel en pista. I 10 voltes més tard li diuen que aguanti unes voltes i passaran al pla C. I a la volta 39 entra Sebastian i posa els tous, tot i que la parada és un autèntic desastre i perd temps surt a 21 segons del seu company d'equip.
A Mercedes veient que Lewis no pot avançar en pista, decideixen canviar d'estratègia i el fan parar un segon cop a la volta 48 i li posen els pneumàtics mitjos.
Les últimes 10 voltes Quant tot semblava de Mercedes l'havia errat en l'estratègia de Hamilton, aquest comença a marcar volta ràpida rere volta ràpida i rècord de volta del circuit i quant queden 5 voltes pel final, ja ha atrapat a un Verstappen que sense pneumàtics intenta defensar-se com pot de les estocades del britànic, que finalment li pren la posició. I Max ha d'entrar a canviar perquè no pot acabar la cursa tal com té les rodes.
Més enrere Vettel es posa darrera de Leclerc i a 3 voltes del final li pren el tercer calaix del podi, ja que l'alemany és bastant més ràpid que el monegasc.
I lluitant per la cinquena posició, hi ha Sainz aguantant les estocades de Gasly, que no pot amb el pilot madrileny i entra sisè amb un Kimi que li trepitja els talons.
Mentrestant un Bottas que ha caigut a l'últim lloc comença la seva remuntada particular per arribar als punts i minimitzar els danys. Però està al mig del trànsit i tot i tenir un cotxe més potent que la resta de rivals que es troba, li costa fer avançar-los. Aconsegueix arribar darrera de Ricciardo que va 13è i porta el mateix pneumàtic que ell, i és un pilot que es defensa molt bé, aquí es queda estancat durant bona part de la cursa fins a la volta 34, que finalment aconsegueix superar a Daniel, i Valtteri continua amb la seva remuntada.
A la volta 18 els capdavanters comencen a doblar els primers pilots, i alguns ja comencen a fer la seva parada per posar els pneumàtics durs.
Comença la pressió. La cursa sembla que s'anima quan mica en mica Hamilton va retallant temps a Verstappen que no para de queixar-se per ràdio que no té grip. I a la volta 23 surten tots els mecànics de Mercedes a fer teatre, per veure si Red Bull pica i fa entrar a Max. Per no els surt bé la jugada i tornen a entrar dins. I finalment a la volta 25 Max, que ja no pot més, entra a canviar pneumàtics i surt per davant dels 2 Ferraris. Des del box li diuen a Lewis "és l'hora de Hammertime".
Tot i els esforços del britànic, no pot retallar la suficient distància per entrar a canviar i sortir davant de l'holandès i decideixen no parar-lo i deixar-lo a pista per fer una estratègia diferent i no entra fins la volta 32, quedant en segona posició per darrera de Max. El canvi de rodes de Hamilton el fa volar i en poques voltes atrapa a Verstappen i tenen una lluita per la primera posició que acaba perdent el britànic i es queda darrera refrigerant els frens que van traient pols negra cada cop que els toca.
![]() |
Els Ferrari en terra de ningú Copyright Ferrari |
Els plans B, C, D... En aquest moment arriben les ràdios de quin pla fa servir cada pilot de la part alta. A Ferrari els diuen que faran el pla B, però l'únic pilot que para és Leclerc a la volta 28, mentre que deixen a Vettel en pista. I 10 voltes més tard li diuen que aguanti unes voltes i passaran al pla C. I a la volta 39 entra Sebastian i posa els tous, tot i que la parada és un autèntic desastre i perd temps surt a 21 segons del seu company d'equip.
A Mercedes veient que Lewis no pot avançar en pista, decideixen canviar d'estratègia i el fan parar un segon cop a la volta 48 i li posen els pneumàtics mitjos.
Les últimes 10 voltes Quant tot semblava de Mercedes l'havia errat en l'estratègia de Hamilton, aquest comença a marcar volta ràpida rere volta ràpida i rècord de volta del circuit i quant queden 5 voltes pel final, ja ha atrapat a un Verstappen que sense pneumàtics intenta defensar-se com pot de les estocades del britànic, que finalment li pren la posició. I Max ha d'entrar a canviar perquè no pot acabar la cursa tal com té les rodes.
Més enrere Vettel es posa darrera de Leclerc i a 3 voltes del final li pren el tercer calaix del podi, ja que l'alemany és bastant més ràpid que el monegasc.
I lluitant per la cinquena posició, hi ha Sainz aguantant les estocades de Gasly, que no pot amb el pilot madrileny i entra sisè amb un Kimi que li trepitja els talons.
![]() |
L'alegria de Hamilton. Copyright AMG Petronas Motorsport |
-Renault. Molt fluixos i no puntuen
-Pierre Gasly. O s'espavila o potser perd el seient.
-Pierre Gasly. O s'espavila o potser perd el seient.
-Williams. Les millores funcionen, 16è lloc per Russell, però no son suficients
-Max Verstappen. Bona cursa aguantant fins al final tot i que perd el primer lloc. Fa el record del circuit a l'última volta.
-Carlos Sainz. Aguanta i aconsegueix un 5è lloc per davant d'un Red Bull
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W10 EQ Power+ | 1h 35'03.796 | 3 | 70 |
2 | 19 | Max Verstappen | 33 | Red Bull.Racing Honda | RB15 | +17.796 | 1 | 70 |
3 | 15 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF90 | +61.433 | 5 | 70 |
4 | 12 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF90 | +65.250 | 4 | 70 |
5 | 10 | Carlos Sainz | 55 | McLaren Renault | MCL34 | +1 volta | 8 | 69 |
6 | 8 | Pierrre Gasly | 10 | Red Bull.Racing Honda | RB15 | +1 volta | 6 | 69 |
7 | 6 | Kimi Râikkônen | 7 | Alfa Romeo Racing Ferrari | C38 | +1 volta | 10 | 69 |
8 | 4 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W10 EQ Power+ | +1 volta | 2 | 69 |
9 | 2 | Lando Norris | 4 | McLaren Renault | MCL34 | +1 volta | 7 | 69 |
10 | 1 | Alexander Albon | 23 | Scuderia Toro Rosso Honda | STR14 | +1 volta | 12 | 69 |
11 | Sergio Pérez | 11 | Racing Point BWT Mercedes | RP19 | +1 volta | 16 | 69 | |
12 | Nico Hulkenberg | 27 | Renault | R.S.19 | +1 volta | 11 | 69 | |
13 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF19 | +1 volta | 14 | 69 | |
14 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.19 | +1 volta | 20 | 69 | |
15 | Daniil Kvyat | 26 | Scuderia Toro Rosso Honda | STR14 | +2 voltes | 13 | 68 | |
16 | Geroge Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW42 | +2 voltes | 15 | 68 | |
17 | Lance Stroll | 18 | Racing Point BWT Mercedes | RP19 | +2 voltes | 18 | 68 | |
18 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo Racing Ferrari | C38 | +2 voltes | 17 | 68 | |
19 | Robert Kubica | 88 | Williams-Mercedes | FW42 | +3 voltes | 19 | 67 | |
AB | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF19 | Motor | 9 | 49 |
Cap comentari:
Publica un comentari