no veig que cap equip pugui animar a hores d’ara el campionat.
Sí que hem pogut veure unes curses una mica més entretingudes últimament com la d’Àustria, però no veig que Red Bull
o Ferrari puguin en aquest moment, desbancar els pilots de l’equip alemany de la part alta de la classificació.
Max Verstappen està obtenint uns resultats bons amb regularitat, però hauria de repetir moltes curses com aquest últim cap
de setmana, per arribar a ser una amenaça real pels pilots de Mercedes, tot i que mai es pot descartar una millora tècnica
que en aquests moments del campionat, amb dotze curses encara per disputar, li permetés escurçar la gran distància de punts
que existeix ara mateix amb Hamilton i Bottas.
Els resultats de Gasly millor ni comentar-los, ja que tot i que està en sisena posició, crec que queden molt lluny de les expectatives
que tenia l’equip de la beguda energètica del jove pilot, que com no millori, potser no tindrà assegurat el seient a la pròxima temporada.
En definitiva, com he comentat al principi, ara mateix no veig que cap equip pugui fer ombra a la superioritat de Mercedes i que només
diverses errades de l’equip alemany o curses molt complicades, podrien animar aquest campionat, que com hem comentat en altres
articles s’està tornant monòton i avorrit, excepte en curses molt comptades.
Núria Casas-Salat:Ha animat Red Bull el campionat o només serà un miratge?
M’agradaria pensar que si, al igual que la cursa del Canadà els Ferrari dominaven. Però siguem realistes i toquem de peus a terra, tal com han anat les curses en el que portem de temporada, les fletxes de plata estan dominant el campionat a plaer. Això no vol dir que guanyin totes les curses que queden, però el campionat té color de Mercedes t’ho miris com t’ho miris.
Haurien de patir un holocaust perquè el campionat fes un gir de 180 graus i estigués animat. I siguem clars, l’escuderia de l’estrella ho té tot de cara per guanyar –lo sense massa oposició. Tenen el millor cotxe, el millor motor i els pneumàtics són els que els hi van millor, aquell compost que va arrasar la temporada passada i que tantes critiques va tenir.
Ara algun mitjà de comunicació ha dit que els motors Mercedes no son bons amb temps d’altes temperatures i que per això a Àustria els cotxes no tenien el rendiment que tenen normalment. Però no totes les curses que queden es faran en plena onada de calor.
I a sobre els comissaris els afavoreixen posant penalitzacions que temps enrere no s’haurien ni mirat, o que en altres competicions ho considerarien espectacle, doncs en aquesta és una sanció. Però també veiem que no passen pel mateix sedàs a tots els pilots. M’hauria agradat veure si en aquest passat gran premi, el motiu d’investigació hagués sigut entre Verstappen i Hamilton, enlloc de ser entre Verstappen i Leclerc. Haurien sancionat a Max ?
Àlex March: Honestament, crec que continuarà el domini de Mercedes en la majoria de traçats durant la resta de l’any.
La cursa de Spielberg va ser de les millors que s’han vist darrerament sense cap mena de dubte. El duel que vam viure entre Verstappen i Leclerc va ser el preludi del que veurem els propers anys, sempre i quan la FIA l’encerti amb el reglament.
Ara bé, sembla que el astres es van alinear per a que Red Bull aconseguís una nova victòria al seu traçat.
Per un costat, les altes temperatures que es van viure fa quinze dies a Àustria van implicar seriosos problemes de refrigeració als Mercedes. Aquest fet va fer que tant Hamilton com Bottas no poguessin exprimir tot el potencial del seu Mercedes.
Per altra banda, crec que Ferrari i el propi Leclerc van posar les coses massa fàcils a Verstappen. Primer, amb les estratègies. Crec que els Ferrari haguessin hagut d’aturar-se més tard o bé sortir a la cursa amb el pneumàtic mitjà. També crec que l’errada dels de Maranello al “pit stop” de Vettel va ser transcendental. Això va provocar que Verstappen arribés molt abans a la seva alçada i que li fos més difícil frenar a l’holandès. A més a més, crec que Leclerc va ser un pèl tou en el duel amb Verstappen ja que no va tancar cap vegada la porta al revolt de Remus.
Finalment, crec que el talent de Max Verstappen va jugar un paper clau en la victòria. No està a l’abast de gairebé cap pilot passar de la setena posició a la primera en setanta i escaig voltes. Tant de bo que Red Bull i Honda millorin el seu monoplaça i podem veure triomfar a Verstappen (i perquè no Gasly) més assíduament.
Jordi Domènech: Penso que la victòria de Red Bull a Àustria només serà un miratge. Si bé és cert que Max Verstappen està fent una gran temporada especialment en comparació amb el seu company d’equip Pierre Gasly, crec que a la majoria de circuits el màxim al qual pot aspirar el pilot neerlandès es a ocupar el tercer lloc del podi.
Sembla que Mercedes va patir una lleugera davallada al Red Bull Ring per unes circumstàncies molt concretes, amb la calor i el dibuix del circuit en contra. Però a més, tradicionalment van millor a mesura que avança la temporada, així que no veig massa possible que ni Red Bull ni Ferrari puguin plantar-los cara, més enllà d’alguna cursa “diferent” com podria ser Hongria o Singapur.
Queda per veure si la marca de begudes energètiques podrà lluitar amb l’escuderia de Maranello pel segon lloc al campionat. Si Gasly millora hi poden haver opcions, però ara mateix és ben bé Verstappen sol contra Sebastian Vettel i Charles Leclerc…
Pilot | Equip | C1 (Blanc) | C2 (groc) | C3 (vermell) |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 1 | 4 | 8 |
77. Valtteri Bottas
|
Mercedes | 1 | 4 | 8 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 1 | 3 | 9 |
16. Charles Leclerc
|
Ferrari | 1 | 3 | 9 |
10. Pierre Gasly
|
Red Bull-Honda | 1 | 3 | 9 |
33. Max Verstappen
|
Red Bull-Honda | 1 | 3 | 9 |
11. Sergio Pérez
|
Racing Point-Mercedes | 2 | 2 | 9 |
18. Lance Stroll
|
Racing Point-Mercedes | 2 | 2 | 9 |
63. George Russell
|
Williams-Mercedes | 1 | 5 | 7 |
88. Robert Kubica
|
Williams-Mercedes | 2 | 4 | 7 |
03. Daniel Ricciardo
|
Renault | 2 | 1 | 10 |
27. N. Hulkemberg
|
Renault | 1 | 2 | 10 |
23. Alex Albon
|
Toro Rosso-Honda | 1 | 3 | 9 |
26. Daniel Kyviat
|
Toro Rosso-Honda | 1 | 3 | 9 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 1 | 3 | 9 |
20. Kevin Magnussen
|
Haas-Ferrari | 1 | 3 | 9 |
55. Carlos Sainz
|
McLaren-Renault | 1 | 4 | 8 |
4. Lando Norris
|
McLaren-Renault | 1 | 4 | 8 |
07. Kimi Raikkonen
|
Alfa Romeo | 1 | 3 | 9 |
99. A. Giovinazzi
|
Alfa Romeo | 1 | 3. | 9 |
– Desde Mercedes no esperen que es reprodueixin els problemes de refrigeració que van patir a Austria
-Sir Frank Williams celebrarà aqui el seu cinquanté any com a cap del seu equip