Crònica GP d’Alemanya: Verstappen guanya, Mercedes naufraga

La pluja protagonista.  Els aficionats a la Fórmula 1 hem hagut d’esperar un any sencer per poder tornar a veure un Gran Premi en mullat. Precisament l’última vegada que s’havia vist una cursa sota la pluja havia estat a Hockenheim. Ara bé, l’espera ha valgut la pena ja que s’ha vist una cursa sideral.

Les primeres voltes.  Després de tres voltes de formació darrera el Safety Car per a que el pilots s’acostumessin a les inclemències meteorològiques, direcció de cursa ha ordenat als pilots que s’aturessin a la graella i s’ha donat la sortida seguint el procediment normal.
Al apagar-se els semàfors, Lewis Hamilton ha mantingut la primera posició just per davant del seu company d’equip i un sorprenent Raikkonen. Mala sortida de Verstappen que ha fet lliscar excessivament les rodes i ha baixat de la segona a la quarta posició. Contràriament, Leclerc ha guanyat quatre posicions i ha escalat fins la sisena posició per darrera de Hulkenberg.
Just quan els Mercedes ja començaven a posar terra pel mig amb els seus perseguidors, Sergio Pérez s’ha envirollat i ha estavellat el seu Racing Point contra el mur a segona volta. El director de cursa Michael Masi ha decidit treure el Safety Car, fet que han aprofitat la majoria de pilots per desempallegar-se del pneumàtic de pluja extrema i posar intermitjos.
El caos a boxes ha estat important; tant que Leclerc pràcticament s’ha tocat amb Grosjean quan el de Haas entrava a canviar pneumàtics i el de Ferrari en marxava. Aquesta acció comportarà una multa econòmica pels de Maranello.
Després de la primera aturada Hamilton liderava seguit de Bottas, Verstappen, Leclerc i Hulkenberg. Vettel per la seva banda ja havia remuntat de l’última a la setena posició amb només 9 voltes.

Moltes lluites han hagut durant els primers compassos de cursa (Renault).



Continua l’espectacle. Mentre pilots com Kvyat i Gasly continuaven esbatussant-se a la part mitja de la graella, just al seu davant Daniel Ricciardo trencava el motor del seu Renault i havia d’abandonar. Per culpa d’aquest esdeveniment, la FIA ha decidit treure un Virtual Safety Car per a retirar el monoplaça del australià; fet que ha aprofitat Leclerc i Hulkenberg per a posar pneumàtics intermitjos nous. Aquesta acció ha permès que al marxar el virtual Leclerc s’anés apropant poc a poc al trio del davant, encapçalats sempre per un superb Hamilton.
Poc abans de la volta vint, Carlos Sainz ha comés una errada al penúltim revolt del circuit que l’ha fet baixar de la cinquena a la quinzena posició. El madrileny s’ha quedat a pocs centímetres d’impactar en un revolt que estava especialment relliscós.

La trampa de Magnussen. Malgrat que la pluja continuava caient en certes parts del circuit, Kevin Magnussen se l’ha jugat i ha entrat a posar pneumàtics de sec a la volta 23. Ja ràpidament ha començat a marcar registres força competitius sobretot al segon sector del circuit que estava força sec. No obstant, el danès havia de prendre molts riscos al primer i tercer sector que continuaven molls.
Aquesta acció ha estat copiada primer per Vettel i després per Verstappen a la volta 26. El de Red Bull no podia avançar un Bottas que estava fent una sòlida cursa fins el moment.
Al reincorporar-se a la pista, Verstappen ha fet una virolla a un revolt del tercer sector. L’holandès ha pogut recuperar el cotxe sense dificultats i continuar la seva cursa per darrera de Bottas que també s’ha aturat.
Immediatament després, Lando Norris ha perdut potència i ha hagut d’aparcar el cotxe en una mala posició provocant un nou virtual safety car.
L’aparició del Virtual l’ha aprofitat Leclerc per aturar-se al box i posar pneumàtic de sec, avançant així a Bottas i Verstappen. El líder Hamilton ha fet el mateix i ha mantingut la primera posició després d’aturar-se.

La bogeria. Justament quan els grans favorits a endur-se la victòria s’havien aturat a posar pneumàtics de sec, la pluja ha incrementat la seva intensitat especialment a la zona del estadi.
Precisament allà, al penúltim revolt, Charles Leclerc ha topat quan era segon a la volta 29. Aquest accident ha fet entrar novament el Safety Car.

Leclerc ha perdut una nova oportunitat de victòria (Ferrari).

La sorpresa ha saltat quan una volta després i en període de Safety Car, el líder Hamitlon s’ha sortit de la pista en el mateix punt que Leclerc i ha  lliscat cap a les tanques topant lleugerament. L’anglès ha trencat el morro del seu Mercedes i ha entrat d’immediat al pit lane a canviar-lo. Els mecànics de Mercedes no estaven preparats fet que ha provocat que Hamilton estigués cinquanta interminables segons al pit lane. Tot i això l’anglès ha sortit cinquè del box per darrera del nou líder Verstappen, Hulkenberg, Bottas i Albon.
La cursa s’ha reprès de nou amb els Mercedes recuperant posicions amb dificultats davant uns combatius Hulkenberg i Albon. Pel davant Verstappen aprofitava aquests duels per obrir forat.
A la volta 41, Nico Hulkenberg que estava lluitant pel seu primer podi a la Fórmula 1 s’ha sortit de la pista al mateix revolt que Sainz, Leclerc i Hamilton. L’alemany ha impactat lleugerament amb el seu Renault contra les proteccions havent d’abandonar. Michael Masi  ha tret el Safety Car de nou i la cursa s’ha reagrupat.
Cap pilot exceptuant Lance Stroll ha aprofitat per entrar al box a canviar pneumàtics. El canadenc si que ho ha fet i ha decidit posar pneumàtics de sec.
Una volta després de que marxés el Safety Car la majoria de pilots han entrat al box a copiar l’estratègia de Stroll. A continuació ho han fet Hamilton i Vettel al veure que s’estaven equivocant. Això ha fet que Stroll hagi passat de l’última a la primera posició en només dues voltes.
El liderat però li ha durat mitja volta a Stroll ja que instants després s’ha vist superat per Verstappen.
Així doncs, a la volta 50 Verstappen era líder seguit de Stroll, Kvyat, Bottas, Sainz i Albon.

La traca final.  La pista s’anava secant mica en mica i Sebastian Vettel ho aprofitava per remuntar de la novena a la sisena posició. També pel davant, un inmens Daniil Kvyat avançava a Lance Stroll i es col·locava segon.
Tot seguit Lewis Hamilton que no estava trobant un bon ritme per remuntar, cometia una virolla a tota velocitat al revolt 1.
Quatre voltes després era el seu company d’equip qui cometia la mateixa errada al mateix punt. Bottas però no tenia tanta sort com Hamilton i acabava estavellant el seu Mercedes contra les proteccions.
El Safety Car ha sortit per reagrupar la cursa per última vegada i deixar-nos un mini Gran Premi de cinc voltes. Vettel ho ha aprofitat per remuntar fins la segona posició final culminant així una excel·lent cursa sense errades.
Per darrera un últim toc entre Gasly i Albon ha fet abandonar el francés quan intentava apropar-se al podi.
Finalment un brillant Verstappen creuava la línea de meta en primera posició seguit de Vettel i Kvyat. Quart ha estat un intel·ligent Lance Stroll per davant de Sainz, Albon, Grosjean, Magnussen, Hamilton i Kubica. Els dos Alfa Romeo que havien acabat als punts han estat penalitzats per irregularitats amb l’embragatge durant la sortida.

L’escola Red Bull ha ocupat el podi de Hockenheim (Red Bull).

Esperem que aquest no hagi estat el darrer Gran Premi d’Alemanya ja que tant a Hockenheim com a Nurburgring sempre hi passen coses.


-Bottas. Bona cursa fins que un error ha enterrat les seves opcions de títol.
-Pérez. El primer en accidentar-se. No és el Checo de sempre.
-Renault. Passen els anys i continuen amb problemes de motor.

-Hulkenberg. Gran cursa fins que un cop més la mala sort ha impedit el seu primer podi.

-Hamilton. Estava fent una cursa impecable fins que ha comès un error incomprensible.
-Charles Leclerc. La seva errada li ha costat una possible victòria. Encara ha de madurar.

-Verstappen. Actuacions com la d’avui demostren que Max és especial.

-VettelGran remuntada de l’alemany demostrant que encara té molt talent a les mans.
-Kvyat. El desterrat de la Fórmula 1 ha aconseguit el segon podi de l’història de Toro Rosso.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 26 Max Verstappen 33 Red Bull-Honda RB15 1h 44’31.275 2 64
2 18 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF90 +7.333 20 64
3 15 Daniil Kvyat 26 Toro Rosso-Honda STR14 +8.305 14 64
4 12 Lance Stroll 18 Racing Point-BWT M. RP19 +8.966 15 64
5 10 Carlos Sainz 55 McLaren-Renault MCL34 +9.583 7 64
6 9 Alexander Albon 23 Toro Rosso-Honda STR14 +10.052 16 64
7 6 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-19 +16.838 6 64
8 4 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-19 +18.765 12 64
9 2 Lewis Hamilton 44 Mercedes W10 EQ Power+ +19.667 1 64
10 1 Robert Kubica 88 Williams-Mercedes FW42 +24.987 18 64
11 George Russell 63 Williams-Mercedes FW42 +26.404 17 64
12 Kimi Raikkonen 7 Alfa Romeo-Ferrari C38 +42.214 5 64
13 Antonio Giovinazzi 99 Alfa Romeo-Ferrari C38 +43.849 11 64
14 Pierre Gasly 10 Red Bull-Honda RB15 Accident 4 61
AB Valtteri Bottas 77 Mercedes W10 EQ Power+ Accident 3 56
AB Nico Hulkenberg 27 Renault R.S.19 Accident 9 39
AB Charles Leclerc 16 Ferrari SF90 Accident 10 27
AB Lando Norris 4 McLaren-Renault MCL34 Motor 19 25
AB Daniel Ricciardo 3 Renault R.S.19 Motor 13 13
AB Sergio Pérez 11 Racing Point-BWT M RP19 Accident 8 1