
Errada de Max: Des de la “pole”, Leclerc ha realitzat una bona sortida i ha aconseguit mantenir la primera posició al arribar al primer revolt. No ha pogut fer el mateix Max Verstappen. L’holandés ja ha estat protagonista des de l’inici i gairebé s’ha quedat clavat a la sortida queient de la segona a la setena posició. Els que han avançat forces posicions al apagar-se els semàfors han estat Vettel i Sainz. Ambdós sortien lluny de les seves posicions naturals ja que l’alemany va tenir problemes al seu motor durant la Q3, mentre que el madrileny va canviar el motor del seu McLaren i sortia des del fons de la graella. Així doncs al acabar la primera volta Leclerc dominava per davant de Bottas, Hamilton, Raikkonen, Norris, Vettel i Verstappen.
![]() |
Verstappen ha perdut cinc posicións a la sortida (Mercedes). |
Comencen les remuntades: Al permetre’s l’activació del DRS s’han començat a veure els primers avançaments. Vettel no ha necessitat gaire estona per desfer-se tant de Norris com de Raikkonen i seguir així l’estela dels Mercedes i el seu company. Poc després, Verstappen ha seguit els passos de Vettel i també ha avançat els sorprenents Norris i Raikkonen.
Des dels despatxos, la FIA decidia intervenir per primer cop i sancionar a Kevin Magnussen per haver situat el seu Haas més endavant del caixetí de sortida. Una acció idèntica a la de Felipe Massa al Gran Premi de Bèlgica del 2010. En aquella ocasió però no va haver sanció.
Les aturades: Els primers pilots capdavanters en aturar-se han estat Bottas i Vettel. L’aturada del finlandès no ha estat del tot perfecte, però pitjor ha estat la del de Ferrari. Els mecànics de Maranello no tenien del tot a punt les rodes dures quan Vettel ha entrat i ha perdut més de tres segons. Una volta després ha entrat el líder Leclerc, i finalment ho han fet Hamilton i Verstappen ja deu voltes més endavant. L’anglès durant el seu “pit stop” ha aprofitat per canviar l’aleró del davant del seu Mercedes malgrat no apreciar-se danys aparents per televisió. Això l’ha fet caure fins la cinquena posició.
Per la seva banda, Carlos Sainz allargava la seva aturada ja passada mitja cursa per poder arribar amb pneumàtics més frescos que els seus rivals al tram final.
Després dels “pit stops”, Leclerc liderava seguit de Bottas, Vettel, Verstappen i Hamilton.
El show Mad Max: Al sortir del box amb pneumàtics més nous que els seus rivals, Verstappen s’ha pogut oblidar de cuidar els pneumàtics i anar a fons durant totes les voltes. Mica en mica ha anat reduint els quatre segons que el separaven de Vettel i avançar-lo a vint voltes pel final. Immediatament, Vettel ha decidit fer una segona aturada al box i muntar el pneumàtic tou. Aquesta aturada l’ha fet sortir cinquè per darrera de Hamilton.
La següent víctima de Verstappen ha estat Bottas, el qual ha pogut avançar per l’interior del revolt Remus sense gaires dificultats.
![]() |
Els aficionats holandesos han vibrat amb la remuntada de Vertappen (Red Bull). |
Neix una rivalitat: Després desfer-se de Bottas, Verstappen ha encadenat volta ràpida rere volta ràpida malgrat algun ensurt amb el motor Honda. Paulatinament anava eixugant la diferència amb el líder Leclerc, el qual per la ràdio advertien que venia el “coco” Max. Charles, preocupat, responia al seu equip dient que el deixessin sol.
Malauradament pels ferraristes, el duel estava servit i Verstappen es posava a rebuf de Leclerc a quatre voltes per la conclusió del Gran Premi. L’holandès no s’ho ha pensat dues vegades i a la primera que ha pogut ha apurat la frenada i ha buscat l’interior del revolt número tres per a passar a Leclerc. El de Ferrari però li ha aguantat l’exterior i gràcies a una millor tracció i velocitat punta ha aconseguit mantenir la primera posició al arribar a la següent corba.
Quan semblava que Leclerc havia agafat uns valuosos metres, Verstappen ha obert el DRS i s’ha tornat a llançar a l’interior del revolt de Remus sorprenent a un Leclerc que li ha deixat la porta oberta. El de Red Bull ha entrat a la corba una mica llarg deixant sense espai a Leclerc. El monegasc però no ha aixecat el peu i els dos monoplaces s’han tocat havent de sortir per l’escapatòria d’asfalt el jove pilot de Ferrari.
Aquest avançament de Verstappen al límit del reglament feia que la FIA decidís investigar l’acció i que la seva decisió tornés a estar a l’ull de l’huracà.
Mentre s’esperava el veredicte final dels comissaris, Verstappen creuava la línea de meta aconseguint així la seva primera victòria de la temporada per davant de Leclerc i Bottas. Quart ha estat Vettel que ha avançat a un dicret Hamilton a falta de dues voltes. Sisé ha estat l’anglès Lando Norris que de ben segur que d’aquí uns anys donarà alegries a McLaren.
Un dia més, mala cursa de Gasly que ha acabat seté i a una volta del seu company. Han tancat la zona de punts un excel·lent Carlos Sainz, i els Alfa Romeo de Raikkonen i Giovinazzi que ha sumat el seu primer punt des de que és a la Fórmula 1.
A mitja tarda s’ha oficialitzat que la FIA no sancionava a Verstappen i que per tant mantenia la victòria. De ben segur que aquesta decisió portarà cua sobretot després del precedent del Gran Premi del Canadà i del inconsistent critèri dels comissaris.
![]() |
Verstappen cel·lebra la victòria davant un decebut Leclerc (Red Bull). |

-Haas. Estant perdent pistonada a la part mitja de la taula.

-Valtteri Bottas. S’esperava més d’ell el dia que Hamilton ha tingut dificultats.
-Williams. Almenys Russell ha acabat per davant d’un Haas.

-Verstappen. Magistral. Ha guanyat fent una cursa de videojoc.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 26 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB15 | 1:22:01.822 | 2 | 71 |
2 | 18 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF90 | +2.724 | 1 | 71 |
3 | 15 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W10 EQ Power+ | +18.960 | 3 | 71 |
4 | 12 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF90 | +19.610 | 9 | 71 |
5 | 10 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W10 EQ Power+ | +22.805 | 4 | 71 |
6 | 8 | Lando Norris | 4 | McLaren-Renault | MCL34 | + 1 volta | 5 | 70 |
7 | 6 | Pierre Gasly | 10 | Red Bull-Honda | RB15 | +1 volta | 8 | 70 |
8 | 4 | Carlos Sainz | 55 | McLaren-Renault | MCL34 | +1 volta | 19 | 70 |
9 | 2 | Kimi Räikkönen | 7 | Alfa Romeo | C38 | +1 volta | 6 | 70 |
10 | 1 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo | C38 | +1 volta | 7 | 70 |
11 | Sergio Pérez | 11 | Racing Point-BWT M. | RP19 | +1 volta | 13 | 70 | |
12 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.19 | +1 volta | 12 | 70 | |
13 | Nico Hulkenberg | 27 | Renault | R.S.19 | +1 volta | 15 | 70 | |
14 | Lance Stroll | 18 | Racing Point-BWT M. | RP19 | +1 volta | 14 | 70 | |
15 | Alexander Albon | 23 | Toro Rosso-Honda | STR14 | +1 volta | 18 | 70 | |
16 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-19 | +1 volta | 11 | 70 | |
17 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Honda | STR14 | +1 volta | 16 | 70 | |
18 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW42 | + 2 voltes | 20 | 69 | |
19 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-19 | + 2 voltes | 10 | 69 | |
20 | Robert Kubica | 88 | Williams-Mercedes | FW42 | + 3 voltes | 17 | 68 |