paper de Liberty Media com a propietària de la F1?
El canvi de Bernie Ecclestone, que s’havia quedat una mica antiquat, a la nova directiva, no podem negar que ha provocat d’entrada una modernització en alguns àmbits, com les xarxes socials i plataformes digitals intentant tenir una comunicació més fluida amb l’aficionat (tot i que sempre més en direcció cap al seguidor per donar-li informació, que de cara a escoltar les demandes que té aquest cap a la competició).
Liberty Media, com a empresa americana, tots esperem que busqui millorar l’espectacle al màxim, però també no podem oblidar que tot plegat no deixa de ser un negoci, pel que tots els moviments que es facin sempre estaran orientats a aconseguir la màxima rendibilitat, que moltes vegades pot anar en detriment de l’espectacle i per tant de l’interès de l’espectador.
En l’àmbit tècnic no tinc clar quin nivell de decisió tenen, el que si està clar, és que hi volen influir amb la reglamentació d’un sostre de despesa, segon ells per intentar equilibrar una mica la diferència entre els equips i donar cada vegada més importància a la feina de pilot (cosa difícil si mirem la reacció d’aquestes propostes als grans equips, en intents anteriors).
En definitiva sí que podem veure molts canvis en la gestió general del campionat per part de Liberty Media, però encara crec que els falta trobar la manera de recuperar l’audiència perduda i acostar molt més la competició a l’espectador que finalment, és qui l’ha de mantenir viva.
Núria Casas-Salat: No m’acaba de convèncer.
Pel que fa a les directrius tècniques un autèntic desastre, ja que s’està menjant tot l’espectacle i les curses ja es fan monòtones, ja saps qui guanyarà i no hi ha sorpreses, a no ser que ens trobem amb un accident, o amb pluja, i que les estratègies dels equips s’hagin de modificar a mitja cursa. Com ja he dit anteriorment, crec que la Fórmula 1 li cal una renovació de cap a peus, començant per tenir més igualtat entre tots els equips. En altres categories podem veure avançaments en pista, i no només parlo de la IndyCar, sinó de la F2, GP3, FE, etc.i ens trobem emoció durant la cursa, en canvi a la F1 no, aquí veiem que hi ha un problema.
Parlem de diners. Crec que és massa desproporcionada la diferència. Val a dir que sempre ho ha sigut, però amb l’entrada d’un altre propietari de la competició això es podria haver canviat, repartir els diners igual per a tothom per donar més opció a les escuderies petites amb pressupost reduït. i afegir un incentiu econòmic pel constructor que guanyés el campionat,
La part positiva que trobo, son els horaris, a mi personalment em van millor que siguin una hora més tard. I el calendari, per una amant de la competició, com més curses millor, m’agrada que n’hi hagi tantes.
Joan Enric Fugueras: La meva sensació es de desencís.
Jo m’esperava molt més de Liberty Media; que ens portaria la mentalitat USA a la Formula 1 i que s’arremangaria perquè l’espectacle anés a més, que fossin valents i que enfoquessin la F1 cap a la màxima del motorsport USA, on la igualtat es el primordial i l’espectador ha de ser cuidat.
Apart d’algunes coses folklòriques com les entrevistes a peu de pista, i algunes presentacions de pilots que semblaven mes a la NBA que no pas la F1, no han fet res de res.
Aquest redactor desconeix fins on arriba el poder de Liberty Media, què pot fer i desfer, què pot variar i, fins i tot, què pot imposar, i es per aixó que no goso ser dur en excés, però la meva sensació es que la F1 va pel pedregar degut a la poca valentia dels administradors i legisladors de cara a tornar-la atractiva.
Curses com la de Montmeló, que van ser perfectes per fer la becaina i que converteixen una etapa en línia del Tour una calorosa tarda d’agost en un espectacle vibrant, no fan més que confirmar la meva modesta opinió…i no només Montmeló, sinó les anteriors també, van ser curses que fan afició…al motociclisme.
No sembla que la línia “careysiana” difereixi massa de la “ecclestoniana”, basades ambdues en la passió per fer caixa i semblant poc agosarades a fer de la F1 el màxim espectacle del motorsport.
Detalls com tornar la F1 a França i a Holanda s’agraeixen, si, i tant; es la diferència amb Ecclestone, que semblava que frisava per foragitar la F1 d’Europa a canvi de Grans Premis a indrets exòtics sense cap mena de tradició només per fer-lo a ell més ric…recordem aquell apassionant GP de Corea, de Turquía o de la India…però es insuficient. Cal que qui mani a la Formula 1 prengui consciència que això son curses, i que la gent ha de veure curses.
Seure en una costosa cadira en un circuit o davant d’una televisió a canvi d’una també costosa quota mensual ha de ser per veure curses de cotxes…no per veure cotxes passar per davant teu un rere l’altre, en una competició d’enginyers, aerodinàmica i pneumàtics basada en l’estratègia, com en un taulell de “Risk” motoritzat.
En conclusió doncs, la meva opinió es que, en general, valoro malament la tasca de Mr. Carey i Mr Brawn.
Alex March: Crec que tots els aficionats esperaven més dels nous propietaris de la Fórmula 1. L’era del petit dictador Ecclestone havia arribat a un punt en que no sorgien idees que excitessin als aficionats i el producte començava a quedar-se obsolet. Recordo allò de les medalles, o de la puntuació doble de l’última cursa que ja es veia des d’un bon inici que no funcionaria.
Liberty Media ha fet algunes coses interessants. Personalment a mi la que més m’agrada és la manera en que exploten les xarxes socials. Penso que els vídeos que pengen als perfils del campionat estan molt i molt bé. Vídeos com els dels millors moments de les curses, detalls que han passat desapercebuts, avançaments, càmeres “onboard” o comparatives de volta fan augmentar el interès dels aficionats. El que més m’agrada però són els vídeos històrics. Està molt bé que Liberty tiri d’hemeroteca per donar a conèixer als joves aficionats qui han estat les veritables llegendes d’aquesta disciplina i quins han estat els moments més destacats en dècades anteriors.
També m’agrada que hagin creat una banda sonora pel campionat, que es facin més activitats durant els Grans Premis i que els pilots siguin una mica més accessibles que abans per firmar autògrafs.
No obstant, no em va agradar gens que decidissin canviar el logotip de la Fórmula 1. Crec que era un gran actiu del campionat mentre que al nou li falta personalitat i un toc de creativitat. Tampoc m’agrada la pantomima que es fa amb els himnes abans de les curses, el títol de pilot del dia, que les entrades continuïn sent molt cares i que vulguin portar el campionat a nous indrets sense tradició automobilística, perjudicant als circuits clàssics.
En resum, el paper de Liberty Media des del meu punt de vista esta sent més aviat decebedor ja que penso que el campionat no ha millorat massa des de l’època Ecclestone.
Pilot | Equip | Dur (C3) | Mitjà (C4) | Tou (C5) |
44 Lewis Hamilton
|
Mercedes | 1 | 2 | 10 |
77 Valtteri Bottas
|
Mercedes | 1 | 2 | 10 |
5 Sebastian Vettel
|
Ferrari | 1 | 1 | 11 |
16 Charles Leclerc
|
Ferrari | 1 | 1 | 11 |
33 Max Verstappen
|
Red Bull-Honda | 1 | 1 | 11 |
10 Pierre Gasly
|
Red Bull-Honda | 1 | 1 | 11 |
3 Daniel Ricciardo
|
Renault | 2 | 1 | 10 |
27 Nico Hülkenberg
|
Renault | 1 | 2 | 10 |
20 Kevin Magnussen
|
Haas-Ferrari | 2 | 1 | 10 |
8 Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 1 | 2 | 10 |
55 Carlos Sainz
|
McLaren-Renault | 1 | 2 | 10 |
4 Lando Norris
|
McLaren-Renault | 1 | 2 | 10 |
11 Sergio Pérez
|
Racing Point-Mercedes | 2 | 2 | 9 |
18 Lance Stroll
|
Racing Point-Mercedes | 2 | 2 | 9 |
7 Kimi Räikkönen
|
Alfa Romeo-Ferrari | 1 | 2 | 10 |
99 Antonio Giovinazzi
|
Alfa Romeo-Ferrari | 1 | 2 | 10 |
26 Daniil Kvyat
|
Toro Rosso-Honda | 1 | 2 | 10 |
23 Alexander Albon
|
Toro Rosso-Honda | 1 | 2 | 10 |
63 George Russell
|
Williams-Mercedes | 1 | 3 | 9 |
88 Robert Kubica
|
Williams-Mercedes | 1 | 3 | 9 |
Qualificació F2: 13.20 (Movistar)
Divendres
Cursa 1 F2: 11.30 (Movistar)
Cursa 2 F2: 17.15 (Movistar)
-La líder de les W Series, Jamie Chadwick, ha signat amb Williams per a ser pilot de desenvolupament i formar part de l’acadèmia de l’equip anglès.
-Va confirmar-se la tornada del GP dels Països Baixos per al 2020, encara sense data exacte.
-Fora de l’àmbit F1, va sorprendre la no qualificació de McLaren i Fernando Alonso per a les 500 milles d’Indianàpolis, que es disputen també diumenge a les 18.45.
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!
feu clic a la imatge per anar-hi |