Mentrestant Lewis comença a agafar distància al seu company de files que li havia robat la pole el dia anterior. A partir d’aquí la cursa s’estabilitza i a la volta 19 els Mercedes que van com un coet, ja comencen a doblar els més lents.
La primera corba, 3 cotxes en paral·lel. Copyrigth Mercedes AMG Petronas Motorsport |
El primer en parar és Vettel que arrossega vibracions degut al pla del pneumàtic i l’aleró del davant es belluga perillosament, i finalment li troben un forat per sortir i canvia de tous a mitjos. Tot indica que el pilot alemany anirà a dues parades. Igual que Max que entra a la volta següent i canvia tous per tous. En principi son aquests 2 pilots els que aniran a aquesta estratègia, la resta va l’altre.
Els problemes interns de Ferrari. A l’escuderia italiana no aixequen cap. Les dues primeres aturades al box van massa lents i fallen per la roda de darrera esquerra. No s’aclareixen i erren en les estratègies, amb un Vettel amb problemes de vibracions degut al pla del pneumàtic, triguen massa en fer que Leclerc, que anava mes ràpid, li agafi el relleu al seu company per anar a la caça d’un Max que es va allunyant poc a poc, però Charles no té ritme i no el pot agafar. A la segona aturada al box de Vettel, surt com un llamp, però el frenen i el fan anar massa voltes darrera del pilot monegasc que amb els pneumàtics durs té molt poc ritme. Finalment el deixen avançar per anar a perseguir a Verstappen. Ferrari no es pot permetre aquests errors si vol fer alguna cosa al mundial, sinó com diu Sebastian ja poden anar a fer la migdiada.
Vettel i Leclerc Copyright Scuderia Ferrari |
El Safety Car i la resortida. Un accident entra Norris i Stroll a la volta 44 a la corba 2 fa sortir el Safety Car, i tots els pilots que anaven a una aturada aprofiten per entrar i canviar pneumàtics. A Toro Rosso volen fer una doble aturada i no estaven a punt, el que els fa perdre temps.
Es reagrupen tots els cotxes i els doblats ja tenen el permís per avançar i posar-se a la seva posició. Mentrestant Hamilton es va queixant que la pista està bruta i que el Safety va massa lent. Un cop retirats els cotxes i neta la pista, a 12 voltes del final, es reprèn la cursa. Lewis comença a posar distància amb la resta de cotxes, mentre sembla que Valteri té problemes a les dues primeres voltes, però de seguida es posa les piles i s’allunya de Max que va darrera lluitant perquè l’alemany no li prengui la posició. Mentrestant Leclerc corre perill de ser avançat per Gasly, però de seguida li diu que no i manté la cinquena posició.
Més enrera els Haas es barallen per la setè lloc, i Grosjean surt de pista dues vegades a la corba 2, finalment és Kevin qui es queda la posició. Després és Sainz qui ataca a Romain al final de recta i es toquen i el francès torna a sortir per tercera vegada a la mateixa corba, agafant avantatge sobre el pilot madrileny, i a la volta següent és Carlos qui li guanya la posició a final de la recta principal. Tot i el Safety Car les primeres posicions no han canviat.
Domini indiscutible de Mercedes Copyright Mercedes AMG Petronas Motorsport |
Els Himnes. Aquest any han posat els 2 himnes com cada any, però a diferència de l’any passat han posat la versió protocol·lària. Esperem que no hi hagi polèmica.
-FIA. O fa alguna cosa o la gent ja no es mirarà les curses, portem massa anys de domini incontestable de Mercedes i les curses son avorrides.
-Ferrari. No aixequen cap i perden el podi
-Lewis Hamilton. Gran sortida i guanya la cursa sense problemes.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 26 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W10 EQ Power+ | 1h 35’50.443 | 2 | 66 |
2 | 18 | Valteri Bottas | 77 | Mercedes | W10 EQ Power+ | +4.074 | 1 | 66 |
3 | 15 | Max Verstappen | 33 | Red Bull.Racing Honda | RB15 | +7.679 | 4 | 66 |
4 | 12 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF90 | +9.167 | 3 | 66 |
5 | 10 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF90 | +13.361 | 5 | 66 |
6 | 8 | Pierrre Gasly | 10 | Red Bull.Racing Honda | RB15 | +19.576 | 6 | 66 |
7 | 6 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-19 | +28.159 | 8 | 66 |
8 | 4 | Carlos Sainz | 55 | McLaren Renault | MCL34 | +32.342 | 12 | 66 |
9 | 2 | Daniil Kvyat | 26 | Scuderia Toro Rosso Honda | STR14 | +33.056 | 9 | 66 |
10 | 1 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF19 | +34.641 | 7 | 66 |
11 | Alexander Albon | 23 | Scuderia Toro Rosso Honda | STR14 | +35.445 | 11 | 66 | |
12 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.19 | +36.758 | 13 | 66 | |
13 | Nico Hulkenberg | 27 | Renault | R.S.19 | +39.241 | 20 | 66 | |
14 | Kimi Râikkônen | 7 | Alfa Romeo Racing Ferrari | C38 | +41.803 | 14 | 66 | |
15 | Sergio Pérez | 11 | Racing Point BWT Mercedes | RP19 | +46.877 | 15 | 66 | |
16 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo Racing Ferrari | C38 | +47.691 | 18 | 66 | |
17 | Geroge Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW42 | +1 volta | 19 | 65 | |
18 | Robert Kubica | 88 | Williams-Mercedes | FW42 | +1 volta | 17 | 65 | |
AB | Lance Stroll | 18 | Racing Point BWT Mercedes | RP19 | Accident | 16 | 44 | |
AB | Lando Norris | 4 | McLaren Renault | MCL34 | Accident | 10 | 44 |