Crònica del GP d’Espanya: Domini indiscutible de Mercedes

La sortida. El sol llueix sobre el circuit, un avió de Fly Emirates vola baix que sembla que vagi a aterrar a la recta principal, mostrant un dels patrocinadors de la cursa, a la graella tot a punt, s’encenen els semàfors i … s’apaguen i surten Hamilton i Vettel com dos lleons disposats a menjar-se a Bottas a la primera frenada, Sebastian fa un pla al pneumàtic i trepitja el límit de la pista i Valteri aprofita per recuperar una de les dues posicions que ha perdut. El pilot alemany es reincorpora just davant del seu company d’equip, però a la corba 3, un Max esperant el seu torn aprofita i avança a Vettel amb problemes de vibracions i es col·loca en tercera posició.

Mentrestant Lewis comença a agafar distància al seu company de files que li havia robat la pole el dia anterior. A partir d’aquí la cursa s’estabilitza i a la volta 19 els Mercedes que van com un coet, ja comencen a doblar els més lents.

La primera corba, 3 cotxes en paral·lel.
Copyrigth Mercedes AMG Petronas Motorsport

Les estratègies. Es plantegen dues estratègies, una aturada o dues. La segona en principi és la més ràpida, però també la més complicada ja que haurien d’avançar cotxes en pista en un circuit que sembla poc propens als avançaments en fórmula 1.

El primer en parar és Vettel que arrossega vibracions degut al pla del pneumàtic i l’aleró del davant es belluga perillosament, i finalment li troben un forat per sortir i canvia de tous a mitjos. Tot indica que el pilot alemany anirà a dues parades. Igual que Max que entra a la volta següent i canvia tous per tous. En principi son aquests 2 pilots els que aniran a aquesta estratègia, la resta va l’altre.

Els problemes interns de Ferrari. A l’escuderia italiana no aixequen cap. Les dues primeres aturades al box van massa lents i fallen per la roda de darrera esquerra. No s’aclareixen i erren en les estratègies, amb un Vettel amb problemes de vibracions degut al pla del pneumàtic, triguen massa en fer que Leclerc, que anava mes ràpid, li agafi el relleu al seu company per anar a la caça d’un Max que es va allunyant poc a poc, però Charles no té ritme i no el pot agafar. A la segona aturada al box de Vettel, surt com un llamp, però el frenen i el fan anar massa voltes darrera del pilot monegasc que amb els pneumàtics durs té molt poc ritme. Finalment el deixen avançar per anar a perseguir a Verstappen. Ferrari no es pot permetre aquests errors si vol fer alguna cosa al mundial, sinó com diu Sebastian ja poden anar a fer la migdiada.

Vettel i Leclerc
Copyright Scuderia Ferrari

El Safety Car i la resortida. Un accident entra Norris i Stroll a la volta 44 a la corba 2 fa sortir el Safety Car, i tots els pilots que anaven a una aturada aprofiten per entrar i canviar pneumàtics. A Toro Rosso volen fer una doble aturada i no estaven a punt, el que els fa perdre temps.

Es reagrupen tots els cotxes i els doblats ja tenen el permís per avançar i posar-se a la seva posició. Mentrestant Hamilton es va queixant que la pista està bruta i que el Safety va massa lent. Un cop retirats els cotxes i neta la pista, a 12 voltes del final, es reprèn la cursa. Lewis comença a posar distància amb la resta de cotxes, mentre sembla que Valteri té problemes a les dues primeres voltes, però de seguida es posa les piles i s’allunya de Max que va darrera lluitant perquè l’alemany no li prengui la posició. Mentrestant Leclerc corre perill de ser avançat per Gasly, però de seguida li diu que no i manté la cinquena posició.

Més enrera els Haas es barallen per la setè lloc, i Grosjean surt de pista dues vegades a la corba 2, finalment és Kevin qui es queda la posició. Després és Sainz qui ataca a Romain al final de recta i es toquen i el francès torna a sortir per tercera vegada a la mateixa corba, agafant avantatge sobre el pilot madrileny, i a la volta següent és Carlos qui li guanya la posició a final de la recta principal. Tot i el Safety Car les primeres posicions no han canviat.

Domini indiscutible de Mercedes
Copyright Mercedes AMG Petronas Motorsport

Els Himnes. Aquest any han posat els 2 himnes com cada any, però a diferència de l’any passat han posat la versió protocol·lària. Esperem que no hi hagi polèmica.

-Alfa Romeo. Desapareguts en aquesta cursa.
-Renault. Molt fluixos i no puntuen
-FIA. O fa alguna cosa o la gent ja no es mirarà les curses, portem massa anys de domini incontestable de Mercedes i les curses son avorrides.

-Ferrari. No aixequen cap i perden el podi

-Romain Grosjean. Lluites amb massa intensitat i surt 3 cops fora de pista, però anima l’espectacle.

-Lewis Hamilton. Gran sortida i guanya la cursa sense problemes.

-Max Verstappen. El pescador d’oportunitats i puja al podi
-Carlos Sainz. Es guanya la 8a posició.
         

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 26 Lewis Hamilton 44 Mercedes W10 EQ Power+ 1h 35’50.443 2 66
2 18 Valteri Bottas 77 Mercedes W10 EQ Power+ +4.074 1 66
3 15 Max Verstappen 33 Red Bull.Racing Honda RB15 +7.679 4 66
4 12 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF90 +9.167 3 66
5 10 Charles Leclerc 16 Ferrari SF90 +13.361 5 66
6 8 Pierrre Gasly 10 Red Bull.Racing Honda RB15 +19.576 6 66
7 6 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-19 +28.159 8 66
8 4 Carlos Sainz 55 McLaren Renault MCL34 +32.342 12 66
9 2 Daniil Kvyat 26 Scuderia Toro Rosso Honda   STR14 +33.056 9 66
10 1 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF19 +34.641 7 66
11 Alexander Albon 23 Scuderia Toro Rosso Honda STR14 +35.445 11 66
12 Daniel Ricciardo 3 Renault R.S.19 +36.758 13 66
13 Nico Hulkenberg 27 Renault R.S.19 +39.241 20 66
14 Kimi Râikkônen 7 Alfa Romeo Racing Ferrari C38 +41.803 14 66
15 Sergio Pérez 11 Racing Point BWT Mercedes RP19 +46.877 15 66
16 Antonio Giovinazzi 99 Alfa Romeo Racing Ferrari C38  +47.691 18 66
17 Geroge Russell 63 Williams-Mercedes FW42 +1 volta 19 65
18 Robert Kubica 88 Williams-Mercedes FW42 +1 volta 17 65
AB Lance Stroll 18 Racing Point BWT Mercedes RP19 Accident 16 44
AB Lando Norris 4 McLaren Renault MCL34 Accident 10 44