Accident de Leclerc. El Gran Premi d’Azerbaidjan va començar a decidir-se durant la sessió de qualificació del dissabte quan Leclerc, el màxim opositor dels Mercedes, va estrellar el seu Ferrari a la “chicane” del castell durant la Q2. Aquesta errada va permetre que els Mercedes ocupessin la primera línea amb Bottas superant una altra vegada a Hamilton.
![]() |
Hamilton intenta l'avançament sobre Bottas a la sortida (Mercedes). |
Per darrera, Sergio Pérez s’ha col·locat quart després d’avançar a Verstappen mentre que Leclerc que sortia amb el pneumàtic mitjà ha perdut dues posicions en benefici de Sainz i Ricciardo.
Avançaments a dojo. La llarga recta de 2,1 quilòmetres del circuit de Bakú sumada amb l’efecte del DRS ha permès veure una gran quantitat d’avançaments a la part mitja de la classificació. Els principals protagonitses han estat Leclerc que ha remuntat ràpidament de la desena a la quarta posició amb només 10 voltes i el discutit Gasly que ha escalat de l’ultima posició a la sisena sense gaires dificultats.
Les aturades. El primer dels favorits en aturar-se ha estat Vettel que ho ha fet a la volta 12. L’alemany ha tingut forces dificultats amb l’eix anterior del seu Ferrari durant el primer “stint” i s’ha aturat justament quan ja tenia enganxat al darrera a Leclerc. L’aturada de Vettel ha semblat una manera d’evitar ordres d’equip dins de l’escuderia de Maranello, ja que Leclerc estava rodant força més ràpid.
Una volta més tard s’ha aturat el líder Bottas i posteriorment Hamilton. D’aquesta manera Leclerc s’ha col·locat primer a la volta 14 amb un avantatge de 11 segons sobre Bottas.
A can McLaren hi ha hagut polèmica durant les aturades. Carlos Sainz havia avançat a pista a Norris però qui ha tingut preferència al box ha estat l’anglès que aturant-se primer ha recuperat la posició sobre Sainz.
L’últim pilot en aturar-se ha estat Leclerc que ho ha fet a la volta 35. Al aturar-se tant tard el monegasc ha provocat que els primers classificats s’agrupessin quedant separats primer i quart per només sis segons. Leclerc ha caigut fins la sisena posició just pel darrera de Gasly, el qual ha avançat després d’una intensa lluita.
![]() |
Gasly es defensa dels atacs de Leclerc (Red Bull). |
Posteriorment, Gasly que havia realitzat la seva millor cursa fins al moment amb Red Bull s’ha vist obligat a abandonar amb problemes al seu Red Bull. Tot i aparcar el Red Bull en una zona bastant segura, l’organització ha decidit treure un “Virtual Safety Car”.
Final de cursa. Al marxar el “Virtual” a falta d’onze voltes pel final, Hamilton s’ha adormit i ha passat d’estar a un segon de Bottas a tres segons. Enfurismat, l’anglès ha aconseguit disminuir la diferencia fins a situar-se altre vegada a menys d’un segon. No obstant, Bottas ha respós l’atac del seu company amb unes grans voltes i ha aconseguit la seva cinquena victòria. Segon ha estat un Hamilton que comença a veure en Bottas l’ombra allargada de Nico Rosberg i tercer un notable Vettel. Quart ha acabat Verstappen seguit de Leclerc que s’ha endut el punt de la volta ràpida. Sisé ha estat un brillant Pérez que ha finalitzat per davant de Sainz, Norris, Stroll i Raikkonen.
![]() |
Mercedes celebra el quart doblet en quatre curses (Mercedes). |
Pròxima parada, Montmeló!
-Renault. L'equip oficial està pel darrera de l'equip client.
-Bakú. Tapes de clavaguera sense soldar i comissaris lents. Lamentable.
-Bakú. Tapes de clavaguera sense soldar i comissaris lents. Lamentable.
-Daniel Ricciardo. Ha arruïnat la cursa de Kvyat amb una maniobra suïcida.
-Charles Leclerc. L'errada de la qualificació li ha costat el podi i potser victòria.
-Charles Leclerc. L'errada de la qualificació li ha costat el podi i potser victòria.
-Sainz. Merescuts primers punts del madrileny que ha superat al seu company.
-Racing Point. Bon rendiment del seu cotxe i marxen amb 10 punts sota el braç.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W10 EQ Power+ | 1h 31'52.942 | 1 | 51 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W10 EQ Power+ | +1.524 | 2 | 51 |
3 | 15 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF90 | +11.739 | 3 | 51 |
4 | 12 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB15 | +17.493 | 4 | 51 |
5 | 10 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF90 | +1'09.107 | 8 | 51 |
6 | 9 | Sergio Pérez | 10 | Racing Point-BWT M. | RP19 | +1'16.416 | 5 | 51 |
7 | 6 | Carlos Sainz | 55 | McLaren-Renault | MCL34 | +1'23.826 | 9 | 51 |
8 | 4 | Lando Norris | 4 | McLaren-Renault | MCL34 | +1'40.268 | 7 | 51 |
9 | 2 | Lance Stroll | 18 | Racing Point-BWT M. | RP19 | +1'43.816 | 13 | 51 |
10 | 1 | Kimi Räikkönen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C38 | +1 volta | 19 | 50 |
11 | Alexander Albon | 23 | Toro Rosso-Honda | STR14 | +1 volta | 11 | 50 | |
12 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C38 | +1 volta | 17 | 50 | |
13 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-19 | +1 volta | 12 | 50 | |
14 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.19 | +1 volta | 15 | 50 | |
15 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW42 | +2 voltes | 16 | 49 | |
16 | Robert Kubica | 88 | Williams-Mercedes | FW42 | +2 voltes | 18 | 49 | |
AB | Pierre Gasly | 10 | Red Bull-Honda | RB15 | Palier | 20 | 38 | |
AB | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-19 | Frens | 14 | 38 | |
AB | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Honda | STR14 | Danys accident | 6 | 33 | |
AB | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.19 | Danys accident | 10 | 31 |
Cap comentari:
Publica un comentari