
![]() |
La sortida (Copyright: Mercedes AMG Petronas Motorsport) |
Les claus del GP. A la volta 9 falla el primer motor: és el de Sainz que crema. Per sort, s’atura al costat de l’entrada de box i el safety car no ha de sortir. A partir de la volta 14 comencen les parades amb Hulkenberg. A la següent volta para Vettel i de seguida entra Hamilton per protegir-se d’un possible undercut del pilot alemany. Tant Bottas com Verstappen i Leclerc paren molt més tard.
Podríem dir que a Bottas li ha sortit un aliat inesperat. El pilot finès ja s’havia escapat del seu company d’escuderia, però la prematura parada de Hamilton han ajudat a què Valtteri es proclamés campió de la cursa, ja que aquí s’han esvaït les oportunitats de possibles ordres d’equip de Mercedes perquè guanyés Hamilton.
La famosa volta ràpida. Aquesta temporada hi ha un punt extra per qui faci la volta ràpida en cursa. Aquest punt es dóna si el pilot es troba entre els 10 primers classificats en cursa i no té cap penalització. Bottas s’ha passat la cursa fent voltes ràpides però, cap al final del gran premi, Max li pren la volta en el seu intent d’avançar a Hamilton. A Mercedes han decidit no arriscar i parar a Valtteri, tot i tenir una parada gratis degut a la distància que li portava al seu company Lewis que anava segon. Llavors, el pilot finès, que estava decidit a tenir 26 punts, ha decidit carregar bateries i recuperar la volta ràpida, emportant-se el puntet extra.
![]() |
El podi (Copyright: Red Bull Racing Honda) |
La conclusió. Si aquest gran premi és el reflex del que serà la temporada, no ha canviat pràcticament res respecte el final de la temporada passada. Mercedes ha estat molt per sobre, Ferrari sembla que no troba la fórmula per tirar endavant i Red Bull està aquí, tot i el canvi de motorista. A la zona mitja continuen els mateixos sense gaires sorpreses. Per darrera de tot Williams, que sembla que no hi ha manera que els funcionin els cotxes: ja van tenir problemes als tests d’hivern i avui han quedat al fons de tot.
![]() |
Homenatge a Charlie Whiting (Copyright: Red Bull Racing Honda) |
Adéu a Charlie. El director de cursa Charlie Whiting ens va deixar el dijous d’aquesta setmana a l’edat de 66 anys. Abans del gran premi s’ha fet un minut de silenci en memòria seva. Trobarem a faltar els missatges de ràdio que deien “Diga-li a Charlie el que ha passat!”

-Carlos Sainz. Trencadissa a la primera cursa.

-Ferrari. No saben què els passa però el cotxe no corre.

-Valtteri Bottas. Victòria treballada i punt extra per la volta ràpida.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 26 | Valteri Bottas | 77 | Mercedes | W10 EQ Power+ | 1h 25’27.325 | 2 | 58 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W10 EQ Power+ | +20.886 | 1 | 58 |
3 | 15 | Max Verstappen | 33 | Red Bull.Racing Honda | RB15 | +22.520 | 4 | 58 |
4 | 12 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF90 | +57.109 | 3 | 58 |
5 | 10 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF90 | +58.230 | 5 | 58 |
6 | 8 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-19 | +87.156 | 7 | 58 |
7 | 6 | Nico Hulkenberg | 27 | Renault | R.S.19 | +1 volta | 11 | 57 |
8 | 4 | Kimi Râikkônen | 7 | Alfa Romeo Racing Ferrari | C38 | +1 volta | 9 | 57 |
9 | 2 | Lance Stroll | 18 | Racing Point BWT Mercedes | RP19 | +1 volta | 16 | 57 |
10 | 1 | Daniil Kvyat | 26 | Scuderia Toro Rosso Honda | STR14 | +1 volta | 15 | 57 |
11 | Pierrre Gasly | 10 | Red Bull.Racing Honda | RB15 | +1 volta | 17 | 57 | |
12 | Lando Norris | 4 | McLaren Renault | MCL34 | +1 volta | 8 | 57 | |
13 | Sergiio Pérez | 11 | Racing Point BWT Mercedes | RP19 | +1 volta | 10 | 57 | |
14 | Alexander Albon | 23 | Scuderia Toro Rosso Honda | STR14 | +1 volta | 13 | 57 | |
15 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo Racing Ferrari | C38 | +1 volta | 14 | 57 | |
16 | Geroge Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW42 | +2 voltes | 19 | 56 | |
17 | Robert Kubica | 88 | Williams-Mercedes | FW42 | +3 voltes | 20 | 55 | |
AB | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-19 | Suspensió | 6 | 29 | |
AB | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.19 | Danys 1a volta | 12 | 28 | |
AB | Carlos Sainz | 55 | McLaren Renault | MCL34 | Incendi | 18 | 9 |
No entenc la parsimònia de Ferrari a l'hora de intentar guanyar el punt de la volta ràpida. Leclerc tenia una parada gratuïta amb molt de marge, fins i tot un error en boxes era salvable i no van fer res al respecte. Un punt regalat a Mercedes que pot ser necessari a final de temporada.
O això o tenien claríssim que no serien més ràpid que el Mercedes. Leclerc va fer la seva volta ràpida amb durs 1.4 s més lenta que la de Bottas amb mitjans, però sí, ho podrien haver provat amb ell.
Sigui com sigui, fent-lo quedar darrere de Vettel o fent-lo entrar per provar la volta ràpida, a Ferrari se l'acusarà de frenar Leclerc…
Marc Gené a l’inici de cursa va comentar que aquest any Ferrari volia evitar els GP de 0 punts que va tenir l’any passat i crec que se va notar en uns quants moments de la cursa: Sortida, quan es va trobar Vettel amb Leclerc, amb el fàcil avançament de Verstappen a Vettel i en les ultimes voltes protegint a Vettel.