2019: Què canvia aquesta temporada?

Ja s’acosten els primers cotxes i tests de l’any i cal saber què canvia per a aquesta temporada!

Canvis tècnics
Per mirar de reduir la influència aerodinàmica que impedeix als cotxes acostar-se entre ells, es canvien diverses coses. 
L’aleró davanter serà menys complex, amb cinc elements. Passa a fer 2000 mm d’ample, es tira endavant 25 mm i s’eleva 20 mm. Els elements inferiors es limiten a 2 per costat.
Les entrades d’aire dels frens davanters no podran tenir apèndix aerodinàmics que hauran de ser només per a refrigerar els frens.
Tampoc es permetran els eixos bufadors, mitjançant els quals es treia aire “brut” pel cargol del pneumàtic.
Pel que fa als deflectors laterals de l’habitacle, la seva alçada es redueix en 150 mm i s’avançen 100 mm cap endavant.
Arribant ja a l’aleró del darrere, l’amplada passa dels 950 mm als 1050, la fondària passa dels 800 als 870 mm i l’alçada creix 20 mm. El flap superior creix 70 mm i a l’obrir-se tindrà 20 mm més d’obertura, ampliant l’efecte del DRS, i també es limiten els talls als suports laterals.
S’incrementa també la quantitat total de combustible que poden usar els cotxes durant la cursa, que passa dels 105 als 110 quilos.
El pes dels cotxes també canvia. Segueixen pesant com a mínim 734 quilos, però a partir d’aquesta temporada el pes del pilot va per separat i ha de ser com a mínim 80 quilos. És a dir, el conjunt cotxe + pilot ha de ser de 654 + 80 quilos, retirant així l’avantatge que un pilot més lleuger podria tenir.
Per acabar, també s’ha introduït un nou estàndard per als cascs, el FIA 8860-2018. Els cascs tindran l’obertura de la visera reduïda en 10 mm per la part superior, i s’eliminarà la tira de Zylon que estava enganxada a la visera.
També serà obligatori l’ús de guants biomètrics per als pilots, que ja es feien servir la temporada passada i que donen dades en temps real de l’estat de salut.
Canvis esportius
Canvia la manera com s’apliquen les penalitzacions per canvi d’elements del motor. La temporada passada si més d’un cotxe anava al final de la graella, l’ordre es decidia segons qui fos el primer en sortir a la pista als lliures 1, formant cues al pit-lane. 
Ara, els pilots s’ordenaran en l’ordre que es classifiquin, forçant-los a prendre part a la sessió de classificació. A més, si algun cotxe no té un temps dins del 107%, quedarà darrere dels cotxes penalitzats a la graella.
En el cas de que un pilot hagi de sortir des del carril de boxs, podrà fer la volta de reconeixement amb la resta de la graella, tornant a entrar als boxs per sortir.
Una nova limitació a l’hora de cremar oli per tenir més potència s’imposa aquest any. Per evitar modes de motor agressius durant la Q3, els cotxes hauran de tenir els tancs d’oli auxiliars buits durant la qualificació.
A les curses, hi ha un parell de canvis. Quan marxava el Safety Car, els pilots podien avançar-se a partir de la línia de Safety Car 1, que solia coincidir amb l’entrada dels boxs. Aquest any, els avançaments només es permetran a partir de la línia d’arribada, i només en aquell punt s’ensenyarà una bandera verda, en comptes de per tot el circuit.
Parlant de banderes, per evitar errors a l’ensenyar la bandera a quadres, el panell al costat dels llums de la sortida serà la referència per definir el final de la cursa, si bé se seguirà ensenyant la bandera com mana la tradició.
Els equips ja no hauran de passar el dijous pel box de la FIA per realitzar les verificacions tècniques, sinó que hauran de presentar un document 18 hores abans dels lliures 1 donant fe que els cotxes són legals. Si no presenten aquest document no podran córrer, i tanmateix la FIA seguirà fent comprovacions durant i després de les sessions.
Per acabar, es manté el límit de 60 persones per equip per GP, però podran usar 6 excepcions durant l’any per donar oportunitats a aprenents més joves sense haver de substituir personal més veterà. Aquests joves o aprenents no podran anar a més d’un gran premi.