La Pregunta: Gran Premi de Brasil

GP de Brasil: El mundial, l’han guanyat Hamilton i Mercedes o l’han perdut Vettel i Ferrari?
Just Serrainat: ​És difícil respondre a la pregunta, ja que per totes parts s’han comès moltes errades durant la temporada, que han derivat a la victòria final de Hamilton al campionat.
Sebastian Vettel va tenir un començament de temporada molt bo amb les victòries a les dues primeres curses d’Austràlia i Bahrain, però a les següents fins al Canadà que va tornar a guanyar, no va aconseguir passar del 4t lloc (menys a Mònaco que va fer segon), mentre Hamilton tot havent guanyat les mateixes curses en aquest moment, havia obtingut millors resultats a les curses.
Després de Canadà sembla que la cosa a nivell de resultats s’equilibra bastant (inclús amb un abandonament per part dels dos pilots a dues curses diferents), però en arribar  a Itàlia, Lewis sembla donar un cop a la taula i guanya quatre curses consecutives i Vettel no aconsegueix passar de la tercera posició fins a Mèxic, per diferents errades seves i de l’equip.
Mercedes no va començar gaire bé la temporada, no aconseguint guanyar fins a la quarta cursa del campionat a Azerbaijan, cosa que semblava indicar el final del domini incontestable de l’any anterior, però durant la temporada ha sabut refer-se i a partir d’Itàlia els resultats han estat molt bons, ajudats moltes vegades per les errades de Ferrari i Vettel.
Crec que el resultat final, ha estat un cúmul de tot plegat, amb errades de Vettel i Ferrari en algunes estratègies, però en alguns moments, ni Hamilton, ni Mercedes tampoc han estat gaire fins i Ferrari no ho ha sabut aprofitar. Però  també s’ha de dir, que tot això ha donat una mica més d’emoció al campionat, que d’altra manera hauria estat molt descafeïnat com en anys anteriors.

Núria Casas-Salat: ​Crec que una mica de tot. A principis del mundial no veia a Mercedes, i menys a Hamilton fort per lluitar pel mundial. Tot s’ha de dir que Mercedes ha fet els deures i ha anat millorant el cotxe fins que ara el Mercedes ja no té rival. I ho han demostrat a la segona part del mundial. Han treballat en equip sacrificant a un dels seus pilots perquè Hamilton pogués guanyar el seu 5è títol mundial. També hem d’afegir el favoritisme que té la FIA cap a Mercedes, em recorda els temps de Michael Schumacher a Ferrari i els seus 5 títols mundials seguits. Per exemple sancions de 5 segons a Bottas, les quals no impliquen cap posició al resultat final de cursa i en anys anteriors, accions de Hamilton que no eren sancionades. Quan dominava Red Bull no era així.
Vettel ha comès errors, si, em sap greu dir-ho, però n’ha comès, i més dels que voldríem alguns, i això ha influït en seu resultat i que no estigués en millor posició. Però no l’hem de criminalitzar només a ell, sinó també a Ferrari. Quantes errades estratègiques ha fet l’escuderia de Maranello? Quantes vegades Mercedes ha enganyat a Ferrari traient els mecànics a fora i els seus pilots no han entrat i sí els de Ferrari? I sincerament no és la primera temporada que Ferrari no té bones estratègies, o que no han desenvolupat el cotxe i a la segona meitat del mundial els Ferrari no van bé. Crec que és totalment injust culpar només a Vettel de no tenir el mundial. Aquesta temporada ho veig repartit entre les dues parts.
I deixeu-me que faci una puntualització sobre el tema pluja, bastant present en aquest mundial, ja sigui en qualificació o en cursa. No em crec que Hamilton sigui tan bo amb pluja i que Vettel sigui tan dolent. Una evidència és que Lewis ha millorat en mullat, però Sebastian és bo en pluja, sempre ho ha sigut. Aquí crec que és més el cotxe i la seva configuració que li hem vist fer virolles que no son normals en ell. És evident que el Mercedes funciona molt millor en pluja que no pas el Ferrari. 

Joan Enric Fugueras: Es una pregunta difícil de respondre en el sentit de que et pot condicionar la simpatia personal que tens per l’un o l’altre pilot.
Recordem un inici de temporada on Ferrari va marcar distàncies de forma bastant clara i semblava que aquest 2018 no seria fàcil per Mercedes; de fet no ho ha estat, però si que a la fi podem dir que el camí ha estat mes planer.
Guanyar un mundial de F1 no es fàcil, i cal ser-hi per endur-te’l, però es innegable que Vettel ha errat moltes vegades, algunes son bàsiques, com la passada de frenada a Baku, al restart, que li va costar cara…i d’altres de l’alçada d’un campanar, com la sortida de pista a Hockenheim quan tenia la cursa controlada i guanyada.
En resposta a la pregunta jo afirmo que, en general si, son la gent de Maranello els qui han perdut el mundial malgrat que Mercedes ho ha fet be al darrer terç de temporada (sense comptar, evidentment les dues curses que queden, que ja veurem que passa), però si som justos, crec que hauríem d’aplicar l’expressió anglesa “fifty-fifty” que ens indica que el mundial s’ha decantat cap a Mercedes per l’equidistància entre errors i encerts d’uns i altres.

Alex March: És una pregunta difícil de respondre ja que crec que Hamilton i Mercedes han fet mèrits per endur-se el títol i Vettel i Ferrari demèrits per perdre’l. Crec però que qui ha tingut més incidència a aquesta prematura resolució del títol ha estat Vettel i Ferrari.
Per una banda, l’alemany ha comès forces errades i s’ha vist involucrat en incidents que han costat punts. La més clamorosa és la de Hockenheim, però no cal oblidar l’avançament fallit a Azerbaidjan, la sortida del Paul Ricard, les virolles de Monza i Austin o els tocs amb Verstappen.
Tots sabem que Vettel és un pilot de sang calenta i segurament aquest temperament ha estat el que l’ha privat de lluitar pel títol fins a la darrera cursa. Derrotar Hamilton és una tasca molt difícil, però Nico Rosberg va demostrar el camí que cal seguir per vèncer l’anglès. Vettel n’hauria de prendre nota ja que considero que té més talent que el seu compatriota.
No obstant, no seria just carregar tota la culpa de la sequera de Ferrari a Vettel. Després de Monza, Ferrari va introduir una sèrie d’actualitzacions al cotxe que van minvar el rendiment del SF71H. Aquesta baixada de prestacions la van aprofitar Hamilton i Mercedes per donar l’estocada final a aquest mundial del 2018.
Mai ho sabrem però penso que si el Ferrari l’hagués pilotat Fernando Alonso, la lluita pel títol de ben segur que s’hauria allargat més i qui sap si amb una mica de sort, Ferrari no hauria estat campiona del món de pilots 2018.

Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.



Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Mitjà Tou Supertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 1 3 9
77. Valtteri Bottas
Mercedes 2 2 9
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 3 9
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 2 3 8
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 1 3 9
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 1 3 9
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 1 4 8
31. Esteban Ocon
Force India-Mercedes 1 4 8
18. Lance Stroll
Williams-Mercedes 2 2 9
35. Sergey Sirotkin
Williams-Mercedes 1 3 9
27. Nico Hülkenberg
Renault 2 3 8
55. Carlos Sainz Jr
Renault 1 4 8
10. Pierre Gasly
Toro Rosso-Honda 2 3 8
28. Brendon Hartley
Toro Rosso-Honda 1 4 8
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 3 9
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 2 2 9
14. Fernando Alonso
McLaren-Renault 2 4 7
2. Stoffel Vandoorne
McLaren-Renault 2 4 7
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 2 2 9
16. Charles Leclerc
Sauber-Ferrari 1 3 9
Horaris del GP de Brasil
Divendres
Lliures 1: 14.00 (Movistar)
Lliures 2: 18:00 (Movistar)
Dissabte
Lliures 3: 15.00 (Movistar)
Qualificació: 18.00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 18.10 (Movistar)
Breus d’última hora:

-S’ha anunciat ja el traçat que tindrà el futur GP de Vietnam, a Hanoi, que debutarà al 2020.

-McLaren ha fitxat al brasiler Sérgio Sette Câmara com a tercer pilot. És l’actual company de Lando Norris a Carlin a la Fórmula 2.

-Rob Smedley, ex-enginyer de Felipe Massa a Ferrari i actualment a Williams com a cap de rendiment, ha anunciat la seva marxa de l’equip anglès.

No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi