Crònica del GP del Brasil: La polèmica està servida.

Tot comença a la Q2.  Hem de comentar que a la Q2 hi va haver 2 incidents, un de Hamilton amb Sirotkin, que el pilot rus quasi té un accient per esquivar un moviment brusc de Lewis. Aquest fet no està ni considerat pels comissaris, No l’investiguen i Hamilton aconsegueix la pole i surt de la primera posició a la cursa.
L’altre incident és de Vettel amb el pesatge del cotxe. En aquest cas és amonestat amb una reprimenda i una multa econòmica.

Copyrignt Red Bull Racing

La cursa comença sense incidents. S’apaguen els semàfors i Bottas avança a Vettel aprofitant la superioritat dels neumàtics supertous en front als tous que porten els Ferrari. Mentrestant Max avança a Kimi que li torna, però posteriorment guanya la partida Verstappen . Més enrere hi ha una lluita entre els dos Renault que acaba guanyant la partida el pilot madrileny.

I a les S de Senna hi ha un toc entre Ericsson i Magnussen que deixa la pista bastant bruta, tot i això no posen ni el VSC ni el SC i la cursa continua el seu curs.A la part de darrere, Ricciardo que sortia penalitzat, comença la seva remuntada i es col·loca 6è en poques voltes.

Camí de la victòria. Max continua fent-se fort i va remuntant posicions, primer li llença el cotxe a Vettel i l’avança, i després va a perseguir a Bottas que està fent tap, cosa que aprofita Hamilton per escapar-se.  Al pilot holandès li costa unes quantes voltes però aconsegueix atrapar el finès de Mercedes i després d’unes quantes voltes el supera i el deixa enrere per perseguir a Lewis.

El primer pilot de Mercedes comença a patir amb els seus pneumàtics i cada cop va més lent, mentre Max s’acosta implacablement.

Copyright Red Bull Racing

L’estratègia de les parades. Alonso para a la volta 16 i al moment de sortir se n’adonen que té una roda mal collada i el paren a temps, tot i el mal Pit Stop de McLaren se’n salven de la sanció i Fernando pot continuar la cursa. Continuen les parades amb els Mercedes, primer Bottas a la volta 19 i després Hamilton a la volta següent, i els fa caure al mig del trànsit. En canvi els Ferrari que porten els pneumàtics tous i els Red Bull que semblen cuidar molt millor les gomes, es queden fora fent voltes.
Fins a la volta 28, no para el primer dels Ferraris, Vettel, caient en el trànsit just darrera dels Mercedes. Posteriorment ho fa Kimi sortint just darrera de Sebastian que està perseguint a Bottas. Al veure que l’alemany no pot, cedeix el lloc al seu company d’equip que va més ràpid per intentar avançar al primer dels 2 Mercedes que es troben.

Verstappen va guanyant terreny a Hamilton abans de fer la seva aturada. Finalment Max fa la seva aturada a la volta 36, i surt just darrera de Lewis, però el pilot holandès porta els pneumàtics tous que li donen unes dècimes més de velocitat que els mitjos que porta Lewis. L’atrapa i l’avança posant-se en primera posició.

Les lluites i les banderes blaves. Enmig de tot els trànsit d’un circuit tan curt com aquest, és fàcil trobar-se amb els doblats i comencem a veure investigacions dels comissaris que anuncien que diversos pilots els investiguen per ignorar les banderes blaves, entre ells ens trobem a Grosjean, Vandoorne, Alonso, Gasly, i no se si algun pilot més.

Després de les aturades tenim lluitant a Max amb Lewis per la primera posició, a Bottas amb Räikkönen per la tercera posició i a Vettel amb Ricciardo per la cinquena posició. Quant tot sembla que va per aquest camí ens trobem al convidat de luxe amb qui ningú contava, Ocon que intenta desdoblar-se i avançar a Verstappen, cosa que propicia un toc entre els 2 pilots i surten de pista deixant el cotxe de l’holandès bastant tocat i perdent la primera posició, en favor de Hamilton.

Ricciardo avança a Vettel aprofitant que el cotxe de l’alemany avui no va gaire fi, i Raikkonen avança a Bottas i va a la caça de l’altre Red Bull. Daniel aprofita que té a Bottas a prop per perseguir-lo i passar-lo i va apreta per atrapar pilot finès de Ferrari, tot i que queden poques voltes guanya la partida Kimi ocupant el tercer calaix del podi.

Toc Ocon Verstappen
Copyright Red Bull Racing

La polèmica està servida. Un cop acabada la cursa, i feta l’entrega de premis, Max va a buscar a Ocon i té unes paraules amb ell i l’empeny. I el pilot francès sembla que tot i la sanció de Stop and Go de 10 segons no creu que s’hagi de disculpar.

-Max Verstappen. Tot i fer una cursa molt bona el perden les maneres després de la cursa.
-Esteban Ocon. Mala acció intentant desdoblar-se. No era el lloc ni el moment.
-McLaren. Mal pit Stop d’Alonso i el cotxe va a pitjor.

-Valteri Bottas. Està apagat i tot i tenir cotxe, no fa gaire bons resultats. 

-Ferrari. Tot i tenir una estratègia diferent els cotxes no han sigut ràpids.

-Charles Leclerc. Cursa magistral. 

-Red Bull Semblava que en aquest cirucit no farien res i han sigut molt forts.
-Mercedes. Guanya el campionat de contructors.
             

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W09 EQ Power+ 1h 27’09.066 1 71
2 18 Max Verstappen 33 Red Bull.TAG Heuer RB14 +1.469 5 71
3 15 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF71H +4.764 4 71
4 12 Daniel Ricciardo 3 Red Bull.TAG Heuer RB14 +5.193 11 71
5 10 Valteri Bottas 77 Mercedes W09 EQ Power+ +22.943 3 71
6 8 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF71H +26.997 2 71
7 6 Charles Leclerc 16 Alfa Romeo Sauber C37 +44.199 7 71
8 4 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-18 +51.230 8 71
9 2 Kevin Magnussen 10 Haas-Ferrari VF-18 +52.857 10 71
10 1 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM11 +1 volta 12 70
11 Brendon Hartley 28 Toro Rosso-Honda STR13 +1 volta 16 70
12 Carlos Sainz 55 Renault R.S.18 +1 volta 15 70
13 Pierre Gasly 10 Toro Rosso-Honda STR13 +1 volta 9 70
14 Esteban Ocon 31 Force India-Mercedes VJM11 +1 volta 18 70
15 Stoffel Vandoorne 2 McLaren-Renault MCL33 +1 volta 20 70
AB Sergey Sirotkin 35 Williams-Mercedes FW41  +2 voltes 14 69
AB Fernando Alonso 14 McLaren-Renault MCL33 +2 voltes 17 69
AB Lance Stroll 18 Williams-Mercedes FW41 +2 voltes 19 69
AB Nico Hulkenberg 27 Renault R.S.18 Motor 13 32
AB Marcus Ericsson 9 Alfa Romeo Sauber C37 Motor 6 20

Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *