L’altre incident és de Vettel amb el pesatge del cotxe. En aquest cas és amonestat amb una reprimenda i una multa econòmica.
Copyrignt Red Bull Racing |
La cursa comença sense incidents. S’apaguen els semàfors i Bottas avança a Vettel aprofitant la superioritat dels neumàtics supertous en front als tous que porten els Ferrari. Mentrestant Max avança a Kimi que li torna, però posteriorment guanya la partida Verstappen . Més enrere hi ha una lluita entre els dos Renault que acaba guanyant la partida el pilot madrileny.
I a les S de Senna hi ha un toc entre Ericsson i Magnussen que deixa la pista bastant bruta, tot i això no posen ni el VSC ni el SC i la cursa continua el seu curs.A la part de darrere, Ricciardo que sortia penalitzat, comença la seva remuntada i es col·loca 6è en poques voltes.
Camí de la victòria. Max continua fent-se fort i va remuntant posicions, primer li llença el cotxe a Vettel i l’avança, i després va a perseguir a Bottas que està fent tap, cosa que aprofita Hamilton per escapar-se. Al pilot holandès li costa unes quantes voltes però aconsegueix atrapar el finès de Mercedes i després d’unes quantes voltes el supera i el deixa enrere per perseguir a Lewis.
El primer pilot de Mercedes comença a patir amb els seus pneumàtics i cada cop va més lent, mentre Max s’acosta implacablement.
Copyright Red Bull Racing |
L’estratègia de les parades. Alonso para a la volta 16 i al moment de sortir se n’adonen que té una roda mal collada i el paren a temps, tot i el mal Pit Stop de McLaren se’n salven de la sanció i Fernando pot continuar la cursa. Continuen les parades amb els Mercedes, primer Bottas a la volta 19 i després Hamilton a la volta següent, i els fa caure al mig del trànsit. En canvi els Ferrari que porten els pneumàtics tous i els Red Bull que semblen cuidar molt millor les gomes, es queden fora fent voltes.
Fins a la volta 28, no para el primer dels Ferraris, Vettel, caient en el trànsit just darrera dels Mercedes. Posteriorment ho fa Kimi sortint just darrera de Sebastian que està perseguint a Bottas. Al veure que l’alemany no pot, cedeix el lloc al seu company d’equip que va més ràpid per intentar avançar al primer dels 2 Mercedes que es troben.
Verstappen va guanyant terreny a Hamilton abans de fer la seva aturada. Finalment Max fa la seva aturada a la volta 36, i surt just darrera de Lewis, però el pilot holandès porta els pneumàtics tous que li donen unes dècimes més de velocitat que els mitjos que porta Lewis. L’atrapa i l’avança posant-se en primera posició.
Les lluites i les banderes blaves. Enmig de tot els trànsit d’un circuit tan curt com aquest, és fàcil trobar-se amb els doblats i comencem a veure investigacions dels comissaris que anuncien que diversos pilots els investiguen per ignorar les banderes blaves, entre ells ens trobem a Grosjean, Vandoorne, Alonso, Gasly, i no se si algun pilot més.
Després de les aturades tenim lluitant a Max amb Lewis per la primera posició, a Bottas amb Räikkönen per la tercera posició i a Vettel amb Ricciardo per la cinquena posició. Quant tot sembla que va per aquest camí ens trobem al convidat de luxe amb qui ningú contava, Ocon que intenta desdoblar-se i avançar a Verstappen, cosa que propicia un toc entre els 2 pilots i surten de pista deixant el cotxe de l’holandès bastant tocat i perdent la primera posició, en favor de Hamilton.
Ricciardo avança a Vettel aprofitant que el cotxe de l’alemany avui no va gaire fi, i Raikkonen avança a Bottas i va a la caça de l’altre Red Bull. Daniel aprofita que té a Bottas a prop per perseguir-lo i passar-lo i va apreta per atrapar pilot finès de Ferrari, tot i que queden poques voltes guanya la partida Kimi ocupant el tercer calaix del podi.
Toc Ocon Verstappen Copyright Red Bull Racing |
La polèmica està servida. Un cop acabada la cursa, i feta l’entrega de premis, Max va a buscar a Ocon i té unes paraules amb ell i l’empeny. I el pilot francès sembla que tot i la sanció de Stop and Go de 10 segons no creu que s’hagi de disculpar.
-McLaren. Mal pit Stop d’Alonso i el cotxe va a pitjor.
-Valteri Bottas. Està apagat i tot i tenir cotxe, no fa gaire bons resultats.
-Charles Leclerc. Cursa magistral.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W09 EQ Power+ | 1h 27’09.066 | 1 | 71 |
2 | 18 | Max Verstappen | 33 | Red Bull.TAG Heuer | RB14 | +1.469 | 5 | 71 |
3 | 15 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF71H | +4.764 | 4 | 71 |
4 | 12 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull.TAG Heuer | RB14 | +5.193 | 11 | 71 |
5 | 10 | Valteri Bottas | 77 | Mercedes | W09 EQ Power+ | +22.943 | 3 | 71 |
6 | 8 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF71H | +26.997 | 2 | 71 |
7 | 6 | Charles Leclerc | 16 | Alfa Romeo Sauber | C37 | +44.199 | 7 | 71 |
8 | 4 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-18 | +51.230 | 8 | 71 |
9 | 2 | Kevin Magnussen | 10 | Haas-Ferrari | VF-18 | +52.857 | 10 | 71 |
10 | 1 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM11 | +1 volta | 12 | 70 |
11 | Brendon Hartley | 28 | Toro Rosso-Honda | STR13 | +1 volta | 16 | 70 | |
12 | Carlos Sainz | 55 | Renault | R.S.18 | +1 volta | 15 | 70 | |
13 | Pierre Gasly | 10 | Toro Rosso-Honda | STR13 | +1 volta | 9 | 70 | |
14 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM11 | +1 volta | 18 | 70 | |
15 | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Renault | MCL33 | +1 volta | 20 | 70 | |
AB | Sergey Sirotkin | 35 | Williams-Mercedes | FW41 | +2 voltes | 14 | 69 | |
AB | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Renault | MCL33 | +2 voltes | 17 | 69 | |
AB | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW41 | +2 voltes | 19 | 69 | |
AB | Nico Hulkenberg | 27 | Renault | R.S.18 | Motor | 13 | 32 | |
AB | Marcus Ericsson | 9 | Alfa Romeo Sauber | C37 | Motor | 6 | 20 |