dues operacions (així probablement sobretot la de repostatge, podria ser més segura).
El tema del combustible sempre va estar molt criticat per qüestions de seguretat, però afegia un al·licient més d’estratègia
a la cursa, que sempre podia donar alguna sorpresa.
Crec que una cursa on els equips hagin de gestionar, no només els pneumàtics (que amb els compostos dels últims anys,
ha ajudat a fer encara més avorrides algunes curses), haguessin d’estudiar una bona estratègia pel combustible, s’aconseguiria
millorar una mica l’espectacle.
Si a més, com he comentat anteriorment, aquesta parada per carregar combustible no permetés el canvi de gomes, tindríem un
mínim de dues parades per carrera, que afegiria una mica més de moviment i la possibilitat d’errades o d’estratègies més arriscades
per part de les escuderies.
Núria Casas-Salat:
Quantes vegades hem vist un pit stop amb flames en un dels cotxes? Unes quantes vegades. Crec que és millor que portin tota la benzina per fer la cursa, però també fa que hagin d’estalviar combustible durant la cursa i no puguin anar a fons, ja que si apreten més del compte, gasten més i es veuen sancions com les d’aquest cap de setmana, que a Ocon i a Magnussen els han desqualificat per passar-se de combustible, o a Ricciardo el GP d’Austràlia 2014 pel mateix motiu.
Els pneumàtics van segons les modes. Ara s’ha posat de moda resoldre els grans premis amb una sola aturada, quan abans es resolien amb més aturades. Me’n recordo d’una cursa a França on Michael Schumacher la va guanyar fent 4 aturades a box per canviar rodes. O d’un gran premi de Canadà que Hamilton va entrar a canviar pneumàtics i volava sobre la pista. On son aquestes curses?
La veritat és que no m’agrada ni una ni l’altre, ara que si hagués de triar, prefereixo el tema pneumàtics, això si, que fossin uns compostos que duressin menys, que no poguessis fer ni la meitat de les voltes amb el més dur, per haver de parar més cops. A veure com seran els nous Pirelli del 2019.
Àlex March: A mí, personalment, en sóc més partidari dels grans premis amb repostatges.
Crec que amb aquests, les curses eren més atractives i hi havia més cops de teatre.
Primerament, perquè el fet de portar diferents càrregues de carburant i per tant diferent pes als cotxes; feia que hi haguessin més avançaments.
Per altra banda, perquè els pilots anaven tota la cursa al límit i aleshores es produïen més errades per part dels pilots.
A més a més, com a conseqüència de portar el cotxe més al màxim sorgien més problemes de fiabilitat.
Tots aquests avançaments, errades, trencadisses i veure molt de tant en tant a un Minardi puntuar; enganxava l’espectador a la pantalla cosa que ara no passa.
Penso que actualment ens passem les curses parlant de pneumàtics i que es premia més al pilot que més bon gestor de pneumàtics és, que no pas al que és més ràpid.
Aquesta gestió fa que els monoplaces no vagin al màxim durant la cursa i que sovint veiem processons.
La cursa d’Austin va ser bona, però estic segur que amb repostatges també ho hauria estat.
Jo personalment no sóc favorable al retorn dels repostatges, almenys no mentre hi hagi les diferències actuals entre tota la graella. Penso que amb càrregues de benzina més baixes, els millors cotxes com els Mercedes o els Ferrari encara farien les curses més de pressa que la resta. Avui en dia que tots surten amb el mateix pes de combustible ja veiem com equips com Renault o Force India acaben a més d’un minut del líder.
Amb els pneumàtics, si més no, hi ha l’opció de que els millors cotxes generin tanta càrrega que també gastin més les rodes. Si recordem els anys 2012 i 2013, Red Bull o Mercedes tenien cotxes més ràpids a una volta però sovint s’havien d’aturar més vegades que els Lotus o els Ferrari, propiciant varietat estratègica ja des dels entrenaments. Ara bé, aquesta és una mescla complicada d’aconseguir tal com hem vist els dos últims anys, on moltes curses s’han resolt amb una aturada malgrat l’aparició de compostos ultratous i hipertous.
Al capdavall tot es pot resumir en que si tots els equips es qualifiquessin dins del mateix segon (en comptes de 3 o 4 com ara), tant faria si repostatges o no, si pneumàtics o no; veuríem curses molt aferrissades per si soles.
Pilot | Equip | Supertou (vermell) | Ultratou (lila)) | Hipertou (rosa) |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 2 | 3 | 8 |
77. Valtteri Bottas
|
Mercedes | 1 | 4 | 8 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 2 | 3 | 8 |
7. Kimi Räikkönen
|
Ferrari | 2 | 3 | 8 |
3. Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer | 1 | 3 | 9 |
33. Max Verstappen
|
Red Bull-TAG Heuer | 2 | 2 | 9 |
11. Sergio Pérez
|
Force India-Mercedes | 2 | 2 | 9 |
31. Esteban Ocon
|
Force India-Mercedes | 2 | 2 | 9 |
18. Lance Stroll
|
Williams-Mercedes | 1 | 3 | 9 |
35. Sergey Sirotkin
|
Williams-Mercedes | 2 | 2 | 8 |
27. Nico Hülkenberg
|
Renault | 1 | 2 | 10 |
55. Carlos Sainz Jr
|
Renault | 2 | 1 | 10 |
10. Pierre Gasly
|
Toro Rosso-Honda | 2 | 2 | 9 |
28. Brendon Hartley
|
Toro Rosso-Honda | 2 | 2 | 9 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 2 | 2 | 9 |
20. Kevin Magnussen
|
Haas-Ferrari | 1 | 3 | 9 |
14. Fernando Alonso
|
McLaren-Renault | 3 | 2 | 8 |
2. Stoffel Vandoorne
|
McLaren-Renault | 2 | 2 | 9 |
9. Marcus Ericsson
|
Sauber-Ferrari | 1 | 2 | 10 |
16. Charles Leclerc
|
Sauber-Ferrari | 2 | 1 | 10 |
-El circuit Hermanos Rodriguez es una pista ràpida, òn l’accelerador va a fons el 70 per cent de la volta.
-Els equips es decanten per les variants mes toves dels pneumàtics de tota la gamma.
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!