Crònica GP del Japó: Hamilton acaricia el cinquè títol

Ferrari es complica la vida a la qualificació. El cap de setmana es presentava com una de les últimes oportunitats de Vettel a reenganxar-se a la lluita pel mundial.
No obstant, ja des del divendres es va veure que els Mercedes estaven un pas per davant de la resta, fet que es va confirmar a la qualificació del dissabte on Hamilton va aconseguir la seva vuitena “pole” de la temporada.
Per la seva banda, Vettel només va poder ser novè perjudicat per la pluja i una mala elecció de pneumàtics per part del seu equip.
Així doncs, la cursa era un tot o res per l’alemany.

Primers incidents després de la sortida. La sortida ha estat neta i Hamilton ha mantingut el primer lloc a l’arribar al primer revolt, seguit per Bottas, Verstappen i Raikkonen.
Al darrera, Vettel ha fet una molt bona sortida i ha avançat als Toro Rosso i a Grosjean abans de finalitzar el primer gir.
Precisament al acabar la primera volta ha tingut lloc la primera polèmica del dia. Max Verstappen, pressionat per Kimi Raikkonen,  ha entrat passat a la “chicane” Casio i s’ha saltat el segon vèrtex. Al reincorporar-se, l’holandès ha tocat al de Ferrari trencant-li així el deflector lateral i fent-lo fora de la pista.

Verstappen es salta la”chicane” i toca Raikkonen (Red Bull).

Aquesta acció l’ha aprofitat Vettel per avançar el seu company d’equip i col·locar-se quart, mentre que Verstappen ha estat sancionat amb cinc segons que se li han aplicat durant la primera aturada.
Seguidament, Leclerc que intentava avançar a Magnussen a final de recta ha vist com aquest li tancava la porta brutament i es tocaven. Això feia que Magnussen punxés i apareixés el “safety car”. Leclerc aprofitava el moment per canviar el morro i posar el pneumàtic mitjà.

Verstappen acaba amb les esperances de Ferrari. Al marxar el “safety”, Vettel s’ha trobat amb una gran oportunitat de desempallegar-se de Verstappen, assaltar el podi i perquè no pressionar als Mercedes. Al arribar al revolt de Spoon, el deixeble del kaiser s’ha posicionat a l’interior i ha apurat la frenada fins a posar tres quartes parts del Ferrari per davant del Red Bull.
Una vegada més però, l’agressiu Verstappen ha tancat la porta i els cotxes s’han tocat provocant una virolla de Vettel que l’ha fet caure al fons de la classificació i danys al lateral del seu cotxe.

Vettel sense el deflector lateral després del toc (Ferrari).

Sorprenentment, la FIA ha considerat l’acció com un incident de cursa i Verstappen ha marxat de rosetes.

Els favorits s’aturen i Vettel remunta. La primera aturada dels homes importants l’ha protagonitzat Raikkonen que veia com anava perdent pistonada en relació a Verstappen com a conseqüència dels desperfectes del Ferrari.
A continuació, Verstappen ha fet el mateix, i instants després Ricciardo que gràcies a un sòlid ritme i als problemes de trànsit de Raikkonen ha pogut avançar al finlandès.
Així doncs, després de les aturades els Mercedes dominaven plàcidament la cursa seguits de Verstappen, Ricciardo i Raikkonen.
A la part mitja, hi havia una lluita aferrissada per la sisena posició entre Grosjean, Pérez i Leclerc. El mexicà ha fet un bon avançament a final de recta al monegasc, però no ha pogut fer el “undercut” a Grosjean que ha mantingut pels pèls la posició al tornar a la pista.
Mentrestant,  Vettel continuava escalant posicions i avançava a tot aquest grup abans de finalitzar la volta 35.
Un altre que avançava posicions era Carlos Sainz que amb una gran estratègia i bones maniobres a la pista trucava la porta dels punts.

El virtual no altera el final. Quan tot semblava tranquil i Hamilton s’avorria per la ràdio, Charles Leclerc amb uns pneumàtics molts desgastats ha perdut el control del seu Sauber i s’ha sortit de la pista al sempre complicat revolt de Degner. Aquesta sortida ha provocat l’aparició d’un virtual “safety car” que només ha servit per que Verstappen s’apropés perillosament a Bottas i Pérez avancés a Grosjean a la represa.
La cursa ha acabat sense sorpreses i Hamilton ha aconseguit la seva quarta victòria consecutiva. Al podi l’han acompanyat Bottas i Verstappen, mentre que quart ha estat Ricciardo.

Hamilton agraint a Verstappen el favor que li ha fet (Red Bull).

Cinquè i sisè han estat els Ferrari de Raikkonen i Vettel que sorprenentment no han bescanviat les posicions i mostrant una sensació de que ara si donen el títol per perdut. A continuació han entrat Pérez, Grosjean, Ocon i Sainz que ha avançat a Gasly a final de recta per endur-se el darrer punt.
Un dia més, Fernando Alonso amb el seu poc competitiu McLaren ha acabat fora dels punts i només ha pogut superar al seu company d’equip i els Williams.
Amb aquest resultat Hamilton tindrà el seu primer “match ball” d’aquí quinze dies al circuit de les Ameriques. Si l’anglès treu més de vuit punts a Vettel serà campió de nou.

-Max Verstappen. Ha amargat als tifossi. Dificilment guanyarà un títol amb aquesta agressivitat. 
-FIA. Les sancions són aplicades amb lentitud i segueixen protegint a Verstappen.
-Kevin Magnussen. Temerari. Algun dia provocarà un accident greu.

-Ferrari. Ahir van complicar la vida als seus pilots amb una errada amb els pneumàtics.

-Sebastian Vettel. Ha fet una cursa excel·lent però…s’ha precipitat amb Verstappen?
Red Bull. Segueixen tenint problemes de fiabilitat i això que estem acabant la temporada.

-Lewis Hamilton. Un pilot de llegenda. Ja té el cinquè títol a tocar.

Daniel RicciardoGran remuntada. Tant de bo Renault li doni un bon cotxe l’any vinent.
Force IndiaHan puntuat ambdós pilots. Ja tenen el quart millor cotxe.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W09 EQ Power+ 1h 27’17.062 1 53
2 18 Valtteri Bottas 77 Mercedes W09 EQ Power+ +12.919 2 53
3 15 Max Verstappen 33 Red Bull-TAG Heuer RB14 +14.295 3 53
4 12 Daniel Ricciardo 3 Red Bull-TAG Heuer RB14 +19.495 15 53
5 10 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF71H +50.998 4 53
6 8 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF71H +69.873 8 53
7 6 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM11 +79.379 9 53
8 4 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-18 +87.798 5 53
9 2 Esteban Ocon 31 Force India-Mercedes VJM11 +88.055 11 53
10 1 Carlos Sainz Jr 55 Renault R.S.18 +1 volta 13 52
11 Pierre Gasly 10 Toro Rosso-Honda STR13 +1 volta 7 52
12 Marcus Ericsson 9 Sauber-Ferrari C37 +1 volta 20 52
13 Brendon Hartley 28 Toro Rosso-Honda STR13 +1 volta 6 52
14 Fernando Alonso 14 McLaren-Renault MCL33 +1 volta 18 52
15 Stoffel Vandoorne 2 McLaren-Renault MCL33 +1 volta 19 52
16 Sergey Sirotkin 35 Williams-Mercedes FW41 +1 volta 17 52
17 Lance Stroll 18 Williams-Mercedes FW41 +1 volta 14 52
AB Charles Leclerc 16 Sauber-Ferrari C37 Sortida 10 38
AB Nico Hülkenberg 27 Renault R.S.18 Suspensió 16 37
AB Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-18 Accident 12 8