La sortida del Gran Premi, Copyright Force India F1 |
L’avançament de la victòria. Els pilots que no han estat afectats pel toc del principi, han enfilat l’Eau Rouge a tota velocitat. I entre Kemmel i Les Combes el Ferrari de Sebastian fa volar les enganxines del Mercedes de Lewis i es col·loca a la primera posició, lloc que ja no ha deixat en tota la cursa, mentre els cotxes de Pérez i Ocon lluitaven per la tercera posició i Verstappen s’ho mirava d’aprop.
Direcció de cursa ha tret el Safety Car després de què els primers corredors passessin per Les Combes.
Avançament de Vettel a Les Combres Copyright Force India F1 |
Les conseqüències de l’accident. Degut a la punxada de la primera corba, Räikkönen ha de passar tota una volta del circuit més llarg del mundial amb la roda punxada fins arribar al box, això li ha causat danys al fons pla. Ha arribat a box i ha canviat rodes, ha tornat a pista. Malauradament el cotxe no estava en bones condicions i després de dues entrades més a box retiren el cotxe, a la volta 9.
Després de tota la feina que han fet els mecànics amb el Red Bull de Ricciardo, canviant els 2 alerons, davant i darrera, el tornen a pista a dues voltes, i n’aconsegueix retallar 1 però arribar als punts és una missió impossible, i finalment a la volta 28 decideixen retirar el cotxe.
La lluita continua. Obre els pit stops Hamilton intentant fer un undercut a Vettel, però els de Ferrari estan atents i fan parar a Sebastian a la volta següent, que surt just davant de Verstappen que porta just darrera a un Hamilton amb fam per aconseguir la primera posició, i tot i que avança a Max no arriba a temps per lluitar amb un Vettel que en tot moment controla la cursa i progressivament es va allunyant de Lewis.
Bottas tot i parar a box per canviar el seu aleró comença la seva remuntada, feina fàcil quan vas al volant d’un Mercedes i a la volta 26 ja s’havia col·locat cinquè. Mentrestant Verstappen es treia de sobre els dos monoplaces roses i consolidava la seva tercera posició, a un món dels dos de davant i acaba rodant sol. L’avorriment fa que pregunti per ràdio si hi havia previsions de pluja.
En altres llocs de la cursa es podien veure lluites aferrissades la de Ericsson amb Hartley, per la desena posició, que després d’avançar-se diverses vegades acaba guanyant el pilot de Sauber.
El Podi. Copyright Red Bull Racing |
Les posicions del podi. Vettel primer i que gràcies a l’única oportunitat que ha tingut s’ha tret el mal gust de la classificatoria d’ahir que va perdre la pole. Hamilton segon que no ha pogut amb el Ferrari de Vettel. El tercer calaix per l’holandès Max Verstappen que ha aprofitat el moment i no tenint a un Kimi que ha abandonat i a un Bottas que venia del fons de la graella s’ha mantingut sòlidament al tercer lloc. Un Bottas que ha sigut sancionat pel toc amb Sirotkin a la sortida, i que tot i la penalització de 5 segons no ha perdut aquesta posició. Darrera els dos Racing Point Force India, i després els 2 Haas. Tanquen els punts un Piere Gasly que ha fet una bona cursa i un Ericsson que ha aconseguit un altre punt per Sauber.
-Stoffel Vandoorne. Mala cursa, el McLaren no tira.
-Valteri Bottas. Tot i la remuntada es guanya una penalització de 5 segons pel toc del principi
-Lewis Hamilton. No ha pogut fer res per recuperar la primera posició.
Sebastian Vettel. Cursa magistral del pilot alemany.
-Haas. Els 2 cotxes als punts
-Force India. Els 2 cotxes als punts.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF71H | 1h 23’34.476 | 2 | 44 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W09 EQ Power+ | +11.061 | 1 | 44 |
3 | 15 | Max Verstappen | 33 | Red Bull.TAG Heuer | RB14 | +31.372 | 7 | 44 |
4 | 12 | Valteri Bottas | 77 | Mercedes | W09 EQ Power+ | +68.605 | 17 | 44 |
5 | 10 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM11 | +71.023 | 4 | 44 |
6 | 8 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM11 | +79.520 | 3 | 44 |
7 | 6 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-18 | +85.953 | 5 | 44 |
8 | 4 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-18 | +87.639 | 9 | 44 |
9 | 2 | Piere Gasly | 10 | Toro Rosso-Honda | STR13 | +105.892 | 10 | 44 |
10 | 1 | Marcus Ericsson | 9 | Alfa Romeo Sauber | C37 | +1 volta | 13 | 43 |
11 | Carlos Sainz | 55 | Renault | R.S.18 | +1 volta | 19 | 43 | |
12 | Sergey Sirotkin | 35 | Williams-Mercedes | FW41 | +1 volta | 15 | 43 | |
13 | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW41 | +1 volta | 16 | 43 | |
14 | Brendon Hartley | 10 | Toro Rosso-Honda | STR13 | +1 volta | 11 | 43 | |
15 | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Renault | MCL33 | +1 volta | 20 | 43 | |
AB | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull.TAG Heuer | RB14 | Danys accident | 8 | 28 | |
AB | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF71H | Danys accident | 6 | 8 | |
AB | Charles Leclerc | 16 | Alfa Romeo Sauber | C37 | Accident | 12 | 0 | |
AB | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Renault | MCL33 | Accident | 14 | 0 | |
AB | Nico Hulkenberg | 27 | Renault | R.S.18 | Accident | 18 | 0 |