Crònica GP d’Hongria: Hamilton guanya amb l’ajut del seu escuder.

Qualificació passada per aigua.  Després de la jornada del divendres semblava que els Ferrari eren els clars favorits per adjudicar-se la victòria com van fer la temporada passada. Tot feia indicar també que els Mercedes sofririen més que en altres traçats a causa de les característiques del circuit Hongarès.
No obstant, a l’arribar l’hora de la sessió de qualificació, el guió preestablert va canviar a causa de la pluja. Aquesta es va aliar amb Mercedes i Lewis Hamilton, que no va deixar passar l’ocasió per obtenir la “pole” amb una volta magistral. El britànic la va celebrar especialment, ja que sabia de l’importància que té fer-la en una pista on els avançaments són complicats.

Vettel avança a Raikkonen. Al apagar-se els cinc semàfors vermells, Hamilton ha mantingut còmodament la primera posició per davant de Bottas, aprofitant tots dos l’avantatge dels pneumàtics ultratous. Pel darrera, Vettel ha avançat el seu company d’equip per l’exterior del revolt dos i s’ha col·locat tercer. Qui també ha fet una bona arrencada ha estat un agressiu Max Verstappen que ha avançat a Sainz i a Gasly per aconseguir la cinquena posició. Pitjor li han anat les coses a Ricciardo que ha perdut quatre posicions després d’un violent toc de Marcus Ericsson al primer revolt. El més malparat però ha estat a Leclerc que ha hagut d’abandonar després del sandvitx que li han fet els dos Force India.

Hamilton manté la primera posició a la sortida (Mercedes).

L’activitat és a la part mitja. A la sisena volta, el Red Bull de Verstappen perdia potència hi havia d’aparcar el cotxe a una banda de la pista. L’Holandès ha mostrat el seu malestar per la ràdio ja que és el seu tercer abandonament de la temporada per problemes de fiabilitat. A conseqüència d’això, Charlie Whiting ha tret el “Virtual Safety Car” que ha durat poca estona i només ha servit per a que Grosjean li robés la cartera a Alonso. Qui continuava escalant posicions era Ricciardo que poc després també avançava al propi Alonso, a Grosjean i a Hulkenberg.

Ricciardo avançant a Grosjean (Red Bull).

Primeres aturades. Raikkonen ha estat el primer en entrar al “pit lane” i ha canviat els pneumàtics ultratous pels tous. Una volta més tard, Bottas també ha entrat però en aquest cas per canviar de l’ultratou al tou. Això feia que un brillant Pierre Gasly es col·loqués tercer de manera provisional per davant del duo de finlandesos. Mentrestant, Ricciardo avançava a Sainz i a Magnussen amb una excel·lent maniobra també per fora del revolt dos.
Al capdavant, Hamilton que havia arribat a tenir un avantatge de 8.5 segons sobre Vettel, veia com l’alemany començava a retallar distàncies gràcies als seus pneumàtics més durs. Això feia que Mercedes el cridés a canviar gomes a la volta 25, i posaven els tous. D’aquesta manera, Vettel heretava el liderat de la prova seguit de Hamilton, Bottas, Raikkonen, Gasly i Ricciardo. El pilot de Heppenheim, ha mantingut una distancia al davant d’uns dotze segons sobre Hamilton i de més de vint sobre Bottas fins que s’ha trobat amb un grup de doblats que l’han fet perdre temps.

Vettel entra i Bottas para l’atac. Vettel ha entrat al box a la volta 40 i tot feia pensar que sortiria entre Hamilton i Bottas. No obstant, unes petites dificultats al collar la femella de la roda davantera esquerra del Ferrari ho han impedit i ha sortit dos segons per darrera del finlandès de Mercedes.
Els pilots que més tard han entrat a canviar pneumàtics han estat els de McLaren. Aquest fet els ha permès avançar forces posicions en part gràcies al tap que Ocon ha fet a Carlos Sainz i companyia. Malauradament l’alegria ha durat poc a can McLaren i Stoffel Vandoorne ha hagut d’abandonar per problemes a la caixa de canvis del seu MCL33.
Les voltes anaven passant i Vettel no podia amb Bottas. Fins i tot pel darrera Raikkonen els atrapava tot i fer dues aturades.
Finalment, a cinc voltes del final l’alemany traccionava millor a la sortida del primer revolt i avançava a Bottas amb l’ajut del DRS. La cosa però no acabava aquí ja que Vettel, com a bon deixeble de Schumacher, tancava la porta a Bottas al arribar al revolt dos i aquest tocava pel darrera al de Ferrari. Malgrat el toc, Vettel ha aconseguit mantenir la segona posició. Bottas per la seva banda s’ha vist també superat per Raikkonen i ha acabat amb l’aleró del davant lleugerament trencat.
Com que Ricciardo es trobava a uns deu segons, Bottas ha decidit mantenir-se en pista malgrat els desperfectes del seu cotxe i el precari estat dels seus pneumàtics. L’australià però l’ha atrapat amb rapidesa i ha provat l’avançament per fora del primer revolt. Bottas, ha apurat massa la frenada i ha tocat a Ricciardo malmetent encara més el seu cotxe i el del propi Ricciardo. Tot i així, Ricciardo l’ha pogut avançar al darrer gir culminant la seva remuntada amb una quarta posició.

Hamilton i el seu escuder celebrant la victòria (Mercedes).

Victòria de Hamilton. El guanyador ha estat Lewis Hamilton que amplia la diferència al capdavant del mundial fins als vint-i-quatre punts. Segon i tercer han estat Vettel i Raikkonen que no han pogut dedicar la victòria a Sergio Marchione. Fora del podi ha acabat un lluitador Ricciardo i Bottas que un dia més la cursa se li ha fet llarga a causa dels pneumàtics i les estratègies de Mercedes. Sisè ha estat un fantàstic Pierre Gasly, setè Magnussen que segueix sumant punts, vuitè Alonso que continua fent miracles amb el McLaren, novè Sainz que no ha pogut repetir la gran actuació del dissabte, i ha tancat la zona de punts Grosjean que puntua per segona cursa seguida.

La Fórmula 1 marxa uns dies de vacances i no tornarà fins l’últim cap de setmana d’Agost en motiu del Gran Premi de Bèlgica.

-Renault. Continuen sense resoldre els problemes de fiabilitat.
Valtteri BottasHavia fet una bona cursa, però els tocs amb Vettel i Ricciardo no calien.
-Force India. Mal cap de setmana de l’equip de Silverstone dins i fora la pista.

-Ferrari. Llàstima dels problemes dels “pit-stops”. El cotxe funciona.

Sebastian Vettel Ha d’arriscar menys. L’arriba a tocar més fort Bottas i adéu mundial.
-Carlos Sainz. Molt bona qualificació, però els missatges de veritat es donen el diumenge.

-Lewis Hamilton. Gran “pole” ahir i avui una altra cursa de deu.

-Pierre GaslyMagnífic resultat amb el Toro Rosso. No només és bo Leclerc.
-Fernando Alonso. Van passant els anys però continua sent dels millors pilots.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W09 EQ Power+ 1h 37’16.427 1 70
2 18 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF71H +17.123 4 70
3 15 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF71H +20.101 3 70
4 12 Daniel Ricciardo 3 Red Bull-TAG Heuer RB14 +46.419 12 70
5 10 Valtteri Bottas 77 Mercedes W09 EQ Power+ +60.000 2 70
6 8 Pierre Gasly 10 Toro Rosso-Honda STR13 +73.273 6 70
7 6 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-18 +1 volta 9 69
8 4 Fernando Alonso 14 McLaren-Renault MCL33 +1 volta 11 69
9 2 Carlos Sainz 55 Renault R.S.18 +1 volta 5 69
10 1 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-18 +1 volta 10 69
11 Brendon Hartley 28 Toro Rosso-Honda STR13 +1 volta 8 69
12 Nico Hülkenberg 27 Renault R.S.18 +1 volta 13 69
13 Esteban Ocon 31 Force India-Mercedes VJM11 +1 volta 17 69
14 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM11 +1 volta 18 69
15 Marcus Ericsson 9 Sauber-Ferrari C37 +2 voltes 14 68
16 Sergey Sirotkin 35 Williams-Mercedes FW41 +2 voltes 19 68
17 Lance Stroll 18 Williams-Mercedes FW41 +2 voltes 20 68
AB Stoffel Vandoorne 2 McLaren-Renault MCL33 Caixa de canvis 15 49
AB Max Verstappen 33 Red Bull-TAG Heuer RB14 Unitat de potència 7 5
AB Charles Leclerc 16 Sauber-Ferrari C37 Accident 16 0