Moment de la sortida. Copyright Scuderia Ferrari |
El caos de la pluja. Tot semblava que no hi hauria canvis, Hamilton ja havia entrat a box a la volta 43 quan de sobte una volta després es posa a ploure fort en alguns sectors del circuit, provocant que els monoplaces comencessin a patinar, mentre que en un altre part del circuit estava totalment sec. Alguns pilots del mig de la graella s’arrisquen a canviar i posar intermitjos. I Gasly prefereix posar els de pluja extrema. Fins i tot Verstappen entra un segon cop a canviar els pneumàtics.
Però hi ha una part del circuit molt mullada i una part del circuit molt seca, i fa malbé els pneumàtics de pluja i han de tornar a entrat tots els pilots que havien s’havien arriscat a posar els de sec perquè ja no els quedava goma i no s’aguantaven a pista.
L’error fatal . En un moment que més d’un cotxe sortia de pista perquè aquesta estava molt mullada en algunes parts, a la volta 52, Sebastian, amb uns pneumàtics més durs que Hamilton, i fent els mateixos temps, que el seu rival del campionat, entra a la corba 13 que és peraltada i estava més mullada del que pot preveure, comet l’error, frena massa i bloqueja les rodes de darrera i el fa seguir recte entrant a la grava i impactant contra el mur, acabant la seva cursa que havia estat molt bona fins aquest moment. Perd així la victòria i el liderat del mundial.
La pluja li juga una mala passada Copyright Scuderia Ferrari |
El xou de les radios. Avui les comunicacions entre el pit lane i els pilots han sigut una mica confusos. El primer ha sigut entre Kimi i el seu enginyer. Aquest li diu ” Kimi, soc Jock. Saps que hem de cuidar els pneumàtics i les vostres estratègies son una mica diferents. Ens agradaria que no relantitzesis al Seb. Gràcies” Llavors Kimi pregunta “D’acord, què és els que vols?” i l’enginyer li respon “Perdre el mínim temps possible. Seb pot anar mes ràpid però esta malmetent els seus pneumàtics i tu també necessites cuidar-los”. I Räikkönen diu ‘”Que vols que faci? Que el deixi passar? Només digueu-m’ho!”
El segon team radio ha sigut per Hamilton. La situació a pista era complicada, de si plou, no plou, canviem pneumàtics o no, i de cop li diuen a Lewis “Box box. Porta el cotxe. La diferència amb Valteri …” Lewis pregunta just quan estava entrant “Què em dieu ara?” Acte seguit li diuen “Quedat fora! Quedat! Ho sento tio segueix” el que provoca una maniobra trepitjant la gespa i continuant a pista.
L’aparició del Safety Car. Aquest entra quant s’ha de retirar el Ferrari que està en un lloc complicat. Un cop retirarat el cotxe de Vettel i facilitar el pas del doblats, marxa el Safety car i hi ha una picabaralla entre els 2 mercedes. Al final li diuen a Bottas per radio que mantingui la posició darrera el seu company d’equip. Assegurant-se el segon lloc al podi i el doblet de Mercedes.
-Carlos Sainz. El penalitzen per avançar durant el Safety Car.
-Sebastian Vettel. Estava fent una cursa 10 i un error seu el deixa fora del podi.
-Teams Radios. Han fet riure però avui en dos ocasions han sigut poc clars amb els pilots.
-Lewis Hamilton. Guanya la cursa al fallar el seu rival i recupera el liderat.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W09 EQ Power+ | 1h 32’29.845 | 14 | 67 |
2 | 18 | Valteri Bottas | 77 | Mercedes | W09 EQ Power+ | +4.535 | 2 | 67 |
3 | 15 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF71H | +6.732 | 3 | 67 |
4 | 12 | Max Verstappen | 55 | Red Bull.TAG Heuer | RB14 | +7.654 | 4 | 67 |
5 | 10 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.18 | +26.609 | 7 | 67 |
6 | 8 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-18 | +28.871 | 6 | 67 |
7 | 6 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM11 | +30.556 | 10 | 67 |
8 | 4 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM11 | +31.750 | 15 | 67 |
9 | 2 | Marcus Ericsson | 9 | Alfa Romeo Sauber | C37 | +32.362 | 13 | 67 |
10 | 1 | Brendon Hartley | 28 | Toro Rosso-Honda | STR13 | +34.197 | 16 | 67 |
11 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-18 | +34.919 | 5 | 67 | |
12 | Carlos Sainz | 55 | Renault | R.S.18 | +43.069 | 8 | 67 | |
13 | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Renault | MCL33 | +46.617 | 18 | 67 | |
14 | Piere Gasly | 10 | Toro Rosso-Honda | STR13 | +1 volta | 20 | 66 | |
15 | Charles Leclerc | 16 | Alfa Romeo Sauber | C37 | +1 volta | 9 | 66 | |
AB | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Renault | MCL33 | Caixa de canvis | 11 | 65 | |
AB | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW41 | Frens | 17 | 53 | |
AB | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF71H | Accident | 1 | 51 | |
AB | Sergey Sirotkin | 35 | Williams-Mercedes | FW41 | Fuita d’oli | 12 | 51 | |
AB | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull.TAG Heuer | RB14 | Motor | 19 | 27 |