Crònica del GP d’Alemanya: La pluja altera la cursa

Una sortida sense incidents.  Sortida neta sense accidents i cap retirada. Hamilton comença la seva remuntada a cop de DRS i sense problemes i en poca estona ja es col·loca 5è en poques voltes. . Ricciardo també va escalant posicions. Mentrestant Vettel, que ha fet una sortida magistral comença a posar segons entre ell i Bottas, I Kimi va tercer mantenint a ratlla a Max Verstappen que es manté quart i va perdent pistonada respecte als tres pilots de davant. A volta 15 entra Kimi i posa el tou, deixant oberta la possibilitat de canviar d’estratègia i anar a dues aturades. A la volta 26 entra Vettel i surt darrera del seu company d’equip. i junt per davant de Hamilton que encara no ha entrat a canviar pneumàtics. Tot sembla bastant tranquil quan a la volta 29 Ricciardo informa que li passa algo al motor i es veu obligat a retirar-se deixant en seu cotxe en un lloc que no obliga ni a posar un Virtual Safety Car perquè està a prop d’una escapatòria i el treuen de seguida.

Moment de la sortida.
Copyright Scuderia Ferrari


El caos de la pluja.  Tot semblava que no hi hauria canvis, Hamilton ja havia entrat a box a la volta 43 quan de sobte una volta després es posa a ploure fort en alguns sectors del circuit, provocant que els monoplaces comencessin a patinar, mentre que en un altre part del circuit estava totalment sec. Alguns pilots del mig de la graella s’arrisquen a canviar i posar intermitjos. I Gasly prefereix posar els de pluja extrema. Fins i tot Verstappen entra un segon cop a canviar els pneumàtics.
Però hi ha una part del circuit molt mullada i una part del circuit molt seca, i fa malbé els pneumàtics de pluja i han de tornar a entrat tots els pilots que havien s’havien arriscat a posar els de sec perquè ja no els quedava goma i no s’aguantaven a pista.

L’error fatal . En un moment que més d’un cotxe sortia de pista perquè aquesta estava molt mullada en algunes parts, a la volta 52, Sebastian, amb uns pneumàtics més durs que Hamilton, i fent els mateixos temps, que el seu rival del campionat, entra a la corba 13 que és peraltada i estava més mullada del que pot preveure, comet l’error, frena massa i bloqueja les rodes de darrera i el fa seguir recte entrant a la grava i impactant contra el mur, acabant la seva cursa que havia estat molt bona fins aquest moment. Perd així la victòria i el liderat del mundial.

La pluja li juga una mala passada
Copyright Scuderia Ferrari

El xou de les radios. Avui les comunicacions entre el pit lane i els pilots han sigut una mica confusos. El primer ha sigut entre Kimi i el seu enginyer. Aquest li diu ” Kimi, soc Jock. Saps que hem de cuidar els pneumàtics i les vostres estratègies son una mica diferents. Ens agradaria que no relantitzesis al Seb. Gràcies” Llavors Kimi pregunta “D’acord, què és els que vols?” i l’enginyer li respon “Perdre el mínim temps possible. Seb pot anar mes ràpid però esta malmetent els seus pneumàtics i tu també necessites cuidar-los”. I Räikkönen diu ‘”Que vols que faci? Que el deixi passar? Només digueu-m’ho!”

El segon team radio ha sigut per Hamilton. La situació a pista era complicada, de si plou, no plou, canviem pneumàtics o no, i de cop li diuen a Lewis “Box box. Porta el cotxe. La diferència amb Valteri …” Lewis pregunta just quan estava entrant “Què em dieu ara?” Acte seguit li diuen “Quedat fora! Quedat! Ho sento tio segueix” el que provoca una maniobra trepitjant la gespa i  continuant a pista.

L’aparició del Safety Car. Aquest entra quant s’ha de retirar el Ferrari que està en un lloc complicat. Un cop retirarat el cotxe de Vettel i facilitar el pas del doblats, marxa el Safety car i hi ha una picabaralla entre els 2 mercedes. Al final li diuen a Bottas per radio que mantingui la posició darrera el seu company d’equip. Assegurant-se el segon lloc al podi i el doblet de Mercedes.

-Daniel Ricciardo. Un cap de setmana per oblidar.  Ja començava amb 15 llocs de penalització i abandona per un problema de motor.
-La FIA. Només posen una reprimenda a Hamilton per una acció que anys enrere s’havia sancionat amb penalització de temps..
-Carlos Sainz. El penalitzen per avançar durant el Safety Car.
-Sebastian Vettel.  Estava fent una cursa 10 i un error seu el deixa fora del podi.

-Teams Radios. Han fet riure però avui en dos ocasions han sigut poc clars amb els pilots. 

-Charles Leclerc. Estava fent una bona cursa i diversos errors el fan quedar fora dels punts.

-Lewis Hamilton. Guanya la cursa al fallar el seu rival i recupera el liderat.

-Romain GrosjeanTot i tenir un petit incident amb Pérez entra als punts.
-Kimi Räikkönen. Ha sabut estar i podria haver quedat segon però un incident amb els doblats el fa quedar tercer.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W09 EQ Power+ 1h 32’29.845 14 67
2 18 Valteri Bottas 77 Mercedes W09 EQ Power+ +4.535 2 67
3 15 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF71H +6.732 3 67
4 12 Max Verstappen 55 Red Bull.TAG Heuer RB14 +7.654 4 67
5 10 Nico Hülkenberg 27 Renault R.S.18 +26.609 7 67
6 8 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-18 +28.871 6 67
7 6 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM11 +30.556 10 67
8 4 Esteban Ocon 31 Force India-Mercedes VJM11 +31.750 15 67
9 2 Marcus Ericsson 9 Alfa Romeo Sauber C37 +32.362 13 67
10 1 Brendon Hartley 28 Toro Rosso-Honda STR13 +34.197 16 67
11 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-18 +34.919 5 67
12 Carlos Sainz 55 Renault R.S.18 +43.069 8 67
13 Stoffel Vandoorne 2 McLaren-Renault MCL33 +46.617 18 67
14 Piere Gasly 10 Toro Rosso-Honda STR13 +1 volta 20 66
15 Charles Leclerc 16 Alfa Romeo Sauber C37 +1 volta 9 66
AB Fernando Alonso 14 McLaren-Renault MCL33 Caixa de canvis 11 65
AB Lance Stroll 18 Williams-Mercedes FW41 Frens 17 53
AB Sebastian Vettel 5 Ferrari SF71H Accident 1 51
AB Sergey Sirotkin 35 Williams-Mercedes FW41 Fuita d’oli 12 51
AB Daniel Ricciardo 3 Red Bull.TAG Heuer RB14 Motor 19 27