La veritat és que ha sorprès bastant a tothom la bona adaptació del pilot als monoplaces de Fórmula 1 i això s’ha reflectit en un bon començament de temporada, on en les primeres cinc curses del campionat ja ha estat capaç d’aconseguir nou punts, amb un cotxe com el Sauber, que no destaca precisament a la graella del campionat pel seu rendiment, tot i les seves últimes millores.
Ara haurem de veure si aquesta corba ascendent es manté durant la resta de l’actual campionat i la seva evolució com a pilot dins la competició (hem de tenir en compte que és molt jove),continua a bon ritme i és probable que si continua en aquesta línia, puguem acabar veient-lo en un futur, pilotant un dels monoplaces de Ferrari.
Núria Casas-Salat: Sincerament si. Em sorprèn la capacitat que ha tingut en adaptar-se a la Fórmula 1, on els monoplaces són més potents que els de les categories inferiors. Leclerc és un bon pilot, i tot i portar un Sauber en sap treure un bon rendiment, d’aquí que amb només 5 curses ja porti 9 punts. També s’ha de dir que el Sauber ha millorat en relació a la temporada passada, però si el pilot no en sap, els punts no venen sols.
Podríem dir que a Bakú va aprofitar el moment per fer els punts en una cursa que van abandonar 3 pilots de les escuderies fortes (els 2 Red Bull i un Mercedes), però al Circuit de Barcelona Catalunya també va puntuar. O sigui que no crec que sigui flor d’un dia que el veiem puntuant, de fet ja aquestes dues ultimes curses s’ha colat a la Q2. No seria d’estranyar que en un parell o tres anys el veiéssim en una escuderia millor que Sauber. Al ser un pilot de l’òrbita Ferrari, no crec que l’escuderia vermella el deixi escapar, i en un futur podria ser el substitut que estaven esperant després de la prematura mort de Jules Bianchi.
A veure com li va a la cursa de casa seva.
Joan Enric Fugueras: Impressionant no sería la paraula, però és perque no podem deixar de banda que el material del que disposa, malgrat l’injecció de diners d’Alfa Romeo, és del pitjor de la graella, peró si que està confirmant que és una futura estrella de la Formula 1.
Tots recordem les seves actuacions de la GP3 i, sobretot, com va brillar a la GP2, amb alguna cursa memorable; i en la temporada actúal ja ens ha ensenyat que té unes dots brillants però, repeteixo, l’armament del que disposa en el camp de batalla de la Fórmula 1 és el que és, i no pot anar més amunt.
El seu futur teòric és l’arribada a Ferrari d’aquí un temps, i és allà on, probablement, demostrarà el que val i, si la gent de Maranello el poden dotar d’un cotxe competitiu, li permetrà guanyar curses. Un mundial?…és aviat per parlar en aquests termes, però si la lògica segueix el camí marcat (però la lògica moltes vegades no és gaire aficionada als esports de motor), esdevindrà campió mundial de Fórmula 1.
Jordi Domènech: Havent seguit ja fa alguns anys la carrera de Charles Leclerc, no puc dir que em sorprengui. De Leclerc en sabem les grans remuntades, la tenacitat a la GP3 fa dos anys i el domini de la Fórmula 2 la temporada passada, però si quelcom m’ha impressionat és la seguretat i la serenitat en el debut a la màxima categoria. Avui en dia els pilots joves gaudeixen de molts menys quilòmetres de proves abans de la temporada de debut comparats amb els seus homòlegs de fa 10 o 15 anys. Les errades o els accidents a les primeres curses podrien ser disculpables i fins i tot normals.
Pilot | Equip | Supertou | Ultratou | Hipertou |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 2 | 2 | 9 |
77. Valtteri Bottas
|
Mercedes | 1 | 3 | 9 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 1 | 2 | 10 |
7. Kimi Räikkönen
|
Ferrari | 1 | 2 | 10 |
3. Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer | 1 | 1 | 11 |
33. Max Verstappen
|
Red Bull-TAG Heuer | 1 | 1 | 11 |
11. Sergio Pérez
|
Force India-Mercedes | 1 | 2 | 10 |
31. Esteban Ocon
|
Force India-Mercedes | 1 | 2 | 10 |
18. Lance Stroll
|
Williams-Mercedes | 1 | 1 | 11 |
35. Sergey Sirotkin
|
Williams-Mercedes | 1 | 1 | 11 |
27. Nico Hülkenberg
|
Renault | 1 | 1 | 11 |
55. Carlos Sainz Jr
|
Renault | 1 | 1 | 11 |
10. Pierre Gasly
|
Toro Rosso-Honda | 1 | 2 | 10 |
28. Brendon Hartley
|
Toro Rosso-Honda | 1 | 2 | 10 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 1 | 3 | 9 |
20. Kevin Magnussen
|
Haas-Ferrari | 2 | 2 | 9 |
14. Fernando Alonso
|
McLaren-Renault | 2 | 2 | 9 |
2. Stoffel Vandoorne
|
McLaren-Renault | 2 | 2 | 9 |
9. Marcus Ericsson
|
Sauber-Ferrari | 2 | 1 | 10 |
16. Charles Leclerc
|
Sauber-Ferrari | 1 | 2 | 10 |
-Romain Grosjean arrosega una penalització de tres posicions a la graella pel incident de la primera volta a Montmeló.
-Com cada edició del Gran Premi de Mònaco, els entrenaments lliures es cel·lebren el dijous. Aquest fet es deu a que antigament es feia coincidir el Gran Premi amb la setmana en que queia el dia de l’Ascensió, que és un dijous festiu a Mónaco.
-Max Verstappen només ha acabat una vegada la cursa del Principat. Veurem si aquest any té més sort.
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!
feu clic a la imatge per anar-hi |