Crònica GP de Mònaco: Ricciardo guanya una cursa avorrida

Inici sense incidents i la sanció de Sirotkin.  La sortida ha sigut neta, només que Grosjean s’ha queixat que l’havien tocat i ha caigut a la última posició. La cursa ha començat amb un ritme bastant lent i tots anant amb trenet, i alguns pilots es queixaven del trànsit que hi havia. Ha costat unes quantes voltes perquè comencessin a separar-se els uns dels altres. Al cap de poca estona de l’inici de la cursa han sancionat al pilot de Williams amb un Stop and Go perquè no tenia posats els pneumàtics 3 minuts abans de la sortida, tal com marca el reglament. Una sanció molt dura que li ha costat perdre molt temps.

Trànsit a Mònaco a la 1a volta.
Copyright Alfa Romeo Sauber.

La remuntada de Max. Ha començat la remuntada de Verstappen. Ha sigut un dels pilots que ha trigat més en entrar al box a canviar els pneumàtics, ha fet durar els ultratous 47 voltes, i quan ha canviat ha posat els hipertous que l’han fet anar més ràpid, però Hulkenberg que ha entrat a la volta 50 a posar els hipertous i ha sortit just per davant de Max i darrera del seu company d’equip. Ha demanat a l’equip que Sainz el deixés passar i el box ha fet servir les ordres d’equip per facilitar l’escapada de Nico. Llavors Verstappen ha quedat atrapat darrera de Carlos, i quan s’ha llençat a avançar-lo a la sortida del túnel s’ha mig saltat un tros de la xicana. No l’han sancionat, però li han donat l’avís que fes els avançaments nets per evitar possibles sancions.

Lewis inicia les aturades a box. Tot junts feia poquet que havien començat la cursa, Hamilton s’ha queixat que els pneumàtics començaven a tenir degradació, i a la volta 12 ha entrat a fer la seva parada. Ha canviat els hipertous per ultratous. Ha sortit darrera d’Ocon i a la sortida del túnel aquest s’ha apartat per deixar-lo passar. tot i això el seu ritme no ha millorat, i a la volta 26 ha tornat a queixar-se que els seus pneumàtics tornaven a degradar-se i no tenia clar que pogués acabar la cursa sense fer una altra parada.

Comencen els problemes. Després de les parades a canviar pneumàtics, el cotxe de Ricciardo ha començat a tenir problemes de potència, des del box li han dit que anés provant unes configuracions determinades però això no ho ha resolt i ha acabat la cursa només amb 6 de les 8 marxes de les que disposa. A Vettel li han dit i ell ha apretat el ritme, però això és Mònaco i és difícil avançar, llavors ha començat la degradació dels ultratous, tots els pilots que els duien la tenien, han hagut de guardar pneumàtics i no l’ha pogut avançar. A la volta 52 Alonso abandona després de tenir problemes de potència amb el seu monoplaça i li ha fallat la caixa de canvis. També Max s’ha queixat que el seu cotxe no anava del tot bé.

Ricciardo celebrant la victòria al podi
Copyright Red Bull

L’accident de Leclerc . A la volta 70 el pilot monegasc li han fallat els frens (explotant un d’ells) a la sortida del túnel, i ha topat amb Hartley trencant-li l’aleró de darrera i quedant els 2 fora de cursa. Això ha fet que posessin un Virtual Safety Car, que no ha durat massa. Aquesta vegada no hi ha hagut ball als boxes i al treure el Virtual a Sebastian s’ha despistat i s’ha distanciat acabant la cursa segon per darrera de Ricciardo.

-Williams. No remunten i molts problemes a la cursa. Tot i això han acabat els 2 cotxes.
-Renault. Hauran de revisar els motors, Ricciardo, Verstappen i Alonso han tingut problemes amb el propulsor
-La FIA. Veig desmesurada la sanció a Sirotkin a principi de cursa, i no revisar l’avançament de Verstappen a Sainz.

-Ferrari.  Tot i tenir un bon ritme només han aconseguit la 2a i la 4a posició. Per sort no l’han errat a l’estratègia.

-Esteban Ocon. S’ha deixat avançar per Hamilton,
-Charles Leclerc. Malgrat córrer a casa la mala sort l’ha acompanyat explotant-li els frens i s’ha emportat a Hartley per davant.

-Daniel Ricciardo. Tot i els problemes que ha tingut, ha mantingut la primera posició.

-Max VerstappenSemblava que no arribaria als punts i ha remuntat des de l’ultima posició en un circuit que és difícil avançar. 
-Pierre Gasly. Ha sabut mantenir-se als punts amb un cotxe que no és cap maravella.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Daniel Ricciardo 3 Red Bull-TAG-Heuer RB14 1h 42’54.807 1 78
2 18 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF71H +7.336 2 78
3 15 Lewis Hamilton 44 Mercedes W09 EQ Power+ +17.013 3 78
4 12 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF71H +18.127 4 78
5 10 Valtteri Bottas 77 Mercedes W09 EQ Power+ +18.822 5 78
6 8 Esteban Ocon 31 Force India-Mercedes VJM11 +23.667 6 78
7 6 Piere Gasly 10 Toro Rosso-Honda SRT13 +24.331 10 78
8 4 Nico Hülkenberg 27 Renault R.S.18 +24.839 11 78
9 2 Max Verstappen 33 Red Bull-TAG-Heuer RB14 +25.317 20 78
10 1 Carlos Sainz 55 Renault R.S.18 +69.013 8 78
11 Marcus Ericsson 9 Alfa Romeo Sauber C37 +69.864 16 78
12 Sergio Perez 11 Force India-Mercedes VJM11 +70.461 9 78
13 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-18 +74.823 19 78
14 Stoffel Vandoorne 2 McLaren-Renault MCL33 +1 volta 12 77
15 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-18 +1 volta 18 77
16 Sergey Sirotkin 35 Williams-Mercedes FW41 +1 volta 13 77
17 Lance Stroll 18 Williams-Mercedes FW41 +2 voltes 17 76
AB Charles Leclerc 16 Alfa Romeo Sauber C37 Frens+Accident 14 70
AB Brendon Hartley 28 Toro Rosso-Honda STR13 Accident 15 70
AB Fernando Alonso 14 McLaren-Reanult MCL33 Caixa de canvis 7 52