Cursa Brillant.
Amb un clima
sorprenentment càlid, i amb una bona visibilitat, sense aquella eterna boira
que envolta sempre el Shangai International Circuit, començava el Gran Premi de
la Xina amb uns enormes dubtes a la graella sobre el
rendiment dels pneumàtics.
sorprenentment càlid, i amb una bona visibilitat, sense aquella eterna boira
que envolta sempre el Shangai International Circuit, començava el Gran Premi de
la Xina amb uns enormes dubtes a la graella sobre el
rendiment dels pneumàtics.
Malament Raikkonen
a la sortida que es veu tancat una mica pel seu company i perd posició amb
Bottas i Verstappen, però tenim una sortida molt neta i un cursa que de seguida
s’estira; la sorpresa es Stroll, que fa una sortida brillant i es posa dotzè. Vettel
manté de seguida una distància estable de 2.4 segons. A la volta 7 ja veiem com
els pilots amb ultratous comencen a ser mes lents, i ens ho demostra Magnussen,
que demana al box que el deixin avançar a Grosjean, doncs els seus tous son
millors i el permeten voltar tres dècimes mes ràpid. El pilot francès es atrapat de seguida per
Alonso i tenen una lluita interessant. Hartley enceta les aturades al box a la
volta 12, per muntar els durs; darrera seu ho fan els dos Renault, a la volta
12, que també munten el compost mes dur. Alonso pateix la falta de velocitat
punta del seu McLaren doncs, malgrat arribar en bona posició a la zona DRS de
la recta llarga del circuit, no aconsegueix avançar Grosjean; en canvi, si que
ho aconsegueix el seu compatriota Carlos Sainz amb Gasly, al mateix indret, i
una volta mes tard ho fa fàcilment amb Leclerc.
a la sortida que es veu tancat una mica pel seu company i perd posició amb
Bottas i Verstappen, però tenim una sortida molt neta i un cursa que de seguida
s’estira; la sorpresa es Stroll, que fa una sortida brillant i es posa dotzè. Vettel
manté de seguida una distància estable de 2.4 segons. A la volta 7 ja veiem com
els pilots amb ultratous comencen a ser mes lents, i ens ho demostra Magnussen,
que demana al box que el deixin avançar a Grosjean, doncs els seus tous son
millors i el permeten voltar tres dècimes mes ràpid. El pilot francès es atrapat de seguida per
Alonso i tenen una lluita interessant. Hartley enceta les aturades al box a la
volta 12, per muntar els durs; darrera seu ho fan els dos Renault, a la volta
12, que també munten el compost mes dur. Alonso pateix la falta de velocitat
punta del seu McLaren doncs, malgrat arribar en bona posició a la zona DRS de
la recta llarga del circuit, no aconsegueix avançar Grosjean; en canvi, si que
ho aconsegueix el seu compatriota Carlos Sainz amb Gasly, al mateix indret, i
una volta mes tard ho fa fàcilment amb Leclerc.
A la volta 18 s’aturen
els dos Red Bull, de forma seguida, en una brillant doble aturada amb sis
segons entre els dos cotxes, en una maniobra excel·lent de l’equip enfocada a
atacar als Mercedes…immediatament, ho fa Hamilton, en una clara evidència que
proven un “undercut” a Raikkonen…i Bottas intenta la mateixa maniobra sobre
Vettel, que roda líder.
els dos Red Bull, de forma seguida, en una brillant doble aturada amb sis
segons entre els dos cotxes, en una maniobra excel·lent de l’equip enfocada a
atacar als Mercedes…immediatament, ho fa Hamilton, en una clara evidència que
proven un “undercut” a Raikkonen…i Bottas intenta la mateixa maniobra sobre
Vettel, que roda líder.
El Safety marca la cursa.
A la volta 21
entra Vettel i, quan surt a pista, queda darrera de Bottas funcionant doncs, l’
“undercut” de Bottas sobre Vettel, perdent Vettel el liderat virtual quan ens
acostem a mitja cursa passant aquesta posició a Bottas; l’estratègia resulta
mes encertada a Mercedes i la situació deixa líder a Raikkonen…un liderat que
dura unes poques voltes doncs el pilot finlandès, amb uns pneumàtics ja a la fi
de la seva vida, es veu superat per Bottas, que li fa un brillant exterior en
el ganxo de final de recta i, darrera seu, ho fa Vettel.
entra Vettel i, quan surt a pista, queda darrera de Bottas funcionant doncs, l’
“undercut” de Bottas sobre Vettel, perdent Vettel el liderat virtual quan ens
acostem a mitja cursa passant aquesta posició a Bottas; l’estratègia resulta
mes encertada a Mercedes i la situació deixa líder a Raikkonen…un liderat que
dura unes poques voltes doncs el pilot finlandès, amb uns pneumàtics ja a la fi
de la seva vida, es veu superat per Bottas, que li fa un brillant exterior en
el ganxo de final de recta i, darrera seu, ho fa Vettel.
Hem vist un Hamilton que ha tingut sort avui; la seva tàctica conservadora on curses que Bottas el supera li permet retallar amb Vettel, aprofitant les circumstàncies de la cursa en joc.
Arribats a aquest
punt, i ja amb les aturades fetes, tenim una posició real de cursa, amb Bottas
líder i Vettel darrera seu a un segon de distància, quan som ja a la volta 31
de 56…i veiem una topada entre els dos Toro Rosso, que deixen restes de fibra
de carbono a la pista i provoca l’entrada del Safety per netejar la pista
(entrada que demana Sainz cridant per la ràdio). Els dos Red Bull juguen la
carta del risc i, entren seguits un altre vegada, aprofitant el SC, per muntar
uns pneumàtics tous nous de trinca. A falta de 24 voltes per arribar a la fi, s’obre
un nou escenari de cursa degut al SC que, tot sigui dit, amb un VSC n’hi havia
prou, però aquí es Charlie Whiting qui mana i decideix…i es persona sàvia.
punt, i ja amb les aturades fetes, tenim una posició real de cursa, amb Bottas
líder i Vettel darrera seu a un segon de distància, quan som ja a la volta 31
de 56…i veiem una topada entre els dos Toro Rosso, que deixen restes de fibra
de carbono a la pista i provoca l’entrada del Safety per netejar la pista
(entrada que demana Sainz cridant per la ràdio). Els dos Red Bull juguen la
carta del risc i, entren seguits un altre vegada, aprofitant el SC, per muntar
uns pneumàtics tous nous de trinca. A falta de 24 voltes per arribar a la fi, s’obre
un nou escenari de cursa degut al SC que, tot sigui dit, amb un VSC n’hi havia
prou, però aquí es Charlie Whiting qui mana i decideix…i es persona sàvia.
El Safety marxa a
la volta 36 amb una lluita campal per darrera entre Alonso, Ocon, Sainz i
Grosjean, però la notícia es que Bottas s’escapa a 1,8 segons i Verstappen no ha
pogut passar a Hamilton, que roda tercer, davant seu. El que si perd la posició
es Raikkonen, que es veu atacat per Ricciardo malgrat no tenir encara activat
el DRS i guanya en l’acció. En aquesta maniobra es mostra gris el pilot finlandès.
la volta 36 amb una lluita campal per darrera entre Alonso, Ocon, Sainz i
Grosjean, però la notícia es que Bottas s’escapa a 1,8 segons i Verstappen no ha
pogut passar a Hamilton, que roda tercer, davant seu. El que si perd la posició
es Raikkonen, que es veu atacat per Ricciardo malgrat no tenir encara activat
el DRS i guanya en l’acció. En aquesta maniobra es mostra gris el pilot finlandès.
Esdevé un final boig.
A la volta 39
Verstappen intenta un exterior agosarat a la corva 7, però perd adherència en
la maniobra, i va fora de la línia ideal, perdent dues posicions; i una volta
mes tard, es Ricciardo qui avança Hamilton en un gran interior, venint de molt
lluny.
Verstappen intenta un exterior agosarat a la corva 7, però perd adherència en
la maniobra, i va fora de la línia ideal, perdent dues posicions; i una volta
mes tard, es Ricciardo qui avança Hamilton en un gran interior, venint de molt
lluny.
Els dos Red Bull
van molt forts, i Verstappen passa a Hamilton i Ricciardo a
Vettel…realment, ara mateix, Ricciardo va com un tro a buscar al líder Bottas
quan falten tretze voltes per arribar a meta i el te a 1,5 segons. La cursa es
boja i un Verstappen totalment desencadenat intenta un interior a Vettel que
esdevé impossible i provoca una virolla de tots dos…no ho fa així Ricciardo,
que avança a Bottas a la volta 46 en un interior valent però net, que el
col·loca líder. Mentrestant, per culpa de la topada amb Verstappen, Vettel roda
setè, i la maniobra de la topada provoca una sanció de deu segons per Verstappen.
van molt forts, i Verstappen passa a Hamilton i Ricciardo a
Vettel…realment, ara mateix, Ricciardo va com un tro a buscar al líder Bottas
quan falten tretze voltes per arribar a meta i el te a 1,5 segons. La cursa es
boja i un Verstappen totalment desencadenat intenta un interior a Vettel que
esdevé impossible i provoca una virolla de tots dos…no ho fa així Ricciardo,
que avança a Bottas a la volta 46 en un interior valent però net, que el
col·loca líder. Mentrestant, per culpa de la topada amb Verstappen, Vettel roda
setè, i la maniobra de la topada provoca una sanció de deu segons per Verstappen.
Faltant cinc
voltes, lluita entre finlandesos per la segona posició i “Verstappen
desencadenado” avança a Hamilton per posar terreny pel mig i minimitzar la
sanció de deu segons. Ricciardo es líder destacat i Alonso (8e) esta atrapant a
un Vettel (7e) amb problemes al cotxe per la patacada de Verstappen. Vivim un
moment estressant a tres voltes de la fi en la locució de Movistar F1, doncs el
narrador principal no veu res més que la cacera d’Alonso sobre Vettel…ja no
hi ha més cursa.
voltes, lluita entre finlandesos per la segona posició i “Verstappen
desencadenado” avança a Hamilton per posar terreny pel mig i minimitzar la
sanció de deu segons. Ricciardo es líder destacat i Alonso (8e) esta atrapant a
un Vettel (7e) amb problemes al cotxe per la patacada de Verstappen. Vivim un
moment estressant a tres voltes de la fi en la locució de Movistar F1, doncs el
narrador principal no veu res més que la cacera d’Alonso sobre Vettel…ja no
hi ha més cursa.
Ara si, Raikkonen
apreta Bottas de forma valenta, però acaba cedint…i Alonso aconsegueix
avançar Vettel, provocant l’èxtasi a la cabina de retransmissions de Movistar F1
a Madrid; i un feliç Ricciardo guanya la cursa; una cursa boja en el seu darrer
terç, que Red Bull ha guanyat en dues valentes aturades molt similars, la segona aprofitant el Safety Car.
apreta Bottas de forma valenta, però acaba cedint…i Alonso aconsegueix
avançar Vettel, provocant l’èxtasi a la cabina de retransmissions de Movistar F1
a Madrid; i un feliç Ricciardo guanya la cursa; una cursa boja en el seu darrer
terç, que Red Bull ha guanyat en dues valentes aturades molt similars, la segona aprofitant el Safety Car.
La cara seriosa de Horner a la graella es transforma en joia a l’hora del podi. Tenim un guanyador diferent que no es un Mercedes, i això es presagi d’una temporada diferent i emocionant.
(Copyright fotografíes: Ferrari Media i Getty Images Red Bull Content Pool)
-Williams. Molt mala cursa per una escuderia mítica
-Ferrari. Malament a l’estratègia
–Verstappen. La seva ansietat de vegades perjudica a tercers.
-Charlie Whiting. Potser amb un VSC n’hi havia prou
-Raikkonen. Fluix, en termes generals.
-Raikkonen. Fluix, en termes generals.
-Alonso. Guanyant punts a base de pundonor.
-Red Bull. Estratègia valenta i arriscada quan tocava.
-Ricciardo. Espectacular conducció i decisió. Molt be.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull Tag Heuer | RB14 | 1h 35’36.380 | 6 | 56 |
2 | 18 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W09 EQ Power+ | +8.894 | 3 | 56 |
3 | 15 | Kimi Raikkonen | 3 | Ferrari | SF71H | +9.367 | 2 | 56 |
4 | 12 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W09 EQ Power+ | +16.985 | 4 | 56 |
5 | 10 | Max Verstappen | 233 | Red Bull Tag Heuer | RB14 | +20.436 | 5 | 56 |
6 | 8 | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | RS18 | +21.052 | 7 | 56 |
7 | 6 | Fernando Alonso | 14 | Mclaren Renault | MCL33 | +30.639 | 13 | 56 |
8 | 4 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF71H | +35.286 | 1 | 56 |
9 | 2 | Carlos Sainz | 55 | Renault | RS18 | +35.763 | 9 | 56 |
10 | 1 | Kevin Magnussen | 20 | Haas Ferrari | VF18 | +39.594 | 11 | 56 |
11 | Esteban Ocon | 31 | Force India Mercedes | VJM 11 | +44.050 | 12 | 56 | |
12 | Sergio Perez | 11 | Force India Mercedes | VJM11 | +44.725 | 8 | 56 | |
13 | Stoffel Vandoorme | 2 | Mclaren Renault | MCL33 | +49.373 | 14 | 56 | |
14 | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW41 | +55.490 | 18 | 56 | |
15 | Sergey Sirotkin | 35 | Williams-Mercedes | FW41 | +58.241 | 16 | 56 | |
16 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber Alfa Romeo | C37 | +62.604 | 20 | 56 | |
17 | Roman Grosjean | 8 | Haas Ferrari | VF18 | +65.296 | 10 | 56 | |
18 | Pierre Gasly | 10 | Toro Rosso Honda | STR13 | +66.330 | 17 | 56 | |
19 | Charles Leclerc | 16 | Sauber Alfa Romeo | C37 | +82.575 | 19 | 56 | |
20 | Brendon Hartley | 28 | Toro Rosso Honda | STR13 | Caixa de canvis | 15 | 51 |