Debutants del 2018. Charles Leclerc

Un dels principals atractius de la temporada que comença el proper 25 de Març a Austràlia és veure el nou pilot d’Alfa Romeo Sauber, Charles Leclerc. 

“Monsieur Leclerc” com l’anomenen alguns mitjans, va néixer fa 20 anys al Principat de Mònaco. Els primers quilòmetres al món de l’automobilisme els va fer amb només 5 anys, i sovint eren a sobre d’un kart a la pista del pare del seu amic Jules Bianchi a Brignoles. La seva afició a les quatre rodes era tan gran, que fins i tot en alguna ocasió havia fet campana a escola per anar a córrer amb kart.
Els èxits no tardaren a arribar i a l’any 2005 ja s’endugué el campionat regional de PACA (Provence-Alpes-Côte d’Azur), títol que va revalidar el 2006 i el 2008.
La següent temporada va passar a córrer a nivell nacional i va ser campió de França en categoria cadet. 
Al 2010 va participar a la categoria KF3, la qual repetí al 2011 imposant-se a la Copa del Món CIK-FIA KF3 i al CIK-FIA Trofeu Acadèmia. Aquestes victòries van fer que Nicolas Todt decidís representar-lo.

Charles Leclerc celebrant una victòria a la categoria KF3.
L’any següent Leclerc va poder conquistar el títol del campionat WSK en categoria KF2 i ser subcampió d’Europa en classe KF2 i del món sub-18 amb l’equip ART GP.
Durant la seva última temporada al món del Karting, Leclerc va passar a córrer amb l’equip britànic Fortec Motorsport. Amb ells fou subcampió del món de karts de la classe KZ.
El salt als monoplaces el va fer el 2014, on va participar novament amb Fortec a la Fórmula Renault 2.0 Alps Series. Amb les seves 2 victòries a Monza i un total de 5 podis, Leclerc va acabar el campionat en segona posició però lluny de l’holandès Nyck de Vries. 
No obstant, la seva temporada va estar marcada pel tràgic accident a Suzuka del seu amic Jules Bianchi que havia ajudat a que Charles progressés al món de l’automobilisme. Aquest fet però no va fer que Leclerc es replantegés el seu futur dins l’automobilisme i la següent temporada va progressar cap el prestigiós Campionat Europeu de Fórmula 3. El seu any  va anar de més a menys, i malgrat no formar part d’un dels equips més competitius de la categoria Leclerc va acabar la temporada amb 3 victòries, 9 podis i una meritòria quarta posició a la general per darrera de Rosenqvist, Giovinazzi i Dennis. Aquests resultats li van permetre ser el millor rookie per davant de pilots com ara Lance Stroll.

Leclerc i Bianchi al 2014 a la cita de Hockenheim de la Fórmula Renault 2.0.
La temporada 2015 va finalitzar amb la seva participació al Gran Premi de Macau. Després d’acabar segon a la cursa classificatòria, Leclerc va mantenir un intens frec a frec amb l’experimentat Rosenqvist avançant-lo varies vegades per l’exterior al famós revolt de Lisboa Bend. Finalment el monegasc es va haver de conformar amb la segona posició en aquesta prova.
Les seves actuacions però no van passar desapercebudes pels dirigents de Ferrari, que al març del 2016 van decidir incorporar-lo a la Ferrari Driver Academy. Des del primer moment Leclerc va complir amb la responsabilitat de passejar el Cavallino Rampante arreu del món, i es va fer amb el títol de la GP3 a falta de la segona carrera de l’última cita per davant d’Alexander Albon.
Els bons resultats obtinguts durant la temporada van fer que Haas li permetés pilotar un dels seus monoplaces de Fórmula 1 durant vàries sessions d’entrenaments lliures.
Després dels seus recents èxits, l’any passat partia com a un dels principals favorits per fer-se amb el campionat de la Fórmula 2, i així va ser. Enrolat a l’equip vigent campió Prema Racing, “Monsieur Leclerc” va dominar la categoria de principi a fi demostrant una gran velocitat a les sessions de qualificació on va obtenir un total de 8 poles, maduresa en la gestió dels pneumàtics, i agressivitat en el cos a cos com per exemple durant el brillant duel enfront Alexander Albon al Yas Marina.

Leclerc celebrant el títol de la Fórmula 2 a Jerez.
Malauradament, una altra pèrdua important a la seva vida el va colpejar poc abans de la cita d’Azerbaidjan. En aquest cas fou la del seu pare Hervé al qual va poder dedicar-li el títol de la Fórmula 2.
Com en l’anterior temporada, Leclerc també va tenir l’oportunitat de pilotar un monoplaça de Fórmula 1 en algunes sessions dels divendres; en aquest cas el de l’equip Sauber. Serà precisament aquest equip amb el que debutarà a la categoria reina de l’automobilisme, compartint equip amb el suec Marcus Ericsson. De ben segur que si Alfa Romeo Sauber produeix un monoplaça millor que el de l’any passat, Charles sovint puntuarà i qui sap si d’aquí unes temporades el veurem vestit de vermell en el lloc que hauria d’haver ocupat el seu amic Jules.