Crònica GP d’Austràlia: Ferrari sorprèn Hamilton

Esborrant somriures.  Ahir a la roda de premsa hi va haver un petit conflicte entre Sebastian Vettel i Lewis Hamilton, amb Vettel dubtant del talent de Hamilton atribuint la seva pole a la potència extra del motor Mercedes i l’anglès dient-li a l’alemany que havia esperat a la Q3 per esborrar-li el somriure; tot sota la mirada d’un Kimi Räikkönen que els ignorava clarament.
Al final del cap de setmana però, qui ha rigut últim ha estat Vettel i Ferrari, aconseguint una victòria improbable.

Foto de família: Räikkönen, Vettel i Iñaki Rueda, responsable d’estratègia.
(Copyright: Scuderia Ferrari)

Control i estratègies. La sortida ha estat molt neta, l’únic canvi essent l’avançament de Kevin Magnussen a Max Verstappen per la quarta posició. Així doncs, liderava Hamilton davant Räikkönen, Vettel, Magnussen i Verstappen, però l’holandès ha perdut el cinquè lloc a l’inici de la volta nou, al fer una virolla darrere el Haas. Així doncs, Grosjean era cinquè, amb Ricciardo, Hülkenberg i Verstappen rere seu.
Räikkönen ha estat el primer dels de davant en entrar al box, a la volta 18, i ha posat els tous per acabar la cursa amb ells. Lógicament, Mercedes ha cobert l’aturada amb Hamilton per evitar que el finlandès li guanyés temps amb els pneumàtics nous. Vettel era a vuit segons de Hamilton abans de les aturades i ha decidit allargar la seva tirada.

El desastre Haas canvia la cursa. Kevin Magnussen i Romain Grosjean s’han aturat a les voltes 22 i 24 des del quart i el cinquè llocs, camí del que hagués estat el millor resultat de la història de l’equip. Però per increïble que sembli, els dos pilots s’han hagut de retirar amb rodes mal collades; en el cas de Magnussen la del darrere esquerra, i Grosjean la davantera esquerra.
Mentre que el danès ha situat el seu cotxe fora de perill, el francès s’ha aturat immediatament després de la primera corba, obligant primer a treure el cotxe de seguretat virtual i després el real.
Vettel ha aprofitat per fer la seva aturada i sorprenentment ha mantingut el liderat per davant de Hamilton.
Un cop ha marxat el Safety, Vettel ha aguantat els embats del pilot de Mercedes, que han inclòs una sortida de pista, precs dels seus enginyers perquè refrigerés el motor i finalment un desgast excessiu dels pneumàtics del darrere que han acabat amb Hamilton acabant més a prop de Räikkönen (al tercer lloc) que no pas de Vettel.

Moment clau: Grosjean surt del box amb la roda mal collada.
(Copyright: Haas F1 Team)

Beneficiats i perjudicats. Com Vettel, homes com Daniel Ricciardo o els McLaren s’han beneficiat de la presència del Virtual i han guanyat posició. Així doncs, l’australià ha sigut quart davant de Fernando Alonso, que ha aguantat els atacs de Verstappen. Nico Hülkenberg ha quedat setè amb Valtteri Bottas rere seu, que no ha pogut remuntat més enllà del vuitè lloc després de l’accident d’ahir.
Stoffel Vandoorne i Carlos Sainz han completat els punts.
Pel que fa als abandonaments, a part dels Haas, han plegat també Sergey Sirotkin amb un problema de frens, Marcus Ericsson amb avaria hidràulica i Pierre Gasly, amb una aparent trencadissa del motor Honda. 


Després d’ahir qualsevol cosa que no fos una victòria de Hamilton era inesperat, i això és el que ha passat. Tot i això, Mercedes encara té l’avantatge; Ferrari i Red Bull han de treballar per escurçar la distància amb les fletxes de plata…

-Toro Rosso. Lluny; a Honda li falta potència
-Haas. Podrien haver aconseguit el seu millor resultat i…
-Max Verstappen. Molt erràtic.

-Valtteri Bottas.  Errada ahir i poca remuntada avui.

-Force India. Han perdut posicions a la part mitja.
-Motors Renault. Fiables si més no, tots als punts.

-Ferrari. Han pressionat a Mercedes i han tingut sort.

-Romain GrosjeanBon paper animant els mecànics de l’equip.
-Fernando Alonso. El primer dels demés.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF71H 1h 29’33.283 3 58
2 18 Lewis Hamilton 44 Mercedes W09 EQ Power+ +5.036 1 58
3 15 Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF71H +6.309 2 58
4 12 Daniel Ricciardo 3 Red Bull-TAG Heuer RB14 +7.069 8 58
5 10 Fernando Alonso 14 McLaren-Renault MCL33 +27.886 10 58
6 8 Max Verstappen 33 Red Bull-TAG Heuer RB14 +28.945 4 58
7 6 Nico Hülkenberg 27 Renault R.S.18 +32.671 7 58
8 4 Valtteri Bottas 77 Mercedes W09 EQ Power+ +34.339 15 58
9 2 Stoffel Vandoorne 2 McLaren-Renault MCL33 +34.921 11 58
10 1 Carlos Sainz Jr 55 Renault R.S.18 +45.722 9 58
11 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM11 +46.817 12 58
12 Esteban Ocon 31 Force India-Mercedes VJM11 +1’00.278 14 58
13 Charles Leclerc 16 Sauber-Ferrari C37 +1’15.759 18 58
14 Lance Stroll 18 Williams-Mercedes FW41 +1’18.288 13 58
15 Brendon Hartley 28 Toro Rosso-Honda STR13 +1 volta 16 57
AB Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-18 Roda mal collada 6 24
AB Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-18 Roda mal collada 5 22
AB Pierre Gasly 10 Toro Rosso-Honda STR13 Motor 20 13
AB Marcus Ericsson 9 Sauber-Ferrari C37 Avaria hidràulica 17 5
AB Sergey Sirotkin 35 Williams-Mercedes FW41 Frens 19 4