La Pregunta: Gran Premi de Brasil

GP de Brasil: Qui creieu que ocuparà el lloc de Massa a Williams?
Just Serrainat: Massa es torna a retirar una vegada més, veurem si definitivament i això fa que Williams hagi de buscar un company per Lance Stroll, que si té el seu seient assegurat per la temporada vinent ​(i unes quantes més, mentre el seu pare continuï fent fluir els diners). Pel box i en mitjans de comunicació ja s’està parlant d’una sèrie de candidats.
En aquest moment, els noms que més sonen, són els de Robert Kubica, Paul Di Resta, Daniil Kyvat i Pascal Wehrlein, tot i que com sempre segurament serà un procés llarg i que dependrà de molts factors, com les aspiracions dels pilots i els moviments dels altres equips.
Es comenta que tant l’equip com el mateix Stroll, estarien interessats en un pilot amb experiència (ja per això es va fer l’oferta en el seu moment a Massa), per complementar la joventut de Lance i que donaria més punts a Kubica i Di Resta.
En el cas de Kubica, tindria a favor el fet d’haver fet diversos test aquesta temporada amb un Williams de 2014, que li donaria un cert coneixement de l’equip i en contra els dubtes d’alguns sectors, pel fet d’haver estat tant de temps fora del campionat. 
Di Resta ja forma part actualment de l’equip com a pilot de desenvolupament, que li donen un ampli coneixement del monoplaça i l’estructura de l’escuderia, però algunes veus també critiquen la seva falta de resultats després de tant de temps (el seu millor resultat són dues quartes posicions a Singapur 2012 i Bahrein 2013).
Wehrlein i Kyvat, d’entrada tenen en contra la seva joventut, ja que com he comentat, l’equip diu buscar un pilot amb més experiència (es comenta que Martini hauria demanat un pilot de més de vint-i-cinc anys) i amb Stroll ja tindrien coberta la plaça de futur.
De tota manera, aquests dos últims són també pilots amb una bona projecció de futur i haurem d’anar seguint les diferents negociacions, sense oblidar tampoc la part econòmica, ja que per un equip com Williams no deixa de ser un factor important.
En definitiva, és aviat per poder fer alguna aposta de quina serà la decisió final de Williams, particularment m’encantaria tornar a veure a Robert Kubica a la graella, però finalment com sempre hi haurà molts factors i diferents veus les que decidiran la opció final.

Joan Enric Fugueras: Crec que hauria de ser un pilot una mica veterà, per acompanyar a Stroll i ajudar a Williams a tornar a l’indret on es mereix, que es a lluitar per el campionat.
La gran escuderia britànica, la darrera mostra d’aquells mítics British Racing Teams que van ser l’embrió de la Formula 1, malgrat Enzo Ferrari els anomenés despectivament “garagistes”, ha de tornar a lluitar per el Mundial. Malgrat aquesta F1 tant tecnològica, aquest fet no ha de fer por a la gent de Grove, doncs va ser precisament durant l’etapa mes tecnològica de l’esport quan van aconseguir els èxits mes grans.
L’actual Formula 1 híbrida es cara i complicada, molt, però també ho era en aquella realitat de suspensions actives, quatre rodes directrius i canvis automàtics.
Ments brillants ja en tenen, i a la F1 hi ha un camí perfecte per aconseguir-ne mes o les millors: els diners. Malauradament, malgrat la generosa aportació que fa Martini, ara mateix Williams va una mica just de diners; a veure, no va just per obrir la porta cada matí, per pagar nòmines o proveïdors o omplir les màquines de vènding…va just per gastar i gastar el riu de bitllets de 500 euros que calen per desenvolupar una tecnologia guanyadora que els posi al nivell dels seus rivals de Maranello o Stuttgart.
Els diners que hi posa Mr Stroll estan molt centrats en pagar el seient, el desenvolupament i els entrenaments del seu fill, que ja veurem com li va l’any vinent.
Diuen que Martini, sponsor principal de l’equip, desitja un pilot major de 25 anys degut al producte que venen i, per mi, aqui hi entra un bon candidat que ja tenen a casa: Paul di Resta.
Home de Mercedes, mes de cent vint punts sumats a la F1, 31 anys d’edat, campió del DTM, sens dubte, sota la meva modesta opinió, crec que es l’opció mes lògica per ocupar el seient de Felipe Massa.

Jordi Domènech: Per a mi. veient els noms sobre la taula, l’elecció seria clara: Robert Kubica.
El talent no es perd, i si Kubica pot còrrer i completar distàncies de gran premi malgrat les gravíssimes lesions que es va fer al braç al 2011, no veig cap pilot millor que ell actualment al mercat.
Crec també que el component i la publicitat que proporcionaria a Williams el retorn i la història de superació del polonès seria beneficiosa en termes de patrocini, especialment si s’obtenen bons resultats aviat.
Val la pena valorar els altres candidats. Paul di Resta ja és a l’equip i podria fer una feina sòlida però potser no massa espectacular, com ha vingut fent Massa. Compleix la petició de Martini de tenir més de 25 anys (com Kubica).
Pascal Wehrlein vindria probablement amb un descompte en el preu dels motors Mercedes, però hi han dubtes sobre la seva actitud a l’hora de relacionar-se amb els equips. Es comenta que la seva timidesa i caràcter tancat dificulten el progrés, fet que per exemple va causar que Force India i Mercedes no el tinguessin en compte per a les seves vacants a principis de 2017.
Recentment ha aparegut al mercat Daniil Kvyat. El rus, mastegat i escopit pel sistema Red Bull, podria revitalitzar la seva carrera en un equip que, al contrari de quan manaven en Sir Frank i Patrick Head, tracta bé a pilots que necessiten una segona oportunitat. Però tant Wehrlein com Kvyat serien més joves del que desitjaria Martini.
Més enllà d’aquí, si aparegués algun pilot amb talent i un sac de milions igual o millor que el de la família Stroll, potser també seria considerat per Williams.
Però cal valorar també les necessitats de l’escuderia que mana Claire Williams. L’equip estarà al 2018 a l’últim any del contracte amb Martini, i actualment és el pitjor equip amb motors Mercedes, amb una Force India que fa més bon paper i amb McLaren i Renault que poden avançar l’equip de Grove la temporada que ve.
Sota aquesta premissa, si vol garantir-se un bon futur, Williams ha de fer un millor cotxe i ha de tenir almenys un pilot que extregui el 110% d’aquest cotxe, i per a mi, si Kubica està bé, està a l’alçada d’homes com Hamilton o Alonso en talent. 
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.



Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Mitjà Tou Supertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 1 4 8
77. Valtteri Bottas
Mercedes 1 4 8
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 1 4 8
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 1 3 9
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 3 9
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 1 3 9
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 1 4 8
31. Esteban Ocon
Force India-Mercedes 1 4 8
19. Felipe Massa
Williams-Mercedes 1 2 10
18. Lance Stroll
Williams-Mercedes 1 2 10
14. Fernando Alonso
McLaren-Honda 1 3 9
2. Stoffel Vandoorne
McLaren-Honda 1 3 9
10. Pierre Gasly
Toro Rosso-Renault 1 4 8
28. Brendon Hartley
Toro Rosso-Renault 1 4 8
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 4 8
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 1 4 8
27. Nico Hülkenberg
Renault 1 2 10
55. Carlos Sainz Jr
Renault 1 2 10
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 1 3 9
94. Pascal Wehrlein
Sauber-Ferrari 1 3 9
Horaris del GP de Mèxic
Divendres
Lliures 1: 13.00 (Movistar i Vodafone)
Lliures 2: 17:00 (Movistar i Vodafone)
Dissabte
Lliures 3: 14.00 (Movistar i Vodafone)
Qualificació: 17.00 (Movistar i Vodafone)

Diumenge
Cursa: 17.00 (Movistar i Vodafone)
Resum: 21.00 (Esport3)
Breus d’última hora:
-George Russell, vigent campió de la GP3, provarà el Force India a la primera sessió de divendres tant a Interlagos com a Abu Dhabi. El britànic està sota contracte amb Mercedes.

-El cap de setmana de Mèxic Red Bull va confirmar la desvinculació de Daniil Kvyat del seu programa.

-Lando Norris, campió de la Fórmula 3 europea, serà el tercer pilot de McLaren la temporada que ve. L’escuderia encara no ha decidit on correrà el jove britànic la temporada que ve, tenint la Fórmula 2 o la Super Formula com a opcions.

-Norris i Fernando Alonso correran les 24 hores de Daytona el proper gener. Es comenta també que l’asturià podria provar amb Toyota de cara a participar a Le Mans.

No us oblideu de fer la Superporra!!

feu clic a la imatge per anar-hi