

![]() |
Liberty Media va registrar aquests tres logotips i encara no ha fet pública cap intenció de canviar la imatge “de sempre” de la Fórmula 1 (visible més avall) , però podrien voler-ho fer per voler marcar distàncies amb l’era “Ecclestone”? |

Tot això són només suposicions: Liberty Media només els ha registrat però no hi ha notícies de possibles canvis; ara bé, però si els ha registrat és perquè segurament vulgui fer algun canvi en un futur… Al meu parer, el logotip actual té una simbologia i un disseny molt encertat; i en aquests nous dissenys hi trobo molt a faltar que apareguin, en forma de logotip, aspectes clau d’aquesta categoria com ara la velocitat, el perill…

Personalment no m’atrau cap de les tres propostes que s’han filtrat, però tot i que el logo actual m’agrada bastant, sí que crec que no estaria malament fer-li una actualització i rentat de cara.
Ja hem pogut veure que Liberty està buscant canviar algunes coses d’ençà que ha agafat el control de la competició reina, per tornar a acostar l’espectacle als aficionats, que amb el regnat de Bernie Ecclestone ha estat acusat moltes vegades de tornar-se massa elitista i allunyar-se de l’espectador, pensant només amb
la rendibilitat i no en mantenir content al públic general.
Ja sabem que a les empreses al final, el que els importa és treure rendiment de l’espectacle, però si es perd audiència o aquesta no creix, al final la part econòmica s’acaba ressentint i això Liberty crec que ho ha sabut apreciar i per això hem vist aquests moviments i molts altres que vindran.
Per tot el que he dit, crec que si volen canviar el logotip, seria una bona idea presentar una sèrie d’opcions i fer que siguin els aficionats, els que poguessin decidir o opinar quina podria ser la millor opció, ja que amb un moviment tan simple, podrien aconseguir que aquests se sentissin més a prop de la competició o inclús una mica dins d’ella.
En definitiva com ja he dit, crec que aquest moviment dels logotips que està fent la propietària de la Fórmula 1, és un de molts que s’han d’anar fent per acostar una mica més la competició i fer que creixi de nou l’afició per les curses (que aquests últims anys ha anat perdent seguidors), ja que no han d’oblidar que és el nombre d’espectadors el que porta els patrocinadors i el que fa que les televisions estiguin disposades a pagar per poder-les tenir a la seva programació.

Joan Enric Fugueras: Per primera vegada, i potser el futur en portarà mes, no ho se, estic en desacord amb Liberty Media.
Estic convençut que la marxa d’Ecclestone i l’arribada de Mr Carey ha estat bona per a la Fórmula 1. Consideracions polítiques apart, que no venen al cas en la nostra revista digital, el que Mr. E marxés ha obert la Fórmula 1 a un ventall mes ampli de futur, innovacions i varietat.
Sens dubte, podem manifestar un cert rebuig a actes tals com el xou que van fer abans de la sortida del GP a Austin, que es una cosa que pot agradar o no i que es molt relativa; però el logo de la Formula 1 actual es una meravella en el disseny gràfic, que emana imatge, moviment, velocitat, i que te aquell “1” amagat tan clar que apareix i desapareix segons mires la “F” que l’inclou. Crec doncs que seria una errada canviar-ho, ja que forma part de la imatge global del nostre esport.
Un altre tema es les desencertades opcions que ens planteja Liberty per a substituir-lo; cap d’elles sembla massa encisadora per a substituir a l’actual, el qual sens dubte, si el projecte tira endavant, trobarem a faltar.
Però no podem perdre de vista que la Formula 1 te nous propietaris, i la imatge de la teva marca o empresa, es del primer que t’agrada personalitzar quan encetes un negoci.
Jo no ho tocaria, però em temo que el tema que toquem avui ja no te aturador.

La Fórmula 1 és una marca conegudíssima a nivell mundial. Qualsevol persona al món podria associar-la si més no amb curses de cotxes, i l’estabilitat de marca i logotip també hi ajuda.
Un altre problema que hi veig es que el logotip actual, com deia en Joanen, és genial. Tot i que es va introduir el 1994, no dóna pas la sensació d’antic o passat de moda, i de fet l’únic retoc que se li ha fet en aquests 23 anys és incorporar el vermell. Un logo que aguanta tants anys sense problemes és una obra d’art, i probablement qualsevol canvi a plantejar hauria de partir de la base de l’actual, mantenint els seus punts forts.
Ara bé, no és impossible canviar el logotip d’un campionat. La NASCAR va canviar aquest any el seu logotip, que duia 40 anys sense canvis, i el que van fer va ser actualitzar-lo més que revolucionar-lo, si bé alguns pensen que va perdre una mica de caràcter.
En tot cas, si finalment decideixen canviar el logotip, crec que seria ideal que alhora es canviessin en la mateixa línia els logotips de la Fórmula 2, la Fórmula 3 i la Fórmula 4, per deixar ben clara l’ascensió a l’estil MotoGP-Moto2-Moto3.
![]() |
El logo actual a l’esquerra, usat des de 1994, i l’anterior, entre 1987 i 1993 al podi i present fins el 2002. |
Pilot | Equip | Tou | Supertou | Ultratou |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 2 | 2 | 9 |
77. Valtteri Bottas
|
Mercedes | 1 | 3 | 9 |
3. Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer | 1 | 2 | 10 |
33. Max Verstappen
|
Red Bull-TAG Heuer | 1 | 3 | 9 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 1 | 2 | 10 |
7. Kimi Räikkönen
|
Ferrari | 1 | 2 | 10 |
11. Sergio Pérez
|
Force India-Mercedes | 1 | 2 | 10 |
31. Esteban Ocon
|
Force India-Mercedes | 2 | 2 | 9 |
19. Felipe Massa
|
Williams-Mercedes | 1 | 2 | 10 |
18. Lance Stroll
|
Williams-Mercedes | 2 | 1 | 10 |
14. Fernando Alonso
|
McLaren-Honda | 1 | 2 | 10 |
2. Stoffel Vandoorne
|
McLaren-Honda | 1 | 2 | 10 |
28. Brendon Hartley
|
Toro Rosso-Renault | 1 | 3 | 9 |
10. Pierre Gasly
|
Toro Rosso-Renault | 1 | 3 | 9 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 2 | 2 | 9 |
20. Kevin Magnussen
|
Haas-Ferrari | 2 | 2 | 9 |
27. Nico Hülkenberg
|
Renault | 1 | 4 | 8 |
55. Carlos Sainz Jr
|
Renault | 1 | 4 | 8 |
9. Marcus Ericsson
|
Sauber-Ferrari | 1 | 2 | 10 |
94. Pascal Wehrlein
|
Sauber-Ferrari | 2 | 2 | 9 |
Resum: 20.35 (Esport3)
-S’espera que Sauber anunciï els seus pilots 2018 aquesta setmana. El campió vigent de la F2 i pilot de Ferrari Charles Leclerc sembla tenir ja un dels volants, mentre que l’altre podria estar entre Antonio Giovinazzi, pilot també de Ferrari i Marcus Ericsson, que seria el preferit dels actuals propietaris de l’equip. Ara bé, el president de Fiat Chrysler i Ferrari, Sergio Marchionne, podria “patrocinar” l’equip com a Alfa Romeo si Sauber agafa els seus dos pilots.
-Pirelli planeja introduir un nou compost més tou que l’ultratou, i ha fet escollir als aficionats entre tres noms: “Megasoft”, “Extremesoft” o “Hypersoft”. És opinable si 6 compostos son masses…
-El neerlandès Rudy van Buren ha guanyat el primer “World’s Fastest Gamer”, el campionat eSport organitzat per McLaren. Van Buren, de 25 anys, havia guanyat campionats nacionals dels Països Baixos de kàrting però ara treballava com a comercial, i ara es convertirà en un dels pilots del simulador de McLaren.
![]() |
feu clic a la imatge per anar-hi |