
Enrenou a la sortida.
La penúltima cursa d’aquest
Mundial 2017 a la pista Paulista començava amb Ferrari amb problemes
a la graella per el cotxe de Raikkonen, experimentant problemes electrònics i
de telemetria, provocant nervis per engegar el monoplaça i configurar novament tot el
software; i amb Hamilton sortint des de el pit lane degut al seu accident a la
Q1.
La penúltima cursa d’aquest
Mundial 2017 a la pista Paulista començava amb Ferrari amb problemes
a la graella per el cotxe de Raikkonen, experimentant problemes electrònics i
de telemetria, provocant nervis per engegar el monoplaça i configurar novament tot el
software; i amb Hamilton sortint des de el pit lane degut al seu accident a la
Q1.
Amb tot ja decidit, la
lluita era per el sotscampionat entre Vettel i Bottas. Vettel li pren la
sortida a Bottas, que es confía en excès i
es posa primer quan ja veiem els primers tocs entre Grosjeain i Ocon, degut a
una errada del francés; tanmateix també pateix varies patacades Ricciardo, i
desseguida, aprofitant el Safety Car, que fa pasar els cotxes per dins el pit lane
degut a que la recta principal ha quedat plena de restes; veiem les primeres
aturades als boxes per canviar pneumàtics; sobretot per part dels cotxes que s’han
vist afectats per els incidents que també deixen fora a Vandoorme i Magnussen.
lluita era per el sotscampionat entre Vettel i Bottas. Vettel li pren la
sortida a Bottas, que es confía en excès i
es posa primer quan ja veiem els primers tocs entre Grosjeain i Ocon, degut a
una errada del francés; tanmateix també pateix varies patacades Ricciardo, i
desseguida, aprofitant el Safety Car, que fa pasar els cotxes per dins el pit lane
degut a que la recta principal ha quedat plena de restes; veiem les primeres
aturades als boxes per canviar pneumàtics; sobretot per part dels cotxes que s’han
vist afectats per els incidents que també deixen fora a Vandoorme i Magnussen.

Unes baralles constants
A la volta 6 es torna a
llençar la cursa amb Vettel davant, Bottas segon i Raikkonen tercer. En aquest moment Hamilton
ja es tretzè, i remunta ràpidament demostrant una superioritat increíble com quan
avança a Gasly, Wehrlein i Sainz. Som només
la volta 11, i Hamilton ja es novè. No es queda curt Ricciardo, que
avança rivals sense por, llençant-se sense manies, de forma espectacular i valenta
i en aquest moment ja es onzè.
llençar la cursa amb Vettel davant, Bottas segon i Raikkonen tercer. En aquest moment Hamilton
ja es tretzè, i remunta ràpidament demostrant una superioritat increíble com quan
avança a Gasly, Wehrlein i Sainz. Som només
la volta 11, i Hamilton ja es novè. No es queda curt Ricciardo, que
avança rivals sense por, llençant-se sense manies, de forma espectacular i valenta
i en aquest moment ja es onzè.
A la volta 16 Verstappen
es queixa de que es troba bloquejat darrera Raikkonen i planteja la possibilitat d’obrir la
caixa de les aturades amb un “undercut” sobre el finlandès. Mentretant, Alonso
esta agafant Massa i amenaça la cinquena posició del pilot local i per darrera
arriba ja un Hamilton que roda molt depressa i l’avança a la volta 21 i a Massa a la 22, arribant ja a la cinquena posició.
es queixa de que es troba bloquejat darrera Raikkonen i planteja la possibilitat d’obrir la
caixa de les aturades amb un “undercut” sobre el finlandès. Mentretant, Alonso
esta agafant Massa i amenaça la cinquena posició del pilot local i per darrera
arriba ja un Hamilton que roda molt depressa i l’avança a la volta 21 i a Massa a la 22, arribant ja a la cinquena posició.
Comencen a aparèixer
senyals de “blistering” a la roda davantera esquerra de diferents pilots,
sobretot a Hamilton i a Alonso. A la volta 28 es Bottas qui comença el ball de les
aturades, intentant un “undercut” a Vettel; desseguida entra Massa a canviar rodes i tot seguit, Vettel. Tots munten el compost tou; també Verstappen, que
ja feia estona es queixava d’un cotxe difícil de conduir ho fa a la volta 29. Tots
aquests canvis de rodes han posat a Hamilton líder amb quatre segons sobre
Vettel, però sense haver fet encara la
seva aturada…resulta sorprenent que Hamilton volta mes ràpid que Vettel i
Bottas amb uns pneumàtics que tenen 37 voltes de vida, però que no poden tardar
en arribar al que se’n diu “clift”, es a dir, la seva caiguda en picat.
senyals de “blistering” a la roda davantera esquerra de diferents pilots,
sobretot a Hamilton i a Alonso. A la volta 28 es Bottas qui comença el ball de les
aturades, intentant un “undercut” a Vettel; desseguida entra Massa a canviar rodes i tot seguit, Vettel. Tots munten el compost tou; també Verstappen, que
ja feia estona es queixava d’un cotxe difícil de conduir ho fa a la volta 29. Tots
aquests canvis de rodes han posat a Hamilton líder amb quatre segons sobre
Vettel, però sense haver fet encara la
seva aturada…resulta sorprenent que Hamilton volta mes ràpid que Vettel i
Bottas amb uns pneumàtics que tenen 37 voltes de vida, però que no poden tardar
en arribar al que se’n diu “clift”, es a dir, la seva caiguda en picat.
L’aturada del pilot
britànic s’acostava, però intenta resistir mes estona per no caure al mig del
tràfic quan torni…finalment ho fa a la volta 44, munta el supertou, quedant cinquè,
darrera de Verstappen. A la
mateixa volta, Ricciardo fa la mateixa operació i torna a la pista setè,
enganxat a Massa.
britànic s’acostava, però intenta resistir mes estona per no caure al mig del
tràfic quan torni…finalment ho fa a la volta 44, munta el supertou, quedant cinquè,
darrera de Verstappen. A la
mateixa volta, Ricciardo fa la mateixa operació i torna a la pista setè,
enganxat a Massa.

Vettel controla, però Hamilton vola.
Arribats a aquest
punt, volta 50, tenim a Vettel amb la cursa, a priori, força controlada, però
també es cert que es podia compactar bastant a les darreres voltes. Per
darrera, Alonso (8è) apreta a Massa, un segon davant seu, que ha baixat una
mica el ritme i el pilot asturià l’esta agafant. Som ja a la volta 60 i Hamilton ja es en zona
DRS de Verstappen, iniciant una lluita que comença a la recta de boxes i que
dura ben poc, fins a la Reta Oposta; realment ens fa
por pensar que hagués fet avui Hamilton si surt a la Pole…potser a aquestes
alçades de la cursa de Brasil ja estaria disputant la qualy d’Abu Dhabi de tant
ràpid que va. Afortunadament, els
viatges en el temps encara no han arribat a la F1.
punt, volta 50, tenim a Vettel amb la cursa, a priori, força controlada, però
també es cert que es podia compactar bastant a les darreres voltes. Per
darrera, Alonso (8è) apreta a Massa, un segon davant seu, que ha baixat una
mica el ritme i el pilot asturià l’esta agafant. Som ja a la volta 60 i Hamilton ja es en zona
DRS de Verstappen, iniciant una lluita que comença a la recta de boxes i que
dura ben poc, fins a la Reta Oposta; realment ens fa
por pensar que hagués fet avui Hamilton si surt a la Pole…potser a aquestes
alçades de la cursa de Brasil ja estaria disputant la qualy d’Abu Dhabi de tant
ràpid que va. Afortunadament, els
viatges en el temps encara no han arribat a la F1.
Verstappen demana
aturar-se per muntar pneumàtics nous, doncs porta mes de 30 segons al seu
perseguidor i te els pneumàtics destrossats; el seu enginyer de pista li dona l’OK
i així ho fa a la volta 64, a set del
final. Som a la volta 68 i Hamilton ja atrapa a Raikkonen que es 3er, malgrat
uns evidents problemes de “blistering” del britànic a la goma davantera
esquerra i de “graining” a la posterior esquerra, amb el dubte de si arribaran
a la fi.
aturar-se per muntar pneumàtics nous, doncs porta mes de 30 segons al seu
perseguidor i te els pneumàtics destrossats; el seu enginyer de pista li dona l’OK
i així ho fa a la volta 64, a set del
final. Som a la volta 68 i Hamilton ja atrapa a Raikkonen que es 3er, malgrat
uns evidents problemes de “blistering” del britànic a la goma davantera
esquerra i de “graining” a la posterior esquerra, amb el dubte de si arribaran
a la fi.
A la volta 69,
roda deslaminada de Stroll degut a una blocada, demostrant que qualsevol
pneumàtic de qualsevol participant pot dir prou inmediatament.
roda deslaminada de Stroll degut a una blocada, demostrant que qualsevol
pneumàtic de qualsevol participant pot dir prou inmediatament.
Darrera volta d’infart molt apretada entre
Massa, Alonso i Perez que lluiten aferrissadament per posició, però res canvia
i, per fi, veiem a Vettel passar primer la línia d’arribada amb Bottas segon, i
Raikkonen tercer, que ha aguantat la brutal escomesa de Hamilton.
La Formula 1 abandona per aquest any la pista Carioca òn, malhauradament, hem tornat a patir seriosos problemes de seguretat; un tema preocupant i que cal solucionar doncs potser, algún dia, algú prendrà mal.
Massa, Alonso i Perez que lluiten aferrissadament per posició, però res canvia
i, per fi, veiem a Vettel passar primer la línia d’arribada amb Bottas segon, i
Raikkonen tercer, que ha aguantat la brutal escomesa de Hamilton.
La Formula 1 abandona per aquest any la pista Carioca òn, malhauradament, hem tornat a patir seriosos problemes de seguretat; un tema preocupant i que cal solucionar doncs potser, algún dia, algú prendrà mal.
Marxem ara cap a Pròxim Orient, on tancarem el mundial d’enguany, d’aqui a quinze dies, al Yas Marina d’Abu Dhabi.
(Copyright de les fotografíes: Ferrari Media i Mercedes Petronas AMG F1 Team)

-Magnussen. Una errada de conducció de novell que no havia d’haver passat.

-Haas. Mediocres avui.
-Sauber. Fan el que poden.
-Force India. En Sergio, força be.
-Force India. En Sergio, força be.

-Vettel. Una gran actuació però estèril per el mundial
-Ricciardo. Gran actuació un altre vegada.
-Hamilton. Volant com un llamp. Impressionant.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF 70 H | 1h,31’26”.262 | 2 | 71 |
2 | 18 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | RW08 EQP+ | +2,762 | 1 | 71 |
3 | 15 | Kimi Raikkonen | 7 | Ferrari | SF 70H | +4,600 | 3 | 71 |
4 | 12 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | RW08 EQP+ | +5,468 | 20 | 71 |
5 | 10 | Max Verstapen | 33 | Red Bull Tag Heuer | RBR | +32.940 | 4 | 71 |
6 | 8 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull Tag Heuer | RBR | +48.691 | 5 | 71 |
7 | 6 | Felipe Massa | 19 | Williams Mercedes | FW40 | +68.882 | 10 | 71 |
8 | 4 | Fernando Alonso | 14 | Mclaren Honda | MCL32 | + 69.363 | 7 | 71 |
9 | 2 | Sergio Perez | 11 | Force India Mercedes | VJM10 | + 69.500 | 6 | 71 |
10 | 1 | Nico Hulkenberg | 27 | Renault | RS 17 | +1 volta | 8 | 70 |
11 | Carlos Sainz | 55 | Renault | RS17 | + 1 volta | 9 | 70 | |
12 | Pierre Gasly | 10 | Toro Rosso Renault | STR12 | +1 volta | 17 | 70 | |
13 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C36 | + 1 volta | 19 | 70 | |
14 | Pascal Wehrlein | 94 | Sauber-Ferrari | C36 | + 1 volta | 16 | 70 | |
15 | Roman Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF17 | + 2 voltes | 12 | 69 | |
16 | Lance Stroll | 18 | Williams Mercedes | FW40 | + 2 voltes | 18 | 69 | |
AB | Brendon Hartley | 28 | Toro Rosso Renault | STR12 | Motor | 15 | 40 | |
AB | Esteban Ocon | 31 | Force India Mercedes | VJM10 | Accident | 11 | 0 | |
AB | Stoffel Vandoorne | 2 | Mclaren Honda | MCL32 | Accident | 13 | 0 | |
AB | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF17 | Accident | 14 | 0 |