Crònica GP de Brasil: Guanya Vettel……però Hamilton com un avió.

Enrenou a la sortida.
La penúltima cursa d’aquest
Mundial 2017 a la pista Paulista començava amb Ferrari  amb problemes
a la graella per el cotxe de Raikkonen, experimentant problemes electrònics i
de telemetria, provocant nervis per engegar el monoplaça i configurar novament tot el
software; i amb Hamilton sortint des de el pit lane degut al seu accident a la
Q1.

Amb tot ja decidit, la
lluita era per el sotscampionat entre Vettel i Bottas. Vettel li pren la
sortida a Bottas, que es confía en excès  i
es posa primer quan ja veiem els primers tocs entre Grosjeain i Ocon, degut a
una errada del francés; tanmateix també pateix varies patacades Ricciardo, i
desseguida, aprofitant el Safety Car, que fa pasar els cotxes per dins el pit lane
degut a que la recta principal ha quedat plena de restes; veiem les primeres
aturades als boxes per canviar pneumàtics; sobretot per part dels cotxes que s’han
vist afectats per els incidents que també deixen fora a Vandoorme i Magnussen.

Unes baralles constants

A la volta 6 es torna a
llençar la cursa amb Vettel davant, Bottas segon  i Raikkonen tercer. En aquest moment Hamilton
ja es tretzè, i remunta ràpidament demostrant una superioritat increíble com quan
avança a Gasly, Wehrlein i Sainz. Som només 
la volta 11, i Hamilton ja es novè. No es queda curt Ricciardo, que
avança rivals sense por, llençant-se sense manies, de forma espectacular i valenta
i en aquest moment ja es onzè.
A la volta 16 Verstappen
es queixa de que es troba bloquejat darrera Raikkonen i planteja la possibilitat d’obrir la
caixa de les aturades amb un “undercut” sobre el finlandès. Mentretant, Alonso
esta agafant Massa i amenaça la cinquena posició del pilot local i per darrera
arriba ja un Hamilton que roda molt depressa i l’avança a la volta 21  i a Massa a la 22, arribant ja a la cinquena posició.  

Comencen a aparèixer
senyals de “blistering” a la roda davantera esquerra de diferents pilots,
sobretot a Hamilton i a Alonso. A la volta 28 es Bottas qui comença el ball de les
aturades, intentant un “undercut” a Vettel; desseguida entra Massa a canviar rodes i tot seguit, Vettel. Tots munten el compost tou; també Verstappen, que
ja feia estona es queixava d’un cotxe difícil de conduir ho fa a la volta 29. Tots
aquests canvis de rodes han posat a Hamilton líder amb quatre segons sobre
Vettel,  però sense haver fet encara la
seva aturada…resulta sorprenent que Hamilton volta mes ràpid que Vettel i
Bottas amb uns pneumàtics que tenen 37 voltes de vida, però que no poden tardar
en arribar al que se’n diu “clift”, es a dir, la seva caiguda en picat.
L’aturada del pilot
britànic s’acostava, però intenta resistir mes estona per no caure al mig del
tràfic quan torni…finalment ho fa a la volta 44, munta el supertou, quedant cinquè,
darrera de Verstappen.
A la
mateixa volta, Ricciardo fa la mateixa operació i torna a la pista setè,
enganxat a Massa.

Vettel controla, però Hamilton vola.

Arribats a aquest
punt, volta 50, tenim a Vettel amb la cursa, a priori, força controlada, però
també es cert que es podia compactar bastant a les darreres voltes. Per
darrera, Alonso (8è) apreta a Massa, un segon davant seu, que ha baixat una
mica el ritme i el pilot asturià l’esta agafant.  Som ja a la volta 60 i Hamilton ja es en zona
DRS de Verstappen, iniciant una lluita que comença a la recta de boxes i que
dura ben poc, fins  a la Reta Oposta; realment ens fa
por pensar que hagués fet avui Hamilton si surt a la Pole…potser a aquestes
alçades de la cursa de Brasil ja estaria disputant la qualy d’Abu Dhabi de tant
ràpid que va.
Afortunadament, els
viatges en el temps encara no han arribat a la F1.
Verstappen demana
aturar-se per muntar pneumàtics nous, doncs porta mes de 30 segons al seu
perseguidor i te els pneumàtics destrossats; el seu enginyer de pista li dona l’OK
i així ho fa  a la volta 64, a set del
final. Som a la volta 68 i Hamilton ja atrapa a Raikkonen que es 3er, malgrat
uns evidents problemes de “blistering” del britànic a la goma davantera
esquerra i de “graining” a la posterior esquerra, amb el dubte de si arribaran
a la fi.
A la volta 69,
roda deslaminada de Stroll degut a una blocada, demostrant que qualsevol
pneumàtic de qualsevol participant pot dir prou inmediatament. 
Darrera volta d’infart molt apretada entre
Massa, Alonso i Perez que lluiten aferrissadament per posició, però res canvia
i, per fi, veiem a Vettel passar primer la línia d’arribada amb Bottas segon, i
Raikkonen tercer, que ha
aguantat la brutal escomesa de Hamilton.
La Formula 1 abandona per aquest any la pista Carioca òn, malhauradament, hem tornat a patir seriosos problemes de seguretat; un tema preocupant i que cal solucionar doncs potser, algún dia, algú prendrà mal.
Marxem ara cap a Pròxim Orient, on tancarem el mundial d’enguany, d’aqui a quinze dies, al Yas Marina d’Abu Dhabi.

(Copyright de les fotografíes: Ferrari Media i Mercedes Petronas AMG F1 Team)

-Force India. Molt mala sort d’Ocon
-Magnussen. Una errada de conducció de novell que no havia d’haver passat.

-Haas.  Mediocres avui.

-Sauber. Fan el que poden.
-Force India. En Sergio, força be.

-Vettel. Una gran actuació però estèril per el mundial

-Ricciardo. Gran actuació un altre vegada.
-Hamilton. Volant com un llamp. Impressionant.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF 70 H 1h,31’26”.262 2 71
2 18 Valtteri Bottas 77 Mercedes RW08 EQP+ +2,762 1 71
3 15 Kimi Raikkonen 7 Ferrari SF 70H +4,600 3 71
4 12 Lewis Hamilton 44 Mercedes RW08 EQP+ +5,468 20 71
5 10 Max Verstapen 33 Red Bull Tag Heuer RBR +32.940 4 71
6 8 Daniel Ricciardo 3 Red Bull Tag Heuer RBR +48.691 5 71
7 6 Felipe Massa 19 Williams Mercedes FW40 +68.882 10 71
8 4 Fernando Alonso 14 Mclaren Honda MCL32 + 69.363 7 71
9 2 Sergio Perez 11 Force India Mercedes VJM10 + 69.500 6 71
10 1 Nico Hulkenberg 27 Renault RS 17 +1 volta 8 70
11 Carlos Sainz 55 Renault RS17 + 1 volta 9 70
12 Pierre Gasly 10 Toro Rosso Renault STR12 +1 volta 17 70
13 Marcus Ericsson 9 Sauber-Ferrari C36 + 1 volta 19 70
14 Pascal Wehrlein 94 Sauber-Ferrari C36 + 1 volta 16 70
15 Roman Grosjean 8 Haas-Ferrari VF17 + 2 voltes 12 69
16 Lance Stroll 18 Williams Mercedes FW40 + 2 voltes 18 69
AB Brendon Hartley 28 Toro Rosso Renault STR12 Motor 15 40
AB Esteban Ocon 31 Force India Mercedes VJM10 Accident 11 0
AB Stoffel Vandoorne 2 Mclaren Honda MCL32 Accident 13 0
AB Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF17 Accident 14 0