
Veient l’espectacle posterior potser la Fórmula 1 haurà de vigilar de no fer massa coses abans, doncs els moments memorables de la cursa han estat exactament 3: els avançaments de Sebastian Vettel a Valtteri Bottas, de Carlos Sainz a Sergio Pérez i de Max Verstappen a Kimi Räikkönen, tot i no comptar aquest últim per obra i gràcia de la FIA. La resta de la cursa, sense Verstappen i Vettel arriscant amb una segona aturada, hauria estat una processó.
![]() |
Cada vegada hi ha més gent aquí! (Mercedes AMG F1) |
Hamilton guanya com vol. Per una vegada Sebastian Vettel, sortint des del segon lloc, ha pres la iniciativa davant l’home de la pole Lewis Hamilton, però la joia dels seguidors de Ferrari ha durat poc. A la volta 5 Hamilton ha aprofitat el DRS per avançar el seu rival, i a partir d’allí el britànic ha guanyat a la velocitat que ha necessitat en cada moment.
Anant tots a una sola aturada Hamilton els tenia dominats. I quan Verstappen i Vettel han provat de fer quelcom diferent Hamilton no s’ha posat nerviós, excel·lint en el tractament dels pneumàtics mentre el seu company patia com un vedell per fer-los durar.
Malgrat les fortunes diferents dels dos Mercedes, els punts aconseguits han servit a l’equip per guanyar el seu quart títol de constructors consecutiu i, vist el que hem vist aquest any, només el menor rendiment de Valtteri Bottas en referència al seu antecessor Nico Rosberg ha fet d’aquest mundial un campionat més competit.
Verstappen, castigat. Com hem dit Verstappen, amb sanció per canvi de components mecànics ha sortit darrere i amb pneumàtics supertous. Ha fet una estratègia a la contra i sempre buscant fer dues aturades, cosa que ha provocat que Vettel cobrís la seva estratègia, també en un intent de fer dubtar Hamilton.
Tant Seb com Max han aconseguit atrapar Räikkönen i Bottas que com Hamilton no s’han aturat més. Però quan Verstappen ha avançat al Ferrari número 7 a la última volta, ho ha fet posant momentàniament les quatre rodes fora de la línia blanca, i ha estat sancionat amb 5 segons.
Hem tingut un déja vu quan l’holandès era a la sala abans del podi i l’han fet fora per posar-hi Räikkönen, com a Mèxic la temporada passada. Però aquest cop no li tornaran el podi.
Amb el reglament a la mà, la sanció és correcta. Ara bé, ens fem dues preguntes: per què no han estat sancionats altres pilots que han sortit fora de la pista i han tingut avantatge, com Bottas amb Ricciardo? I la segona: per què no es posa astroturf o herba després del piano per evitar que els pilots busquin guanyar avantatge per fora?
No puc evitar pensar que l’obsessió amb les escapatòries d’asfalt ha creat més problemes de “track limits” que no pas ha salvat possibles accidents que amb grava també es solucionen.
![]() |
Primer doble podi de Ferrari des d’Hongria. (Scuderia Ferrari) |
Bons papers. Després dels 5 primers -Ricciardo ha abandonat amb avaria mecànica- Esteban Ocon ha estat el millor dels demès aguantant a Carlos Sainz, que ha fet un bon debut amb el Renault. Darrere d’ells ha acabat Sergio Pérez, tot i dir el mexicà a mitja cursa que tenia més ritme que el seu company Ocon. Potser el ritme s’ha de demostrar en pista…
Felipe Massa i el retornat Daniil Kvyat han completat els punts, tot i que la continuitat de Kvyat segueix en dubte.
A més de Ricciardo, han abandonat Nico Hülkenberg i Fernando Alonso per problemes mecànics i Pascal Wehrlein per danys després d’un toc amb Kevin Magnussen. El danès s’ha vist després embestit per l’altre Sauber de Marcus Ericsson. Els dos pilots han continuat però Ericsson ha rebut també 5 segons de penalització.
La setmana que ve toca Mèxic i Vettel ja necessita gairebé un miracle, estant 66 punts rere Hamilton amb 75 per disputar. Independentment del que faci el britànic, si Vettel no li retalla com a mínim 17 punts a l’Hermanos Rodríguez serà “game over”.

-Valtteri Bottas. A cada cursa acaba més lluny de Hamilton.

-Williams. Estratègies estranyes però al final dos punts.
-Brendon Hartley. Feia 5 anys del seu últim test i ho ha fet prou bé.

-Daniil Kvyat. Puntet ben aconseguit. Serà l’últim?
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W08 EQP+ | 1h 33’50.991 | 1 | 56 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF70H | +10.143 | 2 | 56 |
3 | 15 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF70H | +15.779 | 5 | 56 |
4 | 12 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | +16.678 | 16 | 56 |
5 | 10 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W08 EQP+ | +34.967 | 3 | 56 |
6 | 8 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM10 | +1’30.980 | 6 | 56 |
7 | 6 | Carlos Sainz Jr | 55 | Renault | R.S.17 | +1’32.944 | 7 | 56 |
8 | 4 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM10 | +1 volta | 9 | 55 |
9 | 2 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW40 | +1 volta | 10 | 55 |
10 | 1 | Daniil Kvyat | 26 | Toro Rosso-Renault | STR12 | +1 volta | 11 | 55 |
11 | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW40 | +1 volta | 15 | 55 | |
12 | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Honda | MCL32 | +1 volta | 20 | 55 | |
13 | Brendon Hartley | 39 | Toro Rosso-Renault | STR12 | +1 volta | 19 | 55 | |
14 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-17 | +1 volta | 12 | 55 | |
15 | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C36 | +1 volta | 13 | 55 | |
16 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-17 | +1 volta | 17 | 55 | |
AB | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MCL32 | Motor | 8 | 24 | |
AB | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | Motor | 4 | 14 | |
AB | Pascal Wehrlein | 94 | Sauber-Ferrari | C36 | Danys acc. | 14 | 5 | |
AB | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.17 | Pressió oli | 18 | 3 |