Podem parlar abastament dels seus mèrits i del cotxe que té o deixa de tenir, però aquesta temporada ha tingut més rivals que al 2014 i al 2015. No ha arribat a l’èpica de 2008 però certament hi ha hagut molts dies en que ell ha marcat la diferència, alliberat de la tensió de Nico Rosberg i confiat en que tenia l’equip al seu darrere.
És possible que Ferrari i Red Bull hagin facilitat les coses; quan un anava bé l’altra fallava i viceversa, i es pot dir que Valtteri Bottas ha perdut pistonada últimament. Fins i tot es pot dir que se l’ha vist dubitatiu avui quan no podia avançar a Sainz malgrat l’avantatge en velocitat punta, però per a mi, mai hi ha campions immerescuts i Lewis Hamilton ha merescut sobradament el títol de 2017.
Hamilton celebra el seu quart títol (Mercedes AMG F1) |
Tensió a l’inici. Sebastian Vettel sortia de la pole position però Max Verstappen, sense res a perdre, ha forçat les coses per l’exterior de la primera corba i l’ha avançat a la segona. Al mateix temps, Hamilton ha volgut avançar el Ferrari per fora però accelerant, Vettel ha tocat el pneumàtic del darrere dret del Mercedes, danyant el seu aleró i punxant la roda. Per a mi no ha estat intencionat, tot i que a can Mercedes no ho tenien tant clar.
Els dos s’han aturat als boxs quedant al darrere, i inicialment Vettel ha remuntat posicions mentre Hamilton es veia atrapat darrere Carlos Sainz, que també s’ha hagut d’aturar aviat.
Al davant, Verstappen fotia el camp amb Valtteri Bottas segon, Esteban Ocon tercer, Nico Hülkenberg quart, Sergio Pérez sisè i Kimi Räikkönen setè. Daniel Ricciardo havia aprofitat per pujar fins al novè lloc, però aviat ha hagut de plegar. Sembla que ara li toquen a l’australià les avaries…
El Virtual dóna i treu. La primera aturada l’ha fet Pérez, responent a la sortida dels mecànics de Ferrari que finalment no han fet aturar a Räikkönen. Després de Pérez, Hülkenberg i Ocon han cobert l’estratègia per no perdre posició amb el mexicà, mentre la resta de pilots seguien amb els seus ultratous.
A la volta 30, Brendon Hartley ha hagut d’abandonar amb foc al darrere del seu Toro Rosso, provocant un Virtual Safety Car. El ritme alentit ha permès les aturades dels pilots que encara no les havien fet, i mentre davant Verstappen i Bottas mantenien les dues primeres posicions, Räikkönen ha pogut avançar els seus rivals per pujar al tercer lloc. També Stroll, Magnussen i Alonso s’han beneficiat i tant Vettel com Hamilton han aprofitat per fer una segona aturada i posar pneumàtics més nous.
Vettel ha remuntat fins al quart lloc, però necessitava ser primer o segon per mantenir les seves aspiracions, mentre que Hamilton ha pujat fins al novè lloc, trobant que els supertous li funcionaven millor que els tous que havia dut des de la volta 1.
Tercera victòria ja de Verstappen, i tot just té 20 anys. (Red Bull Media) |
Max domina. Verstappen gairebé no ha aparegut per la tele. El seu domini era tant aclaparador que des de l’equip li han recordat que no forcés la mecànica, i tot i així l’holandès ha doblat a tothom excepte a Bottas, Räikkönen i Vettel. 19 segons li ha cardat al segon Mercedes i donava la sensació que si ho hagués necessitat hagués pogut forçar molt més. Cinquè ha quedat Ocon just davant de Stroll i Pérez, amb Kevin Magnussen salvant els mobles d’un cap de setmana terrible per a Haas davant de Hamilton i un Fernando Alonso que ha posat les coses força difícils al britànic.
Pel que fa a la resta, força problemes per als cotxes amb motor Renault: abandonaments de Ricciardo, Hülkenberg, Sainz i Hartley, més el del Ferrari 2016 de Marcus Ericsson, en una bona cursa del suec. Dificultats per a l’equip Renault en un cap de setmana on tots els seus rivals directes han puntuat; especialment dolorosos deuen ser els 8 punts de Stroll que deixen a Williams (i el cinquè lloc que ocupen) gairebé a 30 punts de la marca francesa.
Poc ens pensàvem que aquest mundial es decidiria a falta de dues curses, però la fiabilitat a prova de bales de Mercedes i la inconsistència dels rivals han provocat la decisió matinera.
Queda gaudir de Brasil i Abu Dhabi i veure qui acaba el mundial més bé. Compte amb Verstappen si segueix així, i ens queda veure com es resol la lluita pel cinquè lloc. Williams, Toro Rosso, Renault i Haas es juguen 12 milions d’euros en premis: la diferència entre la cinquena i la vuitena posició.
-Daniel Ricciardo. Ara li toquen a ell les avaries…
-Sebastian Vettel. Inici conflictiu, gran remuntada.
-Lance Stroll. Bona cursa del canadenc.
-Mèxic. L’ambient és inigualable.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | 1h 36’26.552 | 2 | 71 |
2 | 18 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W08 EQP+ | +19.678 | 4 | 71 |
3 | 15 | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF70H | +54.007 | 5 | 71 |
4 | 12 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF70H | +1’10.078 | 1 | 71 |
5 | 10 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM10 | +1 volta | 6 | 70 |
6 | 8 | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW40 | +1 volta | 11 | 70 |
7 | 6 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM10 | +1 volta | 9 | 70 |
8 | 4 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-17 | +1 volta | 14 | 70 |
9 | 2 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W08 EQP+ | +1 volta | 3 | 70 |
10 | 1 | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MCL32 | +1 volta | 18 | 70 |
11 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW40 | +1 volta | 10 | 70 | |
12 | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Honda | MCL32 | +1 volta | 19 | 70 | |
13 | Pierre Gasly | 10 | Toro Rosso-Renault | STR12 | +1 volta | 20 | 70 | |
14 | Pascal Wehrlein | 94 | Sauber-Ferrari | C36 | +2 voltes | 13 | 69 | |
15 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-17 | +2 voltes | 15 | 69 | |
AB | Carlos Sainz Jr | 55 | Renault | R.S.17 | Direcció | 8 | 59 | |
AB | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C36 | Motor | 12 | 55 | |
AB | Brendon Hartley | 28 | Toro Rosso-Renault | STR12 | Motor | 17 | 30 | |
AB | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | R.S.17 | ERS | 7 | 24 | |
AB | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | Turbo | 16 | 5 |