I el mateix pot passar a McLaren: unitat de potència d’un fabricant que no havien treballat recentment, noves relacions… Però sabem que el motor Renault sí que dóna millors resultats des d’un principi, cosa que pot apaivagar una mica els possibles problemes que hi hagi a l’inici de temporada.
Pel que fa a Carlos Sainz, com vaig opinar a “La Pregunta” de fa unes setmanes sobre com veuria que l’espanyol canviés d’equip, continuo pensant el mateix: porta unes quantes temporades a la mateixa escuderia i segur que li anirà bé un canvi d’aires per poder veure com es treballa en altres equips de la graella. És jove i està clar que busca resultats, però l’experiència també és un grau i amb això sí que hi pot sortir guanyant. A més a més, s’ha dit alguna vegada que a Toro Rosso no s’ha vist valorat en el sentit de poder pilotar algun divendres el monoplaça dels seus companys de Red Bull; tampoc hi ha hagut -fins ara- cap missatge de possible promoció de Sainz cap a Red Bull com a segon pilot o reserva… Així que crec que només pel fet de canviar i treballar amb gent nova l’enriquirà com a pilot i, si això el motiva més, potser veiem la millor faceta de Carlos.
La selecció de motor tampoc té molt a comentar, ja que era l’única possible, tenint en compte que ni Mercedes, ni Ferrari subministraran propulsors al que pot ser un rival directe al campionat si aconsegueix una bona configuració de monoplaça.
El problema que veig amb el motor Renault, és que la marca ja té un equip oficial, pel que sempre al moment de les evolucions es centrarà més en els seus monoplaces, ja que amb McLaren tindrà una relació de subministrador i no de soci tecnològic com tenia l’equip anglès amb Honda.
Del futur de l’associació de Toro Rosso amb Honda, l’haurem d’anar seguint, ja que amb la mala sort que té Alonso en aquest aspecte, potser la temporada vinent la marca nipona dona amb la tecla adequada i fa un salt qualitatiu endavant (cosa que personalment dubto).
Un punt a tenir en compte, és la part del finançament econòmic per part de McLaren, ja que no hem d’oblidar que amb aquest canvi, l’equip perd la seva principal font d’ingressos i s’ha d’espavilar a buscar patrocinadors per la temporada vinent, ja que a més dels diners que ja no entraran per Honda, també haurà de pagar els propulsors que fins ara també subministraven els japonesos sense un cost per l’escuderia.
Sainz ja tenia ganes de sortir de Toro Rosso i un canvi d’aires, amb nous reptes i un nou equip, sempre són una motivació extra per un pilot i més en un equip que aquests últims anys ha fet una gran reestructuració, que està seguint una línia ascendent i amb l’objectiu diuen de lluitar pel títol el 2020.
En definitiva, les perspectives són per tots una mica incertes, ja que veurem si McLaren aconsegueix amb el propulsor de Renault un monoplaça competitiu per lluitar al davant la pròxima temporada, si Honda realment com deia, només necessitava una mica més de temps per aconseguir un motor que a més de potent, fos fiable i si Renault li donarà a Sainz un cotxe per lluitar a la part davantera de la graella amb garanties.
Joan Enric Fugueras: Normaletes. Jo veig McLaren al mig de la graella, Renault apuntant mes amunt, i Toro Rosso un any al purgatori a la part baixa acompanyant Sauber.
No hem de perdre de vista que McLaren muntarà un motor client i que Toro Rosso farà de conillet d’índies per, si tot va be en un parell d’anys, cedir el motor Honda a Red Bull (si Aston Martin dona el vist-i-plau; tot i que, a la Fórmula 1 tot es possible i potser ens fregaríem els ulls veient un motor Aston-Honda……Déu meu… estic desvariejant?)
Doncs no; potser no, ara bé veiem un estrany motor TAG Heuer on, en realitat, hi ha un Renault.
En tema motors, ja tenim experiència en matrimonis i noms estranys a canvi d’un taló ben maco…o d’un bon màrqueting.
Sigui com sigui, la teoria ens diu que qui es mourà a dalt serà Renault, amb el seu equip oficial, el seu motor, i les seves evolucions, que arribaran mes tard a Mclaren, que anirà un pas enrere…a no ser que McLaren pressioni de forma radical passades tres o quatre curses, tal com va fer el 1993 amb Ford, cansat del motor HB client i va reclamar amb insistència la mateixa especificació de Benetton. Tot i que aquí també hi havien classes socials, i el Ford HB client de Mclaren no va ser mai, precisament, igual que el HB de Minardi, per exemple.
Per el que respecta a Sainz, si la feina amb el xassís es bona i a Renault Sport donen a llum una criatura ben feta en tots els seus aspectes, jo crec que tindrà un armament que li permetrà pujar al podi unes quantes vegades durant la temporada. Campionat? A priori no. Caldrà esperar a 2020 per veure a Renault lluitant per la corona; però es clar, la Formula 1 de vegades, com li va passar a Pedro el Navaja al famós bolero, “te da sorpresas”. No descartem res.
A més, no oblidem que Renault, amb més o menys canvis, és l’equip que ja ha guanyat 4 títols de pilots. Alguns, com Alan Permane, són allà des d’abans de Schumacher, i saben com fer un bon cotxe. Així que crec que la parella Hülkenberg-Sainz pot aspirar a donar problemes als tres primers.
Ara bé, el punt feble de Renault, i per extensió, de McLaren i Red Bull, serà el motor. Malgrat els esforços de la marca francesa i el fet d’haver estat present a la Fórmula 1 quan ja es van introduir aquestes normes, Renault encara sembla estar un pas per darrere de Mercedes i Ferrari en potència i també en fiabilitat.
Però quan no hi ha avaries, el motor dóna rendiment suficient, i no seria estrany veure els McLaren d’Alonso i Vandoorne a la mateixa lluita de Renault i intentant amenaçar l’actual tercer lloc de Red Bull. Per a McLaren això serà un canvi després de tres anys durs amb Honda, però jo no esperaria ni victòries dels de Woking ni dels d’Enstone, en circumstàncies normals.
Pel que fa a Toro Rosso, hem de preveure un any complicat. Si més no, Honda no tindrà la mateixa pressió que tenia a McLaren, i tenen la pastanaga del possible contracte amb Red Bull si finalment fan un motor competitiu. La temporada pot ser difícil més aviat per als pilots, Kvyat i molt probablement Pierre Gasly, als quals els pot costar obtenir resultats per destacar.
Pilot | Equip | Mitjà | Tou | Supertou |
44. Lewis Hamilton
|
Mercedes | 1 | 5 | 7 |
77. Valtteri Bottas
|
Mercedes | 2 | 4 | 7 |
3. Daniel Ricciardo
|
Red Bull-TAG Heuer | 1 | 4 | 8 |
33. Max Verstappen
|
Red Bull-TAG Heuer | 1 | 3 | 9 |
5. Sebastian Vettel
|
Ferrari | 1 | 3 | 9 |
7. Kimi Räikkönen
|
Ferrari | 1 | 3 | 9 |
11. Sergio Pérez
|
Force India-Mercedes | 1 | 4 | 8 |
31. Esteban Ocon
|
Force India-Mercedes | 1 | 4 | 8 |
19. Felipe Massa
|
Williams-Mercedes | 1 | 2 | 10 |
18. Lance Stroll
|
Williams-Mercedes | 1 | 2 | 10 |
14. Fernando Alonso
|
McLaren-Honda | 1 | 2 | 10 |
2. Stoffel Vandoorne
|
McLaren-Honda | 1 | 2 | 10 |
55. Carlos Sainz Jr
|
Toro Rosso-Renault | 1 | 4 | 8 |
38. Pierre Gasly
|
Toro Rosso-Renault | 1 | 4 | 8 |
8. Romain Grosjean
|
Haas-Ferrari | 1 | 5 | 7 |
20. Kevin Magnussen
|
Haas-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
27. Nico Hülkenberg
|
Renault | 1 | 3 | 9 |
30. Jolyon Palmer
|
Renault | 1 | 3 | 9 |
9. Marcus Ericsson
|
Sauber-Ferrari | 1 | 5 | 7 |
94. Pascal Wehrlein
|
Sauber-Ferrari | 2 | 4 | 7 |
Resum: 21.00 (Esport3)
-L’ex-pilot i constructor de motors neozelandès John Nicholson va morir als 75 anys. Els Ford DFV subministrats per Nicholson van motoritzar els títols d’Emerson Fittipaldi i James Hunt als 70.
-Charles Leclerc, líder de la F2, participarà aquest divendres als lliures 1 amb Sauber. El monegasc farà 3 sessions més en el que es veu com a preparació per a un seient titular la temporada que ve.
-Williams ha confirmat que està pensant en tres pilots per a acompanyar Lance Stroll la temporada que ve. La tria estaria entre Felipe Massa, Paul di Resta o bé Robert Kubica, al qual volen donar-li un test amb un cotxe amb un FW36 per veure el seu nivell físic.
-Red Bull va anunciar l’acord de patrocini ampliat amb Aston Martin pel qual es coneixerà l’equip com a Aston Martin Red Bull Racing a partir de la temporada que ve.
feu clic a la imatge per anar-hi |