Crònica GP de Singapur: Els Déus de la pluja escolten a Hamilton

Enrenou a la sortida. Si molts comptàven que a Singapur la truita es giraría, i més veient com van anar els entrenaments, ens hem trobat que la dansa de la pluja que han fet alguns membres de Mercedes a la pre graella, ha estat escoltada per les forces que controlen l’aixeta.
Una pluja considerable ruixava la pista, i això feia que hi veiessim diferents opcions de pneumàtics: tant intermitjos com de pluja extrema.
Vettel, que sortía desde la pole feia una mala engegada, i es trobava amb Verstappen a la seva esquerra i, mes a l’esquerra un agossarat Raikkonen que, intentant avançar al pilot holandés es tocàven, desestabilitzant-se, i topant tot seguit contra el Ferrari del seu company d’equip. Es creava una carambola a la primera volta, de la que també sortía damnificat Alonso, rebent un cop molt fort de Verstappen i Raikkonen, que han escombrat el que trobàven davant seu. Sorprenentment, Alonso continuava en cursa malgrat la volada, però el cotxe havia quedat malmés, de fet, el seu enginyer ha reportat a la volta 7 que havien perdut tota la telemetría i a la volta 9 l’asturià deia per ràdio que s’havia quedat sense poténcia, obligant-lo a abandonar.
Tot plegat, ha dut a Hamilton a posar-se líder, avançant per la dreta amb una enorme cura i habilitat, guanyant una posició que ja ningú li agafaría. El Safety Car ha hagut de sortir, i ha estat en pista durant quatre voltes, fins a la cinquena.

Una pista que costa d’eixugar-se. La cursa arrencava de debó amb una pista molt mullada, però tothom sabía que s’aixugaría, el que passa es que, al ser una pista urbana, ha tardat molt en formar-se el típic carril sec quan s’ha aturat la pluja. Així doncs, teniem una cursa amb cotxes equipats amb Intermitjos i d’altres que anàven amb Pluja extrema, i es veia a venir que els “full wet” no eren la millor opció; només Massa i Wherlein seguíen en cursa amb aquests darrers. Sainz es trobava en la quarta posició, ensumant la tercera i el conseqüent podi, en la seva millor cursa desde que es a la Formula 1. El pilot madrileny era sota una gran presió, cridant per ràdio “deixeu-me tranquil” quan Marco Matassa li donava instruccions.
A la volta onze, Kvyat frenava massa tard en un revolt, i impactava contra les proteccions, el que obligava a sortir, una segona vegada, al Safety Car.
A la divuitena volta, a la corva davant l’Hotel Pan Pacific hem vist una lluita aferrissada entre Magnussen, Massa i Ocon, amb un Massa molt lent, que rodava encara amb full wet, en 2 minuts i 10 segons, a vuit segons del temps que feia el líder, Hamilton.
Erem ja a la volta 23, i Hamilton ja buscava les zones mes humídes de la pista per evitar la ràpida degradació dels seus pneumàtics intermitjos; es veia clar que no tardaríem en veure muntar gomes de sec.

Arriben els pneumàtics de sec. El pilot britànic de Mercedes continuava en pista, però a la volta 25 ja començava el ball a boxes, òn tothom entrava a muntar pneumàtics de sec doncs, malgrat la pista no era seca del tot, si es cert que el carril eixut ja estava format, i es podía competir amb aquests pneumàtics; el tema era quins muntar, i tothom es decideix per els Ultrasoft excepte Sainz que, en una jugada una mica arriscada buscant unes millors prestacions a la fi de la cursa, muntava els Supersoft.
A Sainz li tocava patir, doncs Perez, amb els Ultrasoft l’apretava de debó, però Carlos aconseguía mantenir-se davant del pilot mexicà, però a la volta 37 ja es veia clar que els supertous de Sainz anàven mes be que els ultratous de Perez, i aquest avantatge li ha permés arribar així a la fi de la cursa; una fi de la cursa que, per cert, ja s’ha vist a en aquells instants que no sería per còmput total de voltes (61) sino per temps, doncs no era possible fer totes les voltes programades en el màxim de dues hores que marca el reglament.

Tercer Safety Car. A la volta 39, el pilot de Sauber, Marcus Eriksson, al mes pur estil WRC entrava de costat al pont davant de l’hotel Fullerton, feia una virolla, i avançava atravessat gairebé tot el pont, quedant  en sentit contrari a la cursa, en una situació complicada i, fins i tot, perillosa, que obligava a treure per tercera vegada el Safety Car.
Hamilton es queixava per ràdio d’aquest Safety, dient que n’hi havia prou amb un VSC…una queixa sense raó, doncs el Sauber havia quedat en sentit contrari, en un indret estret, i s’havia de fer entrar una grúa.
I arribats a aquest punt, ja descomptàvem minuts, no voltes; en faltàven 25, amb un Hamilton líder amb en Ricciardo a 2 segons, Bottas a 3 i mig, i darrera veníen Sainz, Perez i Palmer.
Així doncs, victória inesperada de Hamilton, que afegida a la desgràcia de Vettel ens mostren un campionat força favorable per al britànic, però encara falta campionat i avui hem copsat que aquí pot passar de tot; l’alegría va per barris, i encara ens falten molts punts per repartir.

(Copyright de les fotografíes: Mercedes F1)

-Ferrari. Desàstre Absolut
-Raikkonen. Una miqueta de calma aniría millor.

-Palmer.  Més punts quan el volen fer fora

-Sergio Perez. Bona actuació.
-Force India. Ens mostren la seva velocitat un dia mes.

-Carlos Sainz. Una gran actuació. Excel.lent.

-RicciardoHa aconseguit un gran resultat un altre vegada.
-Hamilton. Millor no li podía sortir avui.

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W08 EQP+ 2h,03,23.244 5 58
2 18 Daniel Ricciardo 3 Red Bull-TAG Heuer RB13 +4,507 3 58
3 15 Valtteri Bottas 77 Mercedes W08 EQP+ +8,800 6 58
4 12 Carlos Sainz Jr 55 Toro Rosso-Renault STR12 +22,822 10 58
5 10 Sergio Pérez 11 Force India-Mercedes VJM10 +25.359 12 58
6 8 Jolyon Palmer 30 Renault RS17 +27,259 11 58
7 6 Stoffel Vandoorne 2 McLaren-Honda MCL32 +30,388 9 58
8 4 Lance Stroll 18 Williams-Mercedes FW40 + 41,696 18 58
9 2 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF17 + 43.282 15 58
10 1 Esteban Ocon 31 Force India-Mercedes VJM10 + 44,795 14 58
11 Felipe Massa 19 Williams-Mercedes FW40 +46,536 17 58
12 Pascal Wehrlein 94 Sauber-Ferrari C36 +2 voltes 19 56
AB Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF17 MGU-K 16 44
AB Nico Hülkenberg 27 Renault RS17 Pressió neumàtica 7 37
AB Marcus Ericsson 9 Sauber-Ferrari C36 Accident 20 35
AB Daniel Kvyat 26 Toro Rosso-Renault STR12 Accident 13 10
AB Fernando Alonso 14 McLaren-Honda MCL32 Topada 8 6
AB Sebastian Vettel 5 Ferrari SF70H Accident 1 0
AB Max Verstappen 33 Red Bull-TAG Heuer RB13 Accident 2 0
AB Kimi Räikkönen 7 Ferrari SF70H Accident 4 0