Enrenou a la sortida. Si molts comptàven que a Singapur la truita es giraría, i més veient com van anar els entrenaments, ens hem trobat que la dansa de la pluja que han fet alguns membres de Mercedes a la pre graella, ha estat escoltada per les forces que controlen l'aixeta.
Una pluja considerable ruixava la pista, i això feia que hi veiessim diferents opcions de pneumàtics: tant intermitjos com de pluja extrema.
Vettel, que sortía desde la pole feia una mala engegada, i es trobava amb Verstappen a la seva esquerra i, mes a l'esquerra un agossarat Raikkonen que, intentant avançar al pilot holandés es tocàven, desestabilitzant-se, i topant tot seguit contra el Ferrari del seu company d'equip. Es creava una carambola a la primera volta, de la que també sortía damnificat Alonso, rebent un cop molt fort de Verstappen i Raikkonen, que han escombrat el que trobàven davant seu. Sorprenentment, Alonso continuava en cursa malgrat la volada, però el cotxe havia quedat malmés, de fet, el seu enginyer ha reportat a la volta 7 que havien perdut tota la telemetría i a la volta 9 l'asturià deia per ràdio que s'havia quedat sense poténcia, obligant-lo a abandonar.
Tot plegat, ha dut a Hamilton a posar-se líder, avançant per la dreta amb una enorme cura i habilitat, guanyant una posició que ja ningú li agafaría. El Safety Car ha hagut de sortir, i ha estat en pista durant quatre voltes, fins a la cinquena.
Una pluja considerable ruixava la pista, i això feia que hi veiessim diferents opcions de pneumàtics: tant intermitjos com de pluja extrema.
Vettel, que sortía desde la pole feia una mala engegada, i es trobava amb Verstappen a la seva esquerra i, mes a l'esquerra un agossarat Raikkonen que, intentant avançar al pilot holandés es tocàven, desestabilitzant-se, i topant tot seguit contra el Ferrari del seu company d'equip. Es creava una carambola a la primera volta, de la que també sortía damnificat Alonso, rebent un cop molt fort de Verstappen i Raikkonen, que han escombrat el que trobàven davant seu. Sorprenentment, Alonso continuava en cursa malgrat la volada, però el cotxe havia quedat malmés, de fet, el seu enginyer ha reportat a la volta 7 que havien perdut tota la telemetría i a la volta 9 l'asturià deia per ràdio que s'havia quedat sense poténcia, obligant-lo a abandonar.
Tot plegat, ha dut a Hamilton a posar-se líder, avançant per la dreta amb una enorme cura i habilitat, guanyant una posició que ja ningú li agafaría. El Safety Car ha hagut de sortir, i ha estat en pista durant quatre voltes, fins a la cinquena.
A la volta onze, Kvyat frenava massa tard en un revolt, i impactava contra les proteccions, el que obligava a sortir, una segona vegada, al Safety Car.
A la divuitena volta, a la corva davant l'Hotel Pan Pacific hem vist una lluita aferrissada entre Magnussen, Massa i Ocon, amb un Massa molt lent, que rodava encara amb full wet, en 2 minuts i 10 segons, a vuit segons del temps que feia el líder, Hamilton.
Erem ja a la volta 23, i Hamilton ja buscava les zones mes humídes de la pista per evitar la ràpida degradació dels seus pneumàtics intermitjos; es veia clar que no tardaríem en veure muntar gomes de sec.
A Sainz li tocava patir, doncs Perez, amb els Ultrasoft l'apretava de debó, però Carlos aconseguía mantenir-se davant del pilot mexicà, però a la volta 37 ja es veia clar que els supertous de Sainz anàven mes be que els ultratous de Perez, i aquest avantatge li ha permés arribar així a la fi de la cursa; una fi de la cursa que, per cert, ja s'ha vist a en aquells instants que no sería per còmput total de voltes (61) sino per temps, doncs no era possible fer totes les voltes programades en el màxim de dues hores que marca el reglament.
Tercer Safety Car. A la volta 39, el pilot de Sauber, Marcus Eriksson, al mes pur estil WRC entrava de costat al pont davant de l'hotel Fullerton, feia una virolla, i avançava atravessat gairebé tot el pont, quedant en sentit contrari a la cursa, en una situació complicada i, fins i tot, perillosa, que obligava a treure per tercera vegada el Safety Car.
Hamilton es queixava per ràdio d'aquest Safety, dient que n'hi havia prou amb un VSC...una queixa sense raó, doncs el Sauber havia quedat en sentit contrari, en un indret estret, i s'havia de fer entrar una grúa.
I arribats a aquest punt, ja descomptàvem minuts, no voltes; en faltàven 25, amb un Hamilton líder amb en Ricciardo a 2 segons, Bottas a 3 i mig, i darrera veníen Sainz, Perez i Palmer.
Així doncs, victória inesperada de Hamilton, que afegida a la desgràcia de Vettel ens mostren un campionat força favorable per al britànic, però encara falta campionat i avui hem copsat que aquí pot passar de tot; l'alegría va per barris, i encara ens falten molts punts per repartir.
(Copyright de les fotografíes: Mercedes F1)
-Raikkonen. Una miqueta de calma aniría millor.
-Sergio Perez. Bona actuació.
-Force India. Ens mostren la seva velocitat un dia mes.
-Force India. Ens mostren la seva velocitat un dia mes.
-Ricciardo. Ha aconseguit un gran resultat un altre vegada.
-Hamilton. Millor no li podía sortir avui.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W08 EQP+ | 2h,03,23.244 | 5 | 58 |
2 | 18 | Daniel Ricciardo | 3 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | +4,507 | 3 | 58 |
3 | 15 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W08 EQP+ | +8,800 | 6 | 58 |
4 | 12 | Carlos Sainz Jr | 55 | Toro Rosso-Renault | STR12 | +22,822 | 10 | 58 |
5 | 10 | Sergio Pérez | 11 | Force India-Mercedes | VJM10 | +25.359 | 12 | 58 |
6 | 8 | Jolyon Palmer | 30 | Renault | RS17 | +27,259 | 11 | 58 |
7 | 6 | Stoffel Vandoorne | 2 | McLaren-Honda | MCL32 | +30,388 | 9 | 58 |
8 | 4 | Lance Stroll | 18 | Williams-Mercedes | FW40 | + 41,696 | 18 | 58 |
9 | 2 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF17 | + 43.282 | 15 | 58 |
10 | 1 | Esteban Ocon | 31 | Force India-Mercedes | VJM10 | + 44,795 | 14 | 58 |
11 | Felipe Massa | 19 | Williams-Mercedes | FW40 | +46,536 | 17 | 58 | |
12 | Pascal Wehrlein | 94 | Sauber-Ferrari | C36 | +2 voltes | 19 | 56 | |
AB | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF17 | MGU-K | 16 | 44 | |
AB | Nico Hülkenberg | 27 | Renault | RS17 | Pressió neumàtica | 7 | 37 | |
AB | Marcus Ericsson | 9 | Sauber-Ferrari | C36 | Accident | 20 | 35 | |
AB | Daniel Kvyat | 26 | Toro Rosso-Renault | STR12 | Accident | 13 | 10 | |
AB | Fernando Alonso | 14 | McLaren-Honda | MCL32 | Topada | 8 | 6 | |
AB | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF70H | Accident | 1 | 0 | |
AB | Max Verstappen | 33 | Red Bull-TAG Heuer | RB13 | Accident | 2 | 0 | |
AB | Kimi Räikkönen | 7 | Ferrari | SF70H | Accident | 4 | 0 |
Cap comentari:
Publica un comentari