La Pregunta: Gran Premi de Gran Bretanya

GP de Gran Bretanya: Com veieu el futur de Sainz?
Guillem Solà: Per començar, a mi no m’agrada que hi hagin escuderies “filial” de les escuderies grans com ara Red Bull-Toro Rosso o Ferrari-Haas. No hi estic d’acord perquè sembla un aparcador de criatures on els equips grans poden tenir-hi 3 pilots en reserva amb l’avantatge que això pot comportar de cara a una baixa inesperada o una tocada de crostó com la degradació de Kvyat en favor de l’ascens de Verstappen a Red Bull.
Trobo lògic que Carlos Sainz posi en dubte una quarta temporada a Toro Rosso sense aspirar a res més; el que passa que des de dalt, tant Christian Horner com Helmut Markö li tenen l’ull posat a sobre.
A la mínima que l’espanyol va posar en dubte la seva quarta temporada a l’equip, li van cridar l’atenció. El que es deuen trobar ara és que els dos pilots principals de l’escuderia mare estan en un bon moment (potser exceptuant la mala sort que arrossega Verstappen, amb la meitat de punts que el seu company d’equip) i es troben en un dilema, crec jo, de no saber què fer amb els pilots que tenen. Potser Sainz esperava ser ascendit ràpidament a Red Bull a partir dels seus mèrits, però està clar que Verstappen i Ricciardo han demostrat també el que valen i només hi ha dos seients titulars a Milton Keynes.
Està clar, però, que Sainz pot apretar a Marko i Horner però qui més té a perdre, al meu parer, és ell mateix. Per tant, crec que serà qüestió de veure quins moviments de seient hi ha de cara a la temporada que ve i veure la decisió que prenen aquestes dues parts implicades
Just Serrainat: Crec que el futur de Sainz, no depèn directament d’ell, sinó que anirà molt lligat a què facin els equips grans a final de temporada, al futur del seu company d’equip i al contracte que té amb Toro Rosso (que
realment és amb Red Bull, que el cedeix al segon equip) i l’interès que ell hi pugui tenir.
La seva màxima aspiració com és normal i ha assenyalat diverses vegades, és pujar al primer equip i poder comptar amb un cotxe guanyador, però no veig clar que Red Bull estigui pensant a prescindir d’un dels seus pilots de cara a la pròxima temporada, a menys que aquests rebin ofertes interessants d’altres equips i personalment  veig difícil que un Ferrari o Mercedes pogués fer l’oferta al pilot espanyol, quan hi ha altres pilots més mediàtics que poden estar disponibles.
Quedar-se un quart any a Toro Rosso, ni ell ho veu clar, tenint en compte que seria una cosa excepcional que no  ha succeït mai, ja que sempre s’ha considerat l’equip com el salt previ a Red Bull i sempre com a molt ha estat al cap de tres anys, però sembla que Helmut Marko i Franz Tost, tenen la intenció de retenir-lo per contracte un any més (i encara els queda una opció pel 2019), tot i que no sembla que hagi de quedar una plaça al primer equip.
​​Per altra banda hi ha els rumors del pàdoc que parlen d’equips que podrien estar interessats en el pilot espanyol, com Renault o Ferrari, de si podria ser el substitut d’Alonso a McLaren o les últimes notícies que ja asseguren que finalment es quedarà a Toro Rosso una temporada més si Red Bull exerceix l’opció contractual que li permet retenir-lo un any més.
En definitiva, però queda molt de campionat i haurem d’estar atents als moviments dels altres equips i les futures negociacions del pilot i l’escuderia, però crec que encara és aviat per entreveure clarament el seu futur i ja hem vist en temporades anteriors que sempre hi ha sorpreses.

Joan Enric Fugueras: Es evident que Sainz ja no es un jovencell que puja del programa de pilots de Red Bull, i que una quarta temporada amb Toro Rosso no esdevé un fet viable.
La F1 es un indret molt dur on no es fan amics, una batalla on no es fan presoners, i on els contractes s’estripen amb una gran facilitat.
Jo crec que Sainz ha de posar-se ferms i, si cal, forçar una sortida de l’escuderia de Faenza…si té, com sembla que es així, un seient en una escuderia superior.
Una opció es Renault, un equip que ha d’anar amunt sens dubte, i que ja ha posat a Palmer en el punt de mira per deixar l’equip.
Jo tampoc soc partidari d’escuderies filials, però si que sóc un gran partidari d’aquells enyorats equips petits que desbordaven passió amb pocs diners, com l’antiga Minardi (ara Toro Rosso) que era porta d’entrada de molts pilots; una vegada feta aquesta tasca, el pilot abandonava el niu, i es el que ara ha de fer Carlos; així que, per el seu bé, jo el veig en un altre equip…per qualitat s’ho mereix i cal que faci el salt.

Jordi Domènech: Tal com opina en Just, també crec que el futur de Sainz estarà molt lligat als moviments de pilots dels equips grans. Renovarà Räikkönen un any més amb Ferrari? Si és així es preveuen pocs moviments, però si l’Scuderia volgués canviar de pilots, es creu que podrien voler pescar a Red Bull.
Però Red Bull diu que tots els seus pilots tenen contracte i/o opcions per al 2018 que han exercit o pensen exercir, limitant la possibilitat de fugues dels seus 4 pilots ben bé fins al 2019.
Tots sabem que els contractes es trenquen sovint, però voldrà algun equip pagar força diners quan potser a finals de 2018 pot obtenir un pilot lliure?
Per a Sainz això son males notícies. Red Bull fa valer la seva posició dominant, dient que els seus pilots els han d’estar agraïts i que sense el suport de la marca de begudes no haurien arribat a la Fórmula 1.
Però és normal que el pilot madrileny i el seu entorn puguin pensar que se’ls passa l’arròs. Un exemple seria Sébastien Buemi. El suís mai va enfrontar-se a Red Bull com potser ho va fer Alguersuari, i de fet segueix formant part de Red Bull i col·laborant al simulador, però mentre Webber no es retirava va quedar-se sense lloc a la Fórmula 1, lloc que al final va aprofitar Daniel Ricciardo.
Decisió complicada per a Sainz, i més quan a Renault, per exemple, pot aparèixer un nou rival en forma de Robert Kubica. Així doncs, penso que si no passa res a Ferrari, seguirà un any mes a Toro Rosso…
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot Equip Mitjà Tou Supertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 1 6 6
77. Valtteri Bottas
Mercedes 2 5 6
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 1 4 8
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 1 4 8
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 3 9
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 1 3 9
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 2 4 7
31. Esteban Ocon
Force India-Mercedes 2 4 7
19. Felipe Massa
Williams-Mercedes 1 5 7
18. Lance Stroll
Williams-Mercedes 1 5 7
14. Fernando Alonso
McLaren-Honda 1 2 10
2. Stoffel Vandoorne
McLaren-Honda 1 2 10
55. Carlos Sainz Jr
Toro Rosso-Renault 1 3 9
26. Daniil Kvyat
Toro Rosso-Renault 1 2 10
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 2 4 7
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 1 5 7
27. Nico Hülkenberg
Renault 1 4 8
30. Jolyon Palmer
Renault 1 4 8
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 1 5 7
94. Pascal Wehrlein
Sauber-Ferrari 1 5 7
Horaris del GP d’Àustria
Divendres
Lliures 1: 10.00 (Movistar i Vodafone)
Lliures 2: 14:00 (Movistar i Vodafone)
Dissabte
Lliures 3: 11.00 (Movistar i Vodafone)
Qualificació: 14.00 (Movistar i Vodafone)

Diumenge
Cursa: 14.00 (Movistar i Vodafone)
Resum: 20.15 (Esport3)
Breus d’última hora:
-Silverstone ha activat la clàusula de trencament del contracte que té per tenir la Fórmula 1. Així doncs, el circuit té garantit el GP fins al 2019, i espera poder renegociar uns termes més favorables amb els nous propietaris del campionat.
-Red Bull confirma que pensa activar la clàusula de Daniil Kvyat per seguir un any més a Toro Rosso.
-Antonio Giovinazzi participarà en la primera de les set aparicions als primers lliures amb Haas.
-Sauber ha confirmat que Frèderic Vasseur serà el seu nou cap d’equip, entre dubtes de quin motorista equiparà l’equip suís l’any que ve, tot i la confirmació prèvia d’Honda.

No us oblideu de fer la Superporra!!

feu clic a la imatge per anar-hi